Chrisling

Åhhh nej...!

9 indlæg i dette emne

Åhhh, mit dyreelskende hjerte bløder :thumbsupsmileyanim:

På vej hjem fra middag hos svigermor, fandt vi en påkørt kat...jeg så den lå ude ved vejkanten - vågen, men liggende meget tæt på kørebanen...ikke helt normalt. Vi lavede en u-venidng med 180 km/t og drønede tilbage.

Jeg ventede til der ikke kom nogen biler og gik hen imod den ude fra selve kørebanen - tænkte at den måske ville løbe sin vej når den så mig, og så skulle den da i hvert fald ikke derud igen!

Katten reagerede som ventet - den hvæsede af mig, den havde ondt og var stresset, den stakkel.

Den tog et par skridt og jeg kunne se at den var blevet ramt, men ikke så alvorligt at den ikke kunne gå...men den haltede på det ene bagben, og humpede ind i en busk og gemte sig.

Ringede til Falck og blev til dyreambulancen kom - vi prøvede at fange den men uden held. Det skal nok tages som et sundhedstegn, for den var rimelig mobil...og der var også kun lidt bloddråber der hvor den havde ligget - ikke noget vildt.

Ham der kom ud sagde at den var så frisk at den nok ville ligge og sunde sig i et par timer, og så finde hjem - den var meget fin i pelsen, så det var helt sikkert en tamkat.

- Jeg tror han har ret...

...men ville alligevel helst have at vi havde fanget den, så man vidste at den var ok :ilovebryllupsklar:

Han sagde mange gange tak fordi vi havde ringet - alt for mange menensker kører bare forbi, sagde han. Kører forbi?!? Ja, jeg ved godt at det desværre er sådan, men hvordan #¤%''£$@ kan man få sig selv til at køre forbi et dyr i nød...eller endnu være kører fra et dyr man har påkørt?

Grrrrr, jeg bliver simplethen så l40.gif over sådan noget!

Nu sidder både kæresten og jeg og tænker på den lille kattemis...vi håber sådan at den klarer den :respekt:

Redigeret af Chrisling
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhr Chrisser

Puha - jeg havde reageret på samme måde - jeg kan heller ikke tåle at se et dyr i nød - det gør ondt bare jeg ser et lille pindsvin der har været uheldig...

Mit værste mareridt er at køre et dyr ned eller ramme det... uf bare tanken - tror måske engang jeg kørte en mus over ;(

Jeg tror også at missekatten nok skal overleve ellers var den blevet liggende tror jeg, men den billist skulle ha :thumbsupsmileyanim::ilovebryllupsklar: :bask: skulle han...

Jeg kan fortælle en historie jeg bliver så rasende over - min ringtræner har main coon katte og den ene var en dag kommet hjem humpende og havde tydeligvis ondt i benet - under røngten sad der et hagl!!! Den var blevet skudt - grrrrrrrrrrrrrrrrr......

Og den præst med den stakkels puddel for nylig - han skulle ha så mange tæsk....

Krammer

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv for en oplevelse... Det sker desværre ret tit. Jeg har heldigvis endnu ikke kørt noget dyr over, men det kan jo ske for mig også.

Tænkte lige på - hvilket nummer ringede I til, for at få dyreambulancen ud?? Det nummer ville jeg godt nok gerne have, så jeg kan ringe hvis jeg kommer ud for noget lignende, eller måske selv kører et dyr ned...

Har en gang fundet en and som tydeligvis havde brækket vingen. Jeg ringede til 112, og de lovede at sende en ambulance ud til det stakkels dyr. Jeg ventede ved andens side i halvanden time - men der kom ingen... Så ringede jeg igen, og de vidste ikke noget om at jeg havde haft ringet... Så blev jeg gal, fangede den stakkels afkræftede and ind, og gik den lange vej med den op på sygehuset - de kiggede godt nok lidt, men jeg vidste ikke bedre... De tog sig af anden, og jeg ved så ikke hvad der blev af den. Men jeg håber inderligt at den fik en værdig behandling - og måske slutning på livet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kære dyrevenner.

Hvor er jeg glad for jeres holdning.

Vi mistede en kat sidste sommer. Han blev kørt over og var formegentlig dræbt på stedet. Vedkommende, der havde kørt ham ned, havde heldigvis lagt ham ind til siden, så han ikke var kørt til kattemos.

Det eneste man kunne se, var en smule blod ud af det ene øre.

Det betød, vi kunne vise vores døtre, at han var død, og at vi kunne begrave Emil hjemme i haven under det træ, han elskede allermest at kravle rundt i.

Tak fordi I findes.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha det minder mig om det vi oplevede sidste år.

Foran os kørte en varevogn (som kørte alt for hurtigt) vi så katten løbe ud og varevognen fortsatte bare... Foran os lå katten, eller ret og sagt den hoppede i kramper. Var lige ved at brække mig så klamt så det ud.

Vi bakkede lidt og kørte ind på en sidevej for at finde ud af hvad vi skulle gøre. Jeg havde selvfølgelig ikke nummeret på Falck så jeg måtte ringe til min mor for at få nummeret. Falck ville så ikke komme ud, da jeg var ret sikker på at katten er død. Nøj hvor blev jeg sur. :thumbsupsmileyanim:

Hvad gør man så? Det er jo nogens kæledyr... Heldigvis kom en mand forbi. Han boede i huset tæt på og han havde set katten løbe ud. Han kendte ikke katten, men bekræftede at den var død. For at være helt sikker på at den ikke led skød han den. (han var jæger.) Derefter flyttede vi den ind på et stykke græs så den ikke skulle ligge i vejkanten.

Vi kørte videre og da vi kom tilbage var katten væk. Håber det var ejeren der havde fundet den og kunne begrave den.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Tænkte lige på - hvilket nummer ringede I til, for at få dyreambulancen ud?? Det nummer ville jeg godt nok gerne have, så jeg kan ringe hvis jeg kommer ud for noget lignende, eller måske selv kører et dyr ned...

Nummeret til Falck er 70 10 20 30

Synes det er skræmmende at de vi tager som en selvfølge (at tage ansvar fordyr i nød), er en sjældenhed herhjemme - man skal godt nok være afstumpet, hvis ikke man hjælper når man finder et nødstedt dyr...eller selv forårsager det.

Jeg ved ikke om katten fra igår klarede skærerne - da jeg skulle hjem at hente svigermor inden kjoleprøvningen i dag, lå der en ny-påkørt kat (=kattemos :thumbsupsmileyanim:) på kørerbanen, 200 m fra hvor vi fandt katten igår...godt nok over i den modsatte side af vejen.

- Jeg skal ikke kunne sige om det var den...jeg håber-håber virkelig ikke at det var den... :ilovebryllupsklar:

Puha...må lige ind at kramme mit eget pelsdyr en ekstra gang!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Nummeret til Falck er 70 10 20 30

Synes det er skræmmende at de vi tager som en selvfølge (at tage ansvar fordyr i nød), er en sjældenhed herhjemme - man skal godt nok være afstumpet, hvis ikke man hjælper når man finder et nødstedt dyr...eller selv forårsager det.

Jeg ved ikke om katten fra igår klarede skærerne - da jeg skulle hjem at hente svigermor inden kjoleprøvningen i dag, lå der en ny-påkørt kat (=kattemos :respekt:) på kørerbanen, 200 m fra hvor vi fandt katten igår...godt nok over i den modsatte side af vejen.

- Jeg skal ikke kunne sige om det var den...jeg håber-håber virkelig ikke at det var den... :td:

Puha...må lige ind at kramme mit eget pelsdyr en ekstra gang!

Tusind tak for nummeret - det er nu kodet ind i min mobilos! :thumbsupsmileyanim:

Så lige et egern som var kørt over, da jeg kørte hjem fra arbejde i dag... :ilovebryllupsklar: En lille rød fyr, som bare lå og var alt for død... Der var ikke mulighed for at jeg kunne holde ind til siden for at flytte den, så det var med blødende hjerte at jeg kørte videre.

Er glad for at der af og til kører jægere rundt på vejene. Kender en som stødte ind i et rådyr som tydeligvis var blevet påkørt (ikke af hende). Hun stoppede op, og lagde et tæppe om dyret, og sad og forsøgte at berolige det. Så kom der en mand kørende, som viste sig at være jæger. Han checkede dyret, og måtte desværre skyde det - det stod ikke til at redde... Men så fik dyret i det mindste en værdig død. Det er det mindste man kan gøre, synes jeg.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Nummeret til Falck er 70 10 20 30

Synes det er skræmmende at de vi tager som en selvfølge (at tage ansvar fordyr i nød), er en sjældenhed herhjemme - man skal godt nok være afstumpet, hvis ikke man hjælper når man finder et nødstedt dyr...eller selv forårsager det.

Jeg ved ikke om katten fra igår klarede skærerne - da jeg skulle hjem at hente svigermor inden kjoleprøvningen i dag, lå der en ny-påkørt kat (=kattemos :td:) på kørerbanen, 200 m fra hvor vi fandt katten igår...godt nok over i den modsatte side af vejen.

- Jeg skal ikke kunne sige om det var den...jeg håber-håber virkelig ikke at det var den... :)

Puha...må lige ind at kramme mit eget pelsdyr en ekstra gang!

Tusind tak for nummeret - det er nu kodet ind i min mobilos! :thumbsupsmileyanim:

Så lige et egern som var kørt over, da jeg kørte hjem fra arbejde i dag... :ilovebryllupsklar: En lille rød fyr, som bare lå og var alt for død... Der var ikke mulighed for at jeg kunne holde ind til siden for at flytte den, så det var med blødende hjerte at jeg kørte videre.

Er glad for at der af og til kører jægere rundt på vejene. Kender en som stødte ind i et rådyr som tydeligvis var blevet påkørt (ikke af hende). Hun stoppede op, og lagde et tæppe om dyret, og sad og forsøgte at berolige det. Så kom der en mand kørende, som viste sig at være jæger. Han checkede dyret, og måtte desværre skyde det - det stod ikke til at redde... Men så fik dyret i det mindste en værdig død. Det er det mindste man kan gøre, synes jeg.

Ja, har også kodet nummeret ind selv - man ved aldrig hvornår man får brug for det!

Årh...der er alt for mange dyr der bliver slået ihjel på de danske veje - det er næsten ikke til at bære (y)

Det værste er hvis de ikke dør af påkørslen, men ligger og lider helt forfærdeligt... :respekt:

Får sådan et lille stik i hjertet hver gang jeg kører forbi et påkørt (dødt) dyr...det er så unødvendigt, så spil af liv...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nummeret til Falck er 70 10 20 30

Synes det er skræmmende at de vi tager som en selvfølge (at tage ansvar fordyr i nød), er en sjældenhed herhjemme - man skal godt nok være afstumpet, hvis ikke man hjælper når man finder et nødstedt dyr...eller selv forårsager det.

Jeg ved ikke om katten fra igår klarede skærerne - da jeg skulle hjem at hente svigermor inden kjoleprøvningen i dag, lå der en ny-påkørt kat (=kattemos :td:) på kørerbanen, 200 m fra hvor vi fandt katten igår...godt nok over i den modsatte side af vejen.

- Jeg skal ikke kunne sige om det var den...jeg håber-håber virkelig ikke at det var den... :)

Puha...må lige ind at kramme mit eget pelsdyr en ekstra gang!

Tusind tak for nummeret - det er nu kodet ind i min mobilos! :thumbsupsmileyanim:

Så lige et egern som var kørt over, da jeg kørte hjem fra arbejde i dag... :ilovebryllupsklar: En lille rød fyr, som bare lå og var alt for død... Der var ikke mulighed for at jeg kunne holde ind til siden for at flytte den, så det var med blødende hjerte at jeg kørte videre.

Er glad for at der af og til kører jægere rundt på vejene. Kender en som stødte ind i et rådyr som tydeligvis var blevet påkørt (ikke af hende). Hun stoppede op, og lagde et tæppe om dyret, og sad og forsøgte at berolige det. Så kom der en mand kørende, som viste sig at være jæger. Han checkede dyret, og måtte desværre skyde det - det stod ikke til at redde... Men så fik dyret i det mindste en værdig død. Det er det mindste man kan gøre, synes jeg.

Ja, har også kodet nummeret ind selv - man ved aldrig hvornår man får brug for det!

Årh...der er alt for mange dyr der bliver slået ihjel på de danske veje - det er næsten ikke til at bære (y)

Det værste er hvis de ikke dør af påkørslen, men ligger og lider helt forfærdeligt... :respekt:

Får sådan et lille stik i hjertet hver gang jeg kører forbi et påkørt (dødt) dyr...det er så unødvendigt, så spil af liv...

Uf ja - rigtig grimt - man synker lige en ekstra gang.... uf

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer