arno

Planlægning af festlig 5 års dag :o)

66 indlæg i dette emne

Mandag d. 8.10.2007 er det præcis 5 år siden jeg mødte Dan første gang, og samme dag blev vi også kærester :heart:

Vi har været igennem en MASSE sammen, men det har kun gjort vores forhold stærkere. Jeg vil så gerne markere dagen på een eller anden måde, men vil ikke "bare" i biografen, ud og spise eller lign. Vil gerne finde på eet eller andet specielt... Og også gerne en eller anden helt speciel gave, som jeg kan give mig "guldklump" :bearhug:

Er der nogen som har nogle gode, kreative forslag...? Har overvejet at overraske ham med at køre ham et eller andet sted hen (nu har vi jo bil!), og så lave et eller andet spændende/hyggeligt. Men hvor...

Gode idéer og forslag modtages med KYSHÅND :o

Redigeret af arno
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay her kommer så mit foreslag. Jeg har været inde og kigge på hvem i er, hvor i har mødt hinanden osv.

Det er måske langt ude, men mit indtruk er at du gerne vil gøre noget ud over det sædvanlige og gerne med bil.

Hvad med at aftale med din mand at i mødes på banegården i Silkeborg. Der hvor i mødtes første gang. Så skal du komme og samle ham op med bilen. Derefter tager kører i mod grenå, hvor i blev gift.

På vej der op, kan du holde nogle gange, hvis der er nogle steder der betyder specielt meget for ham, dig eller jer. F.eks. kan i starte med at tage på kirkegården, hvor du lagde din brudebuket.

Hvis du kunne sørge for at han kan holde fri fra arbejde dagen efter, vil det være helt i top. Så når i ankommer til Grenå, kan i indlogere jer på hotel eller en kro. Der skal i jo selvfølgelig spise det som i bedst kan lide. Når i kommer op på jeres "hjem"for natten, åbner du en flaske boblevand og holder en personlig tale for ham. Du har bevist gang på gang, at du er fantastisk forfatter, så det klare du jo lige en håndvending;-)

Og så er resten op til jer :heart:

Mon ikke i vil føle jer som nygifte igen.

:bearhug: Heto

0

Del dette indlæg

Okay her kommer så mit foreslag. Jeg har været inde og kigge på hvem i er, hvor i har mødt hinanden osv.

Det er måske langt ude, men mit indtruk er at du gerne vil gøre noget ud over det sædvanlige og gerne med bil.

Hvad med at aftale med din mand at i mødes på banegården i Silkeborg. Der hvor i mødtes første gang. Så skal du komme og samle ham op med bilen. Derefter tager kører i mod grenå, hvor i blev gift.

På vej der op, kan du holde nogle gange, hvis der er nogle steder der betyder specielt meget for ham, dig eller jer. F.eks. kan i starte med at tage på kirkegården, hvor du lagde din brudebuket.

Hvis du kunne sørge for at han kan holde fri fra arbejde dagen efter, vil det være helt i top. Så når i ankommer til Grenå, kan i indlogere jer på hotel eller en kro. Der skal i jo selvfølgelig spise det som i bedst kan lide. Når i kommer op på jeres "hjem"for natten, åbner du en flaske boblevand og holder en personlig tale for ham. Du har bevist gang på gang, at du er fantastisk forfatter, så det klare du jo lige en håndvending;-)

Og så er resten op til jer :heart:

Mon ikke i vil føle jer som nygifte igen.

:heart: Heto

Wow... Det er virkelig et FANTASTISK forslag du er kommet med!! Det er LIGE "os", og super romantisk... Hvorfor er jeg dog ikke kommet på det selv??!?!? :bearhug::o

Det eneste der er lidt "øv" ved det er, at d. 8.10. jo er en hverdag... Dvs at jeg arbejder, og også arbejder dagen efter. Jeg kan ikke få fri - Dan er arbejdsløs, så han har jo ikke noget på programmet. -- Ville det være okay hvis jeg lavede det weekenden før eller efter? Og så siger at det er i anledning af vores 5 års dag...? Eller er det for dumt? Går idéen af det, hvis ikke det er på selve dagen?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Glad for at du kunne lide foreslaget. :bearhug:

Jeg syntes da sagtens du kan gøre det weekenden før eller efter.

Men man kan jo også blive "syg. (Ej - slemme mig)

Bare husk!!!!!

Vi vil have beretningen

:heart:

Heto

Jeg er VILD med forslaget!!! Det er LIGE præcis i min/vores ånd! Og det er nemlig TOTALT rigtigt at jeg meget gerne vil have vores fine nye bil "med" på dagen... :heart:

Har allerede fantaseret lidt, og har tænkt på et par steder vi kan tage hen. Det er jo OPLAGT at tage til Grenaa Kirke hvor vi blev gift, ud til Dan's far's gravsted på kirkegården i Silkeborg og lægge et par blomster (som matcher min brudebuket), til det sted vi holdt vores fest (Voldby), til Risskov strand hvor vi første gang gik tur på en strand, til et par steder som betyder noget for mig (på Djursland hvor jeg er vokset op)... Der er mange steder vi kan køre hen.

Og så kunne jeg godt tænke mig at vi skulle overnatte på Gjerrild Kro, eller i Ebeltoft - begge steder overvejede vi at overnatte efter festen, men droppede det til fordel for et sted som vi absolut fortrød pga dårlig service etc.

UHA! Det bliver vist en VIRKELIG dejlig dag!! Glæder mig lige pludselig VILDT meget til det - specielt til at se Dan i ansigtet når han finder ud af hvad jeg har planlagt :o Tror absolut jeg tager ham "med bukserne nede"... Han regner ikke med at det skal være noget specielt.

Mht at blive "syg", så ved jeg ikke liiiiiiiiige om jeg er så glad for det... Jeg er lærer, og det ville gå ud over mine søde små elever, som så ville skulle trækkes med en eller anden vikar. Så det er ikke nogen løsning. Desuden ville jeg være BRANDærgerlig over, at jeg ikke kunne snakke og fortælle om det hele til mine kolleger - hvis jeg har været sygemeldt de dage :hug::td:

I får selvfølgelig en rigtig god og levende beretning efter vi har været på "weekend-turen". MED billeder... :hug:

Hvis der er flere der har idéer til hvad jeg kan "krydre" dagen med, så er I yderst velkomne til at skrive om dem. Men nu har jeg da i hvert fald fået idéen til "konceptet" og rammerne. TUSIND TAK, Heto!!

0

Del dette indlæg

HOVSA... Sidder lige og får en tanke: Er der tilfældigvis nogen herinde der bor et sted på Djursland, som har to heste som kan bære sådan nogle som Dan og mig? Det ville BARE være et hit hvis jeg kunne finde et sted hvor vi kunne prøve at ride sammen.

Dan har tidligere redet - jeg har kun prøvet det et par enkelte gange. Men Dan vil meget gerne at vi på et tidspunkt får en hest eller to (når vi finder det nedlagte landbrug som vi gerne vil bo på :bearhug: ).

post-1053-1189968783.jpeg

0

Del dette indlæg

HOVSA... Sidder lige og får en tanke: Er der tilfældigvis nogen herinde der bor et sted på Djursland, som har to heste som kan bære sådan nogle som Dan og mig? Det ville BARE være et hit hvis jeg kunne finde et sted hvor vi kunne prøve at ride sammen.

Dan har tidligere redet - jeg har kun prøvet det et par enkelte gange. Men Dan vil meget gerne at vi på et tidspunkt får en hest eller to (når vi finder det nedlagte landbrug som vi gerne vil bo på :bearhug: ).

Jeg har 2 af slagsen, men det er nok ikke meget bevendt når de står på Sjælland ;)

0

Del dette indlæg

Hold da kæft arno

Du er sgu da gået i selvsving :thumbsupsmileyanim:

Hvor jeg dog krydser finger for at i finder et par heste. Det er da dødromantisk. Og Ebeltoft er da bare lige sagen når man gerne vil være rigtige kæreste5r.

Hvor ligger Dan´s far begravet. Jeg kommer selv fra Silkeborg, men bor dog i Horsens.

Min far ligger begravet på Gødvad kirkegård.

Jeg elsker byen, og kender den som min egen bukselomme.

Heto

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold da kæft arno

Du er sgu da gået i selvsving :thumbsupsmileyanim:

Hvor jeg dog krydser finger for at i finder et par heste. Det er da dødromantisk. Og Ebeltoft er da bare lige sagen når man gerne vil være rigtige kæreste5r.

Hvor ligger Dan´s far begravet. Jeg kommer selv fra Silkeborg, men bor dog i Horsens.

Min far ligger begravet på Gødvad kirkegård.

Jeg elsker byen, og kender den som min egen bukselomme.

Heto

Hi hi - selvsving og selvsving... Jeg blev bare SÅ inspireret af din idé til rammen, at jeg med det samme kom på det med hestene. Det er ikke kun romantisk - det er også fremadrettet og bliver garanteret hylende morsomt :bestwishes: (mig på en hest = sikkert ret morsomt)...

Jeg håber inderligt at jeg finder frem til et par heste som vi kan sidde lidt på. I virkeligheden behøver vi ikke ride så langt omkring. Det ville være enormt dejligt.

Tror også at det bliver Ebeltoft vi skal overnatte - hvis det skulle være Grenaa, er jeg alligevel for nærig, for der bor mine forældre nemlig, og så kan vi jo lige så godt overnatte hos dem. Knap så romantisk, men jeg gider ikke betale for overnatning i Grenaa. Men Ebeltoft... Skal bare lige have fundet det helt rette sted. Forslag modtages gerne!

Dan's far er begravet på Vestre Kirkegård i Silkeborg. Det vil altså nogenlunde naturligt være det første stop på turen. Jeg forestiller mig noget a la: Jeg beder Dan om at tage bussen ned på Silkeborg Banegård. Imens han tager derned, henter jeg den buket/blomsterdims som jeg har bestilt ved "vores" blomsterbutik, i farverne som er brugt til min brudebuket. Når jeg kommer ned til banegården, har jeg blomsterne i hånden, og giver dem til Dan. Siger ikke hvorfor. Så kører vi på kirkegården og lægger blomsterne, og derefter... Ja, planen er jo ikke lagt fast endnu, men det bliver FEDT at planlægge i detaljer!

Vi bor forresten på Arendalsvej - det må du kende...? Hvor i Silkeborg kommer du fra?

TUUUUSIND tak for idéen til rammen!! Det er bare PERFEKT for os!! :bearhug::kiss:

0

Del dette indlæg

EIJ... Hvor lyder det hele da bare super fedt.

JEG VIL MED.

Jo jeg kender godt Arendalsvej. Min mand har boet det i 6 år.

Både min storebror og min svoger bor i samme område. Hhv. Hellebakken og Kornvænget.

Jeg er født og opvokset i Alderslyst, men har boet 12 år i sydbyen.

Hvis jeg nodensinde kommertiabge til byen, bliver det også til sydbyen. Jeg er fuldstændig vild med den bydel.

Min far blev bistat fra Vester kirkegård.

Det med blomsterdimsen, som du bare vil give til Dan, tja..hvad kan jeg sige :thumbsupsmileyanim:

Hov. Det kan være vi skal starte noget zillakomsammen for østjylland???

Nå det var et sidespor, men hvis du har lyst, kan vi godt finde ud af noget.

Hvor er du lærer???

Jeg gik selv på Nordreskole. Min nevø er lige startet der her efter sommerferien, på deres sports linie. Han er fodbold gal.

VH Heto

0

Del dette indlæg

Ha ha - du kommer altså IKKE med... For en gangs skyld skal det bare være Dan og mig. Vi er altid sammen med andre (gerne familie) når vi endelig har "fri-tid", men nu skal det bare være OS :thumbsupsmileyanim:

Jeg luftede datoen for Dan tidligere i dag - vil være sikker på at han holder dagene fri (6.-7.). Han havde rent faktisk to aftaler den weekend, og jeg nåede lige at se alle mine planer ryge ud af vinduet, men så sagde han: "...men hvis det kun er dig og mig, og ikke familie eller venner vi skal være sammen med, så aflyser jeg det. For jeg vil hellere være sammen med dig"... - sikke en dejlig og sød mand jeg har mig!!

- - -

Vedr. zilla-komsammen, så er jeg frisk! Det har været oppe et par gange før med et Silkeborg-arrangement, men det ender altid med at blive hevet til Århus, fordi flest har mulighed/lyst til at være der... Men Silkeborg er nu et dejligt sted. MEGET... Er selv tilflytter, men elsker byen som om jeg var født og opvokset her.

Jeg er lærer på Thorning Skole (udenfor Silkeborg), men har rent faktisk også været lærer på Nordre Skole i 9 måneder :bestwishes: Det er virkelig en dejlig skole, som jeg gerne vil tilbage til en gang. Måske kommer jeg det - eller også gør jeg ikke. Startede på Thorning Skole sidst i august, så det er stadigvæk meget nyt. Men det er også dejligt at være derude.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mangler et sted vi kan overnatte mellem 6.-7.10. Jeg forestiller mig at det skal være Ebeltoft eller omegn, men andre forslag modtages også meget gerne.

Det skal være et sted hvor vi kan få en lækker morgenbuffet - det er noget vi begge sætter stor pris på. Og så må det meget gerne være hyggeligt og "intimt" (ikke et krav), men helst ikke et stort og prangende hotel.

Håber der er nogen som kender et par gode steder som de kan anbefale!!

---

Derudover mangler jeg to heste som Dan og jeg kan få lov til at ride lidt på (ikke selv, men under kyndig vejledning). Gerne i fold eller lign... Det er mest ment som en lille "appetitvækker" på, hvordan det ville være, hvis vi selv havde heste. Det vil Dan jo så gerne have en gang :help:

0

Del dette indlæg

jeg er ret sikker på at man kan leje islandske heste og ride en tur i mols bjerge flere steder ude i Ebeltoft. Mener der er noget der hedder Krakær rideskole, der har islændere...Men det kan du google dig frem til.

Overnatning: Så er er Hotel ebeltoft strand, hotel hvide hus, Vigen, og Molskroen. Alle lækre hoteller. Ellers er der Øer maritime ferieby...Eller måske du kunne finde nogen Bed&Breakfast? Der må turistkontoret kunne hjælpe..

God romatisk weekend!!!

0

Del dette indlæg

jeg er ret sikker på at man kan leje islandske heste og ride en tur i mols bjerge flere steder ude i Ebeltoft. Mener der er noget der hedder Krakær rideskole, der har islændere...Men det kan du google dig frem til.

Overnatning: Så er er Hotel ebeltoft strand, hotel hvide hus, Vigen, og Molskroen. Alle lækre hoteller. Ellers er der Øer maritime ferieby...Eller måske du kunne finde nogen Bed&Breakfast? Der må turistkontoret kunne hjælpe..

God romatisk weekend!!!

Åhhh, ja Mols Kroen. Hvordan kunne jeg glemme den. Det skal dog siges det er nogle år siden jeg sidst har været der, men dengang var det top nice.

Prisen????? Har jeg lykkelig glemt.

Men kan da huske at vi smed en god portion drikkepenge, for det var virkelig hyggeligt, super service og det er oplagt til en romantisk aften/nat.

Heto

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej med dig.

Mette Logan gar temmelig mange islandske heste, dem vil i sagtens kunne ride, det er en dejlig rolig race og samtidig kan de slæbe på voksne mennesker i alle størrelser. Hun er enorm proffesionel og der er en rigtig behagelig tone.

Krakær ligger jo også lige i nærheden af Ebeltoft, hvis det er der i ender op.

I kan se mere på hendes hjemmeside her.

Rigtig god fornøjelse og håber i får en dejlig dag.

0

Del dette indlæg

Kæft hvor lyder det bare som en fed dag!!!! Respekt til dig og Heto. Er der ikke lige nogen, der kan lade et par ord om sådan en tur falde til min mand? :cheerleader3:

Du kan da bare SELV gå i gang med at arrangere sådan en tur!! :thumbsupsmileyanim: Hvem siger at det altid er MANDEN der skal arrangere sådan noget...? Hvis det var sådan herhjemme hos os, ville der aldrig ske en SK.. :cheerleader3::blink:

Jeg glæder mig afsindigt over at jeg er i gang med at arrangere sådan en tur!! Det bliver helt sikkert et hit! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Mette Logan gar temmelig mange islandske heste, dem vil i sagtens kunne ride, det er en dejlig rolig race og samtidig kan de slæbe på voksne mennesker i alle størrelser. Hun er enorm proffesionel og der er en rigtig behagelig tone.

Krakær ligger jo også lige i nærheden af Ebeltoft, hvis det er der i ender op.

I kan se mere på hendes hjemmeside her.

Rigtig god fornøjelse og håber i får en dejlig dag.

Tak for linket!! Har været et smut forbi hendes hjemmeside, og det ser jo ud til at være lige sådan et sted vi mangler. Skriver en email til hende, og krydser fingre for at hun kan hjælpe mig... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu ser det ud til at jeg vist har fundet et sted vi kan overnatte... Er dog ikke HELT sikker endnu, for de kan ikke tilbyde morgenmad/brunch på stedet, og det vil jeg MEGET gerne have.

Men I får lige nogle billeder, så I kan se hvad jeg har "i kikkerten" :thumbsupsmileyanim: Det er en lille lejlighed på ca. 65m2 - med køkken osv. Har overvejet om vi så bare selv skal lave morgenmad, men vi ELSKER begge at spise brunch som "andre" har lavet.

post-1053-1190557545.jpg

post-1053-1190557659.jpg

post-1053-1190557670.jpg

post-1053-1190557680.jpg

post-1053-1190557693.jpg

0

Del dette indlæg

Stedet ligger lidt udenfor Ebeltoft, og det hedder EGSMARK STRAND. Den lejlighed jeg er blevet tilbudt kan jeg ikke finde på hjemmesiden, men jeg har fået tilbudet fra en af dem som står for stedet, så jeg går ud fra at det er reelt nok...

Det koster 700kr for en overnatning (2 personer), og så skal vi selv have sengetøj med. Det kan også lejes, hvis vi vil det, men så vil jeg hellere bare have vores eget med.

post-1053-1190557920.jpg

0

Del dette indlæg

Hej Mette..

Jeg kan desværre ikke hjælpe, men bare ønske Jer en rigtig god dag :thumbsupsmileyanim:

Tusind tak skal du ha'! Det er sødt af dig lige at kigge ind og ønske os en dejlig dag. Jeg krydser også fingre for at vi bare kommer til at råhygge os!!

Nu får vi at se om jeg kan få det hele til at gå op i en højere enhed... :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Så har jeg bestilt/reserveret lejligheden d. 6.-7.10.2007, og går videre med planlægningen :thumbsupsmileyanim: Glæder mig som et lille barn til juleaften, til at dagen kommer... Det er første gang nogensinde at vi gør sådan noget, så det er MEGET specielt.

Mine planer for programmet er nogenlunde (bare et foreløbigt program, med plads til ændringer og udviddelser):

LØRDAG

Hente Dan ved banegården. Have en buket med (brudebuket-farver).

Køre på Vestre Kirkegård og lægge blomster på Dans fars grav, tænde et lys

Ud og ride et sted på Djursland

Se Grenaa Kirke, hvor vi blev viet

Overnatte i Egsmark (have kurv med frisk frugt, chokolade og sodavand med)

SØNDAG

Brunch et sted i Ebeltoft (eller hvor jeg nu finder ud af at de har sådan noget)

Køre ud til fyret i Grenaa, som er et sted vi har et varmt forhold til

Tilbage til Silkeborg (evt. spise aftensmad i Århus)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer