Guest Bodil85

Hvad gør I med kjolen??

51 indlæg i dette emne

Ja, nu er det snart en del dage siden jeg blev gift - 19. maj for at være præsis.

Nu har jeg så kommet til at tænke - hvad skal jeg gøre med kjolen?? Følgende muligheder..

Beholde den

Beholde den, men rense den først

Beholde den for at sy den til dåbskjole

Sælge den

Hvad gjorde du? eller hvad vil du gøre? Og hvorfor vælger du det du gør??

Håber mange vil hjælpe mig her..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Indtil videre hænger den bare i skabet (på tredje uge nu). Men den skal renses - og så skal den hænger der så længe der er plads - når/hvis så vi får nogle børn bliver der helt naturligt et pladsproblem, som jo kan løses ved at bruge den til dåbskjole. Så det ender det nok med.

-Kirstine

0

Del dette indlæg

MEGET, MEGET godt spørgsmål...! :cheerleader3:

Egentlig var planen at den i første omgang skulle hænge hos mine forældre, fordi de har meget plads... -HAHA- Men efter en misforståelse har de fået den til Kbh., hvor den nu hænger og fylder :bearhug: (den er for stor til mit skab).

På den ene side kan jeg godt se det logiske i at sælge den, det er MANGE penge, vi kunne få igen ved at gøre det, men på den anden side... på den anden side ÆLSKER jeg min kjole :thumbsupsmileyanim: og kan slet ikke få mig selv til at sælge den! Jeg har intet at bruge den til, men...! Jeg KAN ikke gøre det! :)

Så nu er spørgsmålet vel bare, hvordan/hvornår jeg får den renset, og hvad filan jeg så gør bagefter mht. opbevaring...

0

Del dette indlæg

Jeg vil sådan set bare gerne af med min så hurtigt som muligt. Har langt mere brug for de penge, den kan indbringe mig, end for at have den hængende... Jeg ved jo, at jeg aldrig nogensinde får den på igen, og jeg får den heller ikke syet om til noget - det ved jeg allerede nu. minderne har jeg jo i billederne, så jeg vil hellere, at den kommer til at glæde en anden brud ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mhh, giner?? hvor katten gør man så af den??

Men tak for jeres beskeder.. håber der kommer flere.. :thumbsupsmileyanim:

Jeg har også oplevet nogen der har kunnet haft deres bryllupstøj på til diverse fester - kobberbryllup, sølvbryllup osv.. det går jeg også lidt og tænker over om det ikke ku være super fedt at få lov til at bruge kjolen en gang mere

Redigeret af Bodil85
0

Del dette indlæg

Jeg vil sådan set bare gerne af med min så hurtigt som muligt. Har langt mere brug for de penge, den kan indbringe mig, end for at have den hængende... Jeg ved jo, at jeg aldrig nogensinde får den på igen, og jeg får den heller ikke syet om til noget - det ved jeg allerede nu. minderne har jeg jo i billederne, så jeg vil hellere, at den kommer til at glæde en anden brud ;)

:ditto: Men har jeg ikke fået den solgt på 1 års dagen kan det da være jeg tager den på til sankt hans fest :cheerleader3: hvis jeg kan være i den :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:ditto: Men har jeg ikke fået den solgt på 1 års dagen kan det da være jeg tager den på til sankt hans fest -HAHA- hvis jeg kan være i den :bearhug:

Ved du hvad? Jeg læste engang en artikel i et DSB-blad om et stort bal et sted i Tyskland, hvor man tager sit bryllupstøj på og spiser, drikker champagne, danser wienervals osv., får taget billeder m.v. og overnatter på samme hotel... :cheerleader3:

Hvis du ikke har fået solgt din kjole inden det næste af disse events, så tager vi da mændene i hånden og hopper i det store skrud igen!!! :thumbsupsmileyanim: Deal? ;)

0

Del dette indlæg

Hej Bodil

Jeg har tænkt mig at gemme min. Jeg synes stadig at den er så smuk og kan ikke skille mig af med den. Jeg vil gerne have syet den om (eller op om du vil), så den går til lige under knæet og så have farvet den. Det helt store spørgsmål i denne sammenhæng er så: hvad farve skal den være?

Jeg synes det kunne være superromantisk at have den på til 1 års bryllupsdag og evt. få taget nye billeder (og se hvor "modne" vi er blevet siden dengang vi blev gift :thumbsupsmileyanim: )

Jeg håber så at det der bliver tilbage af kjole (slæbet osv.) er nok til at få syet en dåbskjole af. Men det venter jeg med til at det bliver aktuelt.

0

Del dette indlæg

Mhh, giner?? hvor katten gør man så af den??

Men tak for jeres beskeder.. håber der kommer flere.. :cheerleader3:

Jeg har også oplevet nogen der har kunnet haft deres bryllupstøj på til diverse fester - kobberbryllup, sølvbryllup osv.. det går jeg også lidt og tænker over om det ikke ku være super fedt at få lov til at bruge kjolen en gang mere

:bearhug: Hei! Når jeg (en eller annen gang) blir gift med min kjære, så kunne jeg tenke meg å ha kjolen på en gine og ha den stående på soverommet. Det finnes vel ikke noe mer vakkert man kan ha på utstilling...? :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa.

Jeg kan ikke sælge min kjole videre, da jeg selv har købt den brugt. Jeg synes, at min kjole er helt fantastisk og ville egentlig gerne gemme den, men vi har desværre ikke plads. Jeg får syet den om til dåbskjole, da vi venter barn her til februar. :thumbsupsmileyanim: Hvad der så sker med resten af kjolen, det ved jeg ikke, da det nok kun er slæbet, der bliver til dåbskjole.

Mvh Pernille. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Nu er der en del af jer som skriver I vil farve den og bruge til fester.. så tænker jeg bare.. hvad med evt slæb?? og så må jeres kjoler da ikke være sådanne nogle helt vildt store skørter.. ku I mon logges til at smide et billed ind, jer som vælger at få kjolen farvet.. det Flink dame som super ide, men vil bare lige se hvilken slags kjole man gøre det med.

0

Del dette indlæg

Jeg kunne ikke drømme om at skille mig af med min kjole da den er med til at repræsentere den bedste dag i vores liv. Jeg vil dog stærkt anbefale dig at få den renset, hvis du beholder din, da den ellers med garanti får gule mærker med tiden dér, hvor du har svedt m.v. Jeg har planer om at få min farvet kobberfarvet til vores kobberbryllup men der er jo godt 12 år til, så muligvis finder jeg på at lave den om til selskabskjole inden da. Nu må vi se. Jeg var selv ked af at hverken min mor, svigermor eller søster havde en brudekjole jeg kunne få syet om til mit bryllup og jeg håber da faktisk at min datter gerne vil bruge den som brudekjole, når hun skal giftes. Men det er så også en klassisk model med slæb.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis jeg kan få den afsat skal den helt klart sælges, da jeg hverken har plads til eller behov for at gemme den (satser jeg på).

Selvfølgelig vil det blive en kjole, der repræsenterer en stor dag i mit liv, men for mig er det bare i sidste ende et stykke stof (okay, mange, mange, mange stykker stof). Til at minde mig om dagen vil jeg jo have min mand, billeder og alle minderne inde i hovedet, og det er det, der er vigtigt for mig.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil beholde min og den skal ikke syes om til dåbskjole, farves eller noget andet. Den skal værer som den var da jeg fik den syet til mig.

Jeg havde den på igen på vores 1 års bryllupsdag bare for sjov, og den passede stadig fint.

0

Del dette indlæg

Jeg vil helt klart beholde min.. har fået den af mine forældre.. Min søster har tigget om at hun måtte bruge den når hun skal giftes så tænkte at den evt kunne gå i arv.. og hvis ikke jeg om 30 år kan tvinge nogle døtre eller svigerdøtre i den, så får den lov at hænge. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Hej søde

Ja nu har jeg lige købt min kjole og før jeg købte den, så var jeg af den opfattelse at den skulle bare sælges.

Men nu....jeg er jo knyttet til den kjole som om det var et individ.....tænker på den hele tiden. :thumbsupsmileyanim:

Glæder mig så meget til at den skal på en hel dag.

Men fornuften kommer op en gang imellem og skriger sælg den, hvad skal du bruge den til, den kommer bare til at fylde. :cheerleader3:

Jeg tænker engang imellem det kunne jo være fedt at en anden kunne få glæde af min super skønne kjole. Så den bare ikke hænger i et skab.

Knus Rikkebruden

0

Del dette indlæg

Jeg skal helt sikkert sælge den. Jeg hader simpelthen at have ing liggende jeg ikke bruger, og jeg ved slet ikke hvad jeg skal bruge den til efter brylluppet. Minderne har jeg jo og billeder fra dagen.

Så den ryger fluks videre i systemet hvid der er en der vil købe den :thumbsupsmileyanim: Ellers bliver den syet meget om så den kan bruges som festkjole.

Maria.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer