Sign in to follow this  
Followers 0
rikketo

anbefal en foundation

12 posts in this topic

Annonce ♥

Hey!

jeg bruger en mineral foundation fra Youngblood.. det er som en pudder du putter på, og så "smelter" det ind i hude.. Oprindelig lavet til brandsårsofre - og det har ikke en masse giftige ting i. det er relativt dyrt (400 kr) men det holder tilgengæld også i evigheder.. jeg har købt min billigt på trendsales.dk!

Loreal har lige lavet en billigere end - den som Penelope Cruz reklamerer for!

Anna

0

Jeg bruger Jane Iredales "PurePressed Base", som er en fast mineralpudder. Jeg mener, at den koster omkring 300 kr.

Den "smelter" efter kort tid, når den er lagt på og bliver som en foundation. For mig holder den en hel aften. Har jeg nogle røde pletter, bruger jeg lige lidt flydende billig foundation på pletten og lægger så pudderen ovenpå.

Jeg elsker den! Også fordi den giver et mat skær. :loveboard:

Jeg brugte den i øvrigt til mit bryllup.

Om stofferne i den er ugiftige, ved jeg ikke, men den er i hvert fald fri for parabener.

Edited by anita80
0

Hey!

jeg bruger en mineral foundation fra Youngblood.. det er som en pudder du putter på, og så "smelter" det ind i hude.. Oprindelig lavet til brandsårsofre - og det har ikke en masse giftige ting i. det er relativt dyrt (400 kr) men det holder tilgengæld også i evigheder.. jeg har købt min billigt på trendsales.dk!

Loreal har lige lavet en billigere end - den som Penelope Cruz reklamerer for!

Anna

Jeg bruger Jane Iredales "PurePressed Base", som er en fast mineralpudder. Jeg mener, at den koster omkring 300 kr.

Den "smelter" efter kort tid, når den er lagt på og bliver som en foundation. For mig holder den en hel aften. Har jeg nogle røde pletter, bruger jeg lige lidt flydende billig foundation på pletten og lægger så pudderen ovenpå.

Jeg elsker den! Også fordi den giver et mat skær. :loveboard:

Jeg brugte den i øvrigt til mit bryllup.

Om stofferne i den er ugiftige, ved jeg ikke, men den er i hvert fald fri for parabener.

Jeg har selv købt mineralpudderen fra L'oreal, men syntes altså ikke den holder så lang tid. Jeg føler og ser også meget pudret ud i et pænt stykke tid efter, den har svært ved at trænge ind i huden..... - måske er det bare mig?

jeg har en tendens til uren hud, og vil gerne have noget der dækker det uden at se "spartlet" ud... men det er jo et enormt univers at begive sig ind i, og med et ton af fejlkøb er det rart med lidt inspiration herinde på BK! :biggrin:

0

Annonce ♥

Hej,

Jeg bruger L'oreal Cashmere Perfect. Det er den foundation jeg synes jeg har haft de bedste resultater med, og den holder fint farven en hel dag. Jeg har godt nok ikke eksperiementeret med nogle i den dyrere ende. Denne koster vist 109 ,- men kan ofte findes på tilbud til 90 kr i Bilka og Føtex.

Jeg regner dog med at smide en askepot ampul underneden på selve dagen, så skulle den stensikkert holde.

:loveboard: Wannabe

0

Hej,

Jeg bruger L'oreal Cashmere Perfect. Det er den foundation jeg synes jeg har haft de bedste resultater med, og den holder fint farven en hel dag. Jeg har godt nok ikke eksperiementeret med nogle i den dyrere ende. Denne koster vist 109 ,- men kan ofte findes på tilbud til 90 kr i Bilka og Føtex.

Jeg regner dog med at smide en askepot ampul underneden på selve dagen, så skulle den stensikkert holde.

:loveboard: Wannabe

nu har jeg læst så meget om den der ampul... men har altså liiige glemt hvad den gjorde godt for... :biggrin:

:bearhug:

0

Jeg tror det er ret individuelt hvilke forundations og puddere, der holder hele aftenen - afhængig af din hud.

Jeg vil anbefale, at du får lagt en prøvemake-up med flere forskellige mærker, så du kan teste det selv. Fx. kan du få lagt makeup i magasin hos Mac, Clinique mv.

0

Jeg tror det er ret individuelt hvilke forundations og puddere, der holder hele aftenen - afhængig af din hud.

Jeg vil anbefale, at du får lagt en prøvemake-up med flere forskellige mærker, så du kan teste det selv. Fx. kan du få lagt makeup i magasin hos Mac, Clinique mv.

jeg har godt tænkt på det... og her kommer det dumme spørgsmål.... :loveboard: : skal jeg være helt "Make-up fri" inden eller tager de makeuppen af eller? :biggrin:

0

Annonce ♥

jeg har godt tænkt på det... og her kommer det dumme spørgsmål.... :loveboard: : skal jeg være helt "Make-up fri" inden eller tager de makeuppen af eller? :biggrin:

Det renser de af for dig :bearhug:

Kh Mette

0

jeg har godt tænkt på det... og her kommer det dumme spørgsmål.... :biggrin: : skal jeg være helt "Make-up fri" inden eller tager de makeuppen af eller? :bearhug:

Det renser de af for dig :7himmel:

Kh Mette

Tak.... :loveboard:

/Rikke

0

Hejsan

jeg købte en serum fra Chanel, som lægges over dagcreme under foundation. Den holder på makeuppen og foundation og udglatter huden

Foundation var også fra chanel, pro lumiere.. den var super god og alle roste min flotte makeup

Begge ting er købt hos Matas. Der var vidst noget om at serumen måske var udgået - men jeg fik en ordentlig portion fra deres tester, så jeg kunne klare dagen.

Men altså der er ikke andet for at du må prøve dig frem. Jeg prøvede 3 foundationer og 3 serumer førend jeg besluttede mig.

hey fra knirke

0

Jeg er kosmetolog og uddanner mig nu til make up-artist, så jeg har vel nogle fif... Der er mange tricks for maks holdbarhed. Flere nevner ulige serumer der fungerer som underlag, det er helt rigtig. Der findes også deciderede primere, altså underlagscreme/gel, med udelukkende det til formål. Eks MAC har nogle forskellige udgaver. Der findes bl.a. primere for founation, øjne, læber etc. Og bonusen er - de glatter virkelig rynker/linjer ud (lige precis som det vises til ovenover med chanels serum).

En anden vigtig faktor er hvilken hudtype du har. Der findes vand- eller oljebaserede foundations, fugtgivende eller materende, der er mineralfountadions - for at nevne nogle. Så mer end at spørge til hvad andre bruger - spørg en kompetent person til hvad for en hudtype du har og tag det derfra.

Og selvsagt - det der faktisk holder foundationen på plads, der er pudderet man trykker fast ovenpå. Det er DEN der "klistrer" foundationen fast.

Held og lykke med det!

Edited by Bella74
0

Annonce ♥