Nielsen to be..

Forældre med på polter?

33 indlæg i dette emne

Hej.

Er kommet lidt i et dilemma...

Jeg har sådan en opfattelse af at polter er noget man gør med vennerne, og ved min veninde er i fuld sving med at arrangere osv.

Men kan nu forstå på min mor og svigermor at de forventer de også skal med.. egentlig er det ikke noget problem, men har bare ikke lyst til at være hammerlam for øjnene af dem.. og det ved jeg, jeg bliver...

Min kæreste og jeg er nu halv-uvenner, da han mener at det selvfølgelig er noget familen er med til, og jeg sagde til min veninde at jeg synes det var forbeholdt veninderne, da hun spurgte hvordan jeg havde det med emnet...

Hvad gør/gjorde i? Er jeg helt ved siden af...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Ja et lidt dumt dilemma at stå i.

Jeg har været til flere polterabends hvor moderen og svigermor var med, men dog på den måde at de kun var med i løbet af dagen og ikke om aftenen eller hvis vi tog i byen.

Så ønsker jeg mig det også til min polterabend, har det fint med at min mor er med, bare ikke om aftenen.

Kh Mette

0

Del dette indlæg

Mine forældre var med på min og mandens polter. i lørdags. Tilgengæld var svigerforældrene ikke med. Jeg er rigtig glad for, at min mor var med.

Vi sluttede allesammen hos mine forældre i deres bar. Det synes jeg var super fedt.

Henriette :)

0

Del dette indlæg

I mine øjne er polterabend en "sidste aften" ude med pigerne, og da man normalt ikke går i byen med hverken sin mor eller svigermor (gør jeg hvert fald ikke!), så synes jeg ikke at de skal med sådan en dag. Det er lidt en gakket dag, og det er ikke alting man har lyst til at ens mor skal være en del af - til min havde pigerne inviteret en dildodame, og det ville da klart have været en anden oplevelse hvis mor og svigermor var med!

Jeg synes du skal gøre som du selv vil, hvis du har indflydelse på hvem der skal med.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tja - jeg har det som dig, jeg ville IKKE have haft mor eller svigermor med... Det ville have gjort det til en helt anden dag, slet ikke ligeså sjov for mig. Heldigvis nærede ingen af dem noget ønske for at komme med, og jeg blev heldigvis også holdt udenom planlægningen (for det meste).

Hvis hende der planlægger din polter har spurgt dig om hvem der skal med, synes jeg godt du kan sige at mødre helst skal undgåes. Tag en snak med din kommende mand - heldigvis så skal i jo begge beholde jeres individualitet selvom i giftes, så jeg synes ikke der er noget i vejen for at du kan slippe for mødre til din PA og din mand har fædre med til sin, hvis han gerne vil det!

0

Del dette indlæg

Som udgangspunkt ville jeg ikke have min mor eller svigermor med til min polterabend, men da min søster spurgte ind til emnet, sagde jeg, at det ikke ville gøre mig noget, hvis min mor kom med, men så skulle min svigermor også inviteres med.

Og hvor er jeg glad for de var med! De var bare så glade, søde og omsorgsfulde, og de tog det storgrinende, at jeg var fuld af en masse god rødvin! Havde de to ikke været med, havde der ikke været så mange godter (frugt, sandwich, pølsehorn, biscotti, vaffelrør, sodavand, æblemost, hvidvin) til de andre tøser mens de ventede på, at jeg skulle færddiggøre mine aktiviteter.

Hvis du er bange for, hvordan de eventuelt vil tage det, hvis du er hammerlam på din polterabend, så spørg dem om det, og sig, at det er vigtigt for dig, at de tager dig, din eventuelle fuldskab og opførsel oppefra og ned denne dag og accepterer det, ellers har du ikke lyst til at have dem med.

:)

Maja

0

Del dette indlæg

Vi var polter i lørdags. Mine forældre var der om morgenen hvor vi spiste morgenmad, derefter tog de afsted.

De har det sådan at, de vil slet ikke med, de syntes at det kun er for vennerne og det er jeg glad for.

Jeg har ikke nogen svigerforældre, de er begge døde. Så det var ikke noget problem.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kunne ikke forestille mig ikke at have min mor med til min polterabend. Derfor er både min mor, svigermor og papsvigermor inviteret med. Vi har valgt at gøre det på den måde at (næsten) alle dem der er inviteret til brylluppet er inviteret til polterabenden....

- måske er det fordi der for nogle år siden blev "møget ud" i vennekredsen, så vi kun har to - tre vennepar tilbage... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

I mine øjne er polterabend en "sidste aften" ude med pigerne, og da man normalt ikke går i byen med hverken sin mor eller svigermor (gør jeg hvert fald ikke!), så synes jeg ikke at de skal med sådan en dag. Det er lidt en gakket dag, og det er ikke alting man har lyst til at ens mor skal være en del af - til min havde pigerne inviteret en dildodame, og det ville da klart have været en anden oplevelse hvis mor og svigermor var med!

Jeg synes du skal gøre som du selv vil, hvis du har indflydelse på hvem der skal med.

Kunne ikke være mere enig! Selvfølgelig kommer de an på hvilken relation man har til sine forældre og svigerforældre, men jeg synes altså ikke det hører til!

Ville ha det helt forkert mad at have min svigermor med (det er rigeligt med min svigerinde) og hun skal sidde og se/høre på alle de fjollede ting man kan komme til at sige.. :smolf:

Nej, i min verden er det helt sikkert en "venindedag" uden mødre!

- Tror heller ikke det er så sjovt for dem. Godt at din mor forstår!

Nu er jeg lidt nysgerrig: Men skal din far(?) med til din tilkommendes polterabend??? Hmm

Kommer også til at tænke på om det mon er din opgave at fortælle svigermor at hun ikke skal med? Kan en veninde eller din kæreste gøre det - så føler du dig måske ikke klemt?

Knus til dig

:thumbsupsmileyanim:

Camilla

0

Del dette indlæg

Min far skal ikke med på min kærestes polter, da han først kommer til Dk dagen før brylluppet, men min kæreste forventer helt sikkert hans fars og stedfars deltagelse...

Det hele bunder i at min veninde spurgte (min kæreste) om De evt kunne låne et videokamera til min polter, hvor at min kæreste så synes det var mærkeligt, for det ville hans mor da helt sikkert tage et med, men han vidste ikke hun ikke var inkluderet i planerne..

Regner selv med at komme med nogle hints til svigermor, som at jeg er spændt på en dag med veninderne osv, for min kommende husbond er desværre ikke så god til at formidle budskaber til hans mor...

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det hele bunder i at min veninde spurgte (min kæreste) om De evt kunne låne et videokamera til min polter, hvor at min kæreste så synes det var mærkeligt, for det ville hans mor da helt sikkert tage et med, men han vidste ikke hun ikke var inkluderet i planerne..

UHA den her vil jeg betegne som lidt øhm.."kilden"... det er svært når noget for nogen bare er en totalt selvfølge og så man selv slet ikke er enig :cowsleep:

0

Del dette indlæg

Jeg tror det er meget individuelt, som man også kan se på de mange forskellige svar herinde :)

Har desværre set et par polterabends går i smadder pga. dette dilemma.

Min polterabend skulle ikke være en "sidste dag med pigerne", for jeg havde da sandelig tænkt mig at gå i byen med pigerne efter jeg blev gift også :rolleyes:

Min polterabend var en rigtig hyggelig dag for mig, og dagen/aftenen gik kun ud på, at jeg skulle have en rigtig dejlig dag. Derfor var min mor, gudmor, svigermor også med. Min FARMOR var faktisk også inviteret, men hun kunne ikke. Hun har sq altid så mange planer :biggrin:

De "gamle" gik hjem efter vi havde spist om aftenen, og så festede vi videre.

Kan slet ikke se problemet i at de skal med overhoved, men som skrevet før, så er det vel meget individuelt.

Held og lykke med beslutningen

:hug:

0

Del dette indlæg

Ville nok også gerne have bedt mig fritaget hvis min mor og svigermor skulle have været med, men i princippet er det vel ikke en selv der bestemmer. Det er vel dem der planlægger ens polterabend???

Det plejer så vidt jeg ved at være veninderne og de synes da garantert heller ikke det ville være fedt hvis forældre generationen skulle med.

Mvh

ViTo

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Både min mor og svigermor var inviteret til min polterabend, men min svigermorønskede ikke at deltage, da hun heller ikke havde været med til sin egen datters, så det er jo forståeligt nok. Min mor var med til morgenmaden kun, for hun synes selv, at det meste af dagen skulle bare være sjov med tøserne. Til gengæld lagde hun en ordentlig slat penge til deres budget! Tak, mor!

På min polterabend kl ca 2 om natten på en bar mødte jeg en anden kommende brud, som havde både svigermor, mor og bedstemor! med på sin polter, og de så ud til at hygge sig!

Jeg tror, at man godt kan sige det pænt, hvis man helst vil være foruden. Men hvis man synes, at det hører sig til, så er jeg sikker på, at det nok skal blive hyggeligt!

-Kirstine

0

Del dette indlæg

Det kommer i høj grad an på, hvad planlæggerne har i ærmet. Hvis det er et dildo-party så er det nok ikke fedest at have mor og svigermor med, er det derimod et Tupperwareparty (hver sin smag, hmm...) så er det vel hyggeligt nok.

Min mand og jeg holdt polterabend sammen og det foregik sådan at vi blev hentet og klædt i noget knap så pænt tøj :biggrin: kørte ud og bowlede med venner og familier (halvdelen var desværre på sommerferie) og bagefter spiste vi på restaurant. Det var super hyggeligt og vi havde sågar vores 2 børn med. Det betyder så ikke at vi ikke fik noget at drikke (tværtimod, men både venner og familie har nu nok set os før, hvor vi ikke var helt appelsinfri, så det tager vi da ikke så tungt) men børnene overnattede hos svigerne og så tog min gamle veninde med hjem og vi dansede, fik noget at drikke og havde i det hele taget en kanon dejlig dag, som vi altid vil kunne glæde os over i fællesskab.

Havde det været en fest hver for sig med respektive venner og uden familie havde det helt sikkert været lige så sjovt, vi ville så nok ikke have haft det skide godt dagen efter. :smolf:

0

Del dette indlæg

Min far skal ikke med på min kærestes polter, da han først kommer til Dk dagen før brylluppet, men min kæreste forventer helt sikkert hans fars og stedfars deltagelse...

Regner selv med at komme med nogle hints til svigermor, som at jeg er spændt på en dag med veninderne osv, for min kommende husbond er desværre ikke så god til at formidle budskaber til hans mor...

:biggrin:

I stedet for at komme med "hints" ville jeg nok tage en snak med svigermor direkte. Nu hvor din egen mor har sagt at det er ok, at hun ikke skal med, er det vel også mere legalt at din svigermor så heller ikke skal med?

0

Del dette indlæg

Kort efter frieriet snakkede vi bryllup en eftermiddag hjemme ved mine forældre, sammen med resten af familien.

Min mor var meget overrasket da mine søstre og mig mente, at hun skulle være barnepige, når polterarbend kom. Vores mormor var nemlig med til min mosters polterarbend (mine forældre er gift i 1972 - der holdte man ikke polterarbend i deres vennekreds!). Jeg blev da helt i tvivl, efter hun sagde sådan... Og det ville også være ok, hvis hun kom med. Men det skal hun ikke - tror jeg ikke!!! (Ved selvfølgelig ikke hvem der skal med....)

Som du kan høre er jeg også meget i tvivl. Men som de andre zilla'er siger, så er den løsning med morgenmad/frokost med mor/svigermor med, helt perfekt - efter min mening. Jeg er nok også mest til en rolig hygge dag, med masser af forkælelse, frem for en dag hvor man ligger i druk og overskrider sine grænser.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha, har været der!

Min søde veninde ville mig det allerbedste og lagde sig virkelig i selen med planlægningen, men men men, hun inviterede ud fra sine egne ønsker og ikke mine (jeg kan godt være meget selektiv) Så det endte med at min mor og moster var med - HELE aftenen!

For det første blev jeg noget overrasket da de stod der om morgenen men det var ikke det værste. Min mor og moster var søde og sjove at have med men min veninde havde åbenbart planlagt et dildoparty hvor "værtinden" så var blevet syg, så det blev rykket til under middagen, hvor min mor og moster stadig var med! AAAAAALT for pinligt, og ikke så løssluppent som man havde kunnet ønske sig.

Så mit råd er bare: Sørg for at du får det som du selv vil have det, og så er det bare synd for alle andre. For mig betyder det lige så meget til polterabend'et at man får hvad man vil have som til brylluppet. Man kan aldrig gøre alle glade men på den store dag skal man altså bare sørge for at man selv er glad!

Heldigvis ved jeg så nu hvordan min veninde vil have det når hun selv skal giftes næste år - alle skal inviteres :biggrin:

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Den oprindelige idé med en polterabend er vel, at man siger farvel til ungdomslivet sammen med nogle jævnaldrende venner, og derefter fester med forældre (og andre "ældre") til selve brylluppet. For mit vedkommende har det aldrig været oppe at vende, hvorvidt forældre skulle med til polterabend. Min kæreste havde to af sine onkler med, og de morede sig efter sigende kosteligt, men de tog hjem efter de havde spist - og var altså ikke med til festen om aftenen.

Umiddelbart ville det ikke have gjort nogen forskel om min mor og svigermor havde været med, men jeg ville nok have syntes at det var lidt underligt. De er slet ikke en aktiv del af min vennekreds - kender ikke mine studiekammerater og jeg tror egentlig heller ikke de ville have brudt sig om at være med.

Jeg tror at generationen før os havde et helt andet forhold til bryllup. Mange bryllupper blev finansieret af forældrene, hvilket selvfølgelig gav dem en mere central rolle. Mine forældre har fortalt, at mange af deres forældres venner var med til selve brylluppet - flere end af deres egne venner. Deres venner var de sammen med til polterabenden...

Nå, men traditioner er jo forskellige. Jeg synes sagtens du kan spørge din svigermor, hvordan hun tænker i forhold til at deltage i din polterabend. En mere lempelig måde kan være, at du snakker med en af dine veninder om dilemmaet, og at de så giver din mor og svigermor en eller anden opgave - f.eks. spørger om ikke I må kommer der og spise morgenmad inden I tager videre. Det kunne da være en måde at fortælle svigermor (og mor), at du/I synes de er rigtig dejlige, men at resten af dagen vil I gerne have for jer selv...

:biggrin: WannaBE

0

Del dette indlæg

Da min søster bad om mailadresser, bad jeg hende invitere både mor, mormor, svigermor, eks-stedmor osv. Hun måtte så selv afgøre i hvilket omfang de skulle deltage. Jeg ville bare gerne at de skulle spørges. Vi var selv til bryllup sidste år, hvor det primært er gommen og jeg som er venner, og brudens veninder ønskede ikke at invitere mig og en anden fælles veninde "fordi de ikke kendte os". Vi var skuffede, bruden var skuffet og det var lidt nedtur bagefter..

Derfor ville jeg gerne have at alle fik buddet.

Resultatet var, at min mor og min eks-stedmor deltog, og vi sluttede med lækker middag og fancy drinks hjemme hos min mor. Det var helt suverænt, super hyggeligt og rigtig sjovt. Jeg er så ABSOLUT heller ikke til udklædning og ydmygende happenings, så derfor var det tøsehygge, men med masser af rødvin...

Godt du har fundet din gode løsning!

0

Del dette indlæg

Jeg havde min svigermor med på min polter.. HUn er en meget festlig dame så det gjorde mig intet, men generelt mener jeg at en polterabend er en sidste "Girls-night-out!" Den skal være sjov og festlig og være noget man har med sine veninder :denmarkflag:

Jeg ville nok sige at hvis i skal lave noget pinligt og drikke ret tæt, så ville jeg lade mor og svigermor blive hjemme :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer