jokkepigen

Kongelig forlovelse

50 indlæg i dette emne

Hmmm..rygtene sige at det er lige om lidt at H.K.H prins Jorchim og Marie skal forloves...som i NU??

Hofrapporter spår forårs bryllup???? Og forlovelse i dag???

Det bliver spændende om det blive i dag!!

Redigeret af jokkepigen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er det officielt:

H.K.H. Prins Joachim forlovet med frøken Marie Cavallier

Amalienborg, den 3. oktober 2007

Hendes Majestæt Dronningen og Hans Kongelige Højhed Prinsgemalen har den glæde at meddele, at Hans Kongelige Højhed Prins Joachim har forlovet sig med frøken Marie Cavallier.

Statsrådet har i dag, onsdag den 3. oktober 2007, været forsamlet på Christiansborg Slot under Hendes Majestæt Dronningens forsæde. Efter indstilling fra statsministeren meddelte Hendes Majestæt i medfør af tronfølgeloven af 1953 samtykke til, at Hans Kongelige Højhed Prins Joachim indgår ægteskab med frk. Marie Cavallier. Brylluppet vil finde sted i løbet af foråret 2008. Efter ægteskabets indgåelse vil frk. Cavallier blive tituleret Hendes Kongelige Højhed Prinsesse Marie.

Frk. Marie Cavallier er fransk statsborger og tilhører den romersk-katolske kirke. Det er frk. Cavalliers ønske at overgå til den evangelisk-lutherske kirke i forbindelse med ægteskabet og ligeledes at indgive ansøgning om dansk indfødsret, således at hun løses fra sit franske statsborgerforhold.

Ove Ullerup

Hofmarskal

0

Del dette indlæg

Der er jo ikke rigtig noget Wauw over det når det er anden gang, men synes det er meget hyggeligt med et kongeligt bryllup. :) Hun er da også en køn pige, minder lidt om Mary!!

Hvem ved måske dukker der en ny tråd op herinde der hedder "HKH Prins Joachim & Marie bryllup"

En kongelig planlægnings tråd :):bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åååååååh gud.... VAr lige min første tanke... Næste tanke er ja ja fred være med det... Bliver ikke et bryllup jeg kommer til at følge tæt lige som fredriks eller da han blev gift med Alexandra... Synes hun minder for me get om Mary, men på en meget anonym måde... KAn da være jeg vil se det hvis jeg ikke skal andet den dag, men er bestemt ikke fyr og flamme over det...

Men som sagt... Fred være med Dem

0

Del dette indlæg

Når nu han skal giftes med en kopi af sin brors kone - kan Marie så ikke bare genbruge Marys kjole? :bearhug:

Og så synes jeg de skal betale det selv denne gang.......... og ikke os! :)

GP

:denmarkflag: :denmarkflag:

:unsure::)()()

:):cheerleader3:

:rolleyes:

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Ej hvor snyd!!!!

Sagde så sent som i mandags at de lige kunne vove på at springe over i køen... og hvad gør de så?

:ban: :):bearhug:

:) nu har kongehuset jo ikke ligefrem ry for at bruge >3 år på at planlægge bryllup, og hvis de vil bo sammen er det jo historisk set et krav at de bliver gift - officielt bor man ikke "på polsk" i kongefamilien ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sidder også bare og venter på deres planlægningstråd....men billeder fra kjoleprøvning...problemer med at beslutte om børnene skal med...hvad med traditionen...kan man bryde dem osv... :)

Nej....det er da fint de skal giftes...men tror ikke vi får en halv fridag som da kronprinsen blev gift..DET VAR ELLERS HYGGELIGT!!!!

Men er det bare mig eller er der lige lovligt meget Mary i hende....tror det er defor mary valgt at blive klippet...så de ikke ligne hinanden alt for meget!!! hi hi!!!

0

Del dette indlæg

Når nu han skal giftes med en kopi af sin brors kone - kan Marie så ikke bare genbruge Marys kjole? :bearhug:

GP

:denmarkflag: :denmarkflag:

:unsure::)()()

:):cheerleader3:

:rolleyes:

Så er det gamle og lånte også klaret..hvor er hun hældig hun har os...så skal hun ikke tænke selv den nye prinsesse!!!

0

Del dette indlæg

Ja så skete det endelig, det har jo også ligget i luften at der ville ske noget snart. Sådan som han har vist hende frem hele sommeren ! :)

Gad vide om Marie´s hvide lille hund, skal værre brude pige :)

Nu blir det næste så, HVILKEN DATO SKAL DE GIFTES ? det kan jo give en masse spekulationer for alle os 2008 brude... (håber ik de vælger d. 21 juni !)

0

Del dette indlæg

Når nu han skal giftes med en kopi af sin brors kone - kan Marie så ikke bare genbruge Marys kjole? :)

Jeg kan kun være enig, håber de selv betaler. Synes det er fint at han gifter sig igen, selvom det måske er lige lovlig meget at hun skal være prinsesse (det gjorde de da trods alt anderledes i England) :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej hvor snyd!!!!

Sagde så sent som i mandags at de lige kunne vove på at springe over i køen... og hvad gør de så?

:ban: :):bearhug:

:) nu har kongehuset jo ikke ligefrem ry for at bruge >3 år på at planlægge bryllup, og hvis de vil bo sammen er det jo historisk set et krav at de bliver gift - officielt bor man ikke "på polsk" i kongefamilien ;)

Nej nej de har også bare overhalet med forlovelsen...

0

Del dette indlæg

Ja så skete det endelig, det har jo også ligget i luften at der ville ske noget snart. Sådan som han har vist hende frem hele sommeren ! :)

Gad vide om Marie´s hvide lille hund, skal værre brude pige :)

Nu blir det næste så, HVILKEN DATO SKAL DE GIFTES ? det kan jo give en masse spekulationer for alle os 2008 brude... (håber ik de vælger d. 21 juni !)

Frede og Mary blev jo gift en fredag, så mon ikke jokke og marie også vælger en fredag, så der ikke er for mange andre bryllupper at konkurrere med? Og det bliver sikkert i april, så det ikke er højsæson....

0

Del dette indlæg

Arj, hvor jeg synes nogen af jer er strenge GP ! Giv dog parret en chance! Jeg ved godt, at HKH fremstår som lidt af et fjols, men det er, hvad ugebladene synes vi skal synes om ham. (Jeg kender ham lidt personligt, og det er et andet 'billede' jeg har af ham!!) Og han skal selv betale... hmm...post-22726-1191407926.gif - jeg tror da ikke, at han arbejder gratis på sin gård. Og de 1,9 mio. han får i apanage er for at stå til rådighed, når de andre er ude af huset. Og dem skal han jo selv administrere, så jeg forstår ikke helt... post-22726-1191407926.gif

Tja, jeg synes bare det er en dejlig ting, at kærligheden smiler til ham igen - det har han fortjentpost-22726-1191408148.gif! :):):bearhug: - Og jeg vil sidde troligt foran fjernsynet den dag, det sker! post-22726-1191408187.gif

0

Del dette indlæg

Hvor er det spændende med kongeligt bryllup! Så er det næsten lige meget hvem det er der skal giftes.

Selvom jeg holder med nogle af pigerne i at Marie ligner en tro kopi af Mary og hun måske er lidt for flink til at vise sig frem i offentligheden, så er det da dejligt for dem begge to at de skal giftes.

Mon ikke de har mange af de samme bekrymringer og overvejelser som vi har? Jeg tvivler dog på at de deler dem med os, det kunne ellers være skægt :)

Så tillykke til Joachim og Marie. Jeg håber at de bliver lykkelige i deres ægteskab.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykke til Joachim og Marie! jo, hun ligner rigtigt nok Mary, selv navnene ligger ikke så langt fra hinanden! Men bare de bliver lykkelige sammen, håber at de får nogle prinser og prinsesser sammen :)

Nu bliver det spændende hvilken dag de vælger at blive gift... jeg skal jo giftes en fredag i foråret, nu må vi se hvad de gør!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Arj, hvor jeg synes nogen af jer er strenge GP ! Giv dog parret en chance! Jeg ved godt, at HKH fremstår som lidt af et fjols, men det er, hvad ugebladene synes vi skal synes om ham. (Jeg kender ham lidt personligt, og det er et andet 'billede' jeg har af ham!!) Og han skal selv betale... hmm...post-22726-1191407926.gif - jeg tror da ikke, at han arbejder gratis på sin gård. Og de 1,9 mio. han får i apanage er for at stå til rådighed, når de andre er ude af huset. Og dem skal han jo selv administrere, så jeg forstår ikke helt... post-22726-1191407926.gif

Tja, jeg synes bare det er en dejlig ting, at kærligheden smiler til ham igen - det har han fortjentpost-22726-1191408148.gif! :):):bearhug: - Og jeg vil sidde troligt foran fjernsynet den dag, det sker! post-22726-1191408187.gif

Jeg kan da kun være enig I at det er dejligt for ham at kærligheden tilsmiler ham igen. Og at det er dejligt for dem at de har fundet hinanden.

Men derfra og så til at statskassen skal betale for endnu et bryllup (hvis det er sådan det kommer til at være) det synes jeg ikke er rimeligt. Som du selv skriver får han apanage hvert år og tjener formodentlig også penge på Schakenborg, så det kan han jo så bruge til brylluppet.

0

Del dette indlæg

Når nu han skal giftes med en kopi af sin brors kone - kan Marie så ikke bare genbruge Marys kjole? :unsure:

Og så synes jeg de skal betale det selv denne gang.......... og ikke os! GP

()() Godt sagt, Anja!!!

Jeg synes også at der er for meget lighed! :)

Og hendes ring er.... MILDEST talt ikke min smag!!! Jeg ville hellere have valgt 3 ringe, så, en pr. farve...! :denmarkflag:

Arj, hvor jeg synes nogen af jer er strenge :denmarkflag: ! Giv dog parret en chance! Jeg ved godt, at HKH fremstår som lidt af et fjols, men det er, hvad ugebladene synes vi skal synes om ham. (Jeg kender ham lidt personligt, og det er et andet 'billede' jeg har af ham!!) Og han skal selv betale... hmm...post-22726-1191407926.gif - jeg tror da ikke, at han arbejder gratis på sin gård. Og de 1,9 mio. han får i apanage er for at stå til rådighed, når de andre er ude af huset. Og dem skal han jo selv administrere, så jeg forstår ikke helt... post-22726-1191407926.gif

Jamen her kan jeg berolige dig!! :cheerleader3:

Jeg bygger min antipati helt på egne oplevelser: Under ægteskabet med Alexandra var en af de tøser, han lagde an på én, jeg kender... Hun var på daværende tidspunkt 19 år, og ikke interesseret. ;)

0

Del dette indlæg

Grrr.... kan ikke finde et ordentligt billede hvor man kan se ringen... har bare læst, at den er besat med rubiner, brillianter og safirer - som det franske flag i farverne.... vil se den...... :)

nå - de har ikke offentligjort datoen endnu.... :)

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Grrr.... kan ikke finde et ordentligt billede hvor man kan se ringen... har bare læst, at den er besat med rubiner, brillianter og safirer - som det franske flag i farverne.... vil se den...... :)

Yes. And me no like... Og det siger en del, når det kommer fra én som mig, der jo notorisk ikke kan få BLING nok :bearhug:

Det er simpelthen for farvestrålende til mig. :) Farvede sten er helt fint, og jeg har f.eks. da ægte, sorte perler. :denmarkflag:

Men jeg synes altså at kombinationen med bling* i hvid, rød og blå gør, at hendes ring ligner... (sorry, no offence! Men...) noget fra en lykkepose. GP

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer