Guest sysserpigen

Alternativ bordplan

15 indlæg i dette emne

Nu må jeg altså lige høre med jeres erfaringer... Jeg ved der tidligere har været lavet en tråd om emnet, men kunne godt tænke mig nogle friske erfaringer/ideer

Vi er en af de typiske forældre og forældres kærester familie, og vi kan umuligt få bordplanen til at gå op uden at min kæreste skal vælge mellem sine forældre. De har været skilt i en del år, men hans far kan ikke døje morens nye kæreste, og havde i første omgang helt meldt fra, men nu lader det til at han vil med alligevel, hvis de bare kommer til at sidde længst muligt fra hinanden, han er så også sådan en "anti vi skal have det sjovt" person, og sidder bare der og hænger, så det er jo ikke fordi han er supernem at placere. Hans nyerhvervede kæreste, kan min kæreste ikke fordrage, så det er helt udelukket at min kæreste vil sidde ved siden af hende. Han vil helst sidde ved siden af sin mor, men vi kan jo ikke bare smide hans far over i den fjerneste krog, når moren skal sidde til højbords, men det er også udelukket at moren og faren kan sidde i nærheden af hinanden. Så tænkte vi - fint!!!! vi laver en alternativ bordplan hvor vi sætter os sammen med vores søskende og nogle venner, og forældrene bliver spredt ud til de andre borde. Men da min bror og hans kæreste har termin meget tæt på vores bryllup er deres deltagelse jo lidt usikker, og derfor kan jeg jo ikke helt løbe an på at sidde ved siden af dem, og da min mor hørte om ideen med, at de ikke skulle sidde hos os, blev hun helt vildt skuffet - Det er sku ikke nemt... Så uanset hvad vi gør, så bliver det noget bøvl.

Men så var vi til en fødselsdag i fredags, hvor værtsparret flyttede rundt til alle bordene. De havde deres eget lille bord som tjenerne så jævnligt kom og flyttede, det fungerede vildt godt. Vi er meget klar på den ide, men vi har lidt svært ved lige at finde ud af hvordan den skal praktiseres.

Vi skal jo ikke sidde over for hinanden, men ved siden af hinanden, ved vores eget lille bord, og på en eller anden måde, skal det jo sættes til de andre borde, så alle kan se os, og så vi får bedst muligt ud af det... Hvordan?

Vi bliver jo nogle stykker, så der bliver umiddelbart mere end 4 borde, det ville ellers passe perfekt, med 4 skift. Forret - skift, hovedret 1. gang - skift, hovedret 2. gang - skift, dessert. - hvor tit skifter man, skal man sige efter 3 kvarter, men så skrifter vi jo mit i en ret, men det går måske ogsa... Hvordan?

Kan man tillade sig at bede tjernene hjælpe med at styre det - vi har faktisk hørt, at vores feststed selv anbefaler brudepar at cirkulere... Men alligevel, det er jo ekstra arbejde for dem???

Er det for utraditionelt? Det vil måske være tale om 5-6 skift - bliver det noget rod, med al den flytten rundt?

Mange spørgsmål, håber i vil hjælpe mig med jeres erfaringer :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu må jeg altså lige høre med jeres erfaringer... Jeg ved der tidligere har været lavet en tråd om emnet, men kunne godt tænke mig nogle friske erfaringer/ideer

Vi er en af de typiske forældre og forældres kærester familie, og vi kan umuligt få bordplanen til at gå op uden at min kæreste skal vælge mellem sine forældre. De har været skilt i en del år, men hans far kan ikke døje morens nye kæreste, og havde i første omgang helt meldt fra, men nu lader det til at han vil med alligevel, hvis de bare kommer til at sidde længst muligt fra hinanden, han er så også sådan en "anti vi skal have det sjovt" person, og sidder bare der og hænger, så det er jo ikke fordi han er supernem at placere. Hans nyerhvervede kæreste, kan min kæreste ikke fordrage, så det er helt udelukket at min kæreste vil sidde ved siden af hende. Han vil helst sidde ved siden af sin mor, men vi kan jo ikke bare smide hans far over i den fjerneste krog, når moren skal sidde til højbords, men det er også udelukket at moren og faren kan sidde i nærheden af hinanden. Så tænkte vi - fint!!!! vi laver en alternativ bordplan hvor vi sætter os sammen med vores søskende og nogle venner, og forældrene bliver spredt ud til de andre borde. Men da min bror og hans kæreste har termin meget tæt på vores bryllup er deres deltagelse jo lidt usikker, og derfor kan jeg jo ikke helt løbe an på at sidde ved siden af dem, og da min mor hørte om ideen med, at de ikke skulle sidde hos os, blev hun helt vildt skuffet - Det er sku ikke nemt... Så uanset hvad vi gør, så bliver det noget bøvl.

Men så var vi til en fødselsdag i fredags, hvor værtsparret flyttede rundt til alle bordene. De havde deres eget lille bord som tjenerne så jævnligt kom og flyttede, det fungerede vildt godt. Vi er meget klar på den ide, men vi har lidt svært ved lige at finde ud af hvordan den skal praktiseres.

Vi skal jo ikke sidde over for hinanden, men ved siden af hinanden, ved vores eget lille bord, og på en eller anden måde, skal det jo sættes til de andre borde, så alle kan se os, og så vi får bedst muligt ud af det... Hvordan?

Vi bliver jo nogle stykker, så der bliver umiddelbart mere end 4 borde, det ville ellers passe perfekt, med 4 skift. Forret - skift, hovedret 1. gang - skift, hovedret 2. gang - skift, dessert. - hvor tit skifter man, skal man sige efter 3 kvarter, men så skrifter vi jo mit i en ret, men det går måske ogsa... Hvordan?

Kan man tillade sig at bede tjernene hjælpe med at styre det - vi har faktisk hørt, at vores feststed selv anbefaler brudepar at cirkulere... Men alligevel, det er jo ekstra arbejde for dem???

Er det for utraditionelt? Det vil måske være tale om 5-6 skift - bliver det noget rod, med al den flytten rundt?

Mange spørgsmål, håber i vil hjælpe mig med jeres erfaringer :biggrin:

Hej søde.

Familie :rolleyes:

Sikke mange problemer de kan skabe. Og vi snakker om voksne mennesker. Man skulle tro de kunne tage sig sammen for festens værter og opføre sig ordentligt bar de 8 timer det drejer sig om. Det siger bare så meget om det enkelte menneske.

Vi har lavet alternativ bordplan udfra det ønske at vi ønsker at snakke med så mange gæster som muligt.

Det drejer sig om at vi har lavet flere bordplaner, så alle kommer til at sidde ved højbordet en vis antal tid.

Så toastmaster får udleveret en klokke og når der ringes på den, udskiftes bordplanen.

Ja der bliver noget flytten rundt men så får folk rejst sig og det sdkaber sikkert også en masse grinen. Men det er det der er med til at skabe jeres fest som noget ud over det sædvanlige.

Håber det kan skabe lidt idéer til at få løst et træls problem.

Knus Rikkebruden

0

Del dette indlæg

Jeg har desværre ikke løsningen.

Men jeg synes, det er en rigtig god ide, og det utroligt sympatisk, at du tager hensyn til dine forældres uoverensstemmelser.

Glæder mig til at følge tråden - der kommer forhåbentlig den helt rigtige løsning, som vi andre kan kopiere til forskellige familiefester.

Held og lykke

goodbyehansen

0

Del dette indlæg

Hej

Vi holdt bryllup d. 08.09.07, og havde valgt flydende bordplan.. Også mest. pga. at "alle" vore forældre er skilte - og gift igen.. De kan nu sagtens være til fest sammen, men vi syntes denne måde var perfekt til at ingen skulle føle sig "sat til side"..

Jeg må sige det var en KÆMPE succes! Vi havde 9 borde, med 10-12 personer ved hvert. Vi havde placeret parrene over for hinanden, og så passede det jo med at Dan og jeg også sad overfor hinanden når vi "kom forbi"..

Vi havde sat en god ven til at holde øje med, hvornår der var gået 20 minutter - og så sørgede han for at vi kom videre.. 20 min. er selvfølgelig ikke lang tid, men vi skulle jo nå hele vejen rundt - og vort bryllup var ikke traditionelt med suppe, steg og is - Nej, vi havde buffet, og fravalgt at få sange og taler.. :biggrin:

Jeg kan kun sige GO FOR IT!! Det er vildt sjovt, og alle gæsterne har kommenteret efterfølgende hvor go´ en idé det har været..

Og så havde vi jo valgt vores favorit bord til sidst, for dér skulle vi jo sidde i længst tid :carrot:

Kærligst

Sanne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja min far og hans kone (ja min kæreste og jeg er også begge skilsmissebørn, hvis forældre har giftet sig på ny. Heldigvis kan de godt sammen alle sammen) havde ved deres 50 års fødselsdag reserveret 2 pladser ved hvert bord, og og sad så på skift ved de forskellige borde, de sad nu over for hinanden. Evt. kunne man bruge runde borde, så kommer I i hvert fald til at sidde ved siden af hinanden.

Held og lykke med det.

0

Del dette indlæg

Ja det er en af de hårde nødder at knække..

Min forældre er også skilt og gift påny. Og de kan absolut heller ikke sammen. Så vi skal også ud i alternativ bordplan. Men jeg tror vi regner med at sætte vores søskende ved siden af os. For os vil det ikke fungere med at rokere rundt, det vil for mig at se blive lidt for rodløst og forvirrende.

Men jeg synes da helt klart det er et fedt alternativ. Så kast jer bare ud i det, det lyder da som en spændende og meget frisk idé!

Men ja nogen gange ku jeg også bare :rolleyes: de forældre, og deres egoistiske "jeg nægter bare at være i samme rum som.." Come on forældre, tag jer sammen og tilsidesæt jeres egne behov for en enkelt dag :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Mine forælder var engang til et bryllup hvor brudeparret havde deres eget lille bord som de flyttede rundt med (tjenerne hjalp self.) og et æggeur. De havde regnet ud at middagen tog x antal timer, divideret det med antal borde og derudfra sat æggeuret. Det fungerede rigtig godt.

Ellers kan man også bare lade Emma Gad bestemme.

Gommens mor - Brudens Far - Brud - Gom - Brudens Mor - Gommens Far

Og ny tilstødte mænd og koner "nede bland resten"

Vi har selv endelig fået vores bordplan til at gå op, Gemalens forældre er også skilt! Men de har taget sig sammen og sidder ved siden af hinenden og så deres nye mand og kone som de første i rækken ned af (vi skal side i T bord)

MvH

Maria

0

Del dette indlæg

Vi flytter ikke rundt, men har valgt at placere vores forældre som flg.:

gommens papmor - gommens far - brudens mor - brudens papfar - bruden - gommen - gommens mor - gommens papfar - brudens papmor - brudens far

på den måde er skilte folk flyttet forholdvis langt fra hindanden.. og så følger vi samtidig emma gad en smule, med kvinden til højre for manden. Men har ellers placeret vores forældrepar i den rækkefølge vi har tættest kontakt med dem til.

Søskende har vi placeret tæt på hovedboret, blandt de nærmeste venner..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi flyttede rundt. Det var STOR succes.

Vi sad ved et bord for os selv til at starte med. Efter min mand havde sat velkommen osv. fløjtede min nevø i en fodbold fløjte.

Så fandt vi 2 bakker fram som vi have gemt under stolene. Og så gik det ellers der-ud-af. 7 borde med 10 pers. ved hvert bord på 3½ t. Min nevø fløjtede hver halve time.

ved hvert bord var bord enden ledig. Da min mand sagde velkommen forklarede han det med at der kom noget underholdning senere på aftnen. Og jeg skal love for der kom underholdning.

Pga. plads mangel brugte vi bakkerne. Jeg vil faktisk foretrække bakker frem for borde, da de er så tunge, uhandige og det kræver hjælp hver gang, man skal skifte.

:rolleyes:

Heto

0

Del dette indlæg

Mine forælder var engang til et bryllup hvor brudeparret havde deres eget lille bord som de flyttede rundt med (tjenerne hjalp self.) og et æggeur. De havde regnet ud at middagen tog x antal timer, divideret det med antal borde og derudfra sat æggeuret. Det fungerede rigtig godt.

Ellers kan man også bare lade Emma Gad bestemme.

Gommens mor - Brudens Far - Brud - Gom - Brudens Mor - Gommens Far

Og ny tilstødte mænd og koner "nede bland resten"

Vi har selv endelig fået vores bordplan til at gå op, Gemalens forældre er også skilt! Men de har taget sig sammen og sidder ved siden af hinenden og så deres nye mand og kone som de første i rækken ned af (vi skal side i T bord)

MvH

Maria

Jeg er bare glad for at mine forældre kan finde ud af at være sammen, også når deres kærester er i samme rum.

Regner i hvert fald at min far skal sidde ved siden af mig... Er nemlig fars lille pige...

Kæresterne kommer nok ned blandt de andre...

Mangler så bare at finde ud af hvem der skal være gommens far, da han ikke længere findes, men lader det nok være op til den kommende gom.

0

Del dette indlæg

Jeg læste i en tidligere tråd om et par, som havde løst flytningen på flg. måde. De sad ved langborde, som var placeret i en cirkel, hvor hvert bord pegede ud af kredsen. Bordendenerne i midten af cirklen var så fri, så brudeparret kunne sætte sig der, når de skulle flytte. På den måde sad de i midten af selskabet hele tiden, og alle kunne se se dem. Det syntes jeg lød rigtig smart.

Det lyder også til at være en rigtig god og sjov ide med bakkerne i stedet for et bord..

Mine forældre har også været skilt, og de første 20 år kunne de ikke være i stue sammen. Min far blev så skilt igen for et par år siden, og siden da har der ingen problemer været (så vi ved godt, hvem der skabte problemerne :denmarkflag: )

Faktisk endte mine forældre med at sidde ved siden af mig begge to, dvs. havde hinanden til bords, og min fars ekskone, som også var med sad så ved et andet bord sammen med sin nye kæreste og mine brødre (hendes børn).

Det var STORT for mig, at have mine forældre side om side ved mit bryllup, og frem for alt hygge sig med hinanden. -Nok i virkeligheden den næststørste glæde jeg havde den dag!! -Så fortvivl ikke, det behøver ikke at ende dårligt, og nogle gange finder de altså ud af det sammen, selvom der går 20 år. jeg er bare glad for at mine børn ikke skal opleve det samme som mig. :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

uhh.. bordplandlægning... er heldigvis ikke kommet så langt endnu, og frygter den dag vi skal til det... Det er sådan at min morg og far gerne vil sidde oppe ved hovedebordet, men min kommende mands mor har frabed det, fordi hun ikke bryder sig om opmærksomheden. fint nok, men hvem sætter man så ved bordet??? Han har en søster som jeg har set en gang fordi hun er for doven til at komme op til nordjylland og hilse på og for underlig ikke at komme og hilse på når vi den ene gang om året kommer til Sjælland for han sige hej til hans mor.. :denmarkflag: Det er så det eneste fam. han har, så det er lidt svært..

Min mor og far har så sagt at de ikke behøver at sidde ved hovedebordet, og at vi bare kan placere vores venner der istedet.. men vil jo gerne sidder ved siden af dem..

Det lyder som en rigtig god ide, det med at flytte under middagen, måske det kan afhjælpe vores problem.. kigger ihvertifald med på sidelinjen for at se om man kan få nogle fif :denmarkflag::bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi laver endnu en variant af ombytning. Vi sidder ved 3 langborde, som står i en "åben hestesko" (altså en firkant, hvor den ene side er fjernet). Vi sidder så ved det ene bord under forretten, derefter bytter vi plads med to gæster ved et andet bord. Sidder der under hovedretten, bytter plads med to gæster til det tredje bord og sidder der resten af tiden. Jeg kan ikke helt overskue det der med at flytte borde og bakker rundt, men på den her måde kan vi både komme til at sidde sammen med familie og venner.. Super! :unsure:

Der er nu mindre end to uger til og bordplanen er ikke lavet endnu, ser slet ikke frem til det puslespil det bliver..HUUG

Et lille tillægsspørgsmål: Vores feststed har som de fleste vel har nu ikke rygning indenfor. Vi har nogle rygere til festen, men hvad gør vi med dem? Sætter vi dem samlet, så de udvandrer i flok (når f.eks. toastmasteren udråber rygepause) eller fordeler vi dem strategisk udover lokalet? Det er også rimelig vigtige personer, der ryger, så der er lidt begrænsninger på, hvor de kan sidde... Hvad gør I??

Hilsen Ditteh

0

Del dette indlæg

uhh.. bordplandlægning... er heldigvis ikke kommet så langt endnu, og frygter den dag vi skal til det... Det er sådan at min morg og far gerne vil sidde oppe ved hovedebordet, men min kommende mands mor har frabed det, fordi hun ikke bryder sig om opmærksomheden. fint nok, men hvem sætter man så ved bordet??? Han har en søster som jeg har set en gang fordi hun er for doven til at komme op til nordjylland og hilse på og for underlig ikke at komme og hilse på når vi den ene gang om året kommer til Sjælland for han sige hej til hans mor.. :thumbsupsmileyanim: Det er så det eneste fam. han har, så det er lidt svært..

Min mor og far har så sagt at de ikke behøver at sidde ved hovedebordet, og at vi bare kan placere vores venner der istedet.. men vil jo gerne sidder ved siden af dem..

Det lyder som en rigtig god ide, det med at flytte under middagen, måske det kan afhjælpe vores problem.. kigger ihvertifald med på sidelinjen for at se om man kan få nogle fif :bearhug::heart:

Hvis begge dine forældre sidder på hver side af jer, og din svigermor i øvrigt helst er fri, er det da fint. Så er der lige plads til Best Man og Brudepigen (bedste veninde). -Så må den da være i vinkel?!

0

Del dette indlæg

Vi laver endnu en variant af ombytning. Vi sidder ved 3 langborde, som står i en "åben hestesko" (altså en firkant, hvor den ene side er fjernet). Vi sidder så ved det ene bord under forretten, derefter bytter vi plads med to gæster ved et andet bord. Sidder der under hovedretten, bytter plads med to gæster til det tredje bord og sidder der resten af tiden. Jeg kan ikke helt overskue det der med at flytte borde og bakker rundt, men på den her måde kan vi både komme til at sidde sammen med familie og venner.. Super! :thumbsupsmileyanim:

Der er nu mindre end to uger til og bordplanen er ikke lavet endnu, ser slet ikke frem til det puslespil det bliver..:bearhug:

Et lille tillægsspørgsmål: Vores feststed har som de fleste vel har nu ikke rygning indenfor. Vi har nogle rygere til festen, men hvad gør vi med dem? Sætter vi dem samlet, så de udvandrer i flok (når f.eks. toastmasteren udråber rygepause) eller fordeler vi dem strategisk udover lokalet? Det er også rimelig vigtige personer, der ryger, så der er lidt begrænsninger på, hvor de kan sidde... Hvad gør I??

Hilsen Ditteh

UHA 2 uger tilbage og bordplanen er ikke på plads endnu - jeg frygter virkelig for at sidde i samme situation, så derfor har vi fuld gang i overvejelserne allerede nu...

Mht. til rygerne har vi samme problem, der er også en del rygere hos os, og der er jo kun rygning udenfor. Vi regner med at sprede dem, uden hensyn til at det er rygere. Altså der hvor de hører til i forhold til en alm bordplan. Toastmasteren vil så gøre opmærksom på at rygning foregår udenfor, og at vi gerne vil have, at de tager hensyn til aftenens program og ryge i nogle små indlagte pauser, så vi ikke konstant skal hente 10 mand udenfor, fordi der er taler eller sange. Det er rart nok at der ikke længere må ryges indenfor, men det vil til gengæld give nogle afbræk i festen, for der vil hele tiden stå nogle udenfor og ryge...

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer