Guest Hyland

Handel på Ebay

6 indlæg i dette emne

Hej alle sammen,

Jeg skal i gang med at prøve at handle på Ebay bl.a. til bryllupsting, men kan ikke helt gennemskue reglerne for handle på Ebay mht. moms og told, skal man betale told hvis man handler indenfor EU, fx. England og via privat salg. Evt. vigtige ting man skal være opmærksom på osv. Jeg håber I kan hjælpe mig, da det med købe via Ebay er en ny verden for mig.

Kærlig hilsen

Anne :thanks:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

mon ikke du kan finde reglerne på told og skats hjemmeside?

Jeg har købt nogle ting på ebays amerikanske side og de første pakker fik jeg uden at betale told og skat. Men nu har jeg betalt told for én. Men der er vist andre regler hvis du køber ting fx. fra den engelske eller tyske side. Men som sagt, så tror jeg du kan finde svarene på told og skats side.

0

Del dette indlæg

mon ikke du kan finde reglerne på told og skats hjemmeside?

Jeg har købt nogle ting på ebays amerikanske side og de første pakker fik jeg uden at betale told og skat. Men nu har jeg betalt told for én. Men der er vist andre regler hvis du køber ting fx. fra den engelske eller tyske side. Men som sagt, så tror jeg du kan finde svarene på told og skats side.

Det er meget enkelt. Du betaler ikke told når du handler indenfor EU, herunder Tyskland og England. Du betaler som udgangspunkt den moms som betales i købslandet men der kan være forhandlere som svarer dansk moms som følge af meget salg til Danmark.

Nu ved jeg godt der er forskel på at købe brudekjoler m.v. og tungt lyd-/lysudstyr fra udlandet men fragten kan være en betydelig udgift.

Herudover skal man påregne at sælger skal betale et gebyr til sin bank for at modtage betalinger fra Danmark. Afhængig af hvilken dansk bank man har er det en god ide at skrive at man kun betaler egne bankomkostninger og så forhøjer beløbet med 20-30 kr. Jeg har set banker som tager 200 kr. for det hvis man skriver at man selv skal afholde købers udgifter.

En god ide er at bruge pay pal. Jeg var selv skeptisk ved det fra starten men det virker og det er effektivt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er tre ebay hjemmesider...

der er tyskland - Har ikke en disse (syntes jeg selv)

Så er der u.s.a (hvor det "kan" blive stoppet)

Og så england

denne her... www.ebay.co.uk/

Jeg handler på den.

Dog er der også nogle som sælger fra andre lande, men hvis du holder øje med hvor de er fra

står der - United Kingdom - stoppes den ikke...

Men det er heller ikke hver gang kan kan blive stioppet... vi har købt fra u.s.a før og fået stoppet noget af det..

men syntes nu ikke tolden er så meget igen, man betaler kun af det din varer har kostet...

Redigeret af Metju
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer