Dronningen af Amager

Blomster og lys i kirken

15 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi skulle betale 400 kr for at få pyntet kirken, så valgte vi selv hvilke blomster og farver det skulle være, men behøvede ikke selv møde op tidligt i kirken for at få den pyntet :rolleyes:

Vi slog os sammen med de andre par der skulle giftes samme dag, så det blev lidt billigere ;)

Her er pynten :bestwishes:

post-21950-1194852603.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mht. oppyntning af kirken er det meget forskelligt fra kirke til kirke, hvem der gør det og hvad det koster.

I vores kirke var det gratis for os, og præsten spurgte os om farverne i brudebuketten, så de så vidt muligt kunne matche dem. Så vi havde overhovedet ingenting at gøre med oppyntningen af kirken.

:bestwishes:

Maja

0

Del dette indlæg

Vi gav 150 kr. for lys i kirken og dem stod kirken for at sætte op. Min svigermor pyntede selv med blomster, det var en del af vores bryllupsgave og kirken blev rigtig flot! Hun gav vist 700 kr. for de blomster, som hun brugte, men så var der også både små buketter på bænkene og store i vinduerne, på alteret, på døbefonden, på prædikestolen og to store opsatser.

Hvis man betaler kirken for pynten, så står de også for at gøre det. Ellers kan man selv gøre det evt. om formiddagen eller aftenen før, det bliver måske billigere, hvis det kun drejer sig om små buketter på bænkene.

Mvh Pernille.

Vedhæfter lige et par billeder, hvor man kan se lidt af pynten.

post-22827-1194863263.jpg

post-22827-1194863274.jpg

Redigeret af Enigma28
0

Del dette indlæg

I vores tilfælde, sørgede kirken for lys, alterbuketter (hvis man ønskede andre end dem der var) og pynt ved bænkene skulle man selv sørge for. Hvis man havde gjort det klar til at sætte op satte kirketjeneren det op.

Vi forsøgte at få de to andre brudepar den dag med i blomster, men par nummer et hørte vi slet ikke fra og par nummer to var ikke interesseret, da gommens mor skulle stå for pyntningen som en overraskelse til dem.

Vi tog kontakt til dem der normalvis leverer alterbuketter til kirken og spurgte om vi måtte bestemme farven på den uges buket. Det fik vi lov til, uden beregning. Så købte vi cremefarvede roser til bænkene, og tog grøn vedbend hjemme i min mor og stedfars have.

Pris for pyntning af kirke: 135 kr.

Knus fra

ViTo

Redigeret af ViTo
0

Del dette indlæg

Vi betalte 95 kr for lys og 95 kr for blomster. Vi havde lys ved hver anden stol og blomster imellem, det så rigtig fint ud. (Har ingen billeder endnu)

Vi dekorerede selv kirken om morgenen med en rose og lidt brudeslør i hver vase, for der var ikke plads til så meget. Jeg var så heldig at vælge en farve roser, der ved et tilfælde gik igen i brudebuketten. Blomster ved alteret stod kirken selv for.

Det lyder måske stressende at pynte kirke om morgenen, men det var faktisk rigtig dejligt lige at være der 15 min alene med ro og fred, og tænke på, hvad der skulle ske et par timer senere :-)

hilsen Ditte

Redigeret af ditteh1
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er som sagt forskelligt fra kirke til kirke (det ved præsten). Vi havde 36 hvide lys i 100% stearin, med de bånd rundt om som var gennemgående tema på invitationer m.v. (sort/beige), hele herlighede kostede 52 kr., vi afleverede det i kirken dagen før og så satte kirketjeneren det op. Vi ofrede ikke penge på blomster da vi syntes det var mange penge at bruge på noget man kun har glæde af så kort (Kirken havde dog selv en flot buket på alteret) og de 3 brudepiger havde buketter.

0

Del dette indlæg

Hej

Vi havde kun blomster i kirken. Vi købte hvide roser og lilla fresier som også var i min buket. Man kan som regel få 10 stk for 29,95 i supermarkederne. Vi hentede dem dagen før og så lavede jeg dem med min mor aftenen før. vi bandt en rose og en fresie samt et par blade fra roserne til 28 små bundter og satte dem i kirkebænkene. det så flot ud og var billigt. Vi købte blomsterne samme sted som min buket var bestilt, men alligevel blev det kun ca 400 kr for det hele og det var store flotte roser vi fik. Hvis du tager dem fra supermarkedet kan det vel gøres for 150-200 vil jeg gætte på. Og de gode supermarkeder har altså tit flotte blomster. Længden kan jo være ligemeget for de skal alligevel ikke være mere end 20 cm.

De små buketter tog vi forresten med fra kirken og anrettede flot på et fad på begge badeværelser. Så var der også pynt der og gæsterne kunne snuppe en buket med hjem når festen sluttede. Det vagte stor glæde... Ha en god dag.

Hpwinther

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tja, vi valgte så den aller billigste løsning der findes. Vi pyntede slet ikke i kirken.

Synes ikke der var nogen grund til det, det er jo heller ikke det gæsterne er kommet for at kigge på.

De gange jeg har været til bryllup, har jeg altså heller ikke taget specielt notits af om der var pyntet eller ej. Det er jo brudeparret der skal ses.

0

Del dette indlæg

Vi valgte at ikke bruge hverken tid, energi eller penge på at pynte kirken (jaja, vi blev lidt stressede da dagen nærmede sig...). Men da vi først blev gift kl. 15 var kirken faktisk flot pyntet op efter et af de tidligere brudepar. AnnaPerenna spurgte min mand om hun skulle fjerne det eller om det skulle få lov til at stå, og da det faktisk matchede brudebuketten i farverne fik det lov til at blive der. På vej op ad kirkegulvet lagde jeg faktisk mærke til det (var jo ikke noget jeg regnede med skulle være der) og syntes det så meget fint ud :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer