Micsen

Søren & Mica's bryllup 30. august 2008

316 indlæg i dette emne

Jubiiii - vi skal giftes!

Jeg/vi har været her på bryllupsklar et stykke tid, men nu har jeg besluttet endelige at komme i gang med en tråd:) - Det var egentlig Søren, der oprettede vores profil, men jeg overtog hurtigt de fulde rettighederne :balloon:()()

Her lidt om hvordan det hele startede...

Vi mødte hinanden på en bar for lidt mere end 3 år siden, efter et stykke tid med mange mails, sms'er og telefonsamtaler, begyndte vi at 'date' lidt, men gik for det meste stille med dørene. Vi skulle jo lige lære hinande at kende først:) men fra starten var det bare noget helt særligt, så efter et halvt år og en uges ferie på Kreta, hvor vi for første gang var samme 24-7, flyttede vi sammen. Ferien havde vi begge lidt set som en lille "test", hvis vi kunne "holde hinanden ud" en hel uge uden det mindste fnidder - måtte det være tegn på noget helt særligt. Og det var en FANTASTISK ferie!! Herefter gik det lige pludselig stærkt... Vi havde begge et ønske om at vi godt kunne tænke os at komme til udlandet, og da Søren var lidt træt af sit job, begyndte han at søge med henblik på at blive udstationeret. Jeg meldte klart ud, at jeg var parat til at følge med!!

Det lykkedes!! - og siden begyndelsen 2006 har vi boet i Salzburg i Østrig.

I juni friede Søren til mig og jeg sagde selvfølgelig JA!!! Læs hvordan her

Søren ville helst have et sommerbryllup, jeg var mest til et tidligt efterårsbryllup, så vi blev hurtigt enige om et kompromis - nemlig d. 30. august 2008.

Jeg er vokset op i Vallensbæk Landsby, hvor vi har en rigtig fin lille landsby kirke, hvor jeg godt kunne tænke mig at blive viet. Det blev vi også hurtige enige om ()() og så fik vi tilladelse fra Præsten og fik aftalt datoen med kordegnen.

YES!!! Datoen og kirke kom på plads i august 2007 :fløjt:

Hvor skal vi holde festen, og hvordan kunne vi tænke os det?

Læs beretning her!

Hvad har vi på plads:

Kirke - er lidt bekymret - men tror det løser sig...

Feststed - Jodies' i Bagsværd - billeder her

Brudekjole - billeder

Brudesko fra Peter Kaiser

Gæsteliste

Forlover - Sørens bedste ven

Toastmaster - Min bedste veninde

Musik - min gamle klassekammerat

Hotel til Bryllupsnatten :biggrin:

Frisør & make-up - Frisør Bottelet i Ishøj Landsby - tid reserveret til kl. 11. d. 30.8. :thumbsupsmileyanim:

Ringe - inspiration - Vores prøveringe Jubii - Søren henter dem idag!!

Skørt - har fundet et brugt herinde :denmarkflag:

Undertøj - fra Femilet

Fotograf - en ven af familien, kommer i kirken og efter

Invitationer - Søren har lavet et lille eventyr og det er sendt!! Se her

Brudebuket - Sørens opgave - han har styr på det siger han!! :bearhug:

Slør - Hvilket slør?

Gommens tøj - fik lov at komme med, og hold op, hvor bliver han flot!!!!

Sammensætte menu - Uhh - det bliver lækkert!!!

Hvad har vi næsten på plads

Bryllupskørsel - Chauffør: min onkel

Bryllupskage - laver vi selv, prøvekagen blev godkendt :)

Hvad mangler vi

Vælge blomster - Søren ringer til blomsterdamen, så det kommer til at passe til min brudebuket

Div indkøb til reception - liste 'in progress'

Menukort

Bordkort

Bordplan - puha - det bliver en opgave...

Dagens forløb:

kl. 14.30 - Vielse Vallensbæk Kirke

kl. 15.00 - Brudeparret får taget billeder ved kirken og gadekæret

kl. 15.30 - Bryllupskage & forfriskninger hos brudens forældre (ca. 5 min fra kirken)

kl. 17.15 - Afg. til feststedet

kl. 18.00 - Brudepar tager imod gæsterne

kl. 18.30 - middag (aftales nærmere med feststedet)

Redigeret af Micsen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvor skal vi holde festen, og hvordan kunne vi tænke os det?

Som udgangspunkt regnede vi med både at skulle holde reception og derefter fest. Men da vi sad med udkast til gæsteliste, en til reception og en til fest, fandt vi ud af, at det måske ikke helt gav mening alligevel, og så kunne vi hellere ikke blive viet før kl. 14.30, så det hele ville også blive lidt presset.

Vi har ikke lyst til at invitere ca. 50 mennesker til en reception, som skal jappes igennem. Vi har derfor besluttet os for at byder dem, der kommer i kirken på Bryllupskage og forfriskninger hos mine forældre, som bor ca. 5 min fra kirken.

Så har vi også lidt længere tid sammen med vores gæster, og vi synes også, det må være en lidt flad fornemmelse at skulle tage hjem efter vielsen og "vente" på festen om aftenen. Vi vil hellere have spredt det hele lidt ud over hele eftermiddagen, så vi rigtig kan nyde det. - Vi glæder os bare så meget!! :thumbsupsmileyanim:

Selve feststedet fandt vi frem til ved at bruge utallige timer på at søge på nettet og skrive mail med forespørgelser. Vi var enige om at det skulle være et sted med sin egen charme, og til en rimelig pris - hvilket selvfølgelig udelukkede det helt store slotsbryllup ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Vil også lige som del af vores planlægningstråd fortælle om min største bekymring pt.... Bliver kirken nu også færdig???? I august var der brand i vores kirke, og alteret brændte mere eller mindre ned, og de oldgamle kalkmalerier blev beskadigt :fløjt: kirken er nu lukket, og alle kirkelige handlinger finder sted i Sognegården... :fløjt: og vi vil altså helst undgå at vores vielse kommer til at foregå i Sognegården - det er ligesom ikke det samme....

Renoveringsarbejdet er vist ikke lige til, og det er kun en mindre gruppe fra National Museet der kan lave det, hvilket vil sige at det er uvist, hvornår kirken genåbner... lige nu er der ikke nogen officiel dato - men rygterne siger at det bliver til Pinse... I hope so!!!!! :)

Jeg prøver at følge med, ved at læse referater fra Menighedsrådsmøderne, og tror da også at de er gået i gang med renoveringen... Håber snart genåbning ikke kun er rygter men virkelig officielt......!!!! :)

Redigeret af murmann
0

Del dette indlæg

Vil også lige som del af vores planlægningstråd fortælle om min største bekymring pt.... Bliver kirken nu også færdig???? I august var der brand i vores kirke, og alteret brændte mere eller mindre ned, og de oldgamle kalkmalerier blev beskadigt :fløjt: kirken er nu lukket, og alle kirkelige handlinger finder sted i Sognegården... :fløjt: og vi vil altså helst undgå at vores vielse kommer til at foregå i Sognegården - det er ligesom ikke det samme....

Renoveringsarbejdet er vist ikke lige til, og det er kun en mindre gruppe fra National Museet der kan lave det, hvilket vil sige at det er uvist, hvornår kirken genåbner... lige nu er der ikke nogen officiel dato - men rygterne siger at det bliver til Pinse... I hope so!!!!! :)

Jeg prøver at følge med, ved at læse referater fra Menighedsrådsmøderne, og tror da også at de er gået i gang med renoveringen... Håber snart genåbning ikke kun er rygter men virkelig officielt......!!!! :)

Oev hvor aergeligt med den brand...jeg krydser fingre for jer og haaber, at den er genaabnet, naar I skal giftes :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har lige siddet og kigget lidt efter et slør, og fandt dem her på somethingblue.dk

Et med perlekant

Et med satinkant

og et dobbeltslør med satinkant

Hvad synes I og har I nogle erfaringer med somethingblue???

Jeg syntes personligt at det med satinkant er rigtigt flot - MEN det skal jo passe til kjolen...

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer