katalan

Havefest

21 indlæg i dette emne

Hej alle, jeg er helt ny her på sitet, men nej hvor har jeg allerede lært meget af at læse om alle jeres planer og ikke mindst oplevelser fra de der har været hele møllen igennem.

Min kommende mand og jeg er efter maaaange overvejelser kommet frem til at holde festen hjemme. Vi har hus og have med plads til det, og så skal der ellers være fest med telt og band og det hele.

Men det kræver godt nok ekstra meget planlægning, så jeg ville være lykkelig for at høre fra nogen der enten allerede har holdt festen hjemme eller er ved at planlægge det, tips og idéer erfaringer om godt/skidt ved havefest osv. osv.

Mange hilsner Kathrine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej katalan

Velkommen her paa sitet. Pas paa -du ender nok ligesom alle os andre at blive afhaengig :thumbsupsmileyanim:

Det lyder rigtig hyggeligt med et bryllup hjemme.

Husk at du kan oprette din egen bryllupsplanlaegning, hvor du kan skrive om dine ideer, laegge billeder ind osv

Venlig hilsen Pjuske

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej alle, jeg er helt ny her på sitet, men nej hvor har jeg allerede lært meget af at læse om alle jeres planer og ikke mindst oplevelser fra de der har været hele møllen igennem.

Min kommende mand og jeg er efter maaaange overvejelser kommet frem til at holde festen hjemme. Vi har hus og have med plads til det, og så skal der ellers være fest med telt og band og det hele.

Men det kræver godt nok ekstra meget planlægning, så jeg ville være lykkelig for at høre fra nogen der enten allerede har holdt festen hjemme eller er ved at planlægge det, tips og idéer erfaringer om godt/skidt ved havefest osv. osv.

Mange hilsner Kathrine

Jeg kan kun anbefale at holde have-fest! Vi blev gift i august i år, og holdt festen hos mine forældre. Her var det så godt nok en græsmark, med dertilhørende huller (intet problem i øvrigt - det klarede trægulvet). Samtlige gæster har givet udtryk for, at de aldrig har oplevet noget lignende. Alle syntes, at det var helt fantastiske omgivelser.

Jeg kan gi' dig lidt praktiske råd - nu er jo en erfaren kvinde ud i "have"-bryllupper... :thumbsupsmileyanim:

1. Gør det ikke for at spare penge! Vi kunne ha' holdt festen på en 5-stjernet restaurant i samme område til de samme penge (hvis ikke billigere).

2. Tænk på toiletforholdene. Vi var 110 personer - det er mange, skal jeg hilse at sige! Heldigvis har mine forældre 4 badeværelser, så det gik. Men mindre kan heller ikke gøre det, synes jeg.

3. Få maden udefra! Vi fik maden fra et virkelig prof. firma! De var bare super gode. Alt var i orden! Der fulgte kokke med, som stod og skar kødet ud på buffetbordene - virkelig en succes! Vi gav 250 kr. pr kuvert incl. forret, hovedret, dessert og natmad. Og der var rigeligt! Og det smagte himmelsk!

4. Sørg for varmeblæsere/gasovne. Selvom det her var i august, blev det lidt køligt hen på aftenen, så de penge var godt givet ud.

5. Vi skulle ha' haft nogle bedre serveringspiger! 2 af min mors kollegaer klarede receptionen til UG. Vi havde 2 af min yngste søsters veninder til at vaske op - helt perfekt! Men de sidste 6 piger - dem, der skulle stå for "det hele" (altså servere forretten, sætte hovedret, dessert, kaffe, drikkevarer og natmad ind på buffetten + "det løse") de var bare for dovne, efter min mening. Vores gæster har heldigvis ikke lagt mærke til det , dog undrede flere sig over, at serveringspigerne havde så god tid til at ryge og sende sms'er...

Jeg kunne fortælle meget mere, men vil lige slutte med en opfordring til at holde fest på denne måde, ved at fortælle lidt om stemningen til vores...

Teltet havde vinduer hele vejen rundt, så vores gæster kunne nyde udsigten til vandet. Vi dansede hele natten (til kl. 6.30 om morgenen - tak til Flashlight-gruppen...). Hele natten var himlen fyldt med stjerneskud (det kan man jo ikke bestille bedre selv...). Dagen efter (kl. 10 - oh gab) spiste vi morgenmad med 30 af vores gæster - skøn afslutning på en fantastisk fest!

Håber, du kan bruge mit lange svar...

0

Del dette indlæg

Hej!

Vil bare skyde ind at du skal være i god tid; mange telte er booket lige så hurtigt som de populære feststeder!

Ellers syntes jeg du har fået nogle rigtig gode råd med på vejen

Og fordelen er også at du kan sætte det op og dække bord når det passer dig; mange festlokaler må man først komme f.eks. fredag kl. 12.. Så har man travlt!

Anna

0

Del dette indlæg

Tusind tak alle sammen for nogle gode råd og links, jeg er dog ikke helt med på hvordan siden fungerer endnu, så hvordan finder jeg "Maddy83" som KimsRikke skriver om?

Jeg er glad for at høre så , mange positive meldinger om havefest, tror bestemt også det bliver rigtig godt, og det er jo bare sjovt at planlægge, men ja jeg har opdaget at det bestemt ikke bliver billigere næsten tværtimod. Men vi bliver "kun" 30-35 så jeg synes næsten det ville være hyggeligere at holde det hjemme. Og så er der den kæmpe praktiske fordel, at vores datter på 4 er hjemme og kan komme ind i sin seng når hun ikke kan mere, istedet for at fx. mine forældre skulle tage afsted tidligt, og der kommer også andre børn, og så kan de jo løbe og lege i haven.

Er der nogen der har kendskab til en god kok i københavnsområdet som kan komme hjem og lave maden? jeg har lidt svært ved at finde nogen, det er mest catering.

Mange hilsner Kathrine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tusind tak alle sammen for nogle gode råd og links, jeg er dog ikke helt med på hvordan siden fungerer endnu, så hvordan finder jeg "Maddy83" som KimsRikke skriver om?

Jeg er glad for at høre så , mange positive meldinger om havefest, tror bestemt også det bliver rigtig godt, og det er jo bare sjovt at planlægge, men ja jeg har opdaget at det bestemt ikke bliver billigere næsten tværtimod. Men vi bliver "kun" 30-35 så jeg synes næsten det ville være hyggeligere at holde det hjemme. Og så er der den kæmpe praktiske fordel, at vores datter på 4 er hjemme og kan komme ind i sin seng når hun ikke kan mere, istedet for at fx. mine forældre skulle tage afsted tidligt, og der kommer også andre børn, og så kan de jo løbe og lege i haven.

Er der nogen der har kendskab til en god kok i københavnsområdet som kan komme hjem og lave maden? jeg har lidt svært ved at finde nogen, det er mest catering.

Mange hilsner Kathrine

Du klikker på "min bryllupsplanlægning" inde i menuen og så skulle hun gerne ligger derind

I bunden kan du søge på hendes navn - hun har vist også en beretning under bryllupsberetninger!

Håber det lykkes for dig!

Anna

0

Del dette indlæg

Hejsa

Vi holdt havebryllup den 4. august i år og det var simpelthen så god en fest!

Det krævede dog en del arbejde, men det blev rigtig fint!

Vi havde besluttet os for at bruge lidt ekstra penge på flotte stole og dekorationer til haven, det kom da til at koste nogle tusinde kroner, men det var alle pengene værd og gjorde at det blev rigtig lækkert i mine svigerforældres have.

Jeg sammensatte en tråd med inspiration. Den kan du se her.

Mine råd vil være:

* Find en teltudlejer som kan komme og sætte op i god tid. Gerne onsdag.

* Få gulv i teltet hvis det skal være på græs

* Sørg evt. for tæpper

* Noget til at holde myggene væk med

* Hav masser af levende lys - det bliver fantastisk hen på aftenen

* Lad være med at spare på blomsterne

* Lav så meget som muligt i forvejen. Vi blev lidt pressede de sidste dage

Jeg sætter også lige et par billeder ind fra vores fest.

Held og lykke med jeres bryllup!

:cheerleader3: Anne

post-23120-1197313218.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

og lige lidt flere blomster.

Vi havde i øvrigt sat caféborde op i haven til receptionen om eftermiddagen, det var en god idé, da der blev lidt mere cirkulation blandt gæsterne.

post-23120-1197313746.jpg

0

Del dette indlæg

Hejsa...

Jeg ville også bare byde dig rigtig meget velkommen.

Som alle de andre har hentydet kan man nemt blive over afhængig af dette dejlige forum... :cheerleader3:

Lyder som en super god ide med havebryllup... :cheerleader3:

Jeg synes, det er vildt romantisk og som sagt en smule praktisk med, at man kan smide den lille i seng, når tid er...

Men velkommen til...

Knus Joso

0

Del dette indlæg

Tak for svar og søde hilsner, ja jeg kan godt mærke hvorfor man hurtigt kan blive afhængig af dette forum, men hvor er det bare fantastisk at få inspiration fra andre der går med det samme i tankerne som én selv - bryllupsplanlægning :cheerleader3:

Men hvad er det med de runde borde? det har jeg ikke skænket en tanke, havde bare tænkt mig aflange borde i en hestesko, men er det nærmest tradition at det skal være runde borde? fortæl fortæl :cheerleader3:

Hilsen Kathrine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for svar og søde hilsner, ja jeg kan godt mærke hvorfor man hurtigt kan blive afhængig af dette forum, men hvor er det bare fantastisk at få inspiration fra andre der går med det samme i tankerne som én selv - bryllupsplanlægning :)

Men hvad er det med de runde borde? det har jeg ikke skænket en tanke, havde bare tænkt mig aflange borde i en hestesko, men er det nærmest tradition at det skal være runde borde? fortæl fortæl :cheerleader3:

Hilsen Kathrine

Der er mange meninger om, hvorvidt runde borde et et hit eller ej. Til vores "have"-fest (Som beskrevet ovenfor måske mere en "mark"-fest... :cheerleader3: ) valgte vi runde borde. Og det var bare et fantastisk godt valg. Der blev snakket, skålet og leet ved samtlige borde - vi havde valgt at blande familie og venner - succes! Desuden synes jeg selv, at det så vildt godt ud - men døm selv...

post-31590-1197370065.jpg

0

Del dette indlæg

Tak for svar og søde hilsner, ja jeg kan godt mærke hvorfor man hurtigt kan blive afhængig af dette forum, men hvor er det bare fantastisk at få inspiration fra andre der går med det samme i tankerne som én selv - bryllupsplanlægning :cheerleader3:

Hilsen Kathrine

Hej Kathrine

Nej, der er ikke nogle regler for runde borde. Vi har haft gode oplevelser med runde borde til andre fester. Jeg synes man får snakket mere på tværs af bordene, stemningen bliver højere og gladere. Jeg synes også, at man får snakket med flere end hvis man sidder ved de aflange, da man bedre kan høre hvad de taler om.

:) Anne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kan hente mere inspiration her

Der kan faktisk også være en tillægsgevinst ved runde borde hvis man skal have buffet. Sidder folk op ad væggen ved et langbord vil det være vanskeligt for nogle at komme ud ligesom at alle folk skal ud samme sted (er der frit omkring bordet er det ligegyldigt). Omvendt tager runde borde alt andet lige mere plads end en uform/hestesko.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer