Guest Lykke

Svært spørgsmål - Hvor meget drikker

12 indlæg i dette emne

Vi skal efterfølgende holde receptions fest, hvor vi byder på mad og drikke, men hvor meget drikke???

Har nogle af Jer erfaringer med "åben hus" og hvor meget folk drikker??

Vi invitere til kl.13 til -?

Der kommer....... Ja, godt spørgsmål. Tror vi bliver 100?!?

Knuser

Lykke : )

:hjerte:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad slags drikke har I tænkt jer at byde på? Iste og shots ()() eller skal vi over i afdelingen for champagne og kaffe ? Nej pjat.... Men skriver du ikke lige hvad I serverer, så er det nemmere at gætte med.

kH Nina

0

Del dette indlæg

Vi holder også receptions-fest med buffet for ca. 100 mennesker fra kl. 12.30 - ?? Vi spurgte kogekonen, og hun sagde at vi skulle regne med 60 fl. rødvin og 40 fl. hvidvin + 2 øl/vand pr. person.

Vi syntes at det lyder som "ikke ret meget", så vi regner med 100 fl. rød- og 80 fl. hvidvin..... Hellere ha' for meget, og vi holder da bare en vin-fest bagefter, hvis vi brænder inde med det halve..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Nina.

Der vil blive serveret mad (ved ikke helt hvad endnu- nogle ideer?)

Hertil vil vi så købe Rødvin, hvidvin, øl og sodavand.

Samt noget a la Baylies eller sådan- nu må vi se hvad tyskerne kan byde på ;) hi hi

Vi sender godt nok invitationer ud, da vi ikke vil have det i avisen, og selvom det er den sidste lørdag i industriferien, tror jeg der kommer mange.........

Egentlig havde jeg forestillet mig en rigtig helstegt pattegris, med div salater, kartoffelsalater og brød (det var en kæmpe succes, da vi hold grissefest for fire år siden :td: ) Denne gang ville jeg så have haft lidt ekstra til fx pølser, frikadeller og lign.

Helstegt pattegris er noget rigtig godt kød, og man får utrolig meget til rimelige penge :specool:

Troede vores eneste problem ville være, hvordan vi skulle nå at få den færdig til kl.13, da den så faktisk skal startes op allerede kl.5 om morgenen, men men men, ham vi kender som har sådan en stor grill, har haft lånt den ud, og har ikke fået den tilbage :lol:

Så nu mangler jeg ideer til mad ()()

Jeg skal jo også tænke på, at det skal være nemt, da der ikke er så meget plads hverken i køkkenet eller i køleskabet, så hvad nu?!?

Denne fest vælger vi nemlig at holde hjemme. Det skal selvfølgelig være hyggeligt og der skal bestemt ikke mangle noget, men hovedparten af pengene, bruger vi altså på selve brylluppet ;)

Knuser

0

Del dette indlæg

Vi holder også receptions-fest med buffet for ca. 100 mennesker fra kl. 12.30 - ?? Vi spurgte kogekonen, og hun sagde at vi skulle regne med 60 fl. rødvin og 40 fl. hvidvin + 2 øl/vand pr. person.

Vi syntes at det lyder som "ikke ret meget", så vi regner med 100 fl. rød- og 80 fl. hvidvin..... Hellere ha' for meget, og vi holder da bare en vin-fest bagefter, hvis vi brænder inde med det halve..

Uhhh, der var du hurtig ;) hi hi

Ja, det syntes jeg også lyder mere rimeligt, for i løbet af sådan en dag, tror jeg at der umiddelbart ryger mere end man lige regner med?!?

Men det er rart, at have noget, at gå ud fra ;)

Hvad gør I med øl og vand??

Knuser

0

Del dette indlæg

Det var straks værre ()() Det er bare så svært at beregne øl og vand, men igen; vi vil ikke mangle noget, så når bilen alligevel kører til Tyskland - ja så skal der bare købes stort ind. Måske skulle vi tage traileren med og købe 10 kasser øl og 10 kasser vand - lyder det helt hen i skoven ??

Jeg skal lige bemærke, at vi har levende musik til vores receptionsfest - så vi regner med, at gæsterne får sved på panden af at danse.

0

Del dette indlæg

Hej Lykke.

Til vores bryllup, holdte vi reception umiddelbart efter vielsen ( ca. kl. 14-16 ).

Til denne reception, blev der serveret sandwich, chips og grønsagsstænger.

hertil serverede vi fadøl og sodavand.

Der var omkring 100 mennesker.

Til festen var vi 64 mennesker, hvoraf 3 var børn. Der var fadøl, sodavand, rødvin, hvidvin og isvand.

Der blev alt i alt drukket: 8 anker fadøl ( 1 anker er 2 1/2 kasse øl )

48 fl. rødvin

16 fl. hvidvin

4 kasser sodavand ( 24 i kassen )

Dertil blev der drukket isvand til.

Husk at vi holdte festen i feb. md. Om sommeren bliver der sikkert drukket lidt mere, pga varmen.

Håber du kan bruge det regnskab til noget, ellers spørg igen.

Knuser fra Majer

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ellers havde gæsterne da været godt rundtosset når de satte sig til bords og indtog forretten.

17 kasser øl eller hvad der svarer til 8 genstande pr. person er iøvrigt meget til et bryllup. Mange drikker kun vand efter vinen til maden, og det er i dag de færreste der drikker sig sanseløst beruset til et bryllup.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer