MissVogt

HJÆLP!

17 indlæg i dette emne

Kære alle på bryllupsklar!

Jeg er bare nød til at komme af med noget, så jeg håber nogen har stået eller står i en ligende situation, der kan komme med et råd.

For efterhånden en mdr. siden friede min kæreste, og jeg er allerede i gang med forberedelserne!!! (Vi skal først giftes den 25. juli 2009)

Jeg har rigtig mange drømme og forstillinger om denne dag. Men det er som om jeg ikke tør tage en beslutning om noget som helst, for jeg er bange for at fortryde mine valg.

Jeg vil virkelig gerne have at det skal være perfekt og jeg ikke vil stå tilbage og tænke: Bare jeg havde gjort noget andet!

Dette glæder alt, lige fra farve tema til kjolen!!! Er det bare mig der er helt ved siden af? Eller er der andre der kender det?

Jeg troede jeg havde en ide om hvordan det hele skulle være, men jeg finder hele tiden nye ting hvor jeg tænker, ej det er flot, det kunne være smukt, sikken en god ide.

Hvad skal jeg gøre???

Håber nogen har et godt råd.....

:thumbsupsmileyanim: MissVogt

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sikken en overskrift.

Jamen jeg kan sige for mit vedkommende havde jeg det på præcis samme måde, det første halve år.

Jeg troede ikke jeg kunne beslutte noget som helst.

Vores første beslutning var fotograf, det ændrede jeg 2 måneder senere ca.

Mit første køb var et par støvler, som jeg slet ikke kan gå i.

Senere besluttede vi stedet, vi ringede rundt og besøgte ti forskellige steder, og var ikke i tvivl om beslutningen til sidst.

Da jeg havde været ude og prøve et par kjoler, begyndte jeg at se efter den samme type, og da jeg fik MIN kjole på, var jeg stadig usikker, men vidste at jeg havde udelukket mange andre fordi de var blevet sammenlignet med denne model.

Ringene har jeg overvejet frem og tilbage over i et halvt år efterhånden.

Det bliver nemmere at beslutte sig hen ad vejen.

Men jeg har det bedre med at overveje det en ekstra gang, end bare at handle som jeg gjorde i starten.

Held og Lykke

~

0

Del dette indlæg

Jeg skal giftes i august 2009, så der er også (alt for) laaaang tid endnu...

Jeg har lavet en mappe på min computer hvor der indtil videre ligger en masse inspirationsbilleder jeg kigger på indimellem mht. invitationer, pynt osv.

Netop i dag har jeg købt min brudekjole.. Den er købt brugt her på BK og jeg er SÅ sikker på at det ikke KAN være andre end den - den er simpelthen intet mindre end fuldstændig fantastisk! Så den måtte jeg bare eje... Og ved godt der er 100år til, men den SKAL bare passe den dag om jeg så skal løbe tre maratons for at komme i den inden (den passede i dag)...

Tror bare vi skal gå efter mavefornemmelsen - hvis den siger det bare ikke kan være anderledes, så vælg det du står med i hånden og vær glad for det... Og ellers: Nyd at der er så længe til og vi stadig bare samler inspiration i massevis og heldigvis først behøver sende invitationer ud om et års tid...

0

Del dette indlæg

Hej hej :thumbsupsmileyanim:

Det lyder da ikke rart, sådan at være helt stresset på forhånd.

Min kæreste friede for knap en måned siden. Og vi har sat datoen til d. 9. maj 2009.

Så vi er vist lidt i samme båd.

Jeg kan godt følge dig i det du skriver. Og kan godt selv få det lidt på samme måde.

Det føles bare så stort :td:

Og så gjorde jeg også lige mig selv den (bjørne-)tjeneste at læse tråden om hvad der er gået galt til andres bryllupper.

Det gjorde ikke nerverne bedre. he he.

Men jeg er sikker på at det nok skal blive godt alligevel.

Og vi er jo begge i god tid :bearhug:

Jeg er overbevist om at følelsen af "aaargh, der er alt for meget at tænke på" vil forsvinde efterhånden som vi får taget de første beslutninger.

Og hvis noget ikke kan blive præcis som planen var, så har vi jo masser af tid til at lægge nye planer i stedet.

Du får lige et par af dem her :blush::) :fløjt:

Jeg er sikker på at du/I skal nok nå at få planlagt det perfekte bryllup!

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er også mange beslutninger, som jeg er nervøse for at tage, da jeg er bange for, om jeg vil ombestemme mig. Feststedet var det første, vi valgte og det har vi også afbestilt igen og bestilt et andet. I øjeblikket er jeg tændt på idéen med bordkort som æsker, selvom jeg egentlig har købt bordkort som organzaposer.

Farvetemaet har der også været lidt tvivl om og sådan kører det ellers. Jeg tror, at når vi 2009 brude kommer lidt tættere på, så vil beslutningerne blive lettere. Det håber jeg i hvert fald :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

I hear ya sista :thumbsupsmileyanim:

Jamen efter jeg er blevet friet til er tvivl blevet mit mellemnavn.

Det er vildt angstfremkaldende at tænke på at bryllupsdagen er en once in a lifetime oplevelse og at man derfor ikke kan lave en om'mer.

Men som Pernille også siger så bliver det nok nemmere at tage beslutningerne når I kommer tættere på.

Men jeg er i samme båd som jer, for jeg blev friet til i nov. 06 og skal ENDELIG giftes i år i juni måned....hold fast tøser...det er riiiiigtig lang tid at vente, og der er riiiiigtig god tid til at træffe beslutninger og derefter ombeslutte sig, jeg kender det fra mig selv.

Det bliver nemmere som tiden går :blush:

Held og lykke, og tillykke til jer der lige er blevet friet til.

Masser af kram fra Sheila

0

Del dette indlæg

Hej hej :thumbsupsmileyanim:

Det lyder da ikke rart, sådan at være helt stresset på forhånd.

Min kæreste friede for knap en måned siden. Og vi har sat datoen til d. 9. maj 2009.

Så vi er vist lidt i samme båd.

Jeg kan godt følge dig i det du skriver. Og kan godt selv få det lidt på samme måde.

Det føles bare så stort :)

Og så gjorde jeg også lige mig selv den (bjørne-)tjeneste at læse tråden om hvad der er gået galt til andres bryllupper.

Det gjorde ikke nerverne bedre. he he.

Men jeg er sikker på at det nok skal blive godt alligevel.

Og vi er jo begge i god tid :fløjt:

Jeg er overbevist om at følelsen af "aaargh, der er alt for meget at tænke på" vil forsvinde efterhånden som vi får taget de første beslutninger.

Og hvis noget ikke kan blive præcis som planen var, så har vi jo masser af tid til at lægge nye planer i stedet.

Du får lige et par af dem her :fløjt: :):)

Jeg er sikker på at du/I skal nok nå at få planlagt det perfekte bryllup!

:blush:

Hvor er den henne den med alt det der gik galt? Synes ellers jeg har været alt igennem herinde, men åbenbart ikke...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er bare nød til at komme af med noget, så jeg håber nogen har stået eller står i en ligende situation, der kan komme med et råd.

For efterhånden en mdr. siden friede min kæreste, og jeg er allerede i gang med forberedelserne!!! (Vi skal først giftes den 25. juli 2009)

Jeg har rigtig mange drømme og forstillinger om denne dag. Men det er som om jeg ikke tør tage en beslutning om noget som helst, for jeg er bange for at fortryde mine valg.

Jeg vil virkelig gerne have at det skal være perfekt og jeg ikke vil stå tilbage og tænke: Bare jeg havde gjort noget andet!

Dette glæder alt, lige fra farve tema til kjolen!!! Er det bare mig der er helt ved siden af? Eller er der andre der kender det?

Jeg troede jeg havde en ide om hvordan det hele skulle være, men jeg finder hele tiden nye ting hvor jeg tænker, ej det er flot, det kunne være smukt, sikken en god ide.

Hvad skal jeg gøre???

Hejsa :blush:

Jeg er også en af de heldige at jeg skal giftes sommeren 2009. Jeg må indrømme, at i modsætning til andre herinde har jeg valgt ikke at tænke på planlægning endnu; netop fordi det er stressende at tænke på...

Det eneste vi har planlagt er hvilken kirke det skal foregå i, da jeg har været kirkesanger i denne kirke og derfor har et tæt forhold dertil. Selvfølgelig går jeg og får idéer, men der bliver ingen besluninger taget endnu, da jeg ved med mig selv at jeg kommer til at blive i tvivl med dem :fløjt:

KnuZ

AnnWP

Redigeret af AnnWP
0

Del dette indlæg

Var også selv lidt ude af den i starten. Havde kun 7½ måned til at nå det hele, og se om vi kunne finde et feststed. Kjolen var jeg så heldig at finde kun en uge efter frieriet. Selv den blev jeg i tvivl om, men da jeg fik den på anden gang var jeg overhovedet ikke i tvivl.

Ja der er mange ting at holde styr på og man ved næsten ikke hvor man skal begynde, men efterhånden går det hele op i en højere enhed. Vi havde ihvertfald den mest perfekte dag også selvom der var nogen upsere, men så absolut ikke noget der smadrede dagen for os.

Jeg købte en lille bog til at skrive i, aftaler og ting vi skulle huske osv. Stor støtte istedet for at man har 1000 gule lapper.

Men vigtigst af alt. Tag en dyb indånding, for du skal nok nå det. Det ved jeg du/I gør.

Knus fra

ViTo

0

Del dette indlæg

Hvad skal jeg gøre???

Jeg kan bare godt forstå, at du har det sådan! :) Sådan har jeg det stadigvæk ind imellem, selvom min forlovede friede til mig i april 2007. Vi skal giftes d. 15. august 2009 og jeg synes jo stadigvæk, at der er lang tid til - og det er der også... Men jeg har det sådan, at jeg gerne vil planlægge noget og gøre noget, men samtidig er jeg rædselsslagen for, at det vi beslutter, ikke er godt nok og ikke bliver lige som vi vil have det... :) Så selvom jeg er bange for at tage en beslutning, vil jeg samtidig også gerne videre i min planlægning, så tro mig, det giver virkelig nogle modsatrettede følelser ind imellem :):) :fløjt: :):):)

Heldigvis er Søren rigtig god til at tage sig af mig og få mig til at tænke på det væsentlige i det hele... Det vigtigste er ikke brylluppet - det er, at vi skal giftes :) Men alligevel så sidder bridezillaen indeni mig og råber op om alle de ting, jeg skal huske og alle de ting, der kan gå galt - jeg er sågar begyndt at drømme om de skrækkeligste ting, der sker til vores bryllup :) Det er totalt fjollet, men sådan er det altså ;)

Jeg siger ikke det her for at skræmme dig væk eller for at gøre det endnu værre for dig, jeg siger det bare fordi, at jeg håber, at du kan få det bedre med de følelser, du sidder med - tag dem, som de kommer og del dem med din kommende mand - han kan sikkert være en stor hjælp :)

Hav det godt og held og lykke med planlægningen :blush:

:fløjt: fra Merete

0

Del dette indlæg

Dejligt at høre at der er andre i samme båd. Følte at det var mig der tog det alt for højtidligt. Men ja.. Jeg har jo tid nok. Og min kære kommende mand er god til at hold mine fødder på jorden - selvom det til tider kan være svært at hold mig nede fra min drømmeverden!!! :fløjt:

Men endnu engang tak for de mange gode svar! Bliv endelig ved! :thumbsupsmileyanim:

MissVogt :blush:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

HaaaaRj....

Tidligt allerede at være stresset nu - men som de andre siger, så skal du følge din mavefornemmelse - og prøve at lade være med at sætte forventningerne for højt.

Husk at snakke med din mand om, hvad han evt godt kunne tænke sig! Jeg ved godt de kan være hurtige til at melde ud. Men inderst inde tror jeg gerne at de vil føle, at de er lidt med alligevel! .....o0(mon det bare er noget jeg tror)

Jeg er gift - blev det på rådhuset i 2006. Det var lidt et panik bryllup (jo jo jeg elsker skam min mand - det skal ikke misforståes) - men jeg var gravid. Og vi fandt ud af, at vi ikke kunne krydslivsforsikre hinanden! Samt et testamente ville ikke gøre det så godt som det JA til hinanden!

Jeg havde det på daværende tidspunkt fint med rådhuset (har ellers altid ment at det var sådan en nem løsning) - da ja vi havde det ikke godt med begge af min mands søskende. Har vi forøvrigt stadigvæk ikke.... Men det er en anden historie. Så vi havde valgt, at det KUN var vores forældre der skulle overvære vielsen, samt med ud og spise bagefter!

Jeg har været gift en gang før - med hele svineriet! Så indtil manglede jeg det overhovedet ikke.....

DOG på min bryllupsdag manglede jeg rigtig meget min EGEN bror! Det føltes bare helt forkert, at han ikke var der den dag. ØV...

Jeg har så den idé, at vi kan blive velsignet i kirken på min mands 40 års fødselsdag - det er nemlig en lørdag til næste år.

Min mands mor fortalte mig nemlig, at hun vidste, at min mands drøm var at blive gift i kirken. Og stor fest og sådan... Hun kommer bare til at mangle til den fest - hun døde nemlig i maj sidste år.....

Nogen af jer der går med samme planer?? - altså at blive velsignet - har nemlig pludselig igen fået lysten til at få den fine kjole på og sådan!!

Kram Dorte

0

Del dette indlæg

Ihh du godeste!!!

Slap dog af!!

Du skal nok nå det hele!!! :thumbsupsmileyanim:

Du/I har da rigeligt med tid. Brug den fornuftigt. Begynd med at skrive dine ønsker og forventninger ned. Streg så det som er unødvendigt, urealistisk eller bare helt umuligt. Tag ud og besøg forskellige steder og streg dem på listen, hvis du er det mindste i tvivl om at det skal være DER.

Lige pludselig har du en fin liste, som vil give dig det perfekte bryllup, det perfekte sted, i den perfekte kjole!!

Men først og fremmest!! TÆNK PÅ NOGET ANDET!!!

Du bliver da helt kuller oveni, hvis du ikke tænker på andet end bryllup de næste 20 måneder...

0

Del dette indlæg

Jeg forstår godt at du går i panik, og vil have det helt perfekte bryllup.

Sådan havde jeg det også i starten og også en smule nu. Men jeg tror også man skal passe på ikke at køre det alt for meget op, så det hele handler om det rette farvevalg, feststed, osv.

Hovedsagen er at du skal giftes med ham du elsker overalt på jorden, at du har lyst til at leve med ham i medgang og i modgang til døden jer skiller (som det så smukt lyder i ritualet), og derefter er farvetema osv måske ikke så vigtigt.

Jeg tror aldrig man kan få et perfekt bryllup, der vil altid være småting der går galt, for nogle vil det være større. Men jeg synes ikke det skal være det der ødelægger ens dag. Hvis ens indstilling til dagen er, at den skal være perfekt, så tror jeg man kommer til at fokusere mere på det der går galt.

Prøv i stedet at tænke på at du og din kommende mand, skal have en rigtig hyggelig planlægningstid sammen. En tid hvor I lærer hinanden bedre at kende (det tror jeg man bliver ved med resten af livet!) og en tid hvor I sammen snakker om ønsker og mål. Så er jeg overbevist om at resten løser sig selv.

Hav en rigtig god planlægningstid.

Allervenligst

Miriam

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sådan havde jeg det også lige efter min kæreste havde friet.

Hvordan, hvor, hvor mange osv kørte rundt i hovedet på mig. Men det er bare at tage det en ting af gangen...

Vi var glade for at vi startede med at finde og reservere stedet hvor festen skal holdes, da man ofte skal være ude i god tid. Et år før var desværre ikke nok nogle af de steder vi gerne ville ha holdt det..

Ellers er det en god ide at reservere eks fotograf, frisør, reseptionssted mm.

For når rammen er bygget på, er det bare at fylde på.

Pøj Pøj med det...

Knuz :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer