Jyden

Syning af strømpebånd

5 indlæg i dette emne

Jeg skal have syet et strømpebånd, men nu er jeg kommet i tvivl om, hvordan det gøres bedst. :angry:

Det skal sys af noget blødt tyl, der er broderet langs kanten, så det er sådan set kun kanten af stoffet, jeg havde tænkt mig at bruge. Men nu kradser sådan noget tyl + stive, metalliske broderinger jo, så der bør vel noget satin i form af stof eller bånd på indersiden af elastikken...? Findes der andre smartere måder at gøre det på?

Forhåbentlig er der en eller flere BK'ere, som kan hjælpe mig...? Eller måske vil I vise, hvordan jeres (også de færdigkøbte) er lavet/ser ud?

Redigeret af Jyden
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal have syet et strømpebånd, men nu er jeg kommet i tvivl om, hvordan det gøres bedst. :cheerleader3:

Det skal sys af noget blødt tyl, der er broderet langs kanten, så det er sådan set kun kanten af stoffet, jeg havde tænkt mig at bruge. Men nu kradser sådan noget tyl + stive, metalliske broderinger jo, så der bør vel noget satin i form af stof eller bånd på indersiden af elastikken...? Findes der andre smartere måder at gøre det på?

Forhåbentlig er der en eller flere BK'ere, som kan hjælpe mig...? Eller måske vil I vise, hvordan jeres (også de færdigkøbte) er lavet/ser ud?

Jeg søger også lidt info omkring hvordan man syer sit eget strømpebånd. Nogen, der ligger inde med en instruktion for dummies?? :smilie_oster03:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg syede slv mit strømpebånd :cheerleader3:

Jeg købte noget bredt satinbånd, og en bred blonde jeg kunne lide. Så syede jeg blonden mellem de to stykker bånd, så der blev lavet et "rør" af satinbånd og blonde, derefter satte jeg bare en bred elastik ind i "røret" og syede "røret" sammen.

Husk at lave "røret" omkring dobbelt så bredt som du skal bruge (mål på låret), så der kan komme de der "rynker" i stoffet, og så sidder det også bedre fast :)

Jeg var godt tilfreds med min kreation, og det kostede 30-50 kr, men tror faktisk godt at man kunne have fået det billigere i undertøjsbutikker eller lignende. Tilgengæld fik jeg muligheden for at sammensætte de farver jeg havde lyst til, jeg var dog lidt kedelig og valgte farver der matchede min kjole ;)

Det øverste strømbånd er med den forklarede fremgangsmåde, det nederste var mit første forsøg, og var bare et stykke bånd der blev syet på elastikken, men det va ikke så pænt i virkeligheden ;)

post-21950-1205834794.jpg

Jeg brugte denne vejledning som guide, men synes den var lidt besværlig

Guide

Her er lidt flere:

Guide

Guide

Guide

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syede slv mit strømpebånd :thumbsupsmileyanim:

Jeg købte noget bredt satinbånd, og en bred blonde jeg kunne lide. Så syede jeg blonden mellem de to stykker bånd, så der blev lavet et "rør" af satinbånd og blonde, derefter satte jeg bare en bred elastik ind i "røret" og syede "røret" sammen.

Husk at lave "røret" omkring dobbelt så bredt som du skal bruge (mål på låret), så der kan komme de der "rynker" i stoffet, og så sidder det også bedre fast :bestwishes:

Jeg var godt tilfreds med min kreation, og det kostede 30-50 kr, men tror faktisk godt at man kunne have fået det billigere i undertøjsbutikker eller lignende. Tilgengæld fik jeg muligheden for at sammensætte de farver jeg havde lyst til, jeg var dog lidt kedelig og valgte farver der matchede min kjole ;)

Det øverste strømbånd er med den forklarede fremgangsmåde, det nederste var mit første forsøg, og var bare et stykke bånd der blev syet på elastikken, men det va ikke så pænt i virkeligheden ;)

post-21950-1205834794.jpg

Jeg brugte denne vejledning som guide, men synes den var lidt besværlig

Guide

Her er lidt flere:

Guide

Guide

Guide

LIge hvad jeg søgte... Tusind tak :bestwishes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer