joro

svigermor vil klippe i...

69 posts in this topic

Hvor vildt at hun kunne finde på at sige det.... :rolleyes:

Min svigermor sagde, at hvis jeg havde slør på så skulle det også klippes i....næh nej sagde jeg det burde hun slet ikke have i tankerne, for så ville jeg flippe totalt ud...

Godt nok er det tradition, men alligevel som en anden har skrevet her inde...det er jo det man vælger og fra vælger der gør ens bryllup til noget specielt.

Jeg tror også det vil være en god idé, at få toastmasteren til at sige det fx i velkomsttalen at der ikke skal røres ved kjolen mm

Held og lykke med svigermor...vi er ikke altid for heldige med dem ,og så man gerne kalde mig en streng kommende brud...den ene gang jeg skal giftes skal da være PERFEKT :fløjt:

0

Annonce ♥

Hej Brud...

Nej du er ikke hysterisk. Jeg har været til bryllupper hvor bruden ikke have slør på og deres kjoler er der ikke blevet klippet i.

Der er jo forskelige former for slør nu om dage.

Jeg kan ikke bestemme mig for en kjole,men skal snart ud og prøve nogle stykker.

Gør man det med sin mor kun?Jeg har nemlig inviteret min svigermor med på turen.

Hvor lang tid før har I købt/prøvet kjolen?

Knus

:cheerleader3: jeg er godt nok - stadig - hidsig... det er faktisk et par dage siden jeg talte med SM omkring min kjole og at jeg ikke skal have slør på...

ej det skal du da.. for vi skal jo klippe i det... :blaablaablaa:

ja siger jeg men der er rigelig tyl i kjolen og detaljerne i ryggen skal desuden ikke skjules afet slør.. som jeg i.ø. slet ikek har lyst til at have på..

"jamen så klipper vi bare i din kjole!"

WHAT havde jeg bare lyst til at skrige :) hun skal kraftedderme ikke klippe i min 10.000 kroners designerkjole!!!!! :) :angry1:

har både sagt til min mor og søster at de må vogte mig og kjolen med deres LIV!!!

og de er gudskelov helt enige med mig at der skal ikke klippes i min kjole!!

min mand var så lidt mere neutal.. jamen kan du så ikke bare tage noget tyl om hånden som de kan klippe i :cheerleader3:

ideen er da okay.. jeg gider bare ikke gøre det - alene for at please min svigermor!

er jeg bare total hystrisk bridezilla ???

:cheerleader3:

Jeg havde min svigerinde med ud og vælge kjole :cheerleader3: det er min tilkomnes lilel søster som jeg er jævnaldrene med... vi er nærmest veninder :cheerleader3:

0

I det mindste advarer hun da på forhånd! ;)

Mine gæster konstaterede af sig selv efter brudevalsen - anført af min gode veninde faktisk - at mit slør da var for flot til at klippe i, hvorefter de holdt fast i mig, løftede op i kjolens yderste lag og begyndte at klippe løs!!

Tanken, at de kunne finde på det, havde SLET ikke strejfet mig, så jeg blev faktisk så paf, at jeg slet ikke kunne sige noget - stod bare fuldstændug som lammet og målløs og blev faktisk helt dårlig.

Her stod jeg i min smukke brudekjole, som jeg havde købt i dyre domme, brugt timer på at få tilpasset og nærmest værnet om med mit liv op til selve dagen :) Og så stod de simpelthen bare og klippede i den!

Jeg kan faktisk stadig blive rigtig trist, når jeg tænker tilbage på det - selvom kjolen kun er en "død ting" - men det er nok fordi den trods alt spiller så stor en rolle på sådan en dag, og man har brugt så meget tid på at finde den helt rigtige.

Nå, nevermind - alt i alt havde jeg en fantastisk bryllupsdag, men jeg synes, du har al mulig ret til at forklare din svigermor, at det er DIT valg, hvad der skal klippes i og ikke klippes i, og hvor negativt et minde det kan lægge på din og mange andre brudes bryllupsdag, hvis kjolen bliver "maltrakteret" på den måde.

Og hvis hun så alligevel forsøger på noget, så er det bare om at spærre ben for hende, inden hun når kjolen - det er hun trods alt selv ude om :)

0

Annonce ♥

Mine gæster konstaterede af sig selv efter brudevalsen - anført af min gode veninde faktisk - at mit slør da var for flot til at klippe i, hvorefter de holdt fast i mig, løftede op i kjolens yderste lag og begyndte at klippe løs!!

Tanken, at de kunne finde på det, havde SLET ikke strejfet mig, så jeg blev faktisk så paf, at jeg slet ikke kunne sige noget - stod bare fuldstændug som lammet og målløs og blev faktisk helt dårlig.

Her stod jeg i min smukke brudekjole, som jeg havde købt i dyre domme, brugt timer på at få tilpasset og nærmest værnet om med mit liv op til selve dagen :balloons: Og så stod de simpelthen bare og klippede i den!

Jeg kan faktisk stadig blive rigtig trist, når jeg tænker tilbage på det - selvom kjolen kun er en "død ting" - men det er nok fordi den trods alt spiller så stor en rolle på sådan en dag, og man har brugt så meget tid på at finde den helt rigtige.

Nå, nevermind - alt i alt havde jeg en fantastisk bryllupsdag, men jeg synes, du har al mulig ret til at forklare din svigermor, at det er DIT valg, hvad der skal klippes i og ikke klippes i, og hvor negativt et minde det kan lægge på din og mange andre brudes bryllupsdag, hvis kjolen bliver "maltrakteret" på den måde.

Og hvis hun så alligevel forsøger på noget, så er det bare om at spærre ben for hende, inden hun når kjolen - det er hun trods alt selv ude om :balloons:

:balloons: hold da kæft... det er fandme for stygt... ja jeg bliver altså helt hidsig.,. bare ved at læse om dit bryllup

Men jeg kan lige love for at der intet sker med MIN kjole - BASTA!

0

Her stod jeg i min smukke brudekjole, som jeg havde købt i dyre domme, brugt timer på at få tilpasset og nærmest værnet om med mit liv op til selve dagen :shopping: Og så stod de simpelthen bare og klippede i den!

Og hvis hun så alligevel forsøger på noget, så er det bare om at spærre ben for hende, inden hun når kjolen - det er hun trods alt selv ude om :shopping:

Nej, nej, nej, nej...... her gik jeg og håbede i mit stille sind af min historie fra første gang jeg blev gift bare var et enkeltstående tilfælde...... og så kommer der simpelthen en lignende på banen her.

Uhhhh, jeg bliver både rystet, rasende og ked af det på dine vegne, Millekon. Jeg husker tydeligt hvordan det var.

Hvad fa**** farer der i hovdet på folk, jeg har sgu aldrig kendt mage!!!! :shopping::)

Joro, du må simpelthen gå i flæsket på hende svigermonstret og gøre hende det klart med store bogstaver, at hun bare holder snitterne fra din smukke kjole!!!

Alene tanken om at hun kunne mene det alvorligt giver mig helt ondt i maven.

-HAHA- fra Marianne

0

Uha, sikken redelighed! Og sikke da nogle fæle historier, I kan komme med alle sammen!

Med risiko for, at jeg bliver den næste, der får hovedet revet af herinde, vil jeg alligevel stikke næsen lidt frem og pippe lidt :bearhug: og nej, så slemt bliver det heller ikke :hug:

Aller først: Nej, jeg mener bestemt ikke, det er rimeligt at klippe i en kjole. Alle argumenterne er jo blevet fremsat herinde i forvejen, så det behøver jeg ikke gøre igen :hug:

Derefter kunne jeg bare godt tænke mig at spørge, om du har efterfølgende har talt med din svigermor om dét, hun sagde og forklaret, hvad det ville betyde for dig, hvis hun gjorde det?

Jeg mener, hun ER jo et menneske med formodentlig en VIS form for intelligens, så mon ikke hun vil forstå, hvis du siger det pænt (eller i hvert fald så pænt, som du nu kan :td: ) til hende.

Og til slut vil jeg bare sige, at jeg rigtig godt kan lide tanken om, at man som gæst får lidt af brudens lykke med hjem - i form af et lille stykke af noget tyll, enten det er fra det rigtige slør eller noget, der er købt til rive-gildet.

Jeg er selv en af dem, der elsker at køre rundt med et stykke slør på bilens antenne :)

Men lad os nu høre: Har du talt med svigermor??? Glæder mig til at høre dit svar :bearhug:

Masser af rolige og venlige tanker fra mig til dig :)

0

Nej - jeg/vi har faktsik ikke talt mere om det... men det kommer helt sikkert på banen i forbindelse med jeg skal over og prøve kjolen på mandag - sammen med min svigerinde - hendes datter - hun får selvfølgelig en fyldig prøve-kjole-beretning;) så kan det passende komme som et naturlig del af samtalen :bearhug:

0

Annonce ♥

nææ det var ment i gravalvor... :bearhug:

hun mente at når nu vi gik så meget op i festen (stor fest på Vindeholm Slot mv) Så skulle det hele gå "rigtig" til :bearhug:

og det betød jo lykke at ALLE gæsterne skulle have noget med hjem fra bruden :wacko:

Du kan jo informere hende om, at hvis hun så gerne vil have noget af bruden med hjem, så kan hun få et los i den dertil indrettede!

Ingen skal klippe i noget som helst hvis bruden (eller gommen) ikke ønsker det. Desuden synes jeg du skal bede din kommende husbond til at bakke dig 110% op - det manglede da bare - og lade ham informere gæsterne om jeres grænser, på en pæn måde naturligvis. Jeg er overbevist om, at folk vil have forståelse, eller i hvert fald respektere det.

0

DAMN jeg er målløs.....jeg håber virkelig at du får fortalt hende at hun bare skal prøve én gang og så losser du hende så langt ud af lokalet som det nu er muligt!!! Jeg troede helt seriøst ikke folk kunne finde på sådan noget. Jeg må vist hellere lige snakke med min toastmaster om at KJOLEN holder folk snitterne bare fra men sløret skal de da være velkomne til at klippe i bare de ikke ødelægger min frisure for så får de smadder!!! Men hvis nogen så meget som tænker på at klippe eller rive i kjolen, så kommer min indre bridezilla ud og hun er absolut ikke den flinke af dem!!! Damn en oplevelse altså....

0

Annonce ♥

Du kan jo informere hende om, at hvis hun så gerne vil have noget af bruden med hjem, så kan hun få et los i den dertil indrettede!

Eeeeeeiiii hvor jeg grinte højt da jeg læste lige præcis denne her.... åååh ja det var absolut en af de bedre :thumbsupsmileyanim:

Jeg har selv valgt at købe et billigt slør så kan de rive ligeså tossede de vil:)

Da jeg blev gift første gang var kjole og slør lejet og skulle afleveres tilbage i hel stand. Det gjorde vi opmærksom på i velkomsttalen og det blev fint respekteret.

Til jer søde brude der fik jeres smukke kjoler maltrakteret kan jeg kun sige, hvor må i være skuffede og vrede på dem der gjorde det... og til Mus01.... Dem der gjorde det kom vel forhåbentligt ikke med til dit andet bryllup??????

Til Joro - du er nok nødt til at tage snakken med hende for at få det ud af dit sind. Det skal ikke være noget du skal gå og have det skidt med overhovedet...

/Chalotte

0

Jeg ville blive tosset, hvis nogen nærmede sig min kjole. Jeg har endnu ikke besluttet om jeg vil bære slør og hvis jeg gør, bliver det kun i kirken og muligvis på bryllupsbilledet. Den tradition med at klippe i sløret gider jeg simpelthen ikke. Det er noget helt andet med gommens strømper. Det er sjovt og ikke værre end at han kan have et par skiftesokker med. Der er forskel på at klippe i et slør til 400 kr eller gud forbyde en kjole frem for et par strømper!

Jeg er glad for traditioner og følger dem så vidt muligt, meeeen jeg sætter grænsen ved ødelæggelsen af genstande der har en høj affektionsværdi såsom slør, kjole, buket osv. :biggrin:

Det ender nok også med at vi inden middagen meddeler, hvad vi er med på og hvad vi absolut ikke ønsker. :ban: :carrot:

0

Kære alle,

Min kloge afdøde far sagde: Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves!

At folk kan finde på at klippe i en dyr brudekjole, hvor der er lagt timer og dage i udvælgelse, tangerer i min verden dumhed ud over alle grænser :):):bestwishes:

Kom jeg ud for det, ville jeg OMGÅENDE erklære festen for SLUT, og bede gæsterne forlade feststedet.

Derudover ville de skyldige i hærværket blive præsenteret for et solidt erstatningskrav, både med hensyn til kjolen og resten af festen.

Til trådstarter: Du må simpelthen sige til din svigermor: "Du må da ikke være rigtig klog? Hvordan kan du overhovedet komme på sådan en idé?" Nogle svigermødre fatter det først, når man taler direkte til dem.

Ønsker jer alle dejlige bryllupper - og husk så, I der har en belastende svigermor: Det er heldigvis ikke jeres svigermødre I skal leve livet med.

Kærlige, medfølende hilsner fra

Rikke Marie

0

:cheerleader3: jeg er godt nok - stadig - hidsig... det er faktisk et par dage siden jeg talte med SM omkring min kjole og at jeg ikke skal have slør på...

ej det skal du da.. for vi skal jo klippe i det... :blaablaablaa:

ja siger jeg men der er rigelig tyl i kjolen og detaljerne i ryggen skal desuden ikke skjules afet slør.. som jeg i.ø. slet ikek har lyst til at have på..

"jamen så klipper vi bare i din kjole!"

WHAT havde jeg bare lyst til at skrige :badgirl: hun skal kraftedderme ikke klippe i min 10.000 kroners designerkjole!!!!! :thumbsupsmileyanim: :angry1:

har både sagt til min mor og søster at de må vogte mig og kjolen med deres LIV!!!

og de er gudskelov helt enige med mig at der skal ikke klippes i min kjole!!

min mand var så lidt mere neutal.. jamen kan du så ikke bare tage noget tyl om hånden som de kan klippe i :thumbsupsmileyanim:

ideen er da okay.. jeg gider bare ikke gøre det - alene for at please min svigermor!

er jeg bare total hystrisk bridezilla ???

:cheerleader3:

Hun har da bare at holde nallerne langt væk... Utroligt at hun ikke kan se den dårlige humor , Det er da ikke det mindste sjov..

Så må din mand "mande " sig op.. og sige noget til sin mor..

Ihh jeg ved slet ikke hvad jeg ville have gjort.. >> klippe i din kjole", sig sted og tidspunkt.. så er vi nok flere som vil stå vagt .. kan lige se det for mig "de hysteriske zillaer"" haha... .

Ej håber du finder ud af det.. for det kan hun da ikke mene seriøst....

Hun må da forstå at det ikke er et krav; at man IKKE SKAL følge alle traditioner... , men at man vælger dem man selv synes

Malene

0

Annonce ♥

jeg har lidt samme problem... havde også sagt til svigermor.. (som ellers er rigtig sød) at der ikke skulle klippes i mit hvortil hun bare svarede at det kunne jeg ikke bestemme, og det SKULLE hun, og om jeg troede at der så ville blive overholdt... hvortil jeg bare svarede igen at hvis der var nogen der bare så meget som kiggede skævt til mit slør ville jeg ALDRIG snakke med personen igen, da personen ville være så respektløs som nogen kan være.. det er MIT slør og vores fest og det SKAL bare accepteres... sker det ikke blvier de smidt på porten MED DET SAMME!!! ( standser gerne brudevalsen for at forklare folk dette!!!) men det svære for mig er at jeg bare bliver sur og ja... ikke mindst led... har på en måde lyst til at beholde sløret på hele dagen og aftenen for at se hvad der sker.. og har egentlig ikke lyst til at føje dem ved at tage et riveslør på... men går med en knude i maven... for hvis der nu er nogen der er så dumme... ja jeg ved ikke hvad jeg gør så... men min kære søster har sagt hun nok skulle ordne de der vil prøve på noget... er bare spændt på det... toasmasteren siger det også og det står på vores hjemmeside... håber det går :thumbsupsmileyanim:

0

Hej jeg er selv en svigermor som har en søn der skal giftes d.16-8-08 og hvis vores svigerdatter ikke havde haft slør på til den dag,kunne jeg da ikke drømme om at klippe i kjolen.Den svigermor er da fuldstændig vanvittig og sønnen burde da også have åbnet sin mund lidt op i stedet for bare at være tavs.Det er jo helt op til de unge mennesker om de vil have slør eller ikke det skal svigermor og for den sags skyld ikke andre blande sig i.Det med at sætte noget om håndleddet syntes jeg heller ikke du skal gøre bare for at gøre din svigermor tilfreds,det er jeres dag og ikke hendes.Held og lykke og alt godt fremover med jer to.Hilsen Svigermor Ann

0

Hejsa

der er allerede sagt og skrevet vist nærmest alt hvad man kan finde på om ubetænksomme svigermødre... og jeg kan kun tilslutte mig koret... Det er utrolig respektløst af hende!

Til gengæld vil jeg gerne tage din kæreste lidt i forsvar... synes han lyder som en typisk mand. Mænd er bare løsningsorienterede, og når vi kvinder egentlig mest har brug for et knus og et "det forstår jeg godt skat" for så løser det hele sig, så vil mænd hellere komme med løsninger. Det er deres måde at tackle problemer på... Tror ikke du (eller andre) skal være nervøse for at din kommende mand ikke står på din side, han ser bare et problem, og så ser han en løsning med lidt tyl hun kan have at klippe i... problem solved... next... værre er det såmænd ikke end at du kan læne dig tilbage og sige "han er en rigtig mand" :thumbsupsmileyanim:

Så håber jeg bare for dig at din svigermor(d) når at indse inden brylluppet at I bestemmer!

knus Matilde

0