joro

svigermor vil klippe i...

69 posts in this topic

Og hvis hun alligevel kommer tæt på, så i et svagt øjeblik napper du saksen og klipper i HENDES kjole - den har med garanti ikke været ligeså dyr (og er heller ikke ligeså fin og betydningsfuld) som din...

Jeg vil gerne komme og hjælpe - så kan vi klippe i hendes hårpynt (og hvis hun ikke har noget, så må det jo blive i håret, for klippes det SKAL der jo åbenbart) på samme tid...

Hun skulle bare vide hvor mange psyko-zillas hun kan få på nakken i løbet af nulkommafem!!

:cheerleader3::cheerleader3:

Jeg håber godt nok din svigermor har en sær form for humor. :sm:

Klippe i kjolen..... hun kan sgu lige komme an, kan hun. Du må bevæbne strømpebåndet med en saks så du er klar til at gå til modangreb, i tilfælde af hystrisk tosset svigermor angreb. :) Så kan hun sgu selv få lovt at få klippet i kjolen og få lidt held med på vejen, hun trænger tydeligt til det. :)

Hvad med at købe en meter tyl og vikle om hovedet på hende (gerne i mundhøjde)?

:b223:

:bunny_4::blush:

Og til Mus :bearhug::blink::super:-HAHA- Tænk sig at de ødelagde festen så meget. Først ved at hive i sløret under middagen og senere i kjolen. Jeg var blevet tosset, tudbrøle og også lukke festen ned.

0

Annonce ♥

Jeg er rystet over at nogen bare alene kan få tanken.........

.......... men det sker desværre at det virkelig bliver udført i praksis. Da jeg blev gift 1. gang var der et par stykker fra eks'ens familie, der begyndte at gå op og rykke i mit slør allerede under middagen hvilket resulterede i at frisuren blev revet fra hinanden - jeg havde taljelangt hår dengang, så I kan næsten selv regne ud hvordan jeg så ud efterfølgende.

Min svoger vidste at jeg ikke ville have revet sløret, så han var hurtig og snuppe det og fik det i sikkerhed på vores hotelværelse. Men for f****** hvor var jeg grædefærdig og følte mig som et plukket fastelavnsris allerede inden forretten var spist....

Men nu kommer så det værste: Da fjolserne nu ikke havde noget slør at rykke i, begyndte de at rive min kjole i stykker i stedet for. :super::blink:

Der blev jeg sgu rasende, lukkede festen og gik i seng umiddelbart efter brudevalsen, godt nok havde kjolen ikke kostet en formue, men jeg havde selv syet den og lagt over 250 timers arbejde i perlebroderierne alene. Det der skuffede mig mest var at de andre gæster bare stod og grinede i stedet for at hjælpe mig. Siden da har jeg hadet rive-traditionen inderligt og aldrig deltaget i den ved de bryllupper, jeg efterfølgende har været med til.

Heldigvis var mit andet bryllup en helt anden oplevelse og både slør og kjole er intakte - men der var jo heller ikke noget familie med der, udelukkende venner, der vil os det bedste! :)

Så hvis nogen bare så meget truer med at klippe/rive i din kjole, skal de sættes på plads og have læst teksten OMGÅENDE! Du skal ikke gå med den nervøsitet i maven på din store dag om nogen virkelig kan finde på den slags.

:bearhug: fra Marianne

Jeg er målløs! Tom for ord, ganske enkelt -HAHA-

Fatter bare ikke de mennesker!

mvh maria

0

Jeg tror også nok at jeg ville vise tænder som en arrig hund ramt af hundegalskab, hvis nogen kom for tæt på min kjole med en saks....

Hvorfor er der bare nogle som er sådan??????

Min egen søster blev også lidt mopset da jeg sagde at jeg ikke regnede med at ville lægge slør til den tradition - hvilket så har resulteret i jeg pt har et riveslør...(det slør jeg købte til min 1. kjole som nu er solgt)...altså hvis ingen vil købe det!

Bliver sløret solgt...tjaaa så må jeg gøre op med mig selv om familiefreden skal holdes eller hvad... :blink:

Du må sige til hvis du skal have en livvagt - eller kjolevagt. :carrot:

Og hvis hun alligevel kommer tæt på, så i et svagt øjeblik napper du saksen og klipper i HENDES kjole - den har med garanti ikke været ligeså dyr (og er heller ikke ligeså fin og betydningsfuld) som din...

Jeg vil gerne komme og hjælpe - så kan vi klippe i hendes hårpynt (og hvis hun ikke har noget, så må det jo blive i håret, for klippes det SKAL der jo åbenbart) på samme tid...

Hun skulle bare vide hvor mange psyko-zillas hun kan få på nakken i løbet af nulkommafem!!

:super: Yer man - jeg skal da ha Bridezilla-livvagter :)

Hver er i bare dejlige alle sammen :bearhug:

0

.......... men det sker desværre at det virkelig bliver udført i praksis. Da jeg blev gift 1. gang var der et par stykker fra eks'ens familie, der begyndte at gå op og rykke i mit slør allerede under middagen hvilket resulterede i at frisuren blev revet fra hinanden - jeg havde taljelangt hår dengang, så I kan næsten selv regne ud hvordan jeg så ud efterfølgende.

Min svoger vidste at jeg ikke ville have revet sløret, så han var hurtig og snuppe det og fik det i sikkerhed på vores hotelværelse. Men for f****** hvor var jeg grædefærdig og følte mig som et plukket fastelavnsris allerede inden forretten var spist....

Men nu kommer så det værste: Da fjolserne nu ikke havde noget slør at rykke i, begyndte de at rive min kjole i stykker i stedet for. :sm:-HAHA-

Der blev jeg sgu rasende, lukkede festen og gik i seng umiddelbart efter brudevalsen, godt nok havde kjolen ikke kostet en formue, men jeg havde selv syet den og lagt over 250 timers arbejde i perlebroderierne alene. Det der skuffede mig mest var at de andre gæster bare stod og grinede i stedet for at hjælpe mig. Siden da har jeg hadet rive-traditionen inderligt og aldrig deltaget i den ved de bryllupper, jeg efterfølgende har været med til.

Heldigvis var mit andet bryllup en helt anden oplevelse og både slør og kjole er intakte - men der var jo heller ikke noget familie med der, udelukkende venner, der vil os det bedste! :)

Så hvis nogen bare så meget truer med at klippe/rive i din kjole, skal de sættes på plads og have læst teksten OMGÅENDE! Du skal ikke gå med den nervøsitet i maven på din store dag om nogen virkelig kan finde på den slags.

:super: HOLD DA KEGLE MAN!!!

:blink: sikke en svigerfamilie...

det værreste er sgu næsten at jeg kan se lidt af det der "gå-over-gevind" i min svigerfamilie !

0

Annonce ♥

Ai, nu må hun da lige spænde hjelmen - SNITTERNE FRA KJOLEN DAME! Kan være din kæreste liiige skal sige til sin mor at det understår hun sig bare så meget som at tænke på, for det = ødelagt fest for dig. Generelt hader jeg også hele den der riv-i-slør tradition, jeg asocierer det med hærværk, lidt som når folk ødelægger noget smukt for sjov skyld. Det minder om piger i børnehaven som klipper håret af hinanden fordi de er misundelige. Can't help it, sådn føler jeg med det, så kan absolut forstå du stejler over svigers sakse-trussel. Du må sige til hende at det ikke engang er morsomt og at du ikke gider rende og have ondt i maven over hvad hun kan finde på, så hun har værsgo og love at droppe den sindsyge idé!

Men nu kommer så det værste: Da fjolserne nu ikke havde noget slør at rykke i, begyndte de at rive min kjole i stykker i stedet for. :cheerleader3::)

totalt traumatisk oplevelse! Det lyder bare som ens værste mareridt, og så skete det for dig. :blink::super:-HAHA-:sm: Hvor var de lede! Godt du fik et godt bryllup 2. gang.

0

Jeg håber godt nok din svigermor har en sær form for humor. :bearhug:

Klippe i kjolen..... hun kan sgu lige komme an, kan hun. Du må bevæbne strømpebåndet med en saks så du er klar til at gå til modangreb, i tilfælde af hystrisk tosset svigermor angreb. :blink: Så kan hun sgu selv få lovt at få klippet i kjolen og få lidt held med på vejen, hun trænger tydeligt til det. :)

Hvad med at købe en meter tyl og vikle om hovedet på hende (gerne i mundhøjde)?

:)

:super:-HAHA-:sm:

Og så kan vi kan oprette et korps af guardian-zilla-angels....! :cheerleader3:

Dorte.

0

det værreste er sgu næsten at jeg kan se lidt af det der "gå-over-gevind" i min svigerfamilie !

Det er også derfor at du skal sætte ind overfor dem nu og sige, at du under ingen omstændigheder vil finde dig i at de bare så meget som tænker i den retning. Det burde være soleklart for enhver at der er himmelvid forskel på en kjole og et slør.

Det kunne da lige passe at du skulle gå med en betonklods i maven hele dagen fordi du er nervøs for at hvad de kunne finde på! Uha, jeg bliver helt skidt tilpas ved tanken......

Og så kan jeg da helt tilslutte mig forslaget om at du bevæbner dig med en saks og klipper i svigermors kjole hvis hun så meget som løfter en lillefinger i retning af din smukke kjole - seriøst, havde jeg vidst hvad der var i vente da jeg blev gift 1. gang havde jeg INGEN skrubler haft overhovedet ved at klippe løs i deres tøj.

Kæmpe :) til dig fra Marianne

0

Det er også derfor at du skal sætte ind overfor dem nu og sige, at du under ingen omstændigheder vil finde dig i at de bare så meget som tænker i den retning. Det burde være soleklart for enhver at der er himmelvid forskel på en kjole og et slør.

Det kunne da lige passe at du skulle gå med en betonklods i maven hele dagen fordi du er nervøs for at hvad de kunne finde på! Uha, jeg bliver helt skidt tilpas ved tanken......

Og så kan jeg da helt tilslutte mig forslaget om at du bevæbner dig med en saks og klipper i svigermors kjole hvis hun så meget som løfter en lillefinger i retning af din smukke kjole - seriøst, havde jeg vidst hvad der var i vente da jeg blev gift 1. gang havde jeg INGEN skrubler haft overhovedet ved at klippe løs i deres tøj.

Kæmpe :) til dig fra Marianne

helt enig. Tror det vil være bedst, hvis du meget udtrykkeligt gør det klart, hvad regler og rammer er, så du ikke går med beton i maven og så hærværket kan forhindres.

0

Annonce ♥

-HAHA-:sm:

Men nu kommer så det værste: Da fjolserne nu ikke havde noget slør at rykke i, begyndte de at rive min kjole i stykker i stedet for. :):super:

Det er godt nok utroligt hva nogle har oplevet mht bryllupper!!... Det dér er da bare overhovedet ikke i orden!! Hvad sagde din mand dog til det??

SÅdan nogle idioter!!

Til joro:

Tror godt nok lige jeg ville blive spids dér, hvis min svigermor sagde sådan til mig. Jeg havde på ingen måde ladet det gå usagt forbi det er helt sikkert!! Og du skal da på ingen måde iføre dig noget du ikke vil, bare for at tilfredsstille andre :blink:

Den idé din kæreste er kommet med er meget god, men han bør jo sådan set slet ikke komme med en idé til, hvordan du så skal tilfredsstille hans mor!! Han bør jo støtte dig i din beslutning og sige til sin mor, at hun godt kan holde nallerne fra din kjole!!!!

0

Selvfølgelig skal der ikke klippes i din kjole - traditionen er vel netop at man river sløret i stykker og det har vel noget at gøre med, at man inden man bliver gift var uskyldig og nu i stedet er en gift kvinde (okay, det var nok mest i tidligere tider det var sådan, men det er vel derfra trationen er opstået).

Jeg tror ikke, at jeg skal have slør på (sådan som jeg husker traditionen med sløret virker det jo ligesom forkert, når nu vi har 2 børn til den tid :cheerleader3: ), og jeg har ikke engang overvejet, at der måske var nogen, som kunne finde på at rive min kjole i stykker - det tror jeg nu stadig ikke der er.......

0

Puha...der har din svigermor da godt nok raget sig uklar mange, mange kommende brude hva?

Et morsomt indslag fra hendes side, og jeg håber da at det var sagt i sjov (selvom du godt nok siger det var alvor...ahem...nå ja...Hvad er der at sige til det? *rømmer sig og ruller en smule med øjnene*)

Jeg kan kun sige at jeg har slør på og det er der INGEN der skal klippe i! Så hvis folk ikke engang må klippe i mit slør, så er der INGEN der skal nærme sig min kjole med en saks!

Du har min fuld opbakning til at spænde ben, bruge albuer mv. under brudevalsen hvis du ser hende forventningsfuldt stå med saksen i hånden :cheerleader3:

Kram fra Sheila

0

Annonce ♥

Allerførst: Marianne :cheerleader3::balloons::blink::blink::blink: Kan godt forstå din reaktion. De ødelagde da total din dag!

Der var denondtelynemig INGEN, der skulle vove på at rive i min kjole! Er du vimmer mand, jeg var blevet stiktosset :) Jeg gav min lillebror, som var toastmaster til vort bryllup, besked på at sige at de ikke måtte rive i mit slør. Min kjole skulle sælges, så jeg ville gerne beholde sløret som minde. Det respekterede de heldigvis (de fleste kender jo også mit temperament :blink: =

Min svigermor mente også, at jeg skulle overholde alle mulige mærkelige traditioner og havde "gode idéer. Udover at rive i sløret:

- Fx så hun mig helst i en marengs-kjole med kæmpe slæb. Det er bare SLET ikke mig. Jeg valgte en Rembo.

- Så skulle jeg havde strømpebånd på. Ydrk! Ellers tak. Ikke noget kradse kradse halløj på mit lår.

- Og jeg skulle jo selvfølgelig også have noget blåt på. Nej tak!

- Og så var der jo det lånte. Det kunne jeg sagtens gå med til. Jeg lånte en perlehalskæde af min bedstemor, og den passede perfekt til kjolen.

- Og så syntes hun det var mærkeligt, at vi sov sammen den sidste nat inden brylluppet.

- Hun bifaldt ikke valget af kirke. Hun mente vi skulle have været gift i den kirke, som min mand er konfirmeret i (og han er døbt i en hel anden kirke). Vi har ingen tilknytning til nogen af kirkerne.

- Hun syntes det var underligt, at jeg ikke helt og holdent ville have hans efternavn. Jeg tog hans efternavn som mellemnavn.

Ja, jeg kunne blive ved... :thumbsupsmileyanim:

Alle andre er fulde af idéer til, hvordan det hele skal være. Hallo, siger jeg bare. Det er MIN kjole, MIN da og MIN fest, så JEG bestemmer :) Så du skal bare holde på dit og få din kommende mand til at bakke dig op.

- Henriette -

0

Der er jo mange brude der ikke ejer men lejer deres brudekjole, mon forretningen ville syntes om at få en lejet kjole retur, der var klippet i?

Til vores bryllup sagde jeg allerede i velkomsttalen, at jeg godt vidste at der var mange mærkelige traditioner forbundet med bryllup og at en af dem var at klippe i slør, men MIT slør havde kostet 1000 kr. så hvis nogen så meget som rørte det, fik de et erstatningskrav, da jeg regnede med, at det skulle gå i arv.

Der var INGEN der klippede i mit slør. Jeg ved at nogle syntes jeg var sippet, men jeg er kold. Jeg er glad for at jeg stadig har mit slør og jeg håber at det en dag, vil blive brugt af min datter eller en anden nærtstående.

0

Jeg købte et meget smukt slør til mit bryllup og det var NO-NO at rive i stykker, derfor købte jeg et billigt brugt slør, som de måtte i rive i stykker efter brudevalse. Jeg er en freak efter traditioner og ville for alt i verden ikke undvære den sjove oplevelse med strømperne og sløret. :thumbsupsmileyanim:

0

Der skal da på ingen måde og under ingen omstændigheder klippes i din smukke kjole. Jeg har da aldrig hørt noget lignende. Det er dit valg, at du ikke skal have slør på, for at fremhæve detaljerne på kjolen - men det betyder ikke at svigermor må klippe i kjolen. Jeg havde heller ikke slør på, da jeg syntes det ville være synd at dække kjolens ryg med et slør!

0

Annonce ♥

Har din svigermor ædt noget hun ikke kan tåle??????????!!! du må gerne hilse hende fra mig og sige hun må være syg....

Giv hende en serviet og en parpirsaks så kan hun sku sidde og klippe parpir fnuller i hjørnet mens i andre hygger jer....

jeg valgte til at starte med som alternativ at vælge, et sjal der var gennemsigtigt som pigerne kunne rode med, jeg fik det over skulderne 2 min før brudedansen, og det var det ;)

Du er overhovedet ikke hysterisk eller noget, du har bare en svigermor der ikke har nogle form for plig og sans.

Karina der blev gift 4. august 2007 :thumbsupsmileyanim:

0

nææ det var ment i gravalvor... :)

hun mente at når nu vi gik så meget op i festen (stor fest på Vindeholm Slot mv) Så skulle det hele gå "rigtig" til :thumbsupsmileyanim:

og det betød jo lykke at ALLE gæsterne skulle have noget med hjem fra bruden :wacko:

Så giv alle gæster en serviet og en saks, med en sløjfe om, så kan de klippe i dem........!!!

Karina der har sine problemer med sin sm (MY WAY or Hai way...)

0

Jeg kan kun tilslutte mig koret af brude og sige Hvad tænker hun på?

Hvis du vælger at du ikke vil have slør på, så er der ikke noget på dig at rive i, og det må svigermor bare acceptere! Men lad være med at vente indtil selve dagen og lad toastmasteren sige det, tag i stedet snakke med hende inden. Så går du ikke og er nervøs over det.

0

Hold da op hvor en heks.

Jeg syntes det tyder på, hun har nogle indestængte følelser angående brylluppet.

Hun har måske aldrig fået det bryllup hun gerne ville, ellers er hun bare den type der er "sur"

på de unge mennesker fordi hun selv er blevet en gammel rosin hehe...

Sådan noget fis at sige. Hun har da dybe problemer. Jeg mener, at hvis hun nævner det igen

i sjov eller alvor (jeg håber bare hun prøvede at være sjov), så siger du bare, at så er hun den eneste der ikke kommer med til brylluppet - med et smil selvfølgelig

KH

Lundfald

0

Annonce ♥

What? Nej det ligner da ikke noget. Ville også blive tosset hvis min svigermor sagde sådan noget, hun er nødt til at respektere at du ikke vil have slør. Har selv en svigermor der vil bestemme rigtig meget, hun vil endda bestemme hvem vi skal have med og der siger jeg altså stop. Hun siger dog at så skal hun nok betale for dem, men det er jeg ligeglad med for så skal jeg stadigvæk se på nogle mennesker jeg ikke har lyst til.

Du er nødt til at sige fra, uanset om du sårer hende, for hun skal da ikke tro at hun kan true dig til at tage slør på når du ikke vil.

Mvh Bride2008

0

Jeg er godt nok svensker men jeg kan simpelhen ik førstå den tradition med at ødelægge jeres tøj!!!! Sør koster sgu da en formue nogle ganger og man har desuden lagt penge på frisyre etc. Send hele svigermekanikken på bootcamp så de lær sig at holde nallerne i styr og nyd af DIN dag, de er kun inviterade som alle andre gæster og man lader da inte arbejdskammeratens nye kæreste eller lignende diktere sådan en viktig dag så svigermor å holde sig på måtten. Glædjer mig til at høre hvorda de gik

Bridepower :thumbsupsmileyanim:

0

Hun må sgu da ikke være rigtig klog!!! :)

Vi sagde inden middagen at mit slør ikke måtte røres på nær det inderste lag!!!

Hun må sgu købe noget tyl og dele ud!!! HUn må da være helt bims hvis hun tror at man klipper i kjolen i stedet for!! :thumbsupsmileyanim:

Håber du får sagt til hende at det vil du bare ikke have for det er din kjole og det er jeres bryllup og derfor skal hun ikke røre ved kjolen!

0

Hejsa!

Sommetider er sgu noget om de der svigermødre...... :thumbsupsmileyanim:

Jeg havde bare ikke fundet mig i det, jeg er heller ikke sikker på om jeg skal have slør på, men uanset hvad er der bare ingen der skal røre min selvdesignede kjole.

Du må virkelig holde fast i at det er forbudt område og det må hun finde sig i, det er jo ikke hende der skal giftes :ban:

Knus fra Marie :)

0

Hej Brud...

Nej du er ikke hysterisk. Jeg har været til bryllupper hvor bruden ikke have slør på og deres kjoler er der ikke blevet klippet i.

Der er jo forskelige former for slør nu om dage.

Jeg kan ikke bestemme mig for en kjole,men skal snart ud og prøve nogle stykker.

Gør man det med sin mor kun?Jeg har nemlig inviteret min svigermor med på turen.

Hvor lang tid før har I købt/prøvet kjolen?

Knus

:boohoo: jeg er godt nok - stadig - hidsig... det er faktisk et par dage siden jeg talte med SM omkring min kjole og at jeg ikke skal have slør på...

ej det skal du da.. for vi skal jo klippe i det... :blaablaablaa:

ja siger jeg men der er rigelig tyl i kjolen og detaljerne i ryggen skal desuden ikke skjules afet slør.. som jeg i.ø. slet ikek har lyst til at have på..

"jamen så klipper vi bare i din kjole!"

WHAT havde jeg bare lyst til at skrige :( hun skal kraftedderme ikke klippe i min 10.000 kroners designerkjole!!!!! :denmarkflag: :angry1:

har både sagt til min mor og søster at de må vogte mig og kjolen med deres LIV!!!

og de er gudskelov helt enige med mig at der skal ikke klippes i min kjole!!

min mand var så lidt mere neutal.. jamen kan du så ikke bare tage noget tyl om hånden som de kan klippe i :thumbsupsmileyanim:

ideen er da okay.. jeg gider bare ikke gøre det - alene for at please min svigermor!

er jeg bare total hystrisk bridezilla ???

:loveboard:

0