mia kronhoej

Transport tid i hestevogn?

13 indlæg i dette emne

Hej,

jeg skal transporteres til kirken i en smuk hestevogn med 4 heste foran, men da jeg nu har booket frisoer er det jo ret vigtigt at jeg ikke lige pludselig loeber ud med tiden, da det jo tager laengere tid med hestevogn end i bil..

Saa nu haaber jeg at der er en derude der enten selv har proevet at koere de ca. 8 km i hestevogn og derfor ved tiden eller at der er en der bare ved saa meget om det?

Knus

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

øhm ved jeg ikke men har fået af vide at 25 km med to heste vil ta mellem 3 og 4 timer...

Tja, jeg sidder også og tænker, at det må vel gå lidt hurtigere, end når man går. Så mon ikke en times tid?? (Men jeg er altså ikke hæmmet af konkret viden på området :) )

Janne.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg googlede lidt og et par forskellige steder sagde henholdsvis "4 miles per hour" og "Allow approx. 10 min. per mile". En mile er 1,6 km, så det første giver 1 time og et kvarter og det andet 50 minutter. Med andre ord lyder en time eller lidt mere rimeligt ud fra det, og det passer også nogenlunde med, hvad de andre, der har svaret, når frem til. Så det virker som et ganske godt bud.

0

Del dette indlæg

Hej, skal selv køre i hestevogn på dagen, dog bare fra kirken og til receptionsstedet.

Jeg er selv "heste-menneske" og jeg vil sige at man skal regne med at de kører 10km i timen. Godt nok går det noget af tiden hurtigere end hvis man går, men de traver nok ikke hele vejen... Læs mere på Henrik Køier under Koier, udlejning, bryllup, planlægning... Der står også mere om hvad man kan planlægge efter når man er med hestevogn...

Held og lykke med det :)

0

Del dette indlæg

Hej.

Jeg køre selv med hestevogn, og du skal regner med at de løber ca 10 - 15km i timen.

Med en 4 spand, vil jeg nok satse mest på de 15 km i timen

Da du kun skal køre 8 km ville jeg trave hele vejen, så det er den hastighed, du skal regne med de løber hele vejen.

Så kan der være andre ting der spiller (meget) lidt ind, på tiden,så som rundkørsler og rødelyskryds.

Glæd dig, det er det bedste transportmiddel :)

Rikke

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes I det er for lang tid i hestevogn ca. 45 min til en time?? Taenker os paa med at kjolen blir kroellet??

For maaske skulle vi aftale at moede hestevognen taettere paa kirken?

Jeg synes da bare, at det lyder superhyggeligt! Vi skal sidde tre kvarter i en bil, så ville jeg da egentlig hellere have siddet i en hestevogn - hvis det ellers er godt vejr ;o)

Mht. kjolen. Tror du, den bliver mere krøllet, end når du sidder på en stol til festen? Det tror jeg da ikke..

Janne.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hvor mane km ska I koere?
Synes I det er for lang tid i hestevogn ca. 45 min til en time?? Taenker os paa med at kjolen blir kroellet??

For maaske skulle vi aftale at moede hestevognen taettere paa kirken?

vi skal køre i cirka 3 kvarter :thumbsupsmileyanim:

ikke nogen bestemt destination - vi skal køre rundt i slotsparken ved vallø slot..

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer