mia kronhoej

Voksne brudepiger & forlovers pligter?

4 indlæg i dette emne

Hej,

ja overskriften siger vist sig selv... Hva skal mine 2 brudepiger lave paa dagen?? Ligeledes hvad med forloveren?

Brudepigerne:

- med til frisoer og have deres eget lavet os

- hjaelpe mig i toejet

- ga op ad kirkegulvet foer mig

- foelge efter mig ud af kirken

hva saa derefter? Har de pligter til festen?

Hvor har I valgt at placere dem til festen? min mor synes ikke vi skal sidde sammen med dem til festen, men sammen med min far og hans kone..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Helsa :D

Tror mest det afhænger af dine forventninger til dem og festen, og hvilke roller eller opgaver der skal/kan være under festen.

Her hos os er det min to søstre der skal være brude piger (17 og 19 år), og til festen og før brylluppet har de begge fået lidt opgaver jeg forventer de klarer.

Den ældste er min "maid of honor", hun står for:

gavekordinator for min del af familien,( hvis der ellers bliver noget)

Så står hun for at holde styr på gaverne til os på dagen både at sørge få de kommer på gavebordet, og skrive hvad vi får

fra hvem, dette gælder også lykønskninger.

og ellers kommer der nok flere småting som at hjælpe serveringspersonalet ( da det er 2 af hendes veninder)

Den yngste er ikke blot min brude pige men også vores kommende datters "gud mor":

Hendes opgaver vil består i at tage sig så vidt muligt af sin "gud" datter,

Holde styr på gaverne til Hende, samme system som beskrevet før

Ellers ikke andet da hun jo er teenager og gerne vil feste. .. hehe

Desuden er det det samme som du beskriver vi skal bare ikke til frisør men hjælper blot henanden, og så skal den ældste hjælpe min lille prude pige på 2 1/2.

Eller forventer jeg bare at de giver en hånd med her før bryllupet til at finde og prøverkjoler, og at de lige stikker hovedet ind og hjælper gommen lidt med brudebuketten( denskulle jo gerne matche lidt .. hehe

Hvad folvoerens opgaver er ved jeg ikke, men ved dog at nogen også "udråber" ham til gave kordinator og eller Toastmaster.

Hvor de skal sidde har jeg slet ikke tænkt på endu.. såå der kan jeg ikke hjælpe.

0

Del dette indlæg

hej.

Jeg har faktisk spugt mig selv det samme!

Så dejligt med denne tråd.

Nu er det min søster og bedste veninde der skal være brudepiger.

Jeg regner med at de begge sover hos mig- eller hvertfald min søster og så kommer min veninde om morgenen. Så vil vi gøre os klar sammen og hygge Min søster er også min frisør så hunstår for alt det med makeup og hår.

Mine forældre kommer så senere så de også kan komme i tøjet.

Men jeg er faktisk selv i tvivl om hvad det er de ellers skal. Altså de skal selvfølgelig arrangere polterabend, men eller har jeg faktisk ikke nogen opgaver til dem?

Og er det normalt at de går forets ind - før mig og min far?? Jeg troede faktisk de skulle gå bagved - men måske er de i USA. Synes også det ville se lidt for stift ud. hehe så foran e fin med mig.

Under festen har jeg min anden veninde som toastmaster - så hun holder styr på at koordinere taler - maden musikken osv.

MHvad med jer andre- har jeres brudepiger samme outfit? in søster har nemlig købt en rigtig flot champagne farvet sommerkjole i silke og min veninde en gallakjole i turkis. Og hun synes nemlig at hendes lige har for meget farve til kirken!

Hvad vil i mene er det for farvestrålende ved siden af den champagne farvede?

Men tror egentæig at det brudepiger skal er at være en højre hånd hvis man har brug for det. tale en fra de sidste nerver ogbare være en god støtte så man ikke stresser!!!

Stammer brudepiger ikke kun fra USA??

Knus

0

Del dette indlæg

Forlover

Førhen var forloverens opgave at bevidne at gommen og bruden ikke var nært slægtet.

Idag er en af hans fornemmeste opgaver at arrangere polterabend, dog ikke hvis denne er gommens far, da det er en ven der står for dette.

Det er også forloveren der hjælper gommen med at holde styr på alle gommens opgaver, eks. sikre at brudebukketen er bestilt, vielsesringene købt, hvis ikke parret har købt dem sammen, samt er det forloveren der passer og holder ringene indtil præsten beder om dem- medmindre man har et brudebarn som skal gå med dem.

Forloveren skal støtte og berolige gommen på selve dagen, lige fra de står op, og hele dagen igennem.

Det kan også være forloveren der hjælper gommen med talen.

Det er forloveren der skal arrengere gommens kørsel til gommen og ham selv til kirken, ligesom det også er ham der i princippet også skulle være ham der arrengeret bus til gæsterne hvis der bliver valgt en sådan løsning. (dog vælger de fleste par selv at ville stå for transport)

Men helt traditionelt er det forloverens opgave at sørge for at alle gæsterne kommer godt fra kirke, og er sikre på hvor de så skal hen, og derfor er han også den sidste der forlader kirken.

Nogle vælger at forlover og toastmaster er den samme, men jeg ville mene at det så blev en meget stor opgave for personen, og at han derved ikke ville få rigtig mulighed for at nyde dagen sammen med jer.

Brudepige

Brudepigen er ofte ligesom forloveren brudens veninde, eller en søster.

Brudepigen var ligesom forlover tidligere blot et vidne.

Men idag er det også hende der står for brudens polterabend, hjælpe med at købe brudekjole, hjælpe bruden i tøjet på selve dagen, og hjælpe og støtte bruden hele dagen igennem, ved at berolige hende, holde brudebukketen under selve vielsen, hjælpe bruden på toilettet hvis det er en stor kjole, og så ellers sørge for at bruden er smuk hele dagen igennem både med hensyn til om kjolen sidder som den skal, om makeup'en stadig er flot, og om lokkerne er på plads.

Mange vælger idag at brudepigen skal forkælles ligeså meget som bruden og får derved også sat hår og lagt makeup samtidig med bruden, istedet for "bare" at sidde og kigge og støtte bruden.

Mange gør det til en rigtig tøseting ved at dagen i forvejen hygger de sammen, og også om aftenen, der hvor bruden nu skal overnatte, og at brudepigen også overnatter der, så hun er klar så snart bruden vågner.

Håber i kan bruge det

Knusser Lisa

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer