Dagaz

Kvinder der frier

26 indlæg i dette emne

Hejsa nu måtte den have sin egen tråd, også fordi jeg er nysgerrig hehe.

I år må vi kvinder fri da det er skud år, det er en gammel tradition, at kvinden må fri den 24 frbruar, som er den oprindelige skuddag, og skulle manden finde på at takke nej så koster det ham 12 par handsker.

såå har du planer om at fri aller gode ideer til kvinder som mig der har planer om at fri så smid lige en besked.

Glæder mig til at se hvor mange vi er -HAHA- .

HIlsen Sally

Redigeret af Dagaz
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

mayalu1 Besvaret I går, 1 Feb 2008, 22:29 PM

Ja, hvis ikke Michael gør det inden (det kommer vist an på, om vi får ringene inden d. 24/2) så gør JEG det (måske....)

Men hvordan ?????????????????????????

Frugtsalat Besvaret I dag, 2 Feb 2008, 09:43 AM

Jeg går ikke ind for traditioner, så jeg friede til kæresten en ganske almindelig dag (og han sagde i øvrigt ja )

Hehe bliver spændende og ja det er lige det der med hvordan man kan gøre det... er heller ikke selv helt sikker, jeg ved bare at jeg frier med et lommeur og ikke ringene(vi kan ikke købe dem før jeg har født grundet hævede fingre). men stadig hvordan, skal man gøre det med blomster og stearinlys eller måske noget helt andet..... :)

Og Tillykke Frugtsalat -HAHA- måske kunne du have lyst til at fortælle lidt om hvordan du gjorde?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

-HAHA- Jeg frier!

Selvom det i følge tradition skal være den 24. (det havde jeg glemt) bliver det nok den 29. feb. jeg frier.

Jeg har bestilt helium balloner med I LOVE YOU tekst på og en rose lavet af fjer. Så visner den aldrig!

Og så har jeg tænkt mig at fri når han kommer hjem fra arbejde. Har ikke lige planlagt det helt i detaljer. Men jeg tror jeg fylder gangen med ballonerne og står selv bag døren med rosen.

Det skal nok også blive en lækker middag.

0

Del dette indlæg

Nu kan jeg se af jeres tickere (de af jer, der har skrevet i denne tråd), at I skal giftes en bestemt dato.

Er det så bare noget, I er blevet enige med den bedre halvdel om, uden at en af jer har spurgt den anden, om I egentlig vil giftes?

Altså i min verden har man på en eller anden sagt "ja" til at blive gift med hinanden, når der er fastsat en dato, og derved har der jo været et "underforstået" frieri. Når man frier, så spørger man jo, om den anden vil giftes med en, og en dato fastsættes.

Eller er det kun mig, der tænker sådan?

Redigeret af Anjapigen80
0

Del dette indlæg

Nu kan jeg se af jeres tickere (de af jer, der har skrevet i denne tråd), at I skal giftes en bestemt dato.

Er det så bare noget, I er blevet enige med den bedre halvdel om, uden at en af jer har spurgt den anden, om I egentlig vil giftes?

Altså i min verden har man på en eller anden sagt "ja" til at blive gift med hinanden, når der er fastsat en dato, og derved har der jo været et "underforstået" frieri. Når man frier, så spørger man jo, om den anden vil giftes med en, og en dato fastsættes.

Hmm kan godt se hvad du mener og selv haft mange overvejelser omkring netop det, hos os var det bare noget vi var enige om allerede da vi havde været sammen i kort tid. Vi blev faktisk forlovede på vøres første fælles ferie, der havde vi været sammen i lidt over 1 år, vi var i Stettin i Polen her gik vi forbi en smykke foretning, her stod vi og kiggede lidt i vinduet og jaa pludselig stod vi inde i butikken og købte ens ringe.. -HAHA- og så har vi mere eller mindre være forlovede siden, men med aftalen om at der skulle fries når en af os følte at nu var det tid. Der skete så bare det at i stdet for at han friede "plagede" han løngere tid om vi ikke skulle få et barn, jeg slog det hen da jeg mente at han skulle fri først. Men det endte med at jeg spurgte ham om han virkelig mente at vi skulle have barn før vi blev gift og ja det mente han faktisk af flere grunde, 1. vi havde ingen penge eller ikke nok 2. ingen af os er kristne eller troende 3. det med penge da det var vigtigt for ham at jeg fik bryllupet som jeg ønskede det. :)

Her efter kom så en lang periode hvor vi snakkede frem og tilbage, da jeg jo gerne ville giftes før jeg fik børn og samtidig ville være gravid før jeg fyldte 25. valgte at sige ja til at vi prøvede at blive gravid først (hvilket jo lykkedes) men samtidig ville vi have været gift sidste år... men igen ingen penge.... nå lød beskeden så fra manden at i skulle det altså være jeg skulle sku have mit bryllup så derfor fastsatte vi dtoen osv.

Sikken lang forklaring nåå pyt...

men vi var til bryllupsmesse i bella centret her så vi Bill Holmblads foredrag, han nævnte under fordraget hele det her med frieri og at kvinder kunne fri år,

og min kærestes kommentar bagefter var simpel...... "nåå jamen jeg har jo ikke friet, jaa så hvis der skal fries så har du jo chancen nu".. hehe han sagde det helt sikkert i sjov men jeg tager ham på ordet og så giver det jo bare endu en lille sjov historie at fortælle.

Undskyld den lange historie...

Sally

0

Del dette indlæg

Hej hej

Ja, det var faktisk mig der friede til min mand... Det modtog han ganske befippet og sagde "at sådan noget stod han altså for"- JA MEN HVORNÅR, tænkte jeg så...

Men giftes skal vi altså nu da han har været på knæ og det hele... -HAHA-

Det eneste jeg kan sige er YOU GO GIRLS!

Håber denne tråd bliver rigtig lang! :)

kærlige hilsner

Mette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og Tillykke Frugtsalat -HAHA- måske kunne du have lyst til at fortælle lidt om hvordan du gjorde?

Tændte en række stearinlys i soveværelset, satte en kærlighedssang på, lokkede kæresten derind (under påskud af, at vi skulle kramme lidt) og spurgte, om han havde lyst til at dele resten af sit liv med mig :)

0

Del dette indlæg

Og Tillykke Frugtsalat :denmarkflag: måske kunne du have lyst til at fortælle lidt om hvordan du gjorde?

Tændte en række stearinlys i soveværelset, satte en kærlighedssang på, lokkede kæresten derind (under påskud af, at vi skulle kramme lidt) og spurgte, om han havde lyst til at dele resten af sit liv med mig :blush:

:rolleyes: Hejsa, Jeg frier til kæresten den 24. februar. Med morgenmad på sengen og to ringe i en rød rose. :unsure:

0

Del dette indlæg

Alting behøver ikke at gå efter reglbogen og traditioner - ellers bliver livet for kedeligt.

Vi har lige fra starten vidst at vi ville giftes, min kæreste har faktisk spurgt mig flere gange og fået et ja og så er der entlig ikke sket mere. Så må jeg jo selv gøre noget ved det!

Datoen er vi enig om - efter jeg har bestemt den! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jamen æh... jeg friede til HJ juleaften - altså lige 2 måneder for tidligt i forhold til "det, man må" :td:

I påsken sidste år gav han os et par ringe - det var faktisk ned på knæ og det hele - men han forklarede, at det ikke var et frieri, for han ville ikke fri længere. Han er blevet skilt to gange tidligere, og det var ham, der havde friet begge gange, så det ville han ikke længere, for hans dømmekraft var jo ikke så god ;)

Men han ville gerne give mig ringene, og så var det op til mig at bestemme, om han måtte få den ene, og det var også op til mig at fri, hvis jeg nogen sinde blev klar til at gifte mig (jeg har aldrig villet giftes - er ik kristen osv)

Men juleaften '07 var jeg klar. Og det passede med, at min mor gav mig et godt stikord, og så fiflede jeg kæreste-ringen af under dugen og vippede ned på knæ foran ham, hans yngste søn og mine forældre og friede.

Så der var ikke så meget hurlumhej omkring det, og netop dét havde hos MIN kæreste den ønskede effekt. Han ville kunne gennemskue ethvert forsøg på at planlægge noget :)

Men hva så - er I ikke ved at have lidt nerver på, jer, der skal igang? :hug::):bearhug::bearhug::hug:

Redigeret af lii
0

Del dette indlæg

Hej

Har tænkt mig at fri til manden d. 24.2.2008 - på søndag !!! :cheerleader3:

Tror det bliver med morgemad på sengen, og en enkel rose.....

Ja, også mig!!!!

Er vildt spændt...og også lidt nervøs for reaktionen. Skørt når vi nu er enige om at vi skal giftes på et tidspunkt.

Held og lykke til andre friere :ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg friede til min kæreste idag - som dog allerede har friet til mig for et halvt års tid siden. I eftermiddag kom jeg pludselig i tanke om, at det er idag, kvinder må fri. Og han skal da ikke snydes for den oplevelse, det er at blive friet til.

Så jeg greb en potteplante (!), der stod i vindueskarmen og faldt på knæ for ham. Og heldigvis svarede han JA. :thumbsupsmileyanim: Og selvom det jo var for sjov - brylluppet er planlagt til 6. maj, ægteskabserklæringen er udfyldt og underskrevet, vielsesringene og kjolen er indkøbt osv., så blev jeg meget glad - faktisk rørt - da han sagde ja.... :)

Jeg synes stadig, at det er fantastisk og dejligt og lidt utroligt at han vil giftes med MIG. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Nu smittede det lidt af... :)

Så kæresten gik i kælderen efter vasketøj, imens jeg var i bad. Da han kom op, havde jeg trukket en natkjole over hovedet og fundet en unstig rose frem, så der røg jeg på knæ...

Hans eneste kommentar (med vasketøjskurven i armene) var: "Du er sgu skør min skat! JA! Selvfølgelig vil jeg det og jeg synes det skal være den 16 august."

Det er den dato vi fandt sammen i sommers da han var på knæ i Egypten.

Så jeg friede også, selvom det ikke gjalt. :cheerleader3:

Glæder mig til at læse om jeres "rigtige" frierier...

aarrhh SEXY :thumbsupsmileyanim: samme reaktion kom her... "du er sgu skør!!" jamen er det ikk derfor de elsker os?? ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:thumbsupsmileyanim: Yes!!!! Så lykkedes det at tage ham totalt på sengen....bogstaveligt talt :cheerleader3:

Jeg vækkede ham kl.5.30(da vækkeuret var sat til 6 fordi vi skulle i byen)med lys og roser i soveværelset. desuden havde jeg lavet en kurv med hans yndlings øl, chokolade og nødder + selvfølgelig et kort hvori jeg fortalte ham hvor meget han betyder for mig osv.....og til sidst "vil du gifte dig med mig?"

Hans reaktion:" skøre skid! Selvfølgelig vil jeg det!

Han har været rundt på gulvet hele dagen...og jeg har hygget mig med at det for en gangs skyld var mig der overraskede ham, så han nok aldrig glemmer det!

Så der bliver sørme bryllup i 2010 :)

0

Del dette indlæg

:thumbsupsmileyanim: Yes!!!! Så lykkedes det at tage ham totalt på sengen....bogstaveligt talt :denmarkflag:

Jeg vækkede ham kl.5.30(da vækkeuret var sat til 6 fordi vi skulle i byen)med lys og roser i soveværelset. desuden havde jeg lavet en kurv med hans yndlings øl, chokolade og nødder + selvfølgelig et kort hvori jeg fortalte ham hvor meget han betyder for mig osv.....og til sidst "vil du gifte dig med mig?"

Hans reaktion:" skøre skid! Selvfølgelig vil jeg det!

Han har været rundt på gulvet hele dagen...og jeg har hygget mig med at det for en gangs skyld var mig der overraskede ham, så han nok aldrig glemmer det!

Så der bliver sørme bryllup i 2010 :cheerleader3:

Tillykke med frieriet :) Og hvor var det dejligt at han blev SÅ overrasket. Jamen så har vi jo endnu en bryllupsplanlægning at følge med i :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Iiiihhh! Det lyder rigtig skønt! Selvom det er "fake"-historier nogle af dem :thumbsupsmileyanim:

Min er også lidt en "fake", men jeg tog altså også min kæreste med bukserne nede igen idag :cheerleader3:

Han sad og øffede over, at det var kvindernes dag idag, og om jeg helt havde glemt det, og så greb jeg buketten i vasen, hentede vores vielsesringe frem, fandt Movie Maker-filmmontagen frem på pc'en (som han egentlig først skulle se på bryllupsdagen) og gik på knæ ved siden af ham. Og han stortudede, mens han så filmen!!! :)

Og sagde ja allerede inden jeg havde spurgt *griner*

Det var så ANDEN gang, jeg friede til ham - denne gang på den "rigtige" dag. Næste gang gør jeg det med stearinlys og blid musik ;)

Redigeret af lii
0

Del dette indlæg

Ja jeg er så ny herinde :cheerleader3:

Og man siger jo at vejen til en mands hjete går gennem hans hjerte, så jeg friede til min kæreste i søndags med den her:

post-33020-1204065935.jpg

Det kom rigtig meget bag på ham, men da han havde sundet sig fik han da sagt JA og vi fik kyyysset :cheerleader3:

Vores 4 årige datter forstod dog ikke helt hvad alt virvaret omkring kagen var - om vi da ikke snart skulle spise den!

Så nu skal vi lige have fundet en dato, vi regner med det skal være til august. Vi drømer ikke om det store kæmpe bryllup, så mon ikke godt det kan nås ;)

Kh. Kirsa

0

Del dette indlæg

Ja jeg er så ny herinde :cheerleader3:

Og man siger jo at vejen til en mands hjete går gennem hans hjerte, så jeg friede til min kæreste i søndags med den her:

post-33020-1204065935.jpg

Det kom rigtig meget bag på ham, men da han havde sundet sig fik han da sagt JA og vi fik kyyysset :cheerleader3:

Vores 4 årige datter forstod dog ikke helt hvad alt virvaret omkring kagen var - om vi da ikke snart skulle spise den!

Så nu skal vi lige have fundet en dato, vi regner med det skal være til august. Vi drømer ikke om det store kæmpe bryllup, så mon ikke godt det kan nås ;)

Kh. Kirsa

Tillykke til jer alle :D hvor er det bare dejligt at høre at vi kan overaske de kære mænd :D

og Kirsa fed ide med kagen :D

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer