Frk. Sif

Barselsgave

9 posts in this topic

Min kollega/veninde er netop blevet mor til en lille dreng og jeg vil selvfølgelig gerne give hende en gave. Jeg aner bare slet ikke hvad det skal være????????

Det er hendes andet barn så hun har jo en masse babyting i forvejen og jeg synes også at alle giver ting til barnet. Derfor vil jeg gerne give noget, der er til hende. Er det en dårlig idé? Og hvad vil man sætte pris på som nybagt mor?

0

Annonce ♥

Kan huske... da jeg fik min datter...

kom min søster med en lille ting til den lille, og jeg fik et pandora led til mit armebånd (barnevogn)

i sin tid.. ved dog ikke om hun har et pandora led.. men det kunne være en mulighed..

Ellers må jeg sige det kan være svært at finde en ting til moren..

0

Annonce ♥

Jeg kender et par, som fik 1 uges ( måske 14 dage) madlavning - de kom simpelthen hjem til dem med aftensmad - værsgo at sætte jer til bords ( måske skulle det lige varmes) - det var en kæmpe kæmpe hjælp når der var ny bebs i huset :cheerleader3:

Det lyder som en sjov og god ide...... :ilovebryllupsklar:

Den skriver jeg mig bag øret :cheerleader3:

Syntes det er en god ide at du vil finde på noget til moderen, der kommer rigeligt til

den dejlige nye bebs. :cheerleader3:

Lidt tid til selvforkæelse tror jeg at jeg ville give, så kan hun bruge det når det passer.

0

Øj Christina, hvor er det fedt at du sådan går og overvejer hvad du skal give HENDE.

Det er nemlig en af de ting vi har talt om herhjemme, for da JEG fødte min datter fik JEG ingenting af diverse mennesker (kun af min mand), men vi fik en helvedes masse tøj og diller daller til barnet.

Det var selvfølgelig også dejligt, men helt ærligt, så følte jeg mig en lille smule forbigået. Ved godt at det måske lyder åndsvagt, men sådan havde jeg det. Ikke engang en buket blomster kunne det blive til.

Nå men, den bedste gave vi fik til datteren, var et dejligt blødt tæppe som hun kunne svøbes i. DET har vi godt nok brugt meget, og nu giver jeg altid tæpper i barselsgave, og det bringer altid lykke, sammen med det jeg giver den nybagte mor.

En anden ting jeg lige vil sige er, at når det nu er andet barn, syntes jeg det er lige så vigtigt at have en gave med til den store. Det behøver ikke være noget særligt, måske bare sæbebobler eller lign.

Når jeg om 3 måneder føder igen, så håber jeg virkelig at folk vil tænke over det, og så tage noget med til den store, for babyen er ligeglad. Og, måske en eller anden lille ting til mig, for det ville godt nok være dejligt med den opmærksomhed.

0

Tak for jeres svar! Jeg er glad for at tanken om en gave til moderen er en god idé. Synes jeg nemlig også selv!

Den med maden er en superskøn idé - desværre har jeg slet, slet ikke tid til det i denne omgang men den er skrevet i kalenderen til senere brug. Også godt tip med gaven til den store - selvfølgelig! Det havde jeg slet ikke tænkt på!

Tror hun får et gavekort til noget ansigtsbehandling, så kan vi evt. følges sammen med noget chokolade og evt noget lækkert the - og måske lidt fodbad. Det skal i hvertfald være i wellness/forkælelsesafdelingen!

Kom endelig med flere ideer!

0

Da jvi fik vores første søn fik jeg en dejlig kurv med div. creme, hårkur,shampoo o.l. og Fodbadesalt:) Det var såå lækkert. Da vi så fik den yngste søn fik jeg bl.a. massagegavekort og gavekort til frisør samt fik vi begge til en hygge aften KUN for nybagte forældre :2 biografbilletter(gavekort) samt gavekort til en restaurant samt gavekort til pasning af begge børn imens :denmarkflag:

0

Annonce ♥

Da vi fik vores andet barn, fik vi også bl.a. en fælles kurv med rødvin (til ham, fordi jeg skulle amme.. tsk tsk..), chokolade, mit yndllingsslik og lign. Det var super! Jeg fik også en lækker bodylotion af min veninde.

Og ved nr. et kan jeg huske, at jeg fik en rigtig lækker håndcreme, og det var altså helt kanon, for man vasker bare hænder helt vildt tit, når man har små børn!

Men idéen med biografbilletter m. børnepasning er da bare helt kanon! Det ville jeg have elsket!

Og ja, så er det også en rigtig god idé med en lille ting til den store.. Men jeg synes nu heller ikke, at alle behøver at have noget med til den store. Vores ældste blev nærmest begravet i gaver, da hun blev storesøster, og det var lige efter hendes fødselsdag, og kort tid før jul.. Så det blev faktisk lidt meget..

Janne.

0