Pandamus

Francisco & Henriette d. 23. august 2008

42 indlæg i dette emne

Nu hvor der er 200 dage til vi skal giftes er det vist på tide at jeg får min egen planlægningstråd, så jeg også selv har lidt styr på det hele. :rolleyes:

Ja jeg er kommet lidt sent i gang med planlægningen selv om jeg har vidst datoen længe, men 2007 var for at sige det mildt et L**te år for os og jeg var lidt bange for at hvis jeg begyndte at planlægge noget sidste år ville det ende i kaos som alt andet.

Men så må jeg bare lave en slut spurt af en planlægning, selv om vi ikke har gjort det nemt for os selv ved at vi bor i Århus, skal giftes i Kolding (hvor jeg er fra) og festen skal afholdes i Vejle. Men heldigvis er motorvejen jo opfundet

Nå desværre må jeg tilbage til mine huslige pligter, men imorgen skal jeg nok fortælle lidt hvem vi er og hvor langt vi er nået i vores Tour de bryllup :unsure:

Henriette som allerede er hooked på dette forum

Hvem er vi....

Gommen: Francisco, 39 år og oprindelig fra Spanien, men har boet de sidste 14 år i Danmark. Arbejder til daglig som forsker indenfor cancer og er vild med Real Madrid - ja faktisk alt sport :denmarkflag:

Bruden: Henriette, 37 år. Født og opvokset i Kolding, men bor nu i Århus. Arbejder til daglig i en salgsadministration og er mor til en lille røver på 20 mdr

Hvordan vi mødes….

Vi mødtes faktisk på Nettet, hvor vi begge havde en profil på et dating site. Jeg gik til spansk på HF og så at han var fra Spanien så jeg skrev til ham at jeg ikke var ude efter en date, men havde brug for lidt hjælp til spansk så jeg kunne få en bedre karakter. Det ville han gerne og vi mødtes og han hjalp mig til et 10-tal (efter den gamle skala)

Vi mødtes nogle gange efter min eksamen og 6 mdr senere fandt vi egentlig ud af vi havde følelser for hinanden og blev kærester. 1 år senere blev vi forlovet og flyttede sammen og i indflyttergave blev jeg gravid og vi fik en datter og nu 4 år senere skal vi giftes. Så vi gør alle de ”rigtige” ting i den ”forkerte” rækkefølge…. :blush:

Nu er det vist på tide at vi får i gang i denne tråd nu hvor der er knap 1 måned til vores bryllup…..

Der er jo sket en del siden sidst og der er heldigvis også en del ting som er blevet afkrydset på ”to-do” listen. :blink:

Sidste gang havde jeg lige fået et vikariat på 12 uger og på min første arbejdsdag fik vores lille datter lungebetændelse, så vores bryllupsforberedelse blev lige sat på hold. Men jobbet er blevet til en fast stilling så det er jeg mega glad for !! Så har vi også fået købt hus som vi skal flytte ind i 1 uge efter brylluppet, hvilket gør at bryllupsrejsen er blevet udskydt til januar

P.S. Jeg har stadig ikke fundet ud af hvordan man laver et index - men håber at det snart kommer.....

To be continue.....

Redigeret af Pandamus
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak for velkomsten..!! :carrot:

Pantalonesgnomo...kunne ikke lade være med at grine af dit navn, da min bedre halvdel er fra Spanien og jeg har det også med at oversætte ord direkte fra dansk til spansk når jeg ikke kender det rigtig ord :thumbsupsmileyanim:

NatKen...vi skal giftes i Kristkirken. Havde også kig på Seest Kirke, da det er der mine forældre bor, men kunne ikke rigtig vælge så lod Francisco vælge og han var helt vild med den stor Jesus figur i Kristkirken og da jeg selv er døbt der blev det den.

Redigeret af Pandamus
0

Del dette indlæg

Når jeg en gang finder ud af hvordan man laver index herinde skal der nok komme et :thumbsupsmileyanim:

Men en af de ting som der er klaret er kirken. Vi skal giftes d. 23/8 2008 kl. 14.00 i Kristkirken.

Det er Koldings største kirke - så der kan være 700 mennesker. Desværre har vi ikke inviteret så mange mennesker så der bliver nok lidt halvtom, men det overlever vi nok....ellers må vi bare invitere folk til globryllup hehe.

Vi er begge vilde med den store Jesus figur der er istedet for en altertavle - selv om når man kommer tæt på den kan den godt virke lidt overvældende. En anden ting der er overvældende er den laaaaaange gang fra døren og op til hvor Francisco skal stå...jeg kan jo nå at falde 15 gange i kjolen eller bliver sååå nervøs inden jeg kommer derop. Min far joker med at vi skal have skilte stående langs gangen, hvor der står 50m 40m 30m... og til sidst et exit skilt hvis jeg skulle fortryde

Her er nogle billeder af kirken - har jo fundet ud af hvor meget I elsker billeder. Først udefra

post-32112-1202292714.jpg

og så den berømte Jesus statue

post-32112-1202292737.jpg

Henriette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:thumbsupsmileyanim: Wahey imens jeg sad og skrev mit indlæg her blev jeg ringet op angående et job jeg havde søgt så jeg har en jobsamtale imorgen :cheerleader3:

De ville egentlig have at jeg skulle komme idag, men det kunne jeg simpelhen ikke nå for vi skal i eftermiddag til bryllupskage fyld smagning (ja vores planlægning kommer vist ikke helt i den rækkefølge man normalt planlægger i )

Ved godt at jobsøgning er vigtigere end vigtigere end vores bryllupskage, men de har kun denne smagning 1 gang i måneden og alt var planlagt mht babysitter og manden havde fået tidligere fri, så det var heldig at de havde tid imorgen til en samtale.

Så nu glæder jeg mig bare til at smage noget kagefyld og forhåbenlig finde ud af hvad vores kage skal smage af :biggrin: så det kan blive fjernet af vores to-do liste

Henriette

0

Del dette indlæg

:thumbsupsmileyanim: Wahey imens jeg sad og skrev mit indlæg her blev jeg ringet op angående et job jeg havde søgt så jeg har en jobsamtale imorgen :cheerleader3:

De ville egentlig have at jeg skulle komme idag, men det kunne jeg simpelhen ikke nå for vi skal i eftermiddag til bryllupskage fyld smagning (ja vores planlægning kommer vist ikke helt i den rækkefølge man normalt planlægger i )

Ved godt at jobsøgning er vigtigere end vigtigere end vores bryllupskage, men de har kun denne smagning 1 gang i måneden og alt var planlagt mht babysitter og manden havde fået tidligere fri, så det var heldig at de havde tid imorgen til en samtale.

Så nu glæder jeg mig bare til at smage noget kagefyld og forhåbenlig finde ud af hvad vores kage skal smage af :biggrin: så det kan blive fjernet af vores to-do liste

Henriette

Næææ bryllupskagefyld smagning... Hvorhenne??? Skal selv ud og smage i dag u070.gif

Heldigt de lige have tid til jobsamtale i morgen - held og lykke med den.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold da op hvor har jeg ondt i maven efter den kagesmagning...godt det kun var 5 forskellige kager for aftensmaden er aflyst iaften her hos os :thumbsupsmileyanim:

Det var hos Desserten i Galten vi var til smagning og de var total søde og fortalte hvad muligheder der var og hvordan de forskellige kager var lavet etc

Man kan læse meget mere på deres hjemmeside www.desserten.dk

Den kage vi faldt mest for var denne...så vi er stadig i tænkeboks om det skal være den...smagsmæssig var den en vinder hos os

post-32112-1202328428.jpg

Pantalonesgnomo...hvordan gik din smagning ?

Henriette som håber hun kan passe sine bukser imorgen til samtalen :biggrin:

0

Del dette indlæg

Nå en lille update herfra...

Samtalen gik fint igår formiddags for igår om eftermiddagen ringede de tilbage og sagde at jobbet var mit, hvis jeg stadig ville have det, så jeg skal starte på mandag kl. 08 :bearhug: Så ikke mere ledighed til mig

Desværre betyder det at jeg ikke har så meget tid til at komme her og finde inspiration....godt der er noget der hedder weekender :bearhug:

Men endnu værre er det at planerne med at min mor og jeg skulle bruge hele uge 9 på at prøve kjoler er også aflyst :bearhug: ...hvis jeg skal se positiv på det så kan jeg nå at tabe lidt flere kilo inden jeg skal prøve kjoler hehe

Ellers fejrede vi at jeg havde fået job med at tage til vagtlægen med vores lille røver da hun græd konstant fra jeg hentede hende i vuggestuen, havde feber og tog sig konstant til ørerne...så har også haft hende hjemme hele dagen idag.

Heldigvis er hun lagt i seng nu og Francisco og jeg skal til at lave prototyper af vores invitationer så forhåbenlig kommer der nogle billeder af det i løbet af weekenden :bearhug:

Henriette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi kunne godt lide nougatbunden med græskar kerner men synes chokolade/nougat creme blev lidt for meget ellers var der også chokolade/lime kage som kom ind på en 2. plads, men igen vi synes efter et par mundfulde blev det lidt for meget... :bearhug:

Men mange af kagerne var også med mousse og creme...så vi ved ikke om vi skal gå efter en hel anden type kage da vi skal bruge til receptionen om eftermiddagen...

Hvilket leder mig til et spørgsmål...vi skal jo giftes i Kolding og holde festen i Vejle - hvordan vil I gøre det ??

1. Kører direkte fra kirken og starter receptionen med gæsterne og efter kagen kører vi til fotografering og kommer tilbage til festen...

2. Kører direkte fotografering og når vi er færdig der, så hen til receptionen hvor vi skærer kagen for...

Indtil videre er det de samme gæster til receptionen som er til festen bagefter

Henriette

P.S. Går ikke for godt med vores invitationer - vi har for mange ideer :bearhug:

Redigeret af Pandamus
0

Del dette indlæg

Vi har valgt at have en "blå" tråd i vores tema....

Vores første udkast til farver var lavendel, creme og guld – men da vi så den lavendelfarvet duge de havde på feststedet kom vi i tvivl og lånede 3 duge med hjem (lyseblå, lavendel og lysegrøn) og blev enig om vores farvetema….er lyseblå, sølv og hvid eller som vi siger er vores tema noget nyt (alt det som vi køber), noget lånt (det vi stjæler herinde), noget blåt (vores farve) og noget gammelt (os hehe)

Henriette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja det bliver lidt af en slutspurt vi laver her.... :bunny_4:

Holdt lige en pause igår da vi var i København for at se Brøndby- Juventus.

Det var det vi kaldte vores egen lille polterabend - vi har nemlig frabedt os en fra vennerne da Francisco bliver syg efter 3 øl og har ikke lyst til at drikke sig fra sans og samling og det er det han synes der tit sker ved danske mandelige polterabend og jeg gider ikke at sælge kys, armebånd of pastadildo mv så jeg har faktisk sagt, at hvis der var nogle af mine veninder der lavede en PA for mig, hyrede jeg en dørmand og sørgede for at de ikke kom med til brylluppet, så det håber vi at folk respektere og for at lave en helgardering har vi booket alle weekender i juli/august hehe

Så vi tog en tur til Kbh hvor vi shoppede, var i Nyhavn, ude og spise og så til kampen. En rigtig hyggelig dag med kun os 2 og dem har man jo ikke for mange af når man har en lille røver.... :bunny_4:

Henriette

0

Del dette indlæg

:bunny_4:

Det næste vi skulle igang med var indbydelser og fordi Francisco som sagt er fra Spanien og jeg har boet i udlandet har vi gæster fra Spanien, Italien, Tyskland, Tyrkiet, England og USA så alle ting (indbydelse, bord/menukort, balkort og gæstebog) er lavet på 3 forskellige sprog....dansk, spansk og engelsk.

Det gør at det hele tager lang tid at lave og oversætte....

Her er Francisco i fuld gang med indbydelserne

post-32112-1216920594.jpg

Henriette

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer