Guest Annaaissa

Vielse om formiddagen - planlægning

13 indlæg i dette emne

Hej alle

Vi skal med al sandsynlighed vies om formiddagen - mellem 11 og 12 - da det er det eneste mulige tidspunkt. Vi har egentlig ikke brug for at holde nogen reception, da alle er inviteret til om aftenen, men hvad skal vi så få dagen til at gå med? Der er jo lang tid fra kl. 12 til kl. 18 stykker, hvor vi vil gå til bords.

Vi har tænkt os, at vi skal have bryllupskagen om dagen, så det går der selvfølgelig lidt tid med. Og så skal vi også have taget billeder. Jeg tænkte på, om man kunne invitere hele selskabet med til fotosession, hvis det altså er godt vejr. Har engang set et japansk bryllup (gætter jeg på) på afstand, hvor alle gæsterne fulgte med bag fotografen for at kigge på brudeparret. Det så egentlig lidt sjovt ud. Og så kunne vi jo også få taget billeder sammen med famillie og venner, det kunne da være fedt at have den slags billeder også, kunne det ikke? Jeg ved bare ikke, om det er for underligt?

Ellers er mulighederne vel, at alle ikke er med til vielsen, eller at der bliver tid til at tage hjem og skifte. Eller at vi arrangerer lidt snacks/let frokost lige efter vielsen og så måske spiser kage og drikker champagne, derefter tager hele selskabet med ud til fotos (eller kan man efterlade dem lidt?), derefter tilbage og så er man måske klar til at gå til bords. Festlokalet ligger 2 minutter fra rådhuset, så der er ikke noget egentlig transport.

Hm, er der nogen af jer, som står I samme situation, og i så fald hvad gør I så?

Mvh

Anna

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde ikke så lang tid, som I kommer til at få, men vi havde da alligevel nogle timer mellem vielsen og middagen. Og vi kunne faktisk godt have brugt mere tid!!

Vi gjorde således:

14.30: Vielsen færdig

14.30-15 Lykønskninger og billeder ved kirken. Det er jo først der man - som brud i hvert fald - møder gæsterne.

15-16.30 Vi tog af sted sammen med fotografen og fik taget billeder. Imens tog gæsterne til feststedet, hvor vi havde sat frugt, chips og drikkevarer frem. Vi havde købt kongespil og sådan, som de så kunne få tiden til at gå med.

16.30-17.30 Vi ankom til feststedet og skar bryllupskagen for, drak champagne og fik snakket lidt med folk.

17.45 Vi gik til bords sagde velkommen.

Men resten af aftenen fik vi aldrig tid til at åbne gaverne, og det kunne vi faktisk godt ahve brugt eftermiddagen til at nyde i ro og mag. det ville have været rart at kunne sige tak til folk, mens de var der.

Så jeg tror såmænd nok I skal få tiden til at gå :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Ja, jeg kan godt se, at det alligevel er noget tid, der går med at få kastet ris på sig og taget billeder :thumbsupsmileyanim:

Og gaverne, dem havde jeg slet ikke tænkt på... men bliver det mon kedeligt for gæsterne, hvis vi skal stå og åbne gaver om dagen, eller vil man gerne være med til det?

Mvh

Anna

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, hvis jeg på nogen måde kunne få det rykket til om eftermiddagen, så ville jeg virkelig også gøre det, men jeg ved godt nok ikke lige, hvordan det skulle gå til. Vi skal vies på Århus Rådhus, og de er bare på ingen måde fleksible. De starter altid kl. 11, og jeg har på fornemmelsen, at det kommer til at gå rigtig hurtigt, for uanset hvor mange der er, så regner de med at være færdige inden kl. 12 :thumbsupsmileyanim:

Vi har så også snakket om, at vi kunne lave vores eget lille ritual senere på dagen, hvor vi kunne få mulighed for at sige noget mere til hinanden. Men jeg ved heller ikke, om det vil virke godt eller bare underligt, efter man er blevet viet rigtigt.

Nå, vi må have snakket lidt mere om, hvad vi skal finde på :)

Mvh

Anna

0

Del dette indlæg

Vi skal vies kl. 14.00 og regner med at være færdige ved kirken ca. kl. 15.00, hvorefter vi skal til fotograf kl. 15.30 og forventer at være færdige kl. 16.30 - så kan vi være ved fest-stedet ca. kl. 17.00.

I indbydelserne har vi skrevet, at folk er inviteret til vielse kl. 14.00 og til middag kl. 18.00. Vi stiller an, sådan at de der ønsker det kan få lidt at drikke, lidt slik, chips, småkager osv. hvis de vælger at tage direkte fra kirken og til fest-stedet, hvilket de er velkomne til (men de er altså ikke som sådan inviteret til kaffe).

Jeg tror dog, at mange vælger at tage hjem efter kirken for at slappe lidt af inden festen om aftenen - mange af vores gæster bor tæt på fest-stedet og de, som ikke gør, har relationer til de af gæsterne, som bor tæt på, og derfor kunne jeg forestille mig, at f.eks. min fars søskende vælger at tage med hjem til min bedstefar og hygge sig lidt der.

Vi ville egentlig gerne have inviteret gæsterne til middag allerede kl. 17.00 eller 17.30, men da jeg måske ammer på vores bryllupsdag vil jeg ikke risikere at ankomme til feststedet kl. 17.00 og så skulle jage ind og amme, så jeg kan komme ud til gæsterne inden vi skal spise.

Hvis jeres gæster bor tæt på kirken/feststedet vil mange af dem måske også vælge at tage hjem i mellemtiden - men det er nok ret forskelligt hvad der er tradition for i forskellige familier/omgangskredse.

0

Del dette indlæg

Ja, hvis jeg på nogen måde kunne få det rykket til om eftermiddagen, så ville jeg virkelig også gøre det, men jeg ved godt nok ikke lige, hvordan det skulle gå til. Vi skal vies på Århus Rådhus, og de er bare på ingen måde fleksible. De starter altid kl. 11, og jeg har på fornemmelsen, at det kommer til at gå rigtig hurtigt, for uanset hvor mange der er, så regner de med at være færdige inden kl. 12 :cheerleader3:

Vi har så også snakket om, at vi kunne lave vores eget lille ritual senere på dagen, hvor vi kunne få mulighed for at sige noget mere til hinanden. Men jeg ved heller ikke, om det vil virke godt eller bare underligt, efter man er blevet viet rigtigt.

Nå, vi må have snakket lidt mere om, hvad vi skal finde på :cheerleader3:

Mvh

Anna

Hold da op, det må da være hurtig ind og hutig ud. Det skal være på rådhus eller hvad...?

0

Del dette indlæg

Halløjsa for et positivt problem at have.

Nu kommer det jo an på om I har et sted at sende gæsterne hen. Men jeg tænkte hvad jeg ville foretrække som gæst.

1) at vide at omklædning er mulig, dvs. et dress til vielsen og et andet mere "fint" til middagen.

2) at der er lidt underholdning/ beskæftigelse mens I bliver fotograferet. I skal huske på at nogle af billederne bliver bedst hvis I koncentrere jer om hinanden og ikke alle gæsterne som fjoller rundt i baggrunden. Nogle af billederne skal måske vise den intimitet der er mellem dig og din mand, og ja, den opstår vel trods alt bedst med ro omkring jer. Vi skulle i hvert tilfælde lige vænne os til at være fotoobjekter.

3) en picnic. Jeg ser grøn plæne med hvide tæpper på og evt. et par borde osv. med lidt let anretning. Lidt mere motionsagtigt hvis der er nogen der er til det, evt. et lille jazz band (eller hvad man nu er til ) i baggrunden. Det kunne være i nærheden af der hvor I skal have taget billeder. Og der er jo så en svær en med vejret - svær at kalkulere med, men det er jo det desværre altid.

4) oplagt at servere bryllupskage/ let frokost her. Vi blev viet kl. 1300 og serverede let frokost og bryllupskage + div. guf - det var meget succefuldt.

5) måske kunne man pakke nogle kurve, så kunne gæsterne selv finde et passende sted. Mormor på 80 år er måske mere til indedørsliv, mens de unge gerne vil ud i solen.. eller noget.

6) måske en køretur i hestevogn eller noget andet "transport" rundt og se noget - eller en guidet rundtur, eller en skattejagt, eller en quiz til brug om aftenen..

7) til børnene måske en ballonmand (eller fætter Hans hvis han kan det der) tryllekunstner kunne måske også bruges

8) måske kunne man komme langt med noget grill - altså igen let mad

9) hvis I er i nærheden af noget vand/ en sø - hvad med en sejltur. Jeg overvejede at sende alle ud til velkomstdrinken med en sejltur på Bagsværd sø. Droppede det igen pga. manglende tid - og på dagen stormede det en ½ pelikan så under alle omstændigheder var vi ikke kommet ud på vandet.

og ja det med vejret - det er meget nemmere hvis solen skinner end det er indevejr, men opgiv ikke fordi:

- dine gæster vil gøre alt for at gøre det hyggeligt. Vores hang ud i små tre timer uden underholdning, 1½ time uden os - og der var virkelig god stemning. Vi havde gæsterne til at hjælpe med at sætte forsyninger frem osv. Og det gjorde at alle engagerede sig, og fik snakket på kryds og tværs.

God fornøjelse med det :cheerleader3:

:cheerleader3: fra knirke

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Et enkelt indspark.

Nu ved jeg ikke hvor langt I er med planlægningen vedr. feststedet og hvor meget I kan påvirke der med hensyn til forløb og tidspunkter, men der er ingen som siger at en bryllupsfest skal starte kl. 17, 18 eller 19 om aftenen. Man kan også starte om eftermiddagen ved 14-15 tiden, og derved fremrykke tingene, herunder brudevalsen.

Indrømmet: De fleste gange det ses er ved havefester m.v. men jeg har faktisk også oplevet det i festlokaler, bl.a. på Havarthigården. Fordelen var her at man skulle være ude fra stedet kl. 2 (mener jeg det var) men de fik danset mindst lige så meget som ved en "almindelig bryllupsfest" der først slutter ved 4-5 tiden. Mange gæster som normalt ville være gået (brudens ord) var med til den bitre ende og parret fik en egentlig bryllupsnat (tror jeg nok - var ikke med til den del).

Hvis det ligger fast at I først skal starte festen om aftenen, eller det er hvad I ønsker, bliver det en meget lang dag hvis gæsterne skal være med hele dagen, og der bør man nok overveje at lade folk tage hjem i den mellemliggende periode. Man kan så alliere sig med forældre m.v. vedr. dem som kommer langvejs fra, hvis de da ikke skal overnatte på hotel. Eventuelt kan man sige at dem som ønsker det kan blive på stedet (hvis muligt).

0

Del dette indlæg

Ej, tusind tak for alle de gode forslag.

Ja, vi skal vies på rådhuset, det er derfor, at det kommer til at gå så hurtigt. Festlokalet ligger 2 minutter fra rådhuset, så det er jo ret nemt. Og vi har det heldigvis allerede fra fredag (ellers kunne vi nok heller ikke nå at få gjort klar), og det er sådan, at der er to forskellige lokaler, så der burde være nogle muligheder for at lave noget indendørs, hvis vejret ikke arter sig.

Jeg tror, det er en god idé at gøre sådan, at folk kan tage hjem og skifte, hvis de vil, men at der er lidt at lave for dem, som gerne vil blive. Vi regner i hvert fald ikke selv med at tage hjem.

Mvh

Anna

0

Del dette indlæg

Hej - vi skal også vies på rådhuset, dog i Kbh. Vi har valgt at skrive i vores invitation, at vi vies d. 7. juni - og gæsterne er inviteret kl. 13 til reception, hvor vi vil servere bryllupskagen, lidt frugt - håber på godt vejr, så vi kan være udendørs og nyde vejret og have en afslappende dag.

Vi blir viet mellem 10-11 på rådhuset - så vi forventer ikke, at alle vore gæster tropper op på rådhuset.

Og ved 18tiden bliver buffet middagen serveret - en ganske hyggelig afslappende dag (håber vi)...

Kh

Tine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej - vi skal også vies på rådhuset, dog i Kbh. Vi har valgt at skrive i vores invitation, at vi vies d. 7. juni - og gæsterne er inviteret kl. 13 til reception, hvor vi vil servere bryllupskagen, lidt frugt - håber på godt vejr, så vi kan være udendørs og nyde vejret og have en afslappende dag.

Vi blir viet mellem 10-11 på rådhuset - så vi forventer ikke, at alle vore gæster tropper op på rådhuset.

Og ved 18tiden bliver buffet middagen serveret - en ganske hyggelig afslappende dag (håber vi)...

Kh

Tine

halløjsa - nej det er nok ikke alle der ser jer på rådhuset. Der er iøvrigt sjældent plads til så mange. Hvis jeg var jer ville jeg så gøre lidt ekstra ud af jeres ankomst til feststedet. Dvs. måske skrive i indbydelsen at I ankommer til festen kl. !??! og byder på velkomstdrink kl. ?!?!? På den måde er der mulighed for at se jer "for første gang gift" på en ordenlig måde og ikke bare "den sædvanlige". Og så ville jeg som gæst vide hvornår jeg selv havde lyst til at være der. Altså være med til at kyle ris i hovedet på jer (eller hvad man nu kunne finde på af gøgl som gæst) eller om det "bare er nok" at komme til velkomstdrinken.

Det var bare en overvejelse

/knirke

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer