sheila ettrup

Pynt af kirke

46 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Kirken vi blev viet i, sætter som standard lys op. Der ud over kunne vi få udleveret små vaser til bænkene. Der satte vi hvide roser og grønt i, leverede dem tilbage til kirketjeneren, som satte dem op inden vielsen. Alterbuketter, havde jeg spurgt den blomsterhandel der normalt står for altebuketter til kirken om jeg måtte bestemme farven på den lørdags buketter. Det måtte jeg.

Så alt i alt billigt, enkelt og let. Vi var helt og fuldt ud tilfredse, og det tog måske et kvarter at skære roser og grønt til.

Knus fra

ViTo

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi er så heldige at kende graveren, så hun bestiller det, som jeg nu en gang bestemmer mig til...Kan ikke helt bestemme mig lige på det område. Men ellers regner jeg heller ikke med at der skal gøres det helt vilde ud af det i kirken. Lys i hver anden stolerække og lidt blomster i de andre...

Og så vil hun også gerne bestille de blomster som vi skal bruge til receptionen... Så der er bare rigtig dejligt og meget nemt. :smilie_oster03: :smilie_oster03: :smilie_oster03: :smilie_oster03:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hos os er det familien der gør det. Jeg har veret med til at pynte kirke til de fleste af bryllupperne i vores familie inden for de sidste 12-15 år tror jeg. Ved så ikke om det er egns-specifikt (Sønderjylland)

0

Del dette indlæg

Hos os er det familien der gør det. Jeg har veret med til at pynte kirke til de fleste af bryllupperne i vores familie inden for de sidste 12-15 år tror jeg. Ved så ikke om det er egns-specifikt (Sønderjylland)

Jeg har også været med til at pynte - til familie bryllup. Min mor og svigermor har sagt at de nok skal pynte kirken, men at jeg selv skal være med til at bestemme farver osv.

0

Del dette indlæg

Der vil være de sædvanlige blomster på alteret ellers ingen anden pynt. Vores kirke er en smuk gammel kirke og for mig handler det om det der bliver sagt og det der bliver sunget. Så vi gør ikke selv noget ekstra for at pynte op.

Ja jeg må sige jeg er meget enig her :huh:

Tak for alle jeres svar :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I den kirke, vi blev viet i, er der slet ikke nogen holdere eller andre dimser på bænkene, som man kunne sætte blomster eller lys i, så det gav sig selv at kirken ikke skulle være pyntet.

Men der er garanteret heller ikke nogen, der kan huske det bagefter - jeg har for eksempel ikke den ringeste ide om, hvordan alterbukketterne så ud, hvis der da overhovedet var nogen :griner:- - må hellere lige tjekke billederne ;)

mvh maria

0

Del dette indlæg

Jeg har egentlig heller ikke nogen planer om udsmykning som sådan. Måske fordi jeg ikke rigtig orker at tænke på det også.... jeg må da indrømme at en kirke med lidt roser eller lign. vil da ikke være helt dårligt, men jeg håber at min mor tager sig af det. Ellers bliver der bare os og gæsterne. Mon man ligger mærke til det alligevel på dagen. man har vel nok at tænke på, når man går op ad gulvet og alt det der... :thumbsupsmileyanim:

knus pernille

0

Del dette indlæg

I den kirke, vi blev viet i, er der slet ikke nogen holdere eller andre dimser på bænkene, som man kunne sætte blomster eller lys i, så det gav sig selv at kirken ikke skulle være pyntet.

Men der er garanteret heller ikke nogen, der kan huske det bagefter - jeg har for eksempel ikke den ringeste ide om, hvordan alterbukketterne så ud, hvis der da overhovedet var nogen :bearhug: - må hellere lige tjekke billederne ;)

mvh maria

Det er også det jeg tænker på. Og så tænker jeg: Kan det ikke bare være lige meget, vi bliver vel ikke mindre gift fordi der ikke er blomster ved hveranden bænk?

Men jeg er også blomstersær, jeg gider bare ikke bruge penge eller tid på det :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej.

Jeg sprugte for kort tid siden min mor, hvordan det med kirkepyntning hang sammen, da hun er flittig kirkegænger og gennem tiderne har været til mange brylluper. Hun sagde, at det var noget famile/venner ofte stod for, men da hun ikke kender kirken vi har valgt at skulle vies i, vil de gerne betale for det. Så derfor ringede jeg til kirketjeneren og spurgte hvordan det foregik i "vores" kirke, da dte åbenbart kan være forskelligt fra kirke til kirke. Kirketjeneren sagde, at man sagtens kunne betale sig fra det, og der var en blomsterbutik der plejede at gøre det. Hvis der var flere bryllupper på en dag, gik folk ofte sammen om udgifterne. Jeg fik i øvrigt ad vide, at man selv skulle stå for at fjerne pynten igen, så skal lige have allieret mig med en til at ordne dette, såfremt der ikke er bryllup bagefter, og de fjerne blomsterne (og betaler halvdelen:))

0

Del dette indlæg

Hej

I vores kirke pynter de op uden beregning, men vil vi have nogle bestemte blomster op skal vi selv betale for blomster og kirketjenerens tid (300 kr.). De bruger årstidens blomster. Og det har vi det helt fint med og med lidt held er det de samme som vi vælger til resten af brylluppet og er det ikke det ja så klarer vi nok det også :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

I vores kirke pynter de op uden beregning, men vil vi have nogle bestemte blomster op skal vi selv betale for blomster og kirketjenerens tid (300 kr.). De bruger årstidens blomster. Og det har vi det helt fint med og med lidt held er det de samme som vi vælger til resten af brylluppet og er det ikke det ja så klarer vi nok det også :rolleyes:

Årh det da ren luksus hva? :respekt:

Heldige jer :respekt:

0

Del dette indlæg

Nu spørg jeg måske lidt dumt...

Men hvis familien pynter op - Man betaler ved stadig for det selv?

Jeg kender absolut intet til den slags

Jo jeg går da ud fra at det er på egen regning?! Måske derfor jeg ikke rigtig gider selv :rolleyes:

Da vi pyntede kirken til min bror og svigerindes bryllup var det os FAMILIE der betalte den del :respekt:

0

Del dette indlæg

Hej

I vores kirke pynter de op uden beregning, men vil vi have nogle bestemte blomster op skal vi selv betale for blomster og kirketjenerens tid (300 kr.). De bruger årstidens blomster. Og det har vi det helt fint med og med lidt held er det de samme som vi vælger til resten af brylluppet og er det ikke det ja så klarer vi nok det også :thumbsupsmileyanim:

Årh det da ren luksus hva? :back2topic:

Heldige jer :cheerleader3:

Ja vi er også rigtige glade for at slippe for bekymringer i den anledning. Det kommer der nok masser af andre steder :loveflag:

0

Del dette indlæg

Jeg fik at vide af vores præst, at vi kunne spørge graveren om han ville gøre, det koster et lille beløb. Vi kan også selv gøre det og jeg enten selv gør det aftenen før (skal velsignes kl. 11) eller også får jeg mine svigerforældre til at gøre det.

Jeg har prikket lidt til Kent om at frabede os æresport, jeg synes det er for stort et arbejde for familierne, især da alle bor ca 1 time fra os, så vil jeg hellere have hjælp i fx kirken eller lign. - de vil sikkert gerne gøre begge dele.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer