Guest Fia1979

navneendning

10 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi skal ud og rejse med min kommendes mands arbejde 2 måneder efter bryllupet. Vi vil søge om at vi bække får nyt efter navn.

Skal vi så skifte vores pas ud med det samme, eller må vi vente til de udløber?

du skal ændre dem med det samme da de jo ikke gælder det var hvad vi fik af vide

0

Del dette indlæg

Passet skal som udgangspunkt ændres, da navnet på flybillet og pas skal være ens.

En af mine veninder blev også gift og ændrede efternavn kort før de skulle ud at rejse. Hun løste problemet ved at bestille flybilletten i sit gamle navn. På den måde stemte navn i pas og flybillet overens, og der var ingen problemer.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi var lige oppe på kommunen i går for at høre om det samme. Det vi fik at vide var, at vi ikke behøvede at skifte vores pas ud inden de udløber. Vi skulle bare være obs på at hvis vi skulle ud at rejse så skulle vi skrive vores "gamle" navn på flybilletten, så pas og billet stemmer overens. Håber det kunne hjælpe dig..

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Det eneste der tæller er om navn i pas og på billetten stemmer over ens.

Når passet så udløber skal der selvfølgelig laves et nyt og det bliver så automatisk i det nye navn.

Prisen er altid fast - 600 kr - lige gyldigt om passet er udløbet eller ej.

0

Del dette indlæg

Passet skal som udgangspunkt ændres, da navnet på flybillet og pas skal være ens.

En af mine veninder blev også gift og ændrede efternavn kort før de skulle ud at rejse. Hun løste problemet ved at bestille flybilletten i sit gamle navn. På den måde stemte navn i pas og flybillet overens, og der var ingen problemer.

Vi var lige oppe på kommunen i går for at høre om det samme. Det vi fik at vide var, at vi ikke behøvede at skifte vores pas ud inden de udløber. Vi skulle bare være obs på at hvis vi skulle ud at rejse så skulle vi skrive vores "gamle" navn på flybilletten, så pas og billet stemmer overens. Håber det kunne hjælpe dig..

Det eneste der tæller er om navn i pas og på billetten stemmer over ens.

Når passet så udløber skal der selvfølgelig laves et nyt og det bliver så automatisk i det nye navn.

Prisen er altid fast - 600 kr - lige gyldigt om passet er udløbet eller ej.

Det er lige prøsis sådan det er. Jeg var i samme situation. Jeg har nu et pas, men mit navn passer dog ikke til hva jeg rigitg hedder.. men når vi sakl udenlands, skal vi så bare sørge for jeg har det rigtige navn på billetten. og så sker der intet! jeg syntes det var for dumt at købe pas pga det.. for skulle jeg have et pas med det nye navn var der visse kriterier som skulle være opfyldt hvis jeg skulle det. Altså hvis jeg skulle have det før bryllup.

0

Del dette indlæg

Jeg regner ikke med at få lavet nyt pas. :thumbsupsmileyanim:

For mit vedkommende bliver der ikke nogen stor ændring - skifter navn fra Petersen til Pedersen.

Jeg har dog hørt at skal man på en længere rejse (udenfor Europa) ville det være en god idé af hensyn til tolden og sådan!

Det bliver bare så dyrt - både pas, kørekort og alt mulig andet skal jo laves om :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja - det er også det jeg har fået fortalt - brug det gamle navn.

Vi rejser jo til Hawaii og gifter os på søndag.

Uh så der er ikke længe til nu.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer