nanna222

alternativ for velkomstsang

18 indlæg i dette emne

tror måske emnet har været oppe før, men kan ikke finde det.

hver´ken min kommende eller jeg er til de traditionelle velkomst og velbekommen sange. og har bestemt at fravælge at have dem. men jeg er alligevel kommet i tvivl, og tænkte om man ikke kunne starte middagen med en "almindelig" sang, jeg ved bare ikke hvilken da det jo skal være en alle kan synge med på. nogen ideer??

knus nanna

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har nu både velkomstsang og velbekomme sang, men har også lavet et sanghæfte med følgende sange i:

Den blå anemone (manden er fra Lolland)

Nu er det længe siden (vi skal giftes til efteråret)

Jeg plukker fløjlsgræs (min mormors yndlingssang)

You are my sunshine (den kan vi bare godt lide)

vi er ikke sikker på at alle sangene skal synges, men det er bare for det tilfældes skyld at der ikke kommer så mange sange til festen.

Jeg synes det er en god idé at have et par sange, det er med til at skabe stemning, og jeg synes I skal vælge nogle sange der har betydning for jer.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Til Nanna222

Ja, vi lægge en folder ved hver plads, og på bagsiden vil der være et menu kort, så er det ligesom samlet. Det er en idé jeg har fra mine forældres 50 års fødselsdage, de brugte dem så også som bordkort (dvs der stod navn på forsiden af hæftet) men det vil vi nu ikke gøre, for jeg har allerede lavet nogle andre...

0

Del dette indlæg

Man behøver vel ikke nødvendigvis at have en velkomstsang - jeg tror bare vi sætter os til bord, får toastmasteren til at byde velkommen, og så er det vel dét.

det havde jeg også tænkt på, men vi skal ikke have toastmaster. men ender nok med vi bare selv byder velkommen osv. hvis ikke jeg finder den helt perfekte sang

0

Del dette indlæg

Til Nanna222

Ja, vi lægge en folder ved hver plads, og på bagsiden vil der være et menu kort, så er det ligesom samlet. Det er en idé jeg har fra mine forældres 50 års fødselsdage, de brugte dem så også som bordkort (dvs der stod navn på forsiden af hæftet) men det vil vi nu ikke gøre, for jeg har allerede lavet nogle andre...

god ide. men vi skal ikke have menukort på bordene, jeg sætter menuen op på et staffeli sammen med bordpalnen. og bordkortene er vores risposer.

men kan sagens se det smarte i at have det hele samlet

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Vi er ikke til de traditionelle velkomst/velbekommen sange. Så vi har valgt 2 sange fra højskolesangbogen istedet. Jeg elsker de sange, og jeg har fået frit slag til at vælge, så vi skal synge: Danmark nu blunder den lyse nat og Du kom med alt det der var dig. En istedet for velkomst sang, og en istedet for velbekommen sang.

Knus Nymann

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har stået i det samme problem. Vidste ikke om vi ville have velkommen-velbekommensang, så vi kom frem til at vi kun synger Du kom med alt det der var dig, efter vi har budt alle velkommen... en virkelig smuk sang.

Og det er den eneste sang vi synger. Dvs. vi ingen velbekommensang har. Men dér regner vi også med, at vi rejser os og siger velbekommen istedet tio alle... Det er planen... Indtil videre... :thumbsupsmileyanim:

Mvh. Christina

0

Del dette indlæg

Vi skal ikke have nogen velkomst sang, tror bare at vi holder en lille tale inden første ret bliver serveret, hvor vi byder alle velkommen og præsenterer vores toastmaster mv. Men ingen sange fra vores side.

Ofte bliver der jo serveret velkomstdrink i et tilstødende lokale hvor man typisk vil byde velkommen og samtidig introducere toastmasteren. Så er det så individuelt om man vil have en velkomstsang (og til slut velbekommen sang) i forbindelse med middagen.

det havde jeg også tænkt på, men vi skal ikke have toastmaster. men ender nok med vi bare selv byder velkommen osv. hvis ikke jeg finder den helt perfekte sang

Det vil jeg så bestemt tilråde jer at I får. Ikke nødvendigvis en person som står og introducerer hver tale. En toastmaster kan også være usynlig og være den der "prikker folk på ryggen" når det er deres tur og sørge for at middagen glider - nogenlunde - planlægningsmæssigt + har kontakten til køkkenet. Uden en toastmaster vil det hele falde tilbage på jer og folk vil tage ordet vilkårligt af hinanden og uvilkårligt af køkkenet og serveringen. Medmindre I helt har fravalgt taler/sange er en toastmaster mere eller mindre et must ved en bryllupsfest hvorimod en toastmaster bedre kan undværes ved en rund fødselsdag hvor der måske er knap så mange indslag og - vigtigst af alt - ikke er en tidsplan der skal holdes.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Vi skal ikke have nogen velkomst sang, tror bare at vi holder en lille tale inden første ret bliver serveret, hvor vi byder alle velkommen og præsenterer vores toastmaster mv. Men ingen sange fra vores side.

Ofte bliver der jo serveret velkomstdrink i et tilstødende lokale hvor man typisk vil byde velkommen og samtidig introducere toastmasteren. Så er det så individuelt om man vil have en velkomstsang (og til slut velbekommen sang) i forbindelse med middagen.

Det vil jeg så bestemt tilråde jer at I får. Ikke nødvendigvis en person som står og introducerer hver tale. En toastmaster kan også være usynlig og være den der "prikker folk på ryggen" når det er deres tur og sørge for at middagen glider - nogenlunde - planlægningsmæssigt + har kontakten til køkkenet. Uden en toastmaster vil det hele falde tilbage på jer og folk vil tage ordet vilkårligt af hinanden og uvilkårligt af køkkenet og serveringen. Medmindre I helt har fravalgt taler/sange er en toastmaster mere eller mindre et must ved en bryllupsfest hvorimod en toastmaster bedre kan undværes ved en rund fødselsdag hvor der måske er knap så mange indslag og - vigtigst af alt - ikke er en tidsplan der skal holdes.

tak for svaret

vi har ikke skrevet en toatmaster på invitationerne. men kan faktisk godt se det praktiske i sådan en. jeg regner ikke med der kommer mange taler og sange, men man kan blive overrasket. nu skal vi ikke have reception inden middagen. men kunne man så få tostmasteren til at præcentere sig og sige til folk at hvis de har indslag og lignende, gøre det mens vi får taget billeder og ikke er tilstede i festlokalet?

kh nanna

0

Del dette indlæg

Sagtens. Dem der holder reception gør det alligevel ofte for en større kreds end dem der deltager i bryllupsfesten og der vil man oftest også først præsentere toastmasteren i forbindelse med middagen/velkomst eller som du selv siger mens folk venter på at I kommer. Mange vil angiveligt spørge jer inden da.

Taler vi om en lidt genert person/toastmaster behøver vedkommende ikke engang at præsentere sig ud over lige at rejse sig op når I præsenterer vedkommende. Det kan også være forældre, en musiker o.l. der introducerer toastmasteren hvis I ikke er der. Det vigtigste er at folk har en person at gå til, og ved hvem det er + at vedkommende forstår at fordele taler/indslag og at koordinere. Nogle vælger også at gøre det i forbindelse med at de taler med folk op til festen. Det er forskelligt

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sagtens. Dem der holder reception gør det alligevel ofte for en større kreds end dem der deltager i bryllupsfesten og der vil man oftest også først præsentere toastmasteren i forbindelse med middagen/velkomst eller som du selv siger mens folk venter på at I kommer. Mange vil angiveligt spørge jer inden da.

Taler vi om en lidt genert person/toastmaster behøver vedkommende ikke engang at præsentere sig ud over lige at rejse sig op når I præsenterer vedkommende. Det kan også være forældre, en musiker o.l. der introducerer toastmasteren hvis I ikke er der. Det vigtigste er at folk har en person at gå til, og ved hvem det er + at vedkommende forstår at fordele taler/indslag og at koordinere. Nogle vælger også at gøre det i forbindelse med at de taler med folk op til festen. Det er forskelligt

tusind tak.

0

Del dette indlæg

Jeg tror vi vælger at bruge livstræet som velkomstsang.

Livstræet

Tekst: Erik Lindebjerg

Der er så meget, der kan trykke

gøre dagen trist og grå

Se de folk der uden lykke

bare går og går i stå

Lad dem lege i livstræets krone

Lad dem føle, at livet er stort

lad dem skue de blå horisonter

og himmelhvælvingens port.

Der er så meget uden varme

uden ånd og uden liv

folk bliver fattige or arme

tænker kun på tidsfordriv.

Lad dem lege...

Der er så mange uden venner

uden kærlighed og kys

folk som ingen andre kender

hvor mon de skal finde lys?

Lad dem lege...

Der er så hård en kamp om magten

alle kæmper for sig selv

Er der ingen der har sagt dem

at de slår sig selv ihjel?

Lad dem lege...

Der er så mange, der er slaver

af sit job og af sin tid.

Hvorfor bruges vores gaver

uden tanke, uden vid?

Lad dem lege...

Musik: Hans Holm

Kh

Louise

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer