Brud2008?

Brudepige

11 indlæg i dette emne

Vi overvejer at høre min bedste veninde om hun vil være brude"pige" sammen med vores lille datter der på

dagen vil være 1 år og 8 mdr. Men hvad er brudepigens job? Min kommende mand vælger jo en forlover det er vel ham der har ringene?

Jeg havde i tankerne med brudepigerne at de først går ind i kirken? og når de er på plads kommer min far og jeg. ??

Havde tænkt de begge skulle ha en mini bruket?

Hvad siger I? Hvad skal Jeres brudepiger "gøre"?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi overvejer at høre min bedste veninde om hun vil være brude"pige" sammen med vores lille datter der på

dagen vil være 1 år og 8 mdr. Men hvad er brudepigens job? Min kommende mand vælger jo en forlover det er vel ham der har ringene?

Jeg havde i tankerne med brudepigerne at de først går ind i kirken? og når de er på plads kommer min far og jeg. ??

enten så "plejer de store" brudepiger at så ved alteret eller også går de oftest bagefter og retter og ordner sløb og slør. og de små går for an.

brude pigen er den der holder din buket og taske osv når du skal noget. ja hun er faktisk din højre hånd. samt hende der står for du bliver poltet. (staves)

evt hjælper med kjole osv.

håber det hjælper lidt

0

Del dette indlæg

Jeg havde egentlig regnet med at de skulle gå bagefter mig... Min søster på 35 og min datter på 11. Min søster er vel hjælper med slæb osv. Hun er så samtidig også min toastmaster. Hun står helt sikkert også for min polterabend. Det har jeg hørt af omveje. :thumbsupsmileyanim:

pernille

0

Del dette indlæg

Hos os har brudepigerne (min søster på 21 og vores datter på 2½) ikke som sådan nogen opgave udover at gå ind i kirken sammen med mig og min far. Jeg tror, at de skal gå forrest. De får hver en buket - vores datter en helt lille med 2 blomster og min søster en mellem-størrelse. Vores datter skal nærmest være brudepige, fordi jeg synes det er sødt og for at hun kan fortælle, at hun har haft en "stor opgave" i forbindelse med vores bryllup. Min søster er mest af alt med for at holde styr på vores datter og fordi jeg gerne vil inddrage hende i brylluppet - hun betyder rigtig meget for mig.

Min kommende mand regner vist ikke med at han skal have en forlover, så måske bliver det min søster, der skal holde ringene og ellers må han jo selv gøre det.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skal have 2 brudebørn - min søn og min datter. Det eneste de skal er at gå ind i kirken før mig.

Derudover skal min søster og veninde være "brudepiger" , men kun i funktionen. Dvs at de ikke skal gå op langs gulvet i kirken, men kun have de opgaver der måtte være i løbet af dagen (og i planlægningen). De var med ud at se på kjole, det er sikkert dem der ende med at planlægge min PA, vi skal sove sammen og gøre os klar sammen, de skal holde min taske/buket i løbet af dagen og ikke mindst sikkert også hjælpe når jeg skal på wc *gggg*

0

Del dette indlæg

Jeg har 5 brudebørn i alderen 2½ år til 7 år og de skal bare gå bag ved mig ind i kirken. Det er min søster der skal hjælpe mig med at blive gjort klar og rette på slæb og slør inde jeg går ind sammen med min far, men ellers er der vel forskellige der hjælper mig ved behov. Ringene holder min kærestes søn, så han også mærker at han er en del af vores liv sammen.

Redigeret af 310508
0

Del dette indlæg

Hej!

Jeg har ikke nogen "brudepige" i den forstand. Synes ikke det er det helt rigtige ord, når man er over 30 ;)

• Jeg har min bedste veninde til at hjælpe mig med at holde styr på nerverne aftenen før og på selve dagen!
  • På dagen skal hun udøve lidt moralsk støtte og hjælpe mig i kjolen mm.
  • Hun har ikke nogen funktion i kirken - men det er sikkert en god idé at have hende i nærheden til at holde taske, blomster mm.
  • Til receptionen skal hun være den der skriver gavelisten. Og regner da med at hun også har en finger med i spillet mht. polterabend.

Så.. Jo, hun har nogle store opgaver - og er meget tryg ved at det er hende! :thumbsupsmileyanim:

:thumbsupsmileyanim:

Camilla

0

Del dette indlæg

Til vores bryllup skal min datter og nevø være brudebørn (de vil til juni være 1 år og 3 mdr og 1 år og 9 mdr.) Min svigerinde skal holde dem i hånden (både som støtte da min datter ikke helt har lært at gå endnu...!!! og som sikring for at de ikke piler i hver sin retning)

Jeg havde egentlig tænkt mig at de skulle gå først ind, men jeg havde en snak med min svigerinde, som sagde at det ville hun egentlig være ked af, da hun ville synes det var lidt mærkeligt at stå der når døren gik op - og det kan jeg faktisk godt følge hende i. Desuden er det jo mig der skal have opmærksomheden hehe... Nå men det ender altså med at de går ind bag ved min far og jeg. (havde børnene været det større og ikke behøvet følgeskab, tror jeg nok de skulle gå ind forest).

Mht. til funktionen af brudepiger, så har jeg to veninder som har været med til at købe kjolen og som som også skal hjælpe mig i tøjet hos mine forældre. Det bliver også dem der kommer til at rette kjolen, holde mine ting, hjælpe til ved toiletbesøg...!!! osv... Dem ser jeg også som brudepiger selvom de ikke er med i selve kirkeceremonien.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores brudepige er vores datter på 2 år - hun skal ikke noget praktisk andet end at se sød og dejlig ud og have en lille rose i den ene hånd.

Hun skal - hvis hun ellers vil den dag. Gå ind selv og løbe op til sin farmor på første række. Regner med at hun sidder klar til at tage imod hende.

Hvis hun ikke vil selv, så tager jeg hende i hånden og min far i den anden.

0

Del dette indlæg

Hos os skal vores tre børn være brudebørn. Har en pige på 13 , en dreng på 7 og en lille krutugle på 1 år og 4 måneder.... Ved ikke helt om de skal går forest eller hvad.

Min vennine skal være brudepige til at hjlæpe mig med alt det praktiske. Min kjole har min mor fået lov til at hjælpe meig med, det er hende en stor ære..

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer