Guest helosa

Hvilket band bruger I?

21 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi har valgt dem her:

klik her HEIDI WILLER BAND kendt fra Stjerne for en aften :cheerleader3:

De spiller nærmest alt :shooter:

Vi har booket Heidi som trio til under middagen og herefter Heidi Willer band (6 mand) til at sparke gang i dansegulvet.

Alt i alt skal vi af med 15.000 kr.

0

Del dette indlæg

Vi har også valgt en dj, både for at spare penge, men også for at vi kan få så varieret musik som muligt. Diskobil har vi hyret i max tolv timer, så de bliver ved indtil der ikke er flere der gider at danse.

Det er rart at vi ikke skal frygta atnår festen er på sit højeste, så lukker og slukker de. Lige knap 6000 kroner skal vi give, og efter min mening givet godt ud.

Pernille

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har også valgt en dj, både for at spare penge, men også for at vi kan få så varieret musik som muligt. Diskobil har vi hyret i max tolv timer, så de bliver ved indtil der ikke er flere der gider at danse.

Det er rart at vi ikke skal frygta atnår festen er på sit højeste, så lukker og slukker de. Lige knap 6000 kroner skal vi give, og efter min mening givet godt ud.

Pernille

Det kan faktisk også blive mere end 12 timer hvis folk er til det. Konceptet er stadigvæk "ubegrænset spilletid". Overbossen syntes bare det var rimeligt at DJ'en har mulighed for at sige stop efter 12 timer, hvis der sidder 5 mennesker tilbage og siger "spil" fordi de har set en aftale der går på ubegrænset spilletid. Der er også et par enkelte af vores folk som lejer bil af og til, og den skal typisk være afleveret kl. 10 eller før søndag, hvilket kan give problemer hvis man først slutter kl. 8, og først skal til Herlev og læsse af. De 12 timer kom sig faktisk af, at vi sidste sommer havde en mand ude til et havebryllup hvor han spillede fra kl. 16 - 8 morgen, i alt 20 timer. Det havde han så gjort alligevel uanset 12 timers reglen eller ej, for han hyggede sig.

Vi kan iøvrigt også spille til de festsange der kommer for ca. 80% vedkommende.

Vi har så fået en ud som spiller musik fra computer og kan også spille til skrevet sange og hele aften til 3000 kr

Han er rigtig dygtig har hørt ham til to fester....

Blot til orientering, så er det faktisk ikke lovligt, og i strid med lov om ophavsret at afvikle og spille musik fra en computer, når der ikke er tale om en privat fest. Et bryllup er i den henseende en privat fest for brudeparret og gæsterne, men ikke for den der tager ud og spiller mod betaling. Det gælder uanset om der er tale om lovligt køb musik (payload) eller ej. Eneste undtagelse er hvis han betaler et løbende abonnement for at have adgang til musik (og det er dyrt). Herudover mener jeg også det er lovligt hvis han har musikmedierne (cd'ere) med ude. Det er så ikke rimeligt og kan kun tilskrives en forældet dansk lovgivning. Vi har selv sidste år købt en afspiller/lavet en pult som både kan afvikle cd'ere på alm. vis samt musik via harddisk. Vi kan bare ikke bruge den lovligt ude i marken før lovgivningen ændres, og har den kun stående som reserve hvis én falder ned og brækker et ben, hvorefter overbossen (discomutter) må rykke ud.

Sidder og kigger på bands og kunne rigtig godt tænke os et, der spiller kopi numre. Gerne 80'er hits. Kender I nogle?

Knus Helosa

Tilbage til emnet: Festmaskinen er rigtig gode (men også i den dyre ende), David & Goliath, eller Anders Wedel & Ten Four (der er her fra byen). Herudover har jeg hørt en række andre gode bands rundt omkring, men det er lige det med navnene. 80'er musik er svær at kopiere og de mest vellykkede kopbands jeg har hørt på det område ligger faktisk indenfor soul genren.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Vi havde en hyggepianist til at spille til middagen og brudevalsen. hyggepianisten.dk han var helt fantastisk og meget dygtig. Toastmasteren roste ham meget for hans professionalisme. Han var meget fleksibel og imødekommende overfor vores ønsker. Til at spille op til dans, havde vi fået et band i gave. emergency-exit.dk et helt suverænt band, der bare kunne spille musik der fik folk til at skråle med og danse hele aftenen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har bestilt en jukebox fra www.party-jukebox.dk, og så har min onkel et band, www.run4cover.dk, jeg ved faktisk ikke hvad de tager for at komme ud og spille, men inde på deres hjemmeside kan man se hvad for en slags musik de spiller, og der er meget blandet, de kommer og spiller en times tid som en ekstra gave til os. Jeg overvejede også levende musik, men synes bare det blir for suppe, steg og is agtigt. Og så mange gange synes jeg at det er "gamle" mænd som måske ik kan spille alt....

Redigeret af RogJ
0

Del dette indlæg

Hejsa.

Vi har booket Flying Mandele Jam Band. De er så fede. Under middagen bliver der spillet lidt stille jazz på klaver og saxofon og efter middagen, fyret op under festen med masser af god musik fra 70'erne og frem til i dag.

Vi har sagt at de meget gerne må komme i deres lidt kiksede bad taste outfits. De tilbød at spille i pænt tøj, ala sorte bukser og hvide skjorter, men det takkede vi nej til. Vi holder vielsen meget meget tradiotionelt, men når vi kommer ud til feststedet, så skal der holdes feeeest. :thumbsupsmileyanim:

http://www.flyingmandela.dk/

Ud over honoraret på 12.000,- skal vi sørge for mad og drikke til dem, så jeg synes faktisk vi har fået en rigtig god pris.

Knus Maria

0

Del dette indlæg

hej

vi skal have www.fedtband.dk

har ført hørt dem til fest og de er supergode og mange 80erh hits

kh

Nanna

Hej piger.

Hvilket band har I besluttet jer for at bruge, og hvor meget koster det?

Sidder og kigger på bands og kunne rigtig godt tænke os et, der spiller kopi numre. Gerne 80'er hits. Kender I nogle?

Knus Helosa

0

Del dette indlæg

Vi havde et tremandsband ude som hed poppenheimer. De var så fede!!! :balloons::thumbsupsmileyanim::balloons::thumbsupsmileyanim::balloons:

Alle syntes de var fantastiske, både unge og gamle, og dansegulvet var sort af folk hele tiden..

De kan KUN anbefales!

Vi gav 11.000 for 3 x 45 minutter og havde option på 1 time mere (formedelst 1500 kr), hvis stemningen var til det. Det var ikke nødvendigt, da de kørte os helt i bund den sidste ½ time. Min søster var den eneste kvinde til festen, som havde sko på under natmaden..

Vi havde lavet 6 timers dinnermusik på pc´eren, hvor toastmasteren bare skruede ned, når der var indslag. Desuden skulle der afspilles 2 cd´er undervejs. Vi havde også lavet 3 timers dansemusik, just in case. -Det blev så ikke nødvendigt :birthday:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde et tremandsband ude som hed poppenheimer. De var så fede!!! :cheerleader3::bearhug::bearhug::hug::blink:

Alle syntes de var fantastiske, både unge og gamle, og dansegulvet var sort af folk hele tiden..

De kan KUN anbefales!

Vi gav 11.000 for 3 x 45 minutter og havde option på 1 time mere (formedelst 1500 kr), hvis stemningen var til det. Det var ikke nødvendigt, da de kørte os helt i bund den sidste ½ time. Min søster var den eneste kvinde til festen, som havde sko på under natmaden..

Vi havde lavet 6 timers dinnermusik på pc´eren, hvor toastmasteren bare skruede ned, når der var indslag. Desuden skulle der afspilles 2 cd´er undervejs. Vi havde også lavet 3 timers dansemusik, just in case. -Det blev så ikke nødvendigt :cheerleader3:

Du er faktisk nummer to der nævner herinde, at Poppenheimer er et rigtig fedt band. Jeg har prøvet at kontakte dem, de lyder også super fedt på deres hjemmeside. Havde I dem til at spille under maden også?

Knus Helosa

0

Del dette indlæg

Jeg har aldrig hørt Poppenheimer men har set betydeligt flere end to herinde rose dem, men 11.000 kr. for lige over to timers musik, hvor vi taler om en bryllupsfest som typisk varer 8-10 timer, er jo også en slags penge, selvom de nok er det værd. Personligt har jeg da stor respekt for folk som godt vil betale for god underholdning, om det så kun er kort tid. Det er stadigvæk jeres livs fest der er tale om. :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde et tremandsband ude som hed poppenheimer. De var så fede!!! :cheerleader3::rolleyes::loveboard::):boohoo:

De kan KUN anbefales!

Vi havde lavet 6 timers dinnermusik på pc´eren, hvor toastmasteren bare skruede ned, når der var indslag. Desuden skulle der afspilles 2 cd´er undervejs. Vi havde også lavet 3 timers dansemusik, just in case. -Det blev så ikke nødvendigt :)

Du er faktisk nummer to der nævner herinde, at Poppenheimer er et rigtig fedt band. Jeg har prøvet at kontakte dem, de lyder også super fedt på deres hjemmeside. Havde I dem til at spille under maden også?

Knus Helosa

Nej, som jeg skrev (men nok ikke så tydeligt ;) så havde vi en playliste kørende på pc´eren under middagen. Min far spiller guitar, og kunne spille til de sange der kom, så vi valgte at bruge alle pengene på dansebandet.

En anden bruger herinde havde undersøgt om de ville spille til middagen, og det blev vist en del dyrere.. Men skriv til dem og spørg. De er superflinke! Faktisk fik jeg dem også til at indøve en sang, som jeg skulle synge for Kim senere på aftenen. Vi havde aldrig øvet sammen, men det gik forbløffende godt. De bor i hhv, Kbh, Århus og vestjylland, så de øver ikke så tit sammen, og derfor er geografisk placering af festen også lidt ligegyldig for dem.

0

Del dette indlæg

Jeg har aldrig hørt Poppenheimer men har set betydeligt flere end to herinde rose dem, men 11.000 kr. for lige over to timers musik, hvor vi taler om en bryllupsfest som typisk varer 8-10 timer, er jo også en slags penge, selvom de nok er det værd. Personligt har jeg da stor respekt for folk som godt vil betale for god underholdning, om det så kun er kort tid. Det er stadigvæk jeres livs fest der er tale om. :rolleyes:

Det er nemlig helt rigtigt fanget!!

Det er klart, at f.eks. en dj kan gøre det billigere, men for mig er et liveband det helt rigtige. -Og da jeg selv synger, ville jeg ganske enkelt ikke opleve at ærge mig over dårlige sangere/musikere på min bryllupsdag. Derfor søgte vi med det samme på de lidt dyrere bands, da kvalitet og penge jo tit hænger sammen. Kim gav mig frie hænder til at godkende eller nedlægge veto, og jeg er LYKKELIG for vores valg. På de fleste andre områder sparede vi på pengene.. Men det er jo forskelligt hvad man prioriterer til sådan en fest...

I øvrigt har nogle af vores gæster siden hen hyret poppenheimer til en firmafest, så det er ikke bare os ;)

0

Del dette indlæg

Præcist. Vi kan ikke konkurrere med livemusik.Vi kan konkurrere på spilletiden og alsidigheden i musikken, men for folk som ønsker livemusik er det ikke relevant. Jo vi kan tilbyde dem en løsning hvor der kommer en pianist under middagen og diskotek bagefter, men det er så stadigvæk kun live under middagen, og det er jo ikke et band (men heller ikke en klaverbokser/orgel Erling). Af og til bliver vi også booket sammen med livebands men det er typisk til større firmafester. jeg husker dog et enkelt bryllup hvor vi blev booket + pianist + band. De sparede nemlig også på andre ting men prioriterede musikken. Her kunen de dog godt have nøjedes med mindre, for det var meget presset. Jeg kom på kl. 3 - var det vist - hvor jeg skulle have været på kl. 1 og sluttede kl. 7 så de har nok fået fuld valuta for pengene (gommen hørte ikke så meget) men det er ikke normalt.

Men det her med kvalitet contra kvantitet gælder sådan set også indenfor vores egne rammer: Jeg sidder her - oppe på kontoret - hvor jeg efter planen skulle have spillet til en konfirmation som blev booket for ca. 8 måneder siden. Sidste weekend ringede de så; de havde inden de bookede os haft kontakt til en DJ som kunne gøre det billigere men han kunne ikke. Det havde han så fundet ud af at han godt kunne hvilket de meddelte os for 6 dage siden (men godt ville bruge os hvis vi holdt fast i aftalen - så no hard feelings der). Det ville vi ikke: Jeg bryder mig ikke om at komme ud et sted hvor man er uønsket. Samtidig foretrækker jeg også at spille for kunder som har booket os fordi de ønsker at få os, fremfor dem hvor det bare har handlet om at få "en dj". I det konkrete tilfælde havde jeg også inden studset noget: En konfirmation som skulle holde på børnenes præmisser med deltagelse af 16 børn, hvor de godt ville have ekstra mikrofoner med. Lidt på samme måde som når vi laver discofest for vores unger. Det gør det bare lidt vanskeligt at levere det som gør, at man ikke bare bliver forbundet med "en dj", og derved er der heller ingen grund til at de giver de ekstra penge; fordi man ikke kommer til sin ret og får mulighed for at spille på alle tangenter.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

HEj med jer.

Vi har hyret en total god duo, der hedder duo de luxe - www.duodeluxe.dk

De koster ca. 9-10.000 for en hel aften fra ca. kl. 18 til 02.00. Det er super gode. Jeg har hørt dem til en julefrokost med mit gamle firma, og de spiller alt. Den ene spiller på keyboard og den anden på guitar.

Vi har valgt at bruge lidt mere end beregnet på musikken, da vi gerne vil have noget ordentligt, som man kan dasne til osv. Suppe, steg, is musik er bare IKKE os!!!! :rolleyes:

Men sorry - de er optagede d. 6. september 2008!

Hilsen Anne

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer