Catalina

Engelsk ell. tysk velkomst/velbekomme sang

6 indlæg i dette emne

Jeg skal jo giftes med min hollænder her om godt 2 uger og ville egenligt gerne have en lille sang vi kan synge sammen enten på engelsk eller tysk, for også ligesom at vise hollænderne lidt dansk bryllups/fest kultur ;)

Synes bare slet ikke at jeg kan finde noget, er der nogle af jer andre der har sådan en sang liggende som man kan synge med udenlandske gæster?

Redigeret af Catalina
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Var til et bryllup i skotland sidste år. Der havde de taget "det er så yndigt at følges ad" og stillet den op i tre spalter. den første spalte var den danske udgave, den næste spalte var den danske udgave skrevet fonetisk (eller hvordan det nu staves) og den sidste spalte var den engelske udgave.

Så dad vi ellers der og skrålede på dansk, mens alle de ikke danske deltagere skrålede med på fonetisk dansk.

Det virkede rigtigt godt - og det var sk...de sjovt.

Har kigget i mine gamle papirer, men kan desværre ikke finde sangen. Jeg skal gøre et forsøg mere for at finde den, men ellers må du igang med ordbogen hvis du synes om ideen.

Lisbeth

0

Del dette indlæg

Var til et bryllup i skotland sidste år. Der havde de taget "det er så yndigt at følges ad" og stillet den op i tre spalter. den første spalte var den danske udgave, den næste spalte var den danske udgave skrevet fonetisk (eller hvordan det nu staves) og den sidste spalte var den engelske udgave.

Så dad vi ellers der og skrålede på dansk, mens alle de ikke danske deltagere skrålede med på fonetisk dansk.

Har kigget i mine gamle papirer, men kan desværre ikke finde sangen. Jeg skal gøre et forsøg mere for at finde den, men ellers må du igang med ordbogen hvis du synes om ideen.

Lisbeth

Hehe, den fonetiske udgave af det er så yndigt at følges ad har jeg ikke, men den danske og engelske har jeg fundet frem til :thumbsupsmileyanim:

Hvis du støder på den fonetiske hører jeg det gerne. Ellers er det nok mere en festsang jeg leder efter. Alle salmerne der skal synges i kirken har jeg fundet på både dansk og engelsk :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Lisbeth

Hehe, den fonetiske udgave af det er så yndigt at følges ad har jeg ikke, men den danske og engelske har jeg fundet frem til :balloons:

Hvis du støder på den fonetiske hører jeg det gerne. Ellers er det nok mere en festsang jeg leder efter. Alle salmerne der skal synges i kirken har jeg fundet på både dansk og engelsk :thumbsupsmileyanim:

Hvor har du fundet dem henne? Nu er jeg jo lidt i samme båd :thumbsupsmileyanim::birthday:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kan finde oversættelser på bla.

http://www.danishchurch.vancouver.bc.ca/GGG/other.html

www.dks.folkekirken.dk/fl_nord/salmertyskengelsk.htm

Jeg har fundet frem til de følgende 4 sange på engelsk:

Det dufter lysegrønt af græs

Det er så yndigt at følges ad for to

I blev skabt som mand og kvinde

Jert hus skal i bygge på ordets klippegrund

Og Nu Takker alle Gud på Hollandsk :bearhug:

Vi har valgt vores sange på baggrund af om jeg kunne finde den engelske eller hollandske tekst. Måske at gæsterne ikke helt kan synge med, men de kan da se hvad vi andre synger om!!

Leder forresten stadig efter en engelsk eller tysk festsang hvis nogen ligger inde med en!!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer