Guest KatrineK

et spørgsmål

13 indlæg i dette emne

Hej piger. :balloons:

Håber I kan svare mig på mit spørgsmål..

Nu har jeg set flere steder, at ansøgningen om navneændring er blevet afleveret til kommunen samtidig med at ægteskabserklæringen er blevet afleveret...

Og jeg undrer mig lidt, for da jeg skiftede navn for ca. 1 år siden, da skulle jeg aflevere ansøgningen på kirkekontoret i mit sogn.. :birthday:

Så mit spørgsmål er, hvor skal ansøgningen om navneændring afleveres?

Håber I kan hjælpe! :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim:

Redigeret af KatrineK
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har netop printet papirene ud, og jeg er ret sikker på at der står, at man kan indlevere navneændringsattesten ENTEN på kommunen ELLER på kirkekontoret. Så tror man kan begge dele.

Tror bare jeg afleverer sammen med ægteskabserklæringen, så jeg slår to fluer med et smæk.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og hvorfor er det at det er anderledes fordi man er født i sønderjylland? Min kæreste er nemlig sønderjyde

Helle

Ved ikke hvorfor det er anderledes når man er født i sønderjylland. Det er vel bare en eller anden dum regl fra da ruder konge var knægt, som så aldrig er blevet lavet om... Men det står altså på alle papirerne at det er anderledes når man er født i sønderjylland.

0

Del dette indlæg

Og hvorfor er det at det er anderledes fordi man er født i sønderjylland? Min kæreste er nemlig sønderjyde

Helle

Det har noget at gøre med, at sønderjylland jo ikke altid har været dansk.. Så derfor er deres registre vistnok bygget op på en lidt anden måde end i resten af landet... :bearhug:

0

Del dette indlæg

Da jeg var hos borgerservice fik jeg at vide at navneændringen skulle sendes til mit eget sogn-jeg ved ikke om der er forskel på hvor man bor???jeg bor i kbh og der skulle man ihvertfald sende den til sognet(kirkekontoret) for det var nemlig blevet ændret så de ikke længere tog imod den hos borgerservice

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ved faktisk ikke helt hvad den store forskel er når man bor i sønderjylland? Vi bor i sønderjylland og vi skulle bare aflevere papirene ( ægteskabserklæring & navneændringsansøgningen )på rådhuset og så sender de dem videre til kirkekontoret når de var godkendt.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer