pibs

Ønskeliste

23 posts in this topic

Hejsa,

min onkel sagde at vi skulle sende en ønskeliste med invitationen, så det havde jeg tænkt at gøre. Men jeg synes egentlig det virker lidt dumt og grådigt at sende sådan en med en invitation. På den ene side skal de jo vide hvad vi ønsker os, men jeg synes bare samtidig at det virker lidt sært. Måske er det bare mig.

Hvad gør I andre?

Mvh

Pernille

0

Annonce ♥

Hej Pernille

Jeg havde også den tanke, da vi skulle til at lave invitationer, så jeg spurgte også herinde. Efter mange råd, ideer og overvejelser, har vi i stedet valgt, at min mor er gavekoordinator, så vi har skrevet hendes navn, tlf og mail i invitationen. Så kan folk kontakte hende og høre, hvad der bliver og ikke bliver købt af andre. De kan få oplysning og ideer på denne måde.

Er egentlig også kommet frem til, at det vil virke lidt pressende at sende ønskelisten med invitationen, ala "I må kun komme, hvis I har en gave med".

Kh Ditte

0

uha den er bare super svær. Vi har valgt min kære svigermor som gavekoordinator men skal hun så side og remse hele listen op for folk hun knap kender hver gang der er nogen der ringer? Det letteste ville være hvis alle fik listen og alle kunne se hvad man øsnkede sig og så derefter hurtigt gav et ring om hvad de ville købe. Så jeg ved faktisk ikke endnu om vi sender den med.

Vi har før fået invitationer til fester hvor der er ønskeliste med og jeg synes personligt at det er rart og gør det hele en del nemmere.

0

Vi har ikke sendt nogen gaveønskeliste med. Vi ved at de ringer og spørg jeg har en liste med ønsker .

Edited by fru.juni
0

Annonce ♥

Vi har ikke sendt nogen gaveønskeliste med. Vi ved at de ringer og spørg jeg har en liste med ønsker .

... og har man ønskelisten liggende på computeren, og den, der spørger, har en emailadresse, så er det lige at sende den af sted... :cheerleader3:

0

Vi lægger en ønskeliste ved. Til trods for min mors modvilje mod det. Hun mener at det er at vise at man forventer at få en gave - men hey, gør man ikke også det, et eller andet sted... Så længe der er gaver i flere prisklasser, så ser jeg ikke noget problem i at ligge en ønskeliste ved, så slipper folk for at skulle ringe og spørge om den slags, og vi slipper for en masse ting som vi ikke ønsker os, fordi dolk bare køber et aller andet fordi de ikke lige gider at ringe.

0

Jeg overvejer at skrive i indbydelsen, at ønskeliste kan ses på vores hjemmeside og hvem der er gavekoordinator. Virker det Ok eller hvad?

0

Jeg overvejer at skrive i indbydelsen, at ønskeliste kan ses på vores hjemmeside og hvem der er gavekoordinator. Virker det Ok eller hvad?

Det er også en mulighed, men jeg ved, at ikke alle dem, vi inviterer, har computer og internet. Her tænker jeg specielt på de ældre. Så en god ide kunne være, at man finder en anden løsning for dem.

0

Annonce ♥

Jeg synes også den er lidt svær... Men tror ikke vi gør det. i stedet må folk få en mail, hvis de ønsker en ønskeliste. Synes det andet virker så grådigt.

0

Jeg synes, ønskelister vedlagt invitationerne er absolut "no go"! Det er (efter min skrappe mening) uhøfligt, udannet og unødvendigt. Hvis folk har brug for idéer til ønsker, skal de nok gi' lyd... Og eller skal de ha' lov at slippe.

Jeg vil foreslå, at man i invitationerne gør opmærksom på, enten at ønskelisten ligger på en hjemmeside, eller at gæsterne kan ringe til en person, der så har ønskelisten. Hun kan så enten læse ønsker i passende prisklasser op eller maile hele ønskelisten videre. "Ønskeseddelsindehaveren" kan evt. også være gavekoordinator, så hvis en gæst har købt noget fra listen, kan h/n ringe og sige det til koordinatoren, der så ikke længere giver det pågældende ønske videre til andre gæster.

Knus MC

0

Vi har skrevet vores ønskeliste på vores hjemmeside:

www.123hjemmeside.dk/Kragerup28juni08

0

Vi har fået en veninde til at være gavekoordinator, og da vi ikke rigtig havde tænkt over det da vi sendte invitationerne ud, så har vi sagt til min mor, og til vores toastmaster at hvis folk spørger om hvad vi ønsker os, så kan de ringe til hende. Hun har så langt om længe fået listen....

0

Annonce ♥

Vi har ikke lagt ønskeliste ved, men skrevet henvisning til vores hjemmeside hvor den er at finde og hvis de ikke har computer må de gerne ringe og de får sendt en :rolleyes::respekt::respekt:

0

Vi har sendt ønskeliste med, den er en del af invitationen.

Jeg synes ikke det virker grådigt, men det syntes jeg derimod at en gavekoordinator var. Men så talte jeg med en som for nyligt var blevet gift, hun havde også syntes det virkede grådigt, så de havde valgt det fra hvilket resulterede i mange gentagelses gaver.

Det synes jeg er smadder ærgeligt, for hvis man skal ud og bytte, kan man jo ikke se på gaven bagefter, og tænke den fik jeg af den og den.

Min mor er blevet vores gavekoordinator, og det har hun det rigtig godt med, for så ved hun hvad vi får før alle andre :rolleyes:

0

Jeg synes ikke man kan sende den med indbydelsen - jeg syns det virker sådan lidt "vi vil have gaver agtigt"...

Vi har derimod skrevet i indbydelsen at vores mødre har en ønskeseddel, og at den ligeledes ligger på vores hjemmeside :rolleyes:

0

Vi har ikke sendt den med også fordi jeg ikke vil virke grådig men ville personligt selv foretrække den lå med invitationen hvis det var os der blev inviteret til større fest. Men mor og svigermor har en og de kordinere gavekøb så vi forhåbentligt slipper for gentagelsesgaver...

0

Annonce ♥

Hej igen,

tak for svarene. Jeg kan se, at der er mange måder at løse det på. Jeg synes en gavekoordinator er en god ide, men jeg synes også det er lidt meget at bede nogen om at gøre. De skal jo bruge en masse tid på at tale med folk de ikke kender, så jeg må se om jeg kan komme i tanke om en, der er ekstremt socialt anlagt og som samtidig elsker at holde styr på tingene:-) Hmm, den var svær...

Måske kan vi bare sende dem en liste pr. mail, hvis de ytrer ønske om en sådan, når de melder tilbage om de kommer og så må vi se om der dukker en bryllupskulret koordinator op i mellemtiden.

Varme hilsner

Pernille

0

Hejsa

Vi har valgt at have en gavekoordinator. Vi skrev hendes navn, tlf. og mail adresse i indbydelsen. Vi syntes det virkede en smule "grådig" at skrive ønsker i indbydelsen. Så vi spurgte en god veninde, og det ville hun gerne stå for.

Knus Nymann :rolleyes:

0

Vi har bare skrevet "ønskeliste kan rekvireres" på invitationen... Så må folk få den fysisk eller over e-mail.

0

Vores ønskeseddel ligger på vores hjemmeside....et valg vi tog efter vi konstaterede at alle inviterede - unge som gamle, havde internet.

0

Annonce ♥

Vi har også lavet en henvisning til vores hjemmeside i invitationen. Der ligger samtidig en liste over hvem, der er inviteret. Så er der en gæstebog og en blog, så gæsterne samtidig kan koordinere kørsel, skrive om de kommer; til andres orientering. Her skriver vi også om nyheder osv. Det er også der, der kommer til at ligge billeder, når vi er forbi den store dag.

0

Lavede bare lige hurtigt den anden dag en gratis hjemmeside inde på 123hjemmeside, den holder så en månde og så ka gæsterne gå derind og kigge. Efter 1 måned sløjfer jeg den så.

Chamor

0

... og har man ønskelisten liggende på computeren, og den, der spørger, har en emailadresse, så er det lige at sende den af sted... :thumbsupsmileyanim:

Ja det er ogå vi har gjort, sendt dem en mail, også skal vi ikke tænke på det

Knus louise

0