malenepovlsen

kan man????????

26 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Det kommer selvfølgelig meget an på hvor mange penge man kan undvære samt hvad brylluppet kommer til at koste.

Min kæreste friede 24. februar og vi skal giftes 6. december, vi startede først med at spare op for en lille måned siden og vi har regnet ud at vi har sparet ca.70.000 op når vi skal giftes, vi lægger sådan ca. 10.000 fra til bryllup hver måned - så det er jo fint....

Så igang med regnemaskinen og budgettet, det er næsten det eneste der kan besvare dit spørgsmål.

0

Del dette indlæg

puha 10. 000 kr pr mdr det har vi sku ikke vi =( synes det er svært.. har overvejet at blive viet den 27.02.09 også holde fest om sommeren først er det noget mærkelig noget eller dumt, det er fordi jeg har forelsket mig i en kjole som skal købes i år, da den ikke kommer til næste år

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er et svært spørgsmål, det kommer jo an på hvor meget I kan ligge til side, om I har nogen i familien der kan hjælpe, hvor mange der skal med, hvor det skal være henne osv osv. Alt det må I overveje når I skal finde ud af hvilken slags fest I vil have.

Vi har sparet sammen siden februar sidste år og skal giftes d. 28 juni. Vi har lagt 3000 kr til side hver måned.

0

Del dette indlæg

Selvfølgeligt kan du nå at planlægge det og budgetmæssigt afhænger det af hvad du ønsker af festen og hvad i kan undvære hver måned. Vi skal giftes sidst i august og har sparet 30000 sammen og det er hvad det vil koste at holde vores fest for 70 mennesker. Behøver jo ikke være vildt dyrt. Vi prioritere at det bliver en afslappet fest hvor folk gider danse til langt ud på natten og bare have det skægt og så er der selvfølgeligt steder hvor vi ikke gør så meget ud af det men der kommer ikke til at mangle noget :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Selvfølgeligt kan du nå at planlægge det og budgetmæssigt afhænger det af hvad du ønsker af festen og hvad i kan undvære hver måned. Vi skal giftes sidst i august og har sparet 30000 sammen og det er hvad det vil koste at holde vores fest for 70 mennesker. Behøver jo ikke være vildt dyrt. Vi prioritere at det bliver en afslappet fest hvor folk gider danse til langt ud på natten og bare have det skægt og så er der selvfølgeligt steder hvor vi ikke gør så meget ud af det men der kommer ikke til at mangle noget :thumbsupsmileyanim:

jeg har ikke behov for noget stor og vildt, er ikke så godt til at skulle være i centrum til sådan en fest, så for min skyld skal der ikke være nogen stor fest! jeg havde tænkte på at blive viet til febuar også holde en sommerfest evt med heltstegt pattegris, men ved ikke om folk ville synes det var noget mærkelig noge at dele det op

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Selvfølgeligt kan du nå at planlægge det og budgetmæssigt afhænger det af hvad du ønsker af festen og hvad i kan undvære hver måned. Vi skal giftes sidst i august og har sparet 30000 sammen og det er hvad det vil koste at holde vores fest for 70 mennesker. Behøver jo ikke være vildt dyrt. Vi prioritere at det bliver en afslappet fest hvor folk gider danse til langt ud på natten og bare have det skægt og så er der selvfølgeligt steder hvor vi ikke gør så meget ud af det men der kommer ikke til at mangle noget :cheerleader3:

jeg har ikke behov for noget stor og vildt, er ikke så godt til at skulle være i centrum til sådan en fest, så for min skyld skal der ikke være nogen stor fest! jeg havde tænkte på at blive viet til febuar også holde en sommerfest evt med heltstegt pattegris, men ved ikke om folk ville synes det var noget mærkelig noge at dele det op

Jeg synes sagtens, at I kan dele det op. Holde en lille fest i februar og så invitere til noget afslappet sommerfest senere. Tror også nogle vil synes, at det er hyggeligt at gå og glæde sig til :back2topic:

Der er såmænd ikke flere regler om, hvordan man vil holde sit bryllup end man selv laver.... tror den eneste, og vigtigste er, at brudeparret får præcis den fest de vil ha´.

Hvis du er sikker på, at det skal være den kjole, så bare køb den.... Du kan jo evt. vente med at få den rettet til, til I nærmer jer dagen :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Selvfølgeligt kan du nå at planlægge det og budgetmæssigt afhænger det af hvad du ønsker af festen og hvad i kan undvære hver måned. Vi skal giftes sidst i august og har sparet 30000 sammen og det er hvad det vil koste at holde vores fest for 70 mennesker. Behøver jo ikke være vildt dyrt. Vi prioritere at det bliver en afslappet fest hvor folk gider danse til langt ud på natten og bare have det skægt og så er der selvfølgeligt steder hvor vi ikke gør så meget ud af det men der kommer ikke til at mangle noget :cheerleader3:

Jeg synes sagtens, at I kan dele det op. Holde en lille fest i februar og så invitere til noget afslappet sommerfest senere. Tror også nogle vil synes, at det er hyggeligt at gå og glæde sig til :back2topic:

Der er såmænd ikke flere regler om, hvordan man vil holde sit bryllup end man selv laver.... tror den eneste, og vigtigste er, at brudeparret får præcis den fest de vil ha´.

Hvis du er sikker på, at det skal være den kjole, så bare køb den.... Du kan jo evt. vente med at få den rettet til, til I nærmer jer dagen :thumbsupsmileyanim:

det skal bare være den kjole er bare så vild med den, den er sort så ved ikk om det blir for varmt at holde bryllup om sommeren. men er også bare bange for at at jeg måske tager på el taber mig så den ikke kan tilpasses, hvis der kommer til at gå for lang tid.. åhh det er ikke nemt. har regnet lidt på det og bare tøj, ringe og brudebuket så er 30000kr

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Han friede nytårsaften sidste år og vi blev gift i august sidste år. Så jo det vil jeg sige du sagtens kan nå (vi var 72 til fest)

okay det er nu nok også økonomien i det, jeg synes er det sværeste at nå, vi har ikk sparet noget sammen ind til nu

0

Del dette indlæg

Han friede nytårsaften sidste år og vi blev gift i august sidste år. Så jo det vil jeg sige du sagtens kan nå (vi var 72 til fest)

okay det er nu nok også økonomien i det, jeg synes er det sværeste at nå, vi har ikk sparet noget sammen ind til nu

Vi havde heller ikke sparet sammen til det, vil jeg så lige tilføje.

Men brugte meget tid på nettet på at finde det vi gerne ville have. Det har ihvertfald sparet en del uden at vi behøvede at gå på kompromis.

Selvfølgelig kommer økonomien også an på hvad slags fest man gerne vil holde og hvor mange der skal med.

Redigeret af ViTo
0

Del dette indlæg

Det kan du sagtens ja. Der er slet ikke det samme run på bryllupsleverandørerne, herunder kirker m.v., i februar som der er i de øvrige måneder. Det er hvad jeg plejer at kalde en stille måned generelt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja I kan sagtens nå at planlægge et bryllup!!! Min kæreste friede knap 6 måneder før brylluppet - som så ikke er afholdt endnu... Vi havde ikke sparet en klink op - men ligger 10-15.000 kroner til siden hver måned. Regner med at skulle bruge 60.000 kroner alt i alt for 60 middagsgæster og 80 til receptionen.

0

Del dette indlæg

Ja I kan sagtens nå at planlægge et bryllup!!! Min kæreste friede knap 6 måneder før brylluppet - som så ikke er afholdt endnu... Vi havde ikke sparet en klink op - men ligger 10-15.000 kroner til siden hver måned. Regner med at skulle bruge 60.000 kroner alt i alt for 60 middagsgæster og 80 til receptionen.

nu er jeg nok mega flabet og spørge jer der kan ligge 10.000kr tilside om mdr'en. hvilken type job har I?? Vi har bare ikke 10.000kr om mdr'en vi kan ligge tilside.. vi er bare almindelig arbejdende folk, jeg skal over på sygedagpenge den 1.7.08 og min kærste er i voksenlære

0

Del dette indlæg

Nu kommer jeg så med et indstik af ikke-økonomisk art. Der er nemlig en helt anden problemstilling!

I skal også tænke på feststed; de gode steder er booket 2 år i forvejen, så hvis I holder på det skal være det specifikke sted, jae så kan det være I skal vente et år mere.

Anna

0

Del dette indlæg

Nu kommer jeg så med et indstik af ikke-økonomisk art. Der er nemlig en helt anden problemstilling!

I skal også tænke på feststed; de gode steder er booket 2 år i forvejen, så hvis I holder på det skal være det specifikke sted, jae så kan det være I skal vente et år mere.

Anna

der er vi ikke helt enige mig og manden, han vil gerne ha kæmpe fest, men jeg vil gerne bare ha en lille reception, er uddannet i køkken så kender en der kan lave noget mad el jeg selv kan gøre den også bare få en til at stille det frem. men dt er jo noget vi skal blive enige om... grunden til det er blevet lidt her og nu noget er at jeg har forelsket mig en kjole som jeg kun kan få i år

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis det virkelig er pga kjolen, så ville jeg bare købe den, og så få den rettet til til den tid ved en skrædder. Det behøver altså ikke koste alverden, især ikke hvis du ikke får det gjort i en brudekjoleforretning....

Synes da virkelig det ville være ærgerligt på længere sigt, ikke at få det bryllup I drømmer om, pga en kjole. Som du jo bare kan købe nu... Så kan I få sparet det op I skal bruge.

0

Del dette indlæg

Hvordan man kan spare op - afhænger jo af mange ting. Vi har også sparet mellem 6 og 8 tusind op hver måned. Vi har to almindelige job, men har ingen børn og bor stadig i en billig lejlighed, og har heller ikke nogen dyr bil holdende. Vi har valgt at prioritere brylluppet og har sparet de 70.000 op på de 10 måneder vi har haft til planlægningen. Det er da klart at havde vi haft en dyr husleje, havde vi ikke kunnet spare de penge op på så kort tid.

Men som jeg kan forstå på det du skriver, så har i ikke meget at spare op af, så er det måske svært at kunne holde stort bryllup til februar, medmindre i har nogle forældre der spytter i kassen, eller i vil låne pengene. Men det koster at holde bryllup... Det kan man ikke løbe fra. Vi skal ikke holde det et vildt dyrt sted, men vi har til gengæld valgt at bruge mange penge på musik og fotograf, vil bliver 50 gæster og vi har et budget der hedder 70.000. Og så må vi ønske os penge til en bryllupsrejse, for det har vi ikke penge til.

Det er et spørgsmål om prioritering. For hvis i er glade for ideen om helstegt pattegris i en have, er det klart at det er væsentligt billigere end at holde det på en restaurant.

Jeg synes i skal finde ud af hvad i gerne vil have for et bryllup, ud fra det lave et budget. Så kan i hurtigt se om det er realistisk at i kan holde bryllup til næste år. Der ligger masser af budgetter herinde, for der er virkelig mange ting man skal tage højde for. Vi starter med et på 50000 og kunne hurtigt se, at med det vi ønskede holdt det ikke...

Håber du kan bruge mit svar til noget - og held og lykke med det :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Tillykke med, at I skal giftes! :thumbsupsmileyanim:

Det er da dejligt, at du allerede har fundet KJOLEN! Men hvis jeg skal råde dig, så ville jeg klart vælge at holde ét bryllup. Det vil gøre det hele billigere, gæsterne vil ikke føle sig "snydt" for at være med til vielsen, og I har kun en enkelt dato at huske på fremover...

Jeg må sige, at jeg ændrede mening mht. min kjole mange gange, så jeg turde nok ikke købe den så tidligt.

Mht. økonomien, så må I sætte jer sammen og få snakket om, hvilke forventninger I har til det hele. Og så lægge et budget ud fra jeres ønsker.

Vi havde pengene i forvejen, men var så heldige, at vores forældre ønskede at betale en hel del - måske kan I også vente hjælp fra den kant?

0

Del dette indlæg

Tillykke med, at I skal giftes! :blink:

Det er da dejligt, at du allerede har fundet KJOLEN! Men hvis jeg skal råde dig, så ville jeg klart vælge at holde ét bryllup. Det vil gøre det hele billigere, gæsterne vil ikke føle sig "snydt" for at være med til vielsen, og I har kun en enkelt dato at huske på fremover...

Jeg må sige, at jeg ændrede mening mht. min kjole mange gange, så jeg turde nok ikke købe den så tidligt.

Mht. økonomien, så må I sætte jer sammen og få snakket om, hvilke forventninger I har til det hele. Og så lægge et budget ud fra jeres ønsker.

Vi havde pengene i forvejen, men var så heldige, at vores forældre ønskede at betale en hel del - måske kan I også vente hjælp fra den kant?

tror ikk jeg ændre mening me kjolen det er bare lige mig... den er sort/ hvid :cheerleader3: ... tror ikk vi får noget hjælpe fra forældre min har er førtidspensionist og min mor er en kost....( så håber jeg ikke jeg har stødt nogle, for ville havde skrevet noget værre) og mine svigerforældre tror jeg heller ikk lige har til det, da hun læser, jeg ville bare gerne vies også ha en lille reception også skulle vi et lækker sted hen og hygge hele natten lang :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer