Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Englebrud84

Er det her nok at servere til recp?

5 posts in this topic

Hej :loveboard:

Til en reception på 2 ½ time fra 1500 til 17.30 er da:

- kage og drikkevarer (bl.a champagne, sodavand, øl og hvidvin)

-bryllupskage

-frugt

-chokolade stykker/ haps et stykke mundgodt

nok at servere?'

Jeg er forresten i tvivl om hvordan vi skal gøre med det udskårne frugt!!!??

Kan man skære det dagen før uden det bliver klamt?

Man kan jo ikke nå det på dagen!?

Men ja altså... hvad siger I til "menuen"?

Vi bliver ca. 100

0

Annonce ♥

Til en reception på 2½ time fra 15.00 til 17.30 er da:

-kage og drikkevarer (bl.a champagne, sodavand, øl og hvidvin)

-bryllupskage

-frugt

-chokolade stykker/haps et stykke mundgodt

nok at servere?'

Jeg er forresten i tvivl om hvordan vi skal gøre med det udskårne frugt!!!??

Kan man skære det dagen før uden det bliver klamt?

Man kan jo ikke nå det på dagen!?

Men ja altså... hvad siger I til "menuen"?

Vi bliver ca. 100

"Menuen" virker fin for mig. Der er både sødt og sundt, drikke og lidt til ganen. Og det skal jo heller ikke være et stort måltid de skal have på det tidspunkt - bare lige lidt "vente-mad" før middagen. Mange serverer kun bryllupskage til reception, og det er også fint. Vi havde bryllupskage, småkager, sodavand, kaffe/the til vores, og det var fint.

Hvorfor vil du egentlig skære frugten ud? Det bliver meget svært at holde det pænt, hvis det skal skæres dagen før - specielt hvis det er æbler o.lign. Man KAN evt komme frugten i vand med citron i (+stille den koldt), men det bliver nemt "vandet" i smagen. Det ville være synd...

Hvorfor ikke bare servere frugten hel? Måske med knive til, hvis man gerne vil skære det ud? Ellers skal I arrangere nogle mennesker til at skære frugten ud lige før den skal spises.

Held og lykke med det hele... :thumbsupsmileyanim:

0

Vi skal til vores reception have boller, lagkager(dem min mor har lavet til ALLE festlige anledninger de sidste 25 åt :thumbsupsmileyanim: ), frugt og vores bryllupslagkage lavet af is.

Til vores fest kommer der mange lang vejs fra, og de vil formodentlig ikke nå at få middagsmad , og derfor bliver de nok sulten inden festmiddagen bliver serveret kl 17.30, hvilket er grunden til at vi har valgt også at lave boller.

Vi tilslutte mig, at hvis I ikke har nogen til at "servere" (fylde op) på dagen, så synes jeg, det er en god ide at lade folk selv skære de frugter ud, man vil have... de fleste frugter (bær, bananer, pære osv) spiser man jo hel. Hvis det er maloner du tænker på at skære ud, kan de "bare halvveres" og stilles på et skærebræt, så der på den måde opfordres til at man selv skære sig et stykke...

Benner

0

hej

det udskåret frugt er en kanon ide, det er ikke alle der gider et helt æble, eller stenene efter blommer og færskner.

Jeg lærte for et stykke tid siden at hvis man skære frugten ud, og så dypper det i læt saltede vand, kan det holde i rigtig mange timer (da jeg så det holdt det sig i 8 timer uden at blive brune og kedelige) Det er sådan resturationer de og kogekoner de gør når de skal anrette skåret frugt. Man kan slet ikke smage saltet på frugten. det er så lidt salt der er brugt. Frugten bliver bare dyppet i 2-5 sek, og kan så holde mange timer. :thumbsupsmileyanim:

Ellers kan man også dryppe med lidt citronsaft (dette kan dog godt afgive lidt sur smag) men syren i citroner modvirker også det der sker når frugten bliver brun og kedelig.

Det er meget elegant med udskåret frugt, og meget nemmer at gå til. Der er så nok også flere der så vil tage noget, når de ikke skal fumle med knive eller æbleskrog eller skralde ;)

held og lykke med det

mizzdaydream

1

Annonce ♥

Receptionsmenuen lyder rigtig dejlige! :bestwishes:

Der er noget for enhver smag og det eneste jeg ville savne er lidt salt modspil til alt det søde.

Så jeg ville supplere med nogle skåle med saltede peanuts, pistacier eller lignende.

:thumbsupsmileyanim: fra Marianne

0