siggaard-rasmussen

toastmaster

4 indlæg i dette emne

hej tøser....

Hvem skal være toastmaster......er der regler for det eller er det bare den man synes passer til jobbet...og skal man i det hele taget ha en?? Jeg ved jo ikke hvor mange taler el sange der kommer...og om der overhovet kommer nogen???

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nope, du SKAL ikke have en :thumbsupsmileyanim: Jeg tror, at man i så fald koordinerer med køkkenet. Men det ved jeg ikke. Vi har nemlig valgt at have en toastmaster, eftersom vi bare har en kok og ikke et køkken som sådan.

Toastmasteren er en gammel ven af min kommendes familie, som har prøvet denne rolle mange gange før, men vores 1. valg var egentlig min kommende svigerfar. Han takkede dog nej, for han bryder sig ikke om at stå frem og sige noget for en masse mennesker, og det er absolut helt ok.

Vi regner heller ikke med mange indslag, men der kommer et/to - tæller som et ;) - fra mig, et fra HJ, tale fra min far, og sange fra mine forældre, svigerne og HJ's søster. Andet ved vi ikke noget om, men jeg forventer, der kommer noget fra vores PA'er :unsure:

Vi gider ikke selv holde styr på det, så derfor valgte vi en til at tage sig af det :pokey:

0

Del dette indlæg

100% enig. Jeg havde et bryllup for to uger siden hvor jeg inden spurgte til det med toastmaster og der svarede bruden at stedet havde sagt at de ikke behøvede det. Det skulle de nok klare. Hertil svarede jeg hende at jeg nok ville anbefale at de havde deres egen toastmaster som folk kunne melde deres indslag til inden middagen. Også fordi personalet har rigeligt at gøre og ikke har samme føling med festen som èn blandt selskabet, der er med fra starten. jeg har oplevet personale sige at de har helt styr på tingene hvorefter de kræver at der ikke holdes taler under desserten o.l. med det resultat at middagen trækker unødigt ud. Hun havde så selv tænkt tanken og havde en hun kunne spørge (3 dage før festen) og han klarede det til UG.

Det viste sig så iøvrigt også at stedets personale (som iøvrigt var glimrende) alene styrede sangene. Dvs. havde der ikke været en toastmaster ville talerne bare falde tilfældigt, og det er usmart.

Det er iøvrigt en fejl at nogle tror at en toastmaster skal være "en spradebasse" som kan fortælle vittigheder m.v. En supergod toastmaster kan også være en person hvis tilstedeværelse man ikke rigtig mærker (jo som gæst) men som "dirigerer" tingene og sørge for at det hele kører i det skjulte.

Til gengæld må man omvendt også sige: Hellere ingen toastmaster end en dårlig toastmaster. Der er intet værre end bryllupsfester hvor folk sidder og tripper for at få holdt deres tale i en pause mellem forretten og hovedretten mens toastmasteren "sover" og først vågner når hovedretten er ved at være slut, med det resultat at taler m.v. kommer i en lind strøm næsten efter hinanden, for at holde tidsplanen. Det er synd for de folk der holder talen, og ikke mindst for brudeparret at folk ikke kan få tid til at "fordøje" dem, fordi det hele smelter sammen hvis det bare "lires af" i rækkefølge.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer