Anja99

Mad til børnene

11 indlæg i dette emne

Nu skal vi jo giftes på lørdag - vi bliver 15 til frokost, hvor det er bestilt udefra, men noget mad jeg ikke tror børnene gider at spise og så vil jeg ikke bruge så mange penge på at købe en kuvert til hver de ikke gider spise....

Så jeg tænkte jeg ville lave noget til 3 børn - og er der nogle, der vil komme med forslag til hvad jeg kan lave til dem?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altås principielt synes jeg, børn skal have det samme at spise som voksne - i stedet for de der 2. rangs pølser og fritter, der er den traditionelle børnemenú. Tit laver restauranterne gerne retten i ½ størrelse til børnene til en billig pris. Jeg synes, børn skal føle sig som en del af det rigtige selskab og vænnes til at spise meget forskelligt...

Hvis du ikke synes det, kan du fx lave kyllingspyd m. grønsagsstænger og kartoffelbåde, lav-selv-burgere eller pitabrød, paprikagryde med kalkun og pølser og ris til eller minipizzaer.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Børn er forskellige. Min datter vil have det samme som de voksne og er ikke kræsen. Taler vi derimod om min søn hedder det Lasagne eller Pasta cabonara og Lasagne kunne være et godt bud, men det afhænger også meget af hvor I får maden fra. Dvs. hvad de kan tilbyde. Frikadeller er også altid et hit.

0

Del dette indlæg

Nu skal vi jo giftes på lørdag - vi bliver 15 til frokost, hvor det er bestilt udefra, men noget mad jeg ikke tror børnene gider at spise og så vil jeg ikke bruge så mange penge på at købe en kuvert til hver de ikke gider spise....

Så jeg tænkte jeg ville lave noget til 3 børn - og er der nogle, der vil komme med forslag til hvad jeg kan lave til dem?

Jeg er enig med Fia1979. Jeg har aldrig forstået det med at børn absolut skal have noget andet. De er jo ikke dyr! Qua min egen opdragelse vil min holdning til hver en tid være at de kan spise hvad der bliver serveret...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min holdning er man skal la' børn være børn. De voskne skal jo ha god mad til brylluppet går jeg ud fra hvorfor skal børnene snydes for det samme? De voksne sidder sikkert og nyder maden til brylluppet hvorfor skal børnene så ikke gøre det samme? Man bør servere noget mad til dem som de vil "nyde" på samme måde som de voksne. Det er jo en special dag så børnene skal da ikke snydes for det. Det er bare min holdning.

0

Del dette indlæg

Min holdning er man skal la' børn være børn. De voskne skal jo ha god mad til brylluppet går jeg ud fra hvorfor skal børnene snydes for det samme? De voksne sidder sikkert og nyder maden til brylluppet hvorfor skal børnene så ikke gøre det samme? Man bør servere noget mad til dem som de vil "nyde" på samme måde som de voksne. Det er jo en special dag så børnene skal da ikke snydes for det. Det er bare min holdning.

Hvis vi taler om buffet så ja men taler vi om en traditionel 3 retters menu med rødt kød etc. vil der angiveligt være flere af børnene som ikke rigtig vil spise noget. Ikke mindst fordi de måske har problemer med at tygge kødet.

0

Del dette indlæg

Normal ville jeg på INGEN måde lave særlig mad til mine unger - de må spise hvad der er på bordet!

Men til et bryllup (eller andre store fester) ville jeg helt sikkert overveje at finde noget andet mad til de SMÅ (1-5 år) børn der er med. De små kan ofte ikke li' den mad der vil blive serveret - og sådane en aften er det vigtigt de også får noget mad de hygger sig med.

Jeg ville helt sikkert lave nogle kyllingespyd eller frikadeller med noget (børne)lækkert tilbehør - feks. som tidligere forslået gulerod og agurk stave og måske noget brød.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer