Guest snartjunibrud

Erfaringer med p-pille stop og hud?

35 indlæg i dette emne

Hej!

Efter at have taget p-piller i 10 år er det ved at være tid til at stoppe.. nu skal jeg snart giftes og så vil vi prøve at få børn, men jeg lidt i tvivl om, hvornår jeg skal stoppe??

Jeg har hørt om mange, hvor huden slår ud efter p-pille stop. Er der nogen, der kender til dette problem? Og hvor lang tid går der, efter man stopper med p-piller, til huden begynder at reagere? Jeg vil jo gerne være fin i hovedet på den store dag:-) Er det mon klogest at vente med at stoppe til lige efter brylluppet?

Håber I kan hjælpe!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min hud blev meget meget dårlig efter jeg stoppede.. og ikke kun ansigt, men også ryg.. nu er det så et år siden jeg stoppede (næsten) og har stadig grim hud (dog ikke lige så slemt..) men jeg havde også en del problemmer inden jeg begyndte.. en anden ting er at efter jeg stoppede med p-piller fik jeg ikke mit mens i 5 mdr, og nu komme det kun ca. hver 2. måned..

Hvis jeg var dig ville jeg lige vente til efter i er blevet gift.. hvis det er snart..

0

Del dette indlæg

Min hud blev meget meget dårlig efter jeg stoppede.. og ikke kun ansigt, men også ryg.. nu er det så et år siden jeg stoppede (næsten) og har stadig grim hud (dog ikke lige så slemt..)

Hvis jeg var dig ville jeg lige vente til efter i er blevet gift.. hvis det er snart..

Kan kun sige :ditto:

Det tog mig 1½ år at få min hud fuldstændig under kontrol igen... så jeg ville klart vente...

Og jeg har aldrig lidt at uren hud, faktisk nærmest aldrig haft en bums..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror også, at jeg ville vente. Nu har jeg tidligere døjet med uren hud og var temmelig nervøs for at smide pillerne. Huden blev ikke så slem som forventet, men jeg fik dog nogen urenheder især på bryst og ryg, og det er jo ikke så fedt på den store dag ( i hvert fald ikke, hvis man kan undgå det).

Knus Anne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis jeg var dig ville jeg vente..

Ved mig gik der et par måneder, og så gik min hud i ansigtet, på ryggen og brystet helt amok! Jeg troede det hurtigt gik over, men har nu måttet starte på p-piller igen, for at få det til at blive bedre. Efter ca. 1 måned, så er det begyndt at blive bedre, men der er stadig lang vej tilbage, førend min hud er tilbage ved normalen.. :td:

0

Del dette indlæg

Hejsa

Vent for en sikkerhedsskyld til efter brylluppet.

Jeg har dog ikke selv haft nogle af de problemer de andre tøser skriver om. Jeg må faktisk sige at jeg har aldrig haft så flot og lækker hud som da jeg blev gravid. Om det skyldes pillestop eller graviditet ved jeg ikke. Jeg har altid før pillet meget i sår osv., men nu har jeg ingen problemer, og jeg er endda startet på pillen igen - det er faktisk over 1½ år siden.

Joan

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvorfor ikke bare vente for en sikkerhedsskyld.? Jeg har ikke døjet med det da jeg stoppende, men hvis der er så mange andre, som har døjet, så skal du jo vurdere med dig selv om du vil tage chancen...

Bare en ide:

Ta dem med på bryllupsnatten og smid dem i skralde spanden, når din mand ser på det, lige inden i skal sove.

Måske kan det sætte lidt gang i bryllupsnatten, og din fest er ikke ødelagt, af evt. dårlig hud.

God fornøjelse med det!

Knus herfra

0

Del dette indlæg

Jeg er også en af dem som stadig lider af uren hud (knopper) på ryg, brystet og ansigtet efter endt p-pille brug et år efter....!!!! :) DØD frustrerende, når man altid har haft flot ren hud uden så meget som en enkelt knop!!!! :)

Jeg ville helt bestemt også vente til efter brylluppet.

:td:

0

Del dette indlæg

Jeg er helt enig med de andre - vent til efter brylluppet.

Min hud blev uren stort set med det samme efter jeg stoppede på p-piller i december, og den giver mig stadigvæk problemer nu et halvt år efter. Desuden er der stor risiko for, at du er træt og har kvalme, hvis du er nygravid til dit bryllup.

Held og lykke med brylluppet, og med babyplanerne :td:

0

Del dette indlæg

Åhh jeg kan kun håbe for dig du venter.. spis den sidste pille efter bryllup..

Her kommer lige min erfaring..

Jeg startede på p piller i år 2005 og før dette havde jeg ret normal hud.. havde ikke meget uren hud.. kun en enkelt bums pr mdr.. eller sådan noget.. jeg stoppede så med dem sidste år (2007) og jeg skal love for jeg blev chokket.. min ryg var med bumser over det hele.. min mens blev dog regelmæssig meget hurtigt.. men de bumser.. uhh. glad for jeg ventede, da min brudekjole viste en del ryg. Og den sidste tid har jeg bare ikke villet vise min ryg da den var så grim.. nu over ½ år efter er den ved at være ok.. men det er også takket være den skønne sol.. sol og uren hud er bare super medicin!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg startede på p piller i år 2005 og før dette havde jeg ret normal hud.. havde ikke meget uren hud.. kun en enkelt bums pr mdr.. eller sådan noget.. jeg stoppede så med dem sidste år (2007) og jeg skal love for jeg blev chokket.. min ryg var med bumser over det hele.. min mens blev dog regelmæssig meget hurtigt.. men de bumser.. uhh. glad for jeg ventede, da min brudekjole viste en del ryg. Og den sidste tid har jeg bare ikke villet vise min ryg da den var så grim.. nu over ½ år efter er den ved at være ok.. men det er også takket være den skønne sol.. sol og uren hud er bare super medicin!

Hejsa

Ikke for at være lyseslukker, men sol på "uren" hud er kun en stakket frist, acnen bliver som regel værre, når man ikke længere dyrker solen...Jeg vil også anbefale spørgeren at vente til efter brylluppet. Det eneste, der hjalp på mig, da jeg smed p pillerne 1. gang for 11 år siden var Roaccutan, men jeg kan ikke anbefale kuren til andre, da den har store bivirkninger. Desuden blev jeg lovet, at jeg ALDRIG mere ville få så meget som en bums, hvis jeg blev ved med at tage medicinen, til jeg var symptomfri (hvilket varede 1 år! - normalt ordineres dette a-vitaminsyrepræparat vist max i 3 mdr.)men det passer overhovedet ikke. Da jeg definitivt stoppede med p pillerne for nu 3 år siden gik min hud helt amok og er ikke blevet helt ok endnu. jeg har dog bemærket, at jeg kan "kontrollere" udbruddene en smule ved at spise utroligt sundt ( jeg går i forvejen for at være lidt af en sundhedsfreak, så der skal mere end almindelig viljestyrke til) og desværre holde mig langt væk fra sukker, hvede, lakrids og stærke krydderier. Det er svært og det holder ikke længere tid ad gangen. Desuden er det altså nix pille!!! Det er dødsvært, men jo mere du rør dig i ansigtet, desto mere betændelse opstår der. En lille antibiotikumkur kan derfor engang imellem hjælpe, men det skal naturligvis være et præparat, der er beregnet til at kurere acne.

held og lykke med brylluppet!

KH

Lamie

0

Del dette indlæg

Min soester fik en blodprop i benet i maj sidste aar- efter at hun havde taget Yasmin i et par maaneder. Det skraemte mig selvfoelgelig, hvorfor jeg valgte at stoppe oejeblikkeligt. Men der gik ikke ret lang tid foer jeg fik uren hud i ansigtet og rigtig slemt paa brystet.

Jeg proevede med forskellige cremer der ikke virkede, og gik til sidst lidt i panik, da jeg skulle giftes i september i en stroploes kjole. I slutningen af august begyndte jeg paa Yasminelle, hvorefter min hud lige praecis naede at blive hel ren til brylluppet. Saa mit raad er helt klart ogsaa at vente med at gaa af pillerne.

0

Del dette indlæg

Halløj

Jeg ville helt klart også vente med at smide pillerne til bagefter... Så jeg har luret lidt - ikke en eneste har skrevet om mens på selve bryllupsdagen. Det kan du jo risikere UDEN pillerne. Så tag dem og så smid dem efter brylluppet! Indtil kan du jo selv bestemme, hvornår du vil have din mens - og lad den ikke "ødelægge" dit bryllup. Ikke at den gør det - men man bliver da bremset lidt af det jo...

Jeg mindes heller ikke at jeg forandrede hud efter, at jeg havde smidt pillerne. Jeg tror det er meget individuelt om man får uren hud. Og ingen ved det jo på forhånd!

Held og lykke med det hele!

Knus DorteL

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja det lyder da som noget af en oplevelse af stoppe med pillerne...

Jeg stoppede med mine et par dage før vores bryllupsrejse var forbi (var på spa-ferie, så mens. ville ikke lige være super fedt). Indtil videre er det gået meget godt, har ikke mærket noget særligt anderledes, og har stadig pæn hud.

Men uanset ville jeg nok også anbefale at vente med at stoppe til lige efter/på dagen, så ved du ihvetfald at det ikke er din mens. der skal genere dig på dagen...

Held og lykke med projekt BABY :td:

0

Del dette indlæg

Hejsa Juni brud

Jeg ville også anbefale at vente til efter brylluppet, jeg valgte det netop for at kunne styrer/time mens til den store dag.

Jeg døjer stadig med uren hud i ansigtet og lidt på overarmen, og i er ikke blive gravide endnu, da mens stadig ikke er blevet normalt efter 9 mdr :td:( må snart ta mig sammen til at besøge en læge.

Men min pointe er at hvis du alligevel skal giftes i juni så skal du noj ikke regne med at blive gravid på bryllupsnatten, hvis du stadig er på piller, for det kan kroppen ikke nå at indstille sig på, og så kan du vel ligeså godt vente til bagefter;o)

Ha et super dejligt bryllup og husk og træk vejret dybt og nyd det hele det går så stærkt.

med venlig hilsen Hanne

0

Del dette indlæg

Hejsa

Ikke for at være lyseslukker, men sol på "uren" hud er kun en stakket frist, acnen bliver som regel værre, når man ikke længere dyrker solen...Jeg vil også anbefale spørgeren at vente til efter brylluppet. Det eneste, der hjalp på mig, da jeg smed p pillerne 1. gang for 11 år siden var Roaccutan, men jeg kan ikke anbefale kuren til andre, da den har store bivirkninger. Desuden blev jeg lovet, at jeg ALDRIG mere ville få så meget som en bums, hvis jeg blev ved med at tage medicinen, til jeg var symptomfri (hvilket varede 1 år! - normalt ordineres dette a-vitaminsyrepræparat vist max i 3 mdr.)men det passer overhovedet ikke. Da jeg definitivt stoppede med p pillerne for nu 3 år siden gik min hud helt amok og er ikke blevet helt ok endnu. jeg har dog bemærket, at jeg kan "kontrollere" udbruddene en smule ved at spise utroligt sundt ( jeg går i forvejen for at være lidt af en sundhedsfreak, så der skal mere end almindelig viljestyrke til) og desværre holde mig langt væk fra sukker, hvede, lakrids og stærke krydderier. Det er svært og det holder ikke længere tid ad gangen. Desuden er det altså nix pille!!! Det er dødsvært, men jo mere du rør dig i ansigtet, desto mere betændelse opstår der. En lille antibiotikumkur kan derfor engang imellem hjælpe, men det skal naturligvis være et præparat, der er beregnet til at kurere acne.

held og lykke med brylluppet!

KH

Lamie

øhh her må jeg bare lige sige.. jo solen virker.. spørg bare min svigerfar og mand.. de har begge stor udslet af filipenser (bumser) og her om sommeren kommer der en del bugt med det.. aldrig helt super.. men det ville også være udtroligt hvis det kun blive det.. men bare lidt.. og det tager også lidt før det bliver vinter og man går i store trøjer igen..

0

Del dette indlæg

Kære dig...

Der er i princippet ikke noget der 100 % indikerer at man får hud problemer efter p-pille stop. Noget helt andet er at mange får det alligevel. - Det er desuden også afhængigt af hvad for en slags p-piller du tager, er de lavhormonelle, højhormonelle? - Det kan din læge eller apoteker fortælle dig. Er de lavhormonelle og har du iøvrigt aldrig følt dig særligt hormonelt påvirket af at tage p-piller, er indikationen for meget uren hud efter stop ikke overvældende - vi reagerer meget forskelligt. Din krop vil desuden ikke ændre sig så hurtigt efter stop at du lige pludselig bare overvældes af ændringer, og mange er påvirket af hormonerne et godt stykke tid efter stop - så der kan gå lidt før de får den ønskede graviditet - men igen det er meget forskelligt fra person til person.

Uren hud kommer først og fremmest af hvad vi spiser og drikker (som du nok allerede ved), men også af voldsomme hormonelle ændringer, som først og fremmest kan komme hvis du stopper med p-piller med mange hormoner i (ikke ret mange får recept til disse), og desuden af dårlig hudpleje. Hvis man er ved at lægge an til mange bumser skal man forsøge at drikke masser af vand og ikke så meget andet væske + bruge god ansigtscreme ;)

Håber det hjalp lidt....

Redigeret af Miss leopold
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer