Guest Nika

P-piller

18 indlæg i dette emne

Jeg kan se at jeg får mens 2 dage før bryllupsdagen - rigtigt surt. Jeg har tidligere taget p-piller men har nu spiral. Jeg brugte Yasmin og kunne godt finde på at begynde igen for en kort periode - så kort som muligt.

Det er vist noget med at man helst skal bruge en pakke op, når den er påbegyndt.

Spørgsmålet er - hvornår skal jeg begynde? Kan det passe at det er på 20. dagen efter sidste mens? Eller?

Tak tak.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, den første gang skal pillen tages på 1. menstruationsdag... (det skal man jo så ikke sidenhen). Men tænker umiddelbart, at du måske burde starte nogle cyklusser før brylluppet, da det godt kan være lidt ustabilt i starten + at det kan have indflydelse på vægt, hud og hår (og HUMØR), så vidt jeg husker at have læst, og dét ønsker man jo ikke et par uger før brylluppet.

Redigeret af Forår2009
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

er der ikke noget med at man kan få blodpropper af jasmin pillerne? bare lige noget jeg har set i tv som jeg ville fortælle dig...

Jeg så også den udsendelse og tænkte uha, men så kan man bare læse indlægssedlen i enhver pakke p-piller og så står der sørme det samme.

Jeg har selv været på Jasmin i en kort overgang og spurgte lægen om hvordan og hvorledes, netop pga. undersøgelsen. Hun fortalte at hun var ked af programmet for netop Jasmin kan hjælpe en hel masse kvinder (bl.a. PCOS'er) og så er de faktisk meget milde.

Så jeg vil ikke bekymre mig spor medmindre man på forhånd er disponeret for blodpropper og derfor slet ikke skal bruge p-piller, mærke underordnet.

0

Del dette indlæg

Tak for de mange svar.

Og jo, jeg kan godt huske hele diskussionen om Jasmin - men jeg er ikke på forhånd disponeret og har ikke tænkt mig at tage dem i længere tid end højest nødvendigt.

MEN jeg når ikke at få flere menser før brylluppet, og jeg har haft tendens til at få mini bumser i opstarten - jeg er usikker på om jeg fik det da jeg startede på Jasmin...jeg overvejer udelukkende af den grund at droppe ideen om p-piller. Det er bare så surt at skulle have mens på højeste bluse på min bryllupsdag! Og min læge er på ferie - så hende kan jeg ikke ty til. ØV.

0

Del dette indlæg

er der ikke noget med at man kan få blodpropper af jasmin pillerne? bare lige noget jeg har set i tv som jeg ville fortælle dig...

Det er egentlig tv2 der ikke havde gjort deres research ordentligt.. Alle p-piller kan give blodpropper.. Yasmin er bare den p-pille der sældes flest af, så derfor vil det i statistikker også se ud til at de står for de fleste tilfælde af blodpropper.. (Statistik er en sjov størrelse, der kan bruges og misbruges efter forgodtbefindende.. ;) )

Så dem kan man godt tage med god samvittighed.. Jeg tager dem lige for tiden, og da min læge udskrev dem til mig (for ca. 3 måneder siden) sgade han at nu skrev han en recept på de farlige p-piller, sagt med et smil om munden og et glimt i øjet.. Så er helt sikker på, at det tv program gjorde noget stort ud af ingenting.. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Jeg kan godt forstå du ikke vil have din mens på din bryllupsdag men tænk dig, det er ikke godt at rykke på ens cyklus, få det dog også bruge en tampax være er det ikke. :bearhug:

Det der med at man skal i seng :biggrin: sammen det har man sku ikke altid lyst til oven på sådanne en lang dag, vi var for trætte og lå bare og puttede og snakkede om hele dagen og det var bare så godt også er det meget beder næste morgen hvor man er udvilet, det var bare lige min mening. :unsure:

Mvh

Yobbo :bearhug:

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg kan godt forstå du ikke vil have din mens på din bryllupsdag men tænk dig, det er ikke godt at rykke på ens cyklus, få det dog også bruge en tampax være er det ikke. :bearhug:

Det der med at man skal i seng :biggrin: sammen det har man sku ikke altid lyst til oven på sådanne en lang dag, vi var for trætte og lå bare og puttede og snakkede om hele dagen og det var bare så godt også er det meget beder næste morgen hvor man er udvilet, det var bare lige min mening. :unsure:

Mvh

Yobbo :bearhug:

Jeg ville have været meget ked af at have mens på dagen. Det var skønt ikke at behøve at skulle tænke på røde mærker bag på kjolen, ikke at skulle tænke på at skulle skifte tampon iført kæmpe kjole og ikke at skulle risikere mavepine.

Vi regnede også med at vi ville være for trætte til lidt ægteskabelig hygge, men da først vi ramte hotelværelset var jeg endnu mere glad for ikke at have mens. For der var godt gang i ægtesengen.

0

Del dette indlæg

Jeg kan se at jeg får mens 2 dage før bryllupsdagen - rigtigt surt. Jeg har tidligere taget p-piller men har nu spiral. Jeg brugte Yasmin og kunne godt finde på at begynde igen for en kort periode - så kort som muligt.

Det er vist noget med at man helst skal bruge en pakke op, når den er påbegyndt.

Spørgsmålet er - hvornår skal jeg begynde? Kan det passe at det er på 20. dagen efter sidste mens? Eller?

Tak tak.

Hej

Jeg har eller rettede havde samme problem som dig. Jeg skal også ha mens nogle optil vores brylluppet, og jeg tager heller ik p-piller. Jeg ringeree til min læge og søgte et råd eller endnu bedre en recept. Hun gav mig nogle piller, der udskyder min mens til ugen efter brylluppet. :bearhug: Mit råd er gør det samme, spørg lægen til råds.

Håber det kan hjælpe :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej allesammen,

Hvad er det for nogle piller, udover p-piller, der kan udskyde menstruationen? Min læge snakker om p-piller til at udskyde det og dem vil jeg helst undgå hvis jeg kan. De kan give bumser og have andre uheldige bivirkninger.

Tak for alle jeres svar!

de piller jeg har fået, er piller der indeholder homonet gestagen. Jeg ved ikke helt hvordan de fungere, men de udskyder min mens i 15 dage. Jeg kan godt forstå hvis din læge taler om p-piller, for de piller jeg har fået, bliver ofte brugt til forebyge endometriose.

0

Del dette indlæg

Du skal da snakke med din læge under alle omstændigheder, tænker jeg: Kan man godt bare tage P-piller, når man i forvejen har spiral? Så får man jo "dobbelt" mængde hormoner i en periode??

Min spiral er uden hormoner, så det er ikke et problem. Hun sagde at jeg er kommet sent igang med at tænke på at udskyde mensen, men at det godt kunne nås endnu. Da jeg har en pakke Yasmin i rest sagde hun jeg bare skulle begynde på den og tage 2 om dagen i 5-6 dage, derefter skulle jeg tage 1 om dagen.

Så jeg er fluks gået igang...bare jeg ikke får bumser...det kan give kvalme at tage 2 dagligt. Jeg har det ikke godt med at tage hormoner igen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du skal da snakke med din læge under alle omstændigheder, tænker jeg: Kan man godt bare tage P-piller, når man i forvejen har spiral? Så får man jo "dobbelt" mængde hormoner i en periode??

Min spiral er uden hormoner, så det er ikke et problem. Hun sagde at jeg er kommet sent igang med at tænke på at udskyde mensen, men at det godt kunne nås endnu. Da jeg har en pakke Yasmin i rest sagde hun jeg bare skulle begynde på den og tage 2 om dagen i 5-6 dage, derefter skulle jeg tage 1 om dagen.

Så jeg er fluks gået igang...bare jeg ikke får bumser...det kan give kvalme at tage 2 dagligt. Jeg har det ikke godt med at tage hormoner igen.

Fint. Held og lykke med det - jeg krydser finger for nul bumser og kvalme :-)

0

Del dette indlæg

Hej

Som tidligere nævnt kan man altså få nogle piller der udskyder mens. Kan ikke huske hvad de hedder, men mine veninder har ofte brugt dem til håndboldtuneringer.. Selvom de læge har ferie så bliver du jo henvist til en anden, som må kunne udskrive en recept, hvis de overhovedet skal på recept.

Jeg er selv på p-piller, er bare så heldig at få lagt min mens sådan at jeg aldrig har den i weekenderne.. Det er jo det skønne ved p-piller. At man selv styre det..

Hilsen

Mette

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer