Karinahadsten

Gelenegle for første gang

11 posts in this topic

Jeg skal have gelenegle for første gang og det glæder jeg mig da vildt til. Jeg får lavet neglene mandag d. 11. august og skal til prøvemakeup og boidoir-billeder d. 12. TIMING :-) Og så et andet bryllup d. 16. august hvor jeg håber stadig at have neglene intakte. Jeg har jo aldrig prøvet det før, så jeg forhørte mig med holdbarheden og hvordan når jeg nu skal giftes en måned efter om de så skulle fyldes op en enkelt gang imellem og så igen lige inden brylluppet - det mente hun. Jeg spurgte så også om det var lige så pænt som hvis jeg fik dem lavet på ny og så sagde hun pænere - hmmmm kan det virkelig godt passe. Det kan jeg slet ikke se logikken i, men måske er der noget jeg overser.

Og så alle mine spørgsmål inden jeg skal prøve det selv:

Jeg kunne se at man kunne få lavet gelenegle som forstærkning af egne negle eller med tips hvis man f.eks. bider negle. Jeg bider ikke negle og har pænt lange negle, men sjældent på 10 fingre. Hvis en enkelt negl er knækket sætter de så tip

på den ???

Nogle råd til hvad jeg kan gøre for at passe på mine egne negle indtil jeg skal have dem lavet :-)

Man kan få neglene i forskellige længder ikke ? Jeg er jo nødt til at kunne arbejde også. Heldigvis skal jeg bare kunne skrive på PC.

Jeg satser på at få en masse råd fra neglebutikken også, men alle gode råd om pleje af gelenegle modtages med kyshånd.

0

Annonce ♥

Jeg skal have gelenegle for første gang og det glæder jeg mig da vildt til. Jeg får lavet neglene mandag d. 11. august og skal til prøvemakeup og boidoir-billeder d. 12. TIMING :-) Og så et andet bryllup d. 16. august hvor jeg håber stadig at have neglene intakte. Jeg har jo aldrig prøvet det før, så jeg forhørte mig med holdbarheden og hvordan når jeg nu skal giftes en måned efter om de så skulle fyldes op en enkelt gang imellem og så igen lige inden brylluppet - det mente hun. Jeg spurgte så også om det var lige så pænt som hvis jeg fik dem lavet på ny og så sagde hun pænere - hmmmm kan det virkelig godt passe. Det kan jeg slet ikke se logikken i, men måske er der noget jeg overser.

Og så alle mine spørgsmål inden jeg skal prøve det selv:

Jeg kunne se at man kunne få lavet gelenegle som forstærkning af egne negle eller med tips hvis man f.eks. bider negle. Jeg bider ikke negle og har pænt lange negle, men sjældent på 10 fingre. Hvis en enkelt negl er knækket sætter de så tip

på den ???

Nogle råd til hvad jeg kan gøre for at passe på mine egne negle indtil jeg skal have dem lavet :-)

Man kan få neglene i forskellige længder ikke ? Jeg er jo nødt til at kunne arbejde også. Heldigvis skal jeg bare kunne skrive på PC.

Jeg satser på at få en masse råd fra neglebutikken også, men alle gode råd om pleje af gelenegle modtages med kyshånd.

Jeg har prøvet at få det lagt oven på min egen negl og syntes ikke det holdte lige så godt som hvis du har tip på for min negl er ihvertfald mere blød end tippen også knækker det nemmere...

Det vil se fjollet ud hvis du har kunstig på en også dine egne på de 9 andre for de kunstige er lidt tykkere end dine egne og længden er lige som du selv ønsker for det bliver bare klippet og filet til

men om de skulle blive pæenere efter opfyldning det syntes jeg nu ikke men jeg syntes heller ikke at de bliver grimmere :cheerleader3:

0

Jeg har stor erfaring med gelenegle.

Hvis du gerne vil pleje dine egne negle lidt inden du får lavet geleneglene vil jeg anbefale dig at købe noget mandelolie og smørre negle og neglebånd ind i det et par gange om dagen. Det kan du bruge igen når du har fået lavet neglene til at øge holdbarheden.

Mine negle holder alt fra 6-8 uger og det er uden opfyldning efter 21 dage. De syntes jeg ikke at jeg gider bruge penge på. Derimod har jeg købt en god fil til at glatte kanten ud når de vokser også giver jeg neglene en gang klar lak. Så kan man faktisk ikke se at der er en stor udgroning.

Dine negle vil helt sikkert være pæne til brylluppet d. 16 august. Hvornår skal du selv giftes? Jeg skla giftes d. 30. august og får lavet mine brudenegle torsdagen i samme uge. De må gerne lige få et par dage til at "falde" til. Jeg syntes faktisk at mine negle er pænest en uge efter jeg har fået dem lavet.

Du kan selv vælge hvilken længde du vil have dem og om de skal være runde eller firkantet. Jeg er mest til det firkantede med masser af glimmer, farve og andet pynt :cheerleader3:

Hvis der er mere du vil vide er du velkommen til at spørge igen... Er altid klar med et godt råd

:cheerleader3:

0

Ville bare lige besvare dit spørgsmål mht om de var pænere efter opfyldning end som ny...

Det er de altså IKKE....de blive pæne igen når du får dem opfyldt ja, men efterhånden som som neglen vokser vil man kunne se udgroningen altså der hvor det hvide er groet ud fra neglen og det er ikke så pænt så hvis jeg var dig ville jeg få lavet dem på ny inden brylluppet...

Edited by milla_k
0

Annonce ♥

Jeg ved ikke om man ligefrem kan sige jeg har vildt stor erfaring i gele negle, men har haft gele negle på MANGE gange! Og min mening er at Nej med tiden vil det ikke blive ligeså pænt som lige da du fik det lavet, uanset hvad de så gør... Så ville anbefale dig at få lavet neglene helt på ny et par dage inden brylluppet.

Nå det så er sagt, så kan jeg ikke forestille mig at det vil blive pænt med gele negle på f.eks 8 negle og så tipper på 2..

enten skal du vælge gelenegle på samtlige af dem, eller også tip på alle.. Og det med forskellen af længden på dine egne negle skal du ikke bekymre dig om.. De laver bare geleneglene så længden passer og det ser ens ud på alle.

Hvad angår pleje, så vil jeg også anbefale dig en god negle olie (mandelolie) eller den der dyre en som jeg ikke lige kan huske hvad hedder men er i sådan en lille rund flaske og så er olien gul og dufter af althea bolcher. Den er SUPER god (nogen der kan huske hvad den hedder?)

Pøj pøj med det :cheerleader3:

0

Jeg har haft gele-negle i de sidste 6 års tid og jeg øser gerne af mine erfaringer.

Mine bliver genopfyldt hver 4. uge... på det tidspunkt er de vokser en 3-4 mm - selvom det er individuelt hvor meget ens negle vokser, så er det alligevel anbefalelsesværdigt at få lavet en genopfyldning efter 4 uger.

Ud over at det udvoksede stykke bliver lavet, bliver balancen i gele-neglen genskabt - den bliver nemlig forrykket når din negl vokser ud og dermed er der større risiko for at neglen knækker.

Genopfyldningen sker ved at den gamle gele files ned og så lægges en ny på og files til så neglen er i balance igen - man kan IKKE se forskel på en ny og på en genopfyldt - der er ingen kanter eller rander nogen steder med mindre du har først har fået en sart rosa gele og derefter får genopfyldt med klar gele!!!

I starten fik jeg lagt tipper på men nu er det blot en gele-forstærkning af mine egne negle fordi tippen for længst er "vokset af".

Hvis jeg en sjælden gang knækker en negl, bliver der sat en tip på og da den er normalt er indfarvet - sådan nærmest mælkehvid - ses det ikke i ved siden af dine egne negle..... vælger du franske negle ses det i hvert slet ikke, da tipperne så dækkes af hvid gele.

Plejen af neglene er alfa og omega for at få et godt resultat.

Du skal bruge den negle-olie, som du får hos negleteknikeren, da den er specielt egnet til at trænge ned i geleneglen og holde den smidig - dette igen for at mindske risikoen for at den slipper i kanten eller knækker.

Brug olien mindst en gang - gerne flere gange - om dagen. Jeg har sat min olie så jeg kan nå den når jeg sidder og ser fjernsyn, så husker jeg at bruge den.

Almindelig negleolie og mandelolie er genialt til at pleje dine neglebånd, men den kan ikke trænge ned i geleneglen og kan derfor ikke bruges alene.

Undgå at file i dem selv med mindre det er strengt nødvendigt..... de må under ingen omstændigheder klippes med saks eller 3-i-1'er.

Stort :cheerleader3: fra Marianne

0

Tak for de gode råd. Jeg har nu fået lavet de flotteste negle og jeg er meget tilfreds med dem. Jeg skal straks i dag have købt noget mandelolie til mine neglebånd kan jeg godt høre, for de er nemlig ikke for pæne lige nu.

Jeg kan høre at der er lidt delte meninger om hvorvidt det er pænt efter en opfyldning eller jeg burde få dem lavet på ny. Jeg tror jeg afventer og ser hvad der sker og spørger til råds når jeg får lavet første opfyldning.

Jeg skal i øvrigt selv giftes 13. september og har planlagt opfyldning onsdag d. 10.

0

Nu har jeg været negletekniker siden 2002 - og kan sige dig - at hvis din negletekniker er god og dygtig til det hun laver - så kan man IKKE se forskel på nye negle og opfyldte negle, hvad enten de er med eller uden tip!

Og normal procedure er netop som Mus01 har skrevet længere oppe

0

Annonce ♥

Hejsa

Olien fra Creative er den bedste til dine negle!! - jeg har haft kunstige negle på i 1½ år - og den er virkelig et vidunder! Den hedder SolarOil og er ganske vist dyr men SÅ skøn... mandelolien behøves ikke nødvendigvis... De skal nok sørge for at gøre dine neglebånd pæne hos negleteknikeren...

0

Hejsa

Olien fra Creative er den bedste til dine negle!! - jeg har haft kunstige negle på i 1½ år - og den er virkelig et vidunder! Den hedder SolarOil og er ganske vist dyr men SÅ skøn... mandelolien behøves ikke nødvendigvis... De skal nok sørge for at gøre dine neglebånd pæne hos negleteknikeren...

Så dyr syntes jeg nu ikke olien er ;) og ja den lugter af mandelessens.. hehe

der er desværre alt for mange der er rigtig rigtig dårlig til at passe på sine negle/hænder...

Min negledame er fuldstændig i chok over hvor pæne mine negle er trods udgroninger. Det holder bare super godt på mig og ja så sørger jeg for og pleje mine hæmder.. de er jo mit visitkort.

Jeg får lavet akryl negle - ca. hver 4-5 uge får jeg dem fyldt op.. og ja hver 4 -5 gang tager vi dem af og jeg får nogle helt nye på.

Man skal huske på at det er individuelt om det er gele eller akryl negle der sidder bedst på en :thumbsupsmileyanim:

0

Tak for de gode råd. Jeg har nu fået lavet de flotteste negle og jeg er meget tilfreds med dem. Jeg skal straks i dag have købt noget mandelolie til mine neglebånd kan jeg godt høre, for de er nemlig ikke for pæne lige nu.

Jeg kan høre at der er lidt delte meninger om hvorvidt det er pænt efter en opfyldning eller jeg burde få dem lavet på ny. Jeg tror jeg afventer og ser hvad der sker og spørger til råds når jeg får lavet første opfyldning.

:biggrin:

Jeg skal i øvrigt selv giftes 13. september og har planlagt opfyldning onsdag d. 10.

Hejsa..

Tillykke med dine flotte negle, dejligt du er glad for dem :thumbsupsmileyanim:

Jeg er negletekniker, og vil sige som tidligere i tråden, pleje, pleje og atter pleje.

Hvis du plejer dine neglebånd med en god olie (jeg kan ikke anbefale mandelolie som nævnt) men køb olien hos din negletekniker, denne olie er jo netop fremstillet til neglebånd :)

og så dyr er den heller ikke....

Angående tip eller forstærkning......

Hmm det er en smagssag, dog vil jeg som negletekniker anbefale at lave forstærkning på dine egne (lad os sige 8 negle) med fransk kant og på de to "korte negle" kan man så bygge neglene til samme længde med gele.

Man kan overhovedet ikke se forskel :iloveyou:

Du skal så, synes jeg, købe et vedligeholdelses sæt (mon ikke også din negletekniker sælger sådan et)

Jeg sælger et sæt i en lille klar taske der indeholder 2-3 forskellige file, en poleringsfil, neglebåndolie, klar lak, neglelakfjerner, lim

Min erfaring siger mig, at har man sådan et sæt med, og lige kan rette en kant med filen hvis der opstår en sådan,

eller man i en vending kan lime neglen på hvis der sker noget.....

Ja så sker det ikke :cheerleader3:

Håber det gav mening.

:balloons:

hilsen JaneJ

0