Mizzangel

Toastmaster

25 indlæg i dette emne

Jah har I alle planer om at have en toastmaster?

Har aldrig været til bryllup før, så har lidt svært ved at sætte mig ind i det hele.

Vi blir kun lige omkring 20-25 - så er det nødvendigt med en toastmaster, og i så fald, hvem har I valgt til dette?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi bliver lidt over 40 mennesker og har en toastmaster til at holde styr på det hele. Men det er også fordi vi regner med at der kommer en del indslag og taler.

Nu ved jeg jo ikke hvor I holder festen, men man kan godt undvære en toastmaster, hvis bare køkkenet så sørger for sangene, men her er der så risiko for at de står klar med maden og så er der en der slår på glasset og vil holde tale.

Vi har valgt en god ven til toastmaster og vi valgte ham, fordi vi ved, at han vil give sig 100% for at vi skal få en fantastisk dag.

0

Del dette indlæg

Vi bliver lidt over 40 mennesker og har en toastmaster til at holde styr på det hele. Men det er også fordi vi regner med at der kommer en del indslag og taler.

Nu ved jeg jo ikke hvor I holder festen, men man kan godt undvære en toastmaster, hvis bare køkkenet så sørger for sangene, men her er der så risiko for at de står klar med maden og så er der en der slår på glasset og vil holde tale.

Vi har valgt en god ven til toastmaster og vi valgte ham, fordi vi ved, at han vil give sig 100% for at vi skal få en fantastisk dag.

Sørger Toastmaster for at der er ro osv når der kommer indslag eller hvad gør han?

0

Del dette indlæg

Sørger Toastmaster for at der er ro osv når der kommer indslag eller hvad gør han?

Tosatmaster sørger for at alle komme til med deres indslag på det rigtige tidspunkt og at folk er på plads. Han koordinerer sammen med køkkenet, så at man undgår at de skal stå og vente med maden og den bliver kold.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tosatmaster sørger for at alle komme til med deres indslag på det rigtige tidspunkt og at folk er på plads. Han koordinerer sammen med køkkenet, så at man undgår at de skal stå og vente med maden og den bliver kold.

Læste lige inde på BK hvad han skulle stå for - hold da op, det kan da godt være vi får svært ved at finde sådan en toastmaster - vi har undladet at invitere venner, og invitere kun den nærmest familie... Nårh den må vi lige tænke lidt over så :lol:

0

Del dette indlæg

Vi har en fest med 73 gæster og skal helt sikkert ha en toastmaster. Vi har valgt en af mine veninder fordi vi er sikker på at hun har hoved til at få det til at flyde + hun har ingen problemer med at tale i forsamlinger og vi er overbeviste om at hun vil gøre alt hvad der står i hendes magt for at gøre vores dag rolig.

Jeg har aldrig været til et bryllup uden en toastmaster. Og det har altid virket rigtig godt at toastmasteren lige tager ordet og gir det videre.

0

Del dette indlæg

Vi bliver ca. 65 stykker, og vi har valgt at have en toaster. Det bliver P fætter som bare er super til sådan noget, og han er ikke sådan en som vil få stres af MIG. For kunne jeg, så vil jeg helst selv styre festen og være toastmaster. Jeg har lidt svært ved, at det ikke er mig der kommer til at styre festens gang. :cheerleader3: Shit den kom til at lyde som om jeg er TOTAL kontrolfreak, det er jeg altså ikke. Kun lidt ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi bliver 18 mennesker, men vi har valgt at min bror skal være toastmaster alligevel, han bliver så samtidig gavekoordinator. Det lyder måske fjollet, men det er også ment lidt i sjov :cheerleader3:

Men omvendt er det rart at man ikke skal bytte noget :cheerleader3:

Kæresten mener at selvom vi kun er 18, vil han, hans far , min far og min bror holde tale, og min mor skriver nok en sang og det gør hans mor også, så der er alligevel noget der skal holdes styr på!

Man ved jo ikke hvad folk finder på :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

:cheerleader3:

Hej

Jeg kan ikke ladvære med at svare dit spørgesmål :cheerleader3:

Jeg synes til sådan en stort dag er det vigtigt med en toastmaster, for I to skal jo nyde hinanden uden for mange spekulationer. Der kommer nok et indslag eller flere så skal i nyde hinanden uden skal tage for mange praktiske hensyn

Toastmaster er jo ikke kun for planlægge hvornår der er taler men også søger for at gæster der ryger udenfor kommer ind eller søger for at alle gæster er med i indslag af taler eller sang.

Jeg håber at du kunne brug den til noget

Knuz

0

Del dette indlæg

Det har man ikke altid nej. Jeg spurgte gommen ved det bryllup jeg spillede ved i lørdags - da vi talte om hans tale - om han havde en toastmaster, og han spurgte hvad er det ? En der sørger for lys ? Jeg grinte - og det gjorde bruden også - og svarer så; når I ikke er flere er det måske heller ikke nødvendigt, og det gik da fint for der var ikke mange indslag.

Men jeg vil klart anbefale en toastmaster. Ellers risikerer man at folk bare taler når det passer dem uden nogen sammenhæng og uden koordinering med køkkenet.

Når en person på egen hånd tager ordet ved man dybest set heller ikke om det er for to minutter eller 20 minutter og det har en vis betydning for planlægningen, tilberedning af mad mv.

Man kan naturligvis også som det bliver sagt lade køkkenpersonalet styre det, men de har altså ikke samme føling med det som en person der sidder i centrum af festen og følger hele forløbet. De har jo mange andre gøremål også. Gæsterne er heller ikke lige så tilbøjelige til at melde indslag hos køkkenet som til en person blandt gæsterne, men som regel plejer det nu at gå fint fordi personalet som regel er vant til at holde bryllupsfester.

Toastmasterens vigtigste opgave er at sikre at taler og sange kommer på de rette tidspunkter. Dvs. i naturlige pauser, at indslagene kommer flydende og bliver fordelt/spredt over middagen. 1) for at undgå at der afholdes 4-5 taler/sange lige efter hinanden (men det kan være nødvendigt af og til) og 2) for at sikre sig at tidsplanen holder. Det er en fejl hvis man tror at en toastmaster skal være en person der er god til at tale og evt. være sjov. En god toastmaster kan også være en person der agerer i det skjulte og prikker folk på ryggen når det er deres tur, taler med køkkenet m.v. Har toastmasteren det i sig kan han/kun krydre det med små indslag, men det kan nemt blive for meget af det gode hvis vedkommende ikke "er født med det" eller bliver for dominerende.

0

Del dette indlæg

Feststedet vil gerne have, at vi har en toastmaster, som de kan kommunikere med, så de ikke ricikerer, at der kommer en lang tale lige når de f.eks. skal til at servere hovedretten og at kødet så bliver kold. Det kan jeg godt følge dem i. Først synes jeg egentlig, at det var lidt for "smart", men jeg kan godt se, at det er en god ide. Vi har falgt min kommende mands ven, som har prøvet det før.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har feststedet/tjeneren som toastmaster.

Jeg bryder mig ikke om at der er en gæst eller 2 der skal knokle med at få det hele til at passe og rende ud i køkkenet osv. Vil gerne have at mine gæster skal hygge sig uden at tænke på noget :cheerleader3:

Og feststedet har sagt at de tit er toastmaster, så dem har vi valgt at bruge :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Vi har planer om at spørge min svoger (søsters kæreste). Han er organiseret, så det kan vist godt gå til min kontrollerende karakter at han skal sørge for at det hele flyder og at tiden er godt disponeret over festen :cheerleader3: . Han kan være meget diskret, men igen så lægger man mærke til ham og ser ham på lang afstand da han er lidt over 2 meter høj. Jeg tror han vil passe godt ind i rollen og jeg glæder mig til vi spørger ham :)

0

Del dette indlæg

Vi bliver ikke ret mange, max 28 og har alligevel valgt at have en toastmaster. Vi har valgt en god kammerat, som osse var med til at fører os sammen. Valget af ham kom helt naturligt...der var bare ikke andre der kan varetage den opgave som ham. Ved han vil give 120% for vores skld og komme med nogle stikpiller i ny og næ så der vil blive grinet en anelse. Ved ikke om der kommer nogle indslag andet en en tale eller to, men så finder han på noget.

Knus Anita

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg bryder mig ikke om at der er en gæst eller 2 der skal knokle med at få det hele til at passe og rende ud i køkkenet osv. Vil gerne have at mine gæster skal hygge sig uden at tænke på noget :cheerleader3:

Og feststedet har sagt at de tit er toastmaster, så dem har vi valgt at bruge :heart:

De fleste som bliver spurgt og takker ja til at være toastmaster(e) ser det faktisk som en tillidserklæring, de lægger mange kræfter i forberedelsen og hygger sig med det (og de øvrige gæster) undervejs i festen. Det er de færreste der betragter det som knokleri/et rend, eller ser det som en byrde.

0

Del dette indlæg

Vi har inviteret 70, så vi burde sikkert have en toastmaster...men vi vælger alligevel ikke at have det. Det gør vi af den ene årsag, at vi har oplevet at toastmasteren ikke slapper af og nyder festen før hans "job" er forbi, altså typisk først omkring midnat. Og det vil vi ikke byde nogen af dem vi har inviteret. Men det er selvfølgelig forskellig fra person til person, men det er altså vores oplevelse.

Derudover satser vi på et meget uformelt bryllup og der bliver lagt lidt op til "højskole maner" da folk skal hjælpe lidt. Og ja - det kan godt være at der så komme en masse indslag lige oveni hinanden, men det må vi så tage med.

Vi skal have portionsanrettet forret (regner vi med) og derefter buffet. Så tror ik det bliver så stort et problem i forhold til maden.

0

Del dette indlæg

Vi skal have en af kærestens rigtig gode venner til det.

Det er faktisk mig der har valgt ham! Jeg ved, at han ønsker og nyder en fest i samme ånd som os, og han vil ikke være for dominerende. Alternativt havde vi talt om en af kærestens brødre - men jeg synes ikke, at det skal være en der kender den ene side supergodt, men overhovedet ikke den anden.

Ved at have en god ven - som nu er ene halvdel i yndlingsvenneparret - så får vi en der kender os begge godt, og som har overblikket til at gøre det godt! Jeg er overbevist om, at han ikke ser det som en byrde - men mere som en ære, at han er valgt til tjansen :loveboard:

By the way vi inviterer 80 gæster...

0

Del dette indlæg

Jeg bryder mig ikke om at der er en gæst eller 2 der skal knokle med at få det hele til at passe og rende ud i køkkenet osv. Vil gerne have at mine gæster skal hygge sig uden at tænke på noget :loveboard:

Og feststedet har sagt at de tit er toastmaster, så dem har vi valgt at bruge :loveboard:

De fleste som bliver spurgt og takker ja til at være toastmaster(e) ser det faktisk som en tillidserklæring, de lægger mange kræfter i forberedelsen og hygger sig med det (og de øvrige gæster) undervejs i festen. Det er de færreste der betragter det som knokleri/et rend, eller ser det som en byrde.

Ja, men det er stadig et KÆMPE arbejde for ham/hende. Og vedkommende skal tænke på det hele aftenen og kan ikke bare slappe af og nyde det, ligesom resten af gæsterne kan, fordi han/hun skal være klar hele tiden.

Desuden ved jeg at mange af de gæster vi skal have med ikke har lyst til at så op foran mange mennesker hele tiden.... Så jeg vil ikke udsætte vores venner og familie for det, når jeg nu ved at de få der vil kunne er for tæt på os (min far, svigermor osv.)

Vi vælger overtjeneren fordi han i forvejen har kontakt til køkkenet og derved har lettere ved at styre det med maden. Vi har oplevet ham dernede og han er VILDT dygtig.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man gør naturligvis som man vil og I kender overtjeneren der står for arrangementet. Naturligvis er der da også noget forberedelse ved det at være toastmaster og ihvertfald under middagen også noget "arbejde". Efter middagen er toastmasterens arbejde slut, men der er ingen som siger at en toastmaster nødvendigvis skal stå og tale overfor forsamlingen. En toastmaster kan også være usynlig og sørge for at taler og sange kommer i den rigtige rækkefølge. En skjult toastmaster kan være lige så god som en der præsenterer alle indslag og/eller kommer med sjove indslag, og også bedre. Det helt afgørende er at man kan styre begivenhedernes gang og tidsforløbet.

Jeg bryder mig ikke om at der er en gæst eller 2 der skal knokle med at få det hele til at passe og rende ud i køkkenet osv. Vil gerne have at mine gæster skal hygge sig uden at tænke på noget :loveboard:

Og feststedet har sagt at de tit er toastmaster, så dem har vi valgt at bruge :loveboard:

Ja, men det er stadig et KÆMPE arbejde for ham/hende. Og vedkommende skal tænke på det hele aftenen og kan ikke bare slappe af og nyde det, ligesom resten af gæsterne kan, fordi han/hun skal være klar hele tiden.

Desuden ved jeg at mange af de gæster vi skal have med ikke har lyst til at så op foran mange mennesker hele tiden.... Så jeg vil ikke udsætte vores venner og familie for det, når jeg nu ved at de få der vil kunne er for tæt på os (min far, svigermor osv.)

Vi vælger overtjeneren fordi han i forvejen har kontakt til køkkenet og derved har lettere ved at styre det med maden. Vi har oplevet ham dernede og han er VILDT dygtig.

0

Del dette indlæg

Jeg var til bryllup sidste efterår hos min veninde - vi var 32 gæster. De havde valgt gommens far til toastmaster, hvilket var rart for både gæster og brudepar. De havde meldt ud i invitationen at han var det og derfor skulle alle ndslag drøftes med ham.

Brudeparret nød festen i fulde drag og os gæster der havde indslag havde drøftet det med toastmaster inden festen.

Derfor havde han fuld kontrol over festen i samarbejde med køkkenet, hvilket gav en stille og rolig fest uden for mange overraskelser.

Derfor er mit råd at vælger I en, så lad det være 100 % op til ham/hende at styre slagets gang, og husk at inddrage ham/hende så tidligt som muligt i planlægningen af festen.

Anja

0

Del dette indlæg

hejsa

ja jeg har heller ikke helt styr på det der med toastmaster....men tror det er rart med en som kan bevare overblikket !!

Vi blir 45-50 stykker - og har valgt min mors kæreste som toastmaster (eller vælger :bestwishes: - så gir det oz ham en lille roller....det synes jeg er meget rart !!

:)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer