Guest juhlnielsen

13 til bords

11 indlæg i dette emne

Vi skal sidde ved 4 borde af 10 personer - og der er ikke plads til flere - og så skal der være et langt bord, hvor der kan sidde op til 18 personer. Nu er problemet det at for at få det til at gå op, kommer der til at sidde 13 ved det lange bord. Kan man det, eller hvordan redder jeg den - kan man f.eks. sætte en nisse på bordet eller har I andre gode ideer?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså nu er det jo de færreste der er vildt overtroiske nu til dags, men der kan selvfølgelig være en enkelt eller to der ikke bryder sig om det. Min svigerinde er lidt hys omkring det, så hun sætter altid en ekstra kuvert på for at undgå 13 til bords når det er nødvendigt...

0

Del dette indlæg

jeg har den overbevisning at man ikke skal lade sig styre af overtro... det er livet simpelthen for kort til.. bare fordi der er en gammel fuld nisse der engang lige har sagt at der ikke må sidde tretten ved et bord, skal man så høre på hvad han har sagt? op i røven med overtro.. jeg vil ikke lade mig styre af sådan noget... bare min mening... du/i kan sagtens sidde tretten ved bordet

0

Del dette indlæg

Det er meget forskelligt hvordan folk har det med gammel overtro, personligt tror jeg ikke selv på det. Men jeg ved min nu afdøde farmor ikke ville bryde sig om det. Da vi var børn sad hun altid ved børnebordet, når familien var samlet, da der ellers ville have siddet 13 til bords ved voksenbordet.

Men, som du selv siger kan du da sætte en lille nisse/bamse/dukke på bordet og så er det problem løst, hvis der skulle sidde nogen der er lidt overtroske

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Medmindre du ved på forhånd, at der er en eller flere, der vil være meget utilpasse ved det, og som du gerne vil tage hensyn til, så kan jeg ikke se nogen grund til at bekymre sig om det; det er jo bare overtro.

Vi havde 4 borde til vores bryllup, og der var 13 til bords ved dem alle sammen :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

JEg vil også sige at det kan man sagtens.. I min familie vil ingen ikke engang ligge mærke til det..

Og det er vel også fløjtende lige meget.. Min fars lykketal det er 13 og han har klarede sig ret godt igennem hele livet af den grund..

0

Del dette indlæg

Jeg ville på ingen måde have noget i mod det eller forsøge at undgå det, hvis det var mig, det gjaldt. Hvis nogen i selskabet har et problem med 13 til bords, ville jeg også bruge det med at sætte en knappenål i dugen - det er et gammelt, diskret kneb. Vill godt nok være ked at at have tomme kuverter, nisser, bamser eller andre forstyrrende elelmenter midt i den borddækning, jeg har brugt oceaner af tid på at få til at se smuk ud...

Redigeret af MC-pigen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville på ingen måde have noget i mod det eller forsøge at undgå det, hvis det var mig, det gjaldt. Hvis nogen i selskabet har et problem med 13 til bords, ville jeg også bruge det med at sætte en knappenål i dugen - det er et gammelt, diskret kneb. Vill godt nok være ked at at have tomme kuverter, nisser, bamser eller andre forstyrrende elelmenter midt i den borddækning, jeg har brugt oceaner af tid på at få til at se smuk ud...

helt enig :bearhug:

0

Del dette indlæg

Tja, er heller ikke så overtroisk hvad det angår, men min mor bryder sig ikke om tretten til bords. Når det sker, sætter hun en knappenål i dugen, så er der fjorten "hoveder" ved bordet :bearhug:

Jeg har også tidligere hørt om denne løsning.

Den tror jeg jeg ville vælge som "udvej" hvis man er overtroisk eller har gæster som er.

:7himmel:

Knus

0

Del dette indlæg

Den med knappenålen så der bliver 14 hoveder til bords ville jeg bruge da den ikke vækker den store opmærksomhed samt dem der kommentere det kan du vise nålen, eller toastmasteren kan nævne det på en sjov måde.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer