Regina_lady

Indbydelser og Dresscode

14 indlæg i dette emne

Jeg er så småt gået i gang med at skrive, en "klade" til vore indbydelser. og jeg vil gerne skrive Dresscode, da min kommende mand kommer i jakkesæt med vest. og min mor troede nemlig at han kom i kjole og hvid eller smoking. Så det er der sikkert også andre der tror og det er jo ikke godt hvis de kommer i noget der er "finer"...

Men hvad ligger i, i en Dresscode, der hedder festtøj...???

I invitationen skriver jeg: Dresscode: Festtøj (Gom: Jakkesæt m. Vest, Brud: Ja, brudekjole). Overvejer at skrive Prinsesse ved min i steden for brudekjole, for jeg bliver jo en prinsesse :cheerleader3:

Redigeret af Regina_lady
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså nu kan jeg slet ikke huske hvor jeg har set det, men jeg har læst herinde noget om hvad man kan skrive som dresscode, så prøv at søg...

Men ellers skriver vi ikke noget i vores indbydelse - andet end måske "festligt" - jeg tænker at folk må komme i lige det de har lyst til - hellere at de komme i bukser og polo og føler sig tilpas, end at de skal have det stiveste på, og så ikke have det rart en hel aften...

Og jeg synes, det vil være helt perfekt, hvis du skriver prinsesse ud fra dig - sød tanke :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

På bryllupklars egen hjemmeside er der dette skema:

post-30921-1226069343.jpg

Tak for jeres svar :cheerleader3:

Men du fra det skema, så er festligt nok meget passende at skrive, som dersscode i vores invitation :bunny_4:

Har lige været ude og købe en masse bånd til dem, så nu mangler jeg kun lidt som de ikke lige havede i Pandura men det kan bestilles på deres hjemme side, så det må jeg ind og kigge på, så jeg kan få dem lavede færdige :)

0

Del dette indlæg

Nu synes jeg det er helt hen i vejret at skrive dresscode på. Det må bliver en enormt stram fest, hvis man vælger at skrive det i sin invitation.

Hvis jeg fik en invitation hvor der stod hvad jeg skulle have på - er jeg ikke sikker på jeg gad at møde op til denne fest.

HVIS jeg skulle tvinges på nogen måde til at skrive noget om påklædning i min invitation ville jeg nok skrive festligt tøj... Men ikke ordet dresscode!

0

Del dette indlæg

Nu synes jeg det er helt hen i vejret at skrive dresscode på. Det må bliver en enormt stram fest, hvis man vælger at skrive det i sin invitation.

Hvis jeg fik en invitation hvor der stod hvad jeg skulle have på - er jeg ikke sikker på jeg gad at møde op til denne fest.

HVIS jeg skulle tvinges på nogen måde til at skrive noget om påklædning i min invitation ville jeg nok skrive festligt tøj... Men ikke ordet dresscode!

Jeg har det så lige omvendt. Jeg bliver drøn irriteret hvis der til den slags arrangementer ikke står en dresscode. Jeg er engang mødt op til et bryllup, hvor jeg var finere klædt end bruden.Var glad for at jeg "kun" skulle deltage i receptionen. Vi skrev dresscode på vores invitationer og dette var blandt andet medvirkende til at et par blev væk. Men vi bad ikke om galla, bare om at folk fandt deres pæneste tøj frem. Det var overhovedet ikke nogen stram fest og alle havde det dejligt med at være passende klædt til lejligheden.

0

Del dette indlæg

Jeg har det så lige omvendt. Jeg bliver drøn irriteret hvis der til den slags arrangementer ikke står en dresscode. Jeg er engang mødt op til et bryllup, hvor jeg var finere klædt end bruden.Var glad for at jeg "kun" skulle deltage i receptionen. Vi skrev dresscode på vores invitationer og dette var blandt andet medvirkende til at et par blev væk. Men vi bad ikke om galla, bare om at folk fandt deres pæneste tøj frem. Det var overhovedet ikke nogen stram fest og alle havde det dejligt med at være passende klædt til lejligheden.

Jeg er enig med 310508.

Det ville da være rigtig træls at møde op og være enten overdressed eller underdressed!

Vores fest bliver på ingen måde stram, selvom vi skriver dresscode i invitationen. Men vi skal holde festen på en ret fin restaurant og det ville ikke være rart for gæsterne at møde op i cowboybukser og t-shirt og slet ikke hvis dem der kender stedet møder op i smoking og kjole :cheerleader3:

Det jeg vil sige er: at dresscode på ingen måde er en løftet pegefinger for hvad man må og ikke må tage på, men ment som en hjælp til gæsterne om hvad de kan tage på for "at passe" ind. :bunny_4:

Redigeret af AnnWP
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil til dels give dig ret - jeg vil heller ikke skrive dresscode i vores invitation. Jeg mener nok, at man - hvis man selv er i tvivl om hvad man skal have på - kan ringe og spørge dem som har inviteret. Og selvom det sikkert er ment som en hjælp til gæsterne at man skriver det, synes jeg godt det kan opfattes som en "ordre", hvis I forstår. Jeg vil helst have at folk har det på som de føler sig godt tilpas i - f.eks. har vi et vennepar hvor han ikke kan lide at have smoking på - og hvis vi holdte en fest og skrev galla, ved jeg - at han ville komme i det vi havde "forlangt" men han ville ikke få en god fest. Og min fest bliver altså ikke dårligere af at folk har f.eks. cowboybukser på. Det er jo personer jeg/vi inviterer fordi vi kan lide DEM.

Nu holder vi så vores fest i en spejderhytte og der er heldigvis frit valg - regner faktisk ikke med at folk kommer i det stiveste puds - men hvis de gør så er det da fedt. Og hvis der er 30 grader varmt og man har mest lyst til shorts...så fred være med det.

0

Del dette indlæg

Jeg vil have at mine gæster har det godt i det tøj de har på. Er der så en der kommer i cowboybukser og skjorte, så er det altså ligeså godt som smoking, præcis som Winston også sagde det.

Og så har jeg forhåbentligt så "kloge" gæster at der ikke er nogen der kommer i joggingtøj!

Jeg ville kraftigt overveje om jeg ville med til en fest hvor der stod hvilket tøj jeg skulle have på - og nej der er ikke en hjælp, der ER en løftet pegefinger. Folk er voksne nok til at selv kunne finde ud af om de skal til bryllup eller til grillfest.

Jeg synes det er en fornærmelse overfor folk. Sådan ved jeg også flere der skal med til mit bryllup ville have det. Men hva, så er det jo godt vi er så forskellige :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg vil have at mine gæster har det godt i det tøj de har på. Er der så en der kommer i cowboybukser og skjorte, så er det altså ligeså godt som smoking, præcis som Winston også sagde det.

Og så har jeg forhåbentligt så "kloge" gæster at der ikke er nogen der kommer i joggingtøj!

Jeg ville kraftigt overveje om jeg ville med til en fest hvor der stod hvilket tøj jeg skulle have på - og nej der er ikke en hjælp, der ER en løftet pegefinger. Folk er voksne nok til at selv kunne finde ud af om de skal til bryllup eller til grillfest.

Jeg synes det er en fornærmelse overfor folk. Sådan ved jeg også flere der skal med til mit bryllup ville have det. Men hva, så er det jo godt vi er så forskellige :cheerleader3:

Det er kun fordi du har valgt at opfatte det sådan.

Jeg opfatter det som en hjælp og har man ikke tøj til det, er der jo en mulighed for at ringe til værtsparret og forhøre sig om man SKAL have det på eller om det bare er en rettesnor så man ikke bliver over- eller underdressed.

Men du kender jo bedst dine gæster og ved jo nok hvordan de opfatter det. JEg ved dog at mine gæster vil synes det er rart at vide hvilken "gruppe" tøj de skal tage på. Og jeg forventer LANGT fra at de skal gå ud og bruge penge på det eller komme i noget de ikke kan holde ud at have på. Jeg stoler på at mine gæster kender mig så godt at de ved hvad jeg mener med dresscoden.

Men det er jo bare min mening.

0

Del dette indlæg

Jeg synes godt at man kan tillade sig at skrive dresscode i sin indbydelse...

Jeg vil opleve det at det er dybt fornærmende hvis gæsterne kunne finde på at dukke op i cowboybukser til et bryllup, især mit eget. Det er jo ikke ligefrem en grillfest vi er til.

Dette siger jeg af den grund, at jeg ved at nogle i min familie sagtens kan finde på det. Men det gider jeg ikek at se til mit bryllup. Når der står festlig påklædning, så mener jeg festlig påklædning og ikk cowboybukser.

Om det så er en løftet pegefinger eller ej. Det kan vi diskutere. Men alligevel synes jeg at det er helt på til brudeparret selv.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I det store hele gælder det vel også om at man selv er afklaret med hvilket slags bryllup man vil have, - og hvem gæsterne af. Jeg synes godt at det kan være for stift, men igen skal man holde bryllup på et slot, så er jeans ikke at foretrække. Min kæreste kan godt finde på at møde op i jeans til et bryllup (ikke hans eget, for så får han hug) men så har han en frisk/fin blazer på og skjorte og det synes jeg egentlig meget godt om.

Vi har lavet udkast til vores invitationerne og der kommer til at stå; Påklædning: ja tak!

Så må fok selv finde ud af hvad de tager på, men mon ikke at de alle har pli nok til ikke at møde p i arbejdsoveralls, bermudashorts mv?

0

Del dette indlæg

Vi skriver følgende: Påklædning: Vi er i fint, men ikke stiveste puds

Da bruden nødigt vil overstråles, bedes alle gæster være påklædte

Alle ved at vi holder et afsappet bryllup og alle er velkomne i hvad de føler sig bedst tilpas i. Det kan absolut ikke ødelægge min dag at nogen møder op i cowboy bukser og gummisko.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer