Guest missbliss

dress code

13 indlæg i dette emne

fool Er der nogen med mere salonfähigkeit end jeg der har forstand på påklædning bestemmelser??

Hvis min forlovede tager et "brude jakkesæt" på, må de andre gæster så kun komme i jakkesæt (og ikke smoking idet man ikke må være "pænere end brud/gom)?

Vi gider ikke rigtig kjole og hvidt el. smoking selv men ved at visse af gæsterne helst vil komme i det.

Hvad med pigerne? Kan man sige at de skal komme i lang kjole eller er det kun ved galla/smoking?

Er der nogen der er stødt på en hjemmeside om dette emne eller bare ved noget så ville det være skønt at høre om - jeg er nemlig vied at blive tosset af alle de meninger/ ideer som svæver rundt i denne del af bryllupsforberedelserne taz

:hjerte:

missbliss

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Missbliss

Hvad tøj angår til forloveren og de andre gæster, så vil jeg ikke til mit bryllup "bestemme" hvilket tøj gæsterne kommer i. Man kan jo komme til at sætte folk i en frygtelig økonomisk situation. I har jo heller ikke lyst til kjole og hvidt eller smoking, så min mening; lad folk komme i hvad de har det bedst med og lyst til, det har I jo valgt.

Pia :heppe:

0

Del dette indlæg

Vi lader også vores gæster møde op i det de vil, det er jo ikke deres tøj vi skal kigge på..

Vi forlanger ikke at gæsterne køber sig fattige i tøj, fordi vi har bestemt at de skal have det og det på...

Man møder i det man nu syntes er passende fool

Men det er jo helt op til jer, men jeg kender ikke reglerne..

:balloon: Maibritt

0

Del dette indlæg

:lol: ....Vi er nok lidt mere sippede så, efter nogen udsagn. :)

Vi har en dresscode der hedder enten balck tie (jakkesæt) eller smoking.

Min mand har jakkesæt på i kirken og smoking om aftenen.

Der nævnes altidk kun for mændene - kvinder ved så at for dem hører der lang aftenkjole med.

Vi ønsker ikke at nogen møder op i cowboybukser og skjorte! Sådan er det bare.

Camilla

:balloon:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er visse regler for hvad man skriver på invitationen (eller siger mundtligt) ifb. med tøj til bryllup.

Det ER nemlig sådan at ingen må være finere end bruden/gommen. :lol: Hvis gommen tager smoking på, så kan de mandlige gæster VÆLGE at komme i smoking eller jakkesæt - med mindre der står smoking/kjole og hvidt på invitationen, så SKAL de komme i smoking/kjole og hvidt.

Min kæreste skal have en mørk habit på, så vi har valgt at skrive festlig påklædning på invitationen. Det betyder at man ikke skal komme i sine hullede bukser fra Frelsens Hær, men også at man ikke bør tage smoking på. Vi har ladet det sive ud til vores fædre at de ikke skal have smoking på, og da vi skal giftes kl. 11.30 regner vi bestemt ikke med at andre mænd finder på at komme i smoking! (Jeg mener faktisk der er en regel der hedder, at man ikke "må" bære smoking før kl. 17!)

Men hvis du går ind under "Brudeparret" her på siden (oppe foroven), så tror jeg faktisk det er der jeg har læst reglerne. :):balloon:

0

Del dette indlæg

Jeg var til bryllupsmesse i slangerup. Og der hang det flotteste jakkesæt. Og der spugte jeg om det samme, nemlig hvis min mand tog et lyst jakkesæt på, med vest og det hele, om folk så ikke måtte komme i smoking. For jeg ved at mange kommer i smoking. Og han fortalte at de kunne sagtens tage smoking på, det var ikke fordi det var finere. For nutidens smokinger er nemlig alle de lyse jakkesæt der kommer frem. Men selvfølgelig er det et ? om hvad i selv syntes...

0

Del dette indlæg

Tyara har ret. Brudgommens toej definerer gaesternes paaklaedning. Brudgommen kan vaelge at tage smoking paa, hvis han skal giftes efter kl. 15, og har gommen smoking paa, kan gaesterne ogsaa komme i det. Reglerne om klokkeslet er der dog mange der efterhaanden ser stort paa. Jeg skal giftes kl. 14.30 og min kommende mand skal have et af de moderne "long suits" paa og har derfor bedt gaesterne om at komme i jakkesaet. Flere (inklusive vores faedre) er efterfoelgende blevet skuffede, saa nu overvejer vi at se stort paa diverse regler og bede folk komme i hvad de har lyst til (saa laenge de kommer i enten jakkesaet eller smoking - jeg er nok lidt sippet som CamillaB)!

Stine

0

Del dette indlæg

Jeg vil også give de sidste ret... men selv om vi kender reglerne om at man ikke må have smoking på hvis gommen ikke har det, så har vi sagt til vores fædre at de gerne må - for de kan bedst lide smoking og skal da have lov til det så. -Og der er alligevel INGEN der bliver flottere end min mand!

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/00000858.gif

Det med kjoler - jeg er også ret sippet og forventer lange kjoler eller tilsvarende festtøj til et bryllup - men jeg har bare erfaret en del gange efterhånden at mange piger ikke bryder sig om dette. Derfor har jeg skruet mine - eller ret sippede - forventninger ned.

Jeg ved at mange kommer i flotte lange kjoler til vores bryllup, men hvis bare de piger der ikke bryder sig om det, kommer i noget andet flot, som man ved de har tænkt lidt over (læs: de har gjort lidt ud af det og ikke ligner sig selv en mandag på arbejde), så vil jeg være glad.

Carina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dresscode på invitationen

Herrerne

Galla........Kjole og hvidt, Uniform

Smoking/Black Tie............ Smoking

Mørkt kostume........... Mørkt jakkesæt

Kvinderne

Galla........Lang aftenkjole

Smoking.........Lang aftenkjole, kort aftenkjole

Mørkt kostume........Lang aftenkjole, kort aftenkjole, elegante lange bukser og pæn bluse/skjorte

Festligt

Dit pæneste tøj – men kom ikke i jeans og gummisko selvom at det er meget moderne blandt de unge. Dit pæneste tøj – men kom ikke i jeans og gummisko selvom at det er meget moderne blandt de unge.

Ingen dresscode Spørg brudeparret Spørg brudeparret

Regler for påklædning

Der er flere traditioner forbundet med gæsternes påklædning. F.eks. må de kvindelige gæster ikke bære hvidt, da denne farve er forbeholdt bruden. Nogle mener endda også, at de kvindelige gæster heller ikke må bære sort, som er sorgens farve. Som kvindelig gæst bør du heller ikke bære diadem, medmindre det er skrevet i invitationen, at det er tilladt.

For herrerne gælder det, at hvis brudgommen ikke bærer kjole og hvidt, så må gæsterne heller ikke gøre det. Det samme er gældende med smoking, da gæsterne ikke må være finere klædt på end brudgommen. For smoking gælder det endvidere, at den ikke må bæres før kl. 17. Det er op til jer selv og brudeparret, hvor hårdt I vil hænge jer i disse traditioner, men spørg hellere brudeparret en gang for meget for at være på den sikre side.

I kirken anses det for god smag, at skuldre er tildækkede, og at kvinderne ikke er alt for nedringede.

-------------------------------------------------------

Dette er taget herinde fra under bryllupsgæster.

Knus Jane :hjerte:

Redigeret af jane-san
0

Del dette indlæg

Hej

Vi har gjort det at vi ikke har skrevet nogen dress code i invitaionerne, da vi mener det er helt op til folk selv; feks vil nogen blive forarget over at vi skrev noget som gjorde at de skulle ud at købe nyt tøj de aldrig mere vilfå brugt. Vi tager folk som de kommer, og det er jo det der er vigtigst for vores fest at folk kommer, og så er det næsten uanset hvilket tøj de har på.

Synes jo at når nu vi holder det på hotel er det lidt en dress code i sig selv, hvis det var i forsamlingshus noget andet, og på slot noget helt tredie.

Håber det hjalp dig lidt

Knuz Heidi fool

0

Del dette indlæg

Tjaaa....

Et eller andet sted er det jo lige gyldigt hvor meget vi herinde terper Emma Gad, hvis gæsterne ikke gør det samme http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Personligt ønsker jeg at folk tager rigtig pænt tøj på, men om det er smoking, jakkesæt eller kjolesæt er for mig underordnet. Jeg synes det er flot alt sammen, og som en anden skriver er jeg altså ikke bange for at nogen bliver pænere end min mand.

Jeg synes også det er synd/ærgeligt at fratage mandlige gæster muligheden for at lufte deres smoking, hvis de har sådan en og vildt gerne vil have den på. Jeg har i hvert fald en del i min omgangskreds, der ikke lige har 4 sæt af hver hængende, så de frit kan vælge. Og hvis man er en familie på 4 er det lidt af en udskrivning hvis man skal købe 2- jakkesæt eller smokings og 2- lange aftenkjoler!! samt gave, måske transport, overnatning mm... for at komme til bryllup.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

[font=Arial]
Jeg synes også det er synd/ærgeligt at fratage mandlige gæster muligheden for at lufte deres smoking, hvis de har sådan en og vildt gerne vil have den på. Jeg har i hvert fald en del i min omgangskreds, der ikke lige har 4 sæt af hver hængende, så de frit kan vælge. Og hvis man er en familie på 4 er det lidt af en udskrivning hvis man skal købe 2- jakkesæt eller smokings og 2- lange aftenkjoler!! samt gave, måske transport, overnatning mm... for at komme til bryllup.

Det er lige præcis det jeg mener

HEidi fool

det ovenover skulle gerne være et citat fra cille, i en hvid boks, men det kan jeg vidst ikke finde ud ad.

Er der evt nogen der kan hjælpe mig med dette.

Redigeret af heidi79
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer