anitaelise

Anita og Thomas´s bryllup 8. august 2009

438 indlæg i dette emne

Så blev det min tur til at lave en planlægningstråd..... :cheerleader3:

Jeg har huseret herinde i et stk tid, men ja overksuddet og tankerne har været et helt andet sted. Blev for en måned siden mor til mit 2. barn, en dejlig dreng.

Nå men lidt om mig, os og vores forlovelse.

MIG: Jeg er 26 år, uddannet pædagog(blev jeg i januar 08) og mor til Emilie 080404 og Gustav 131008. Jeg elsker at bruge tid på at planlægge ting, som f.eks det her fantasiske bryllup ned til mindste detalje. Min veninde siger ofte at det da bliver årest fest fordi jeg tænker på ALT! hahahahaha slevfølgelig bliver det årest fest. Ellers bruger ejg tid på min dejlige familie og mine fantastiske venner.

OS: Vi mødte hinanden for snart 3 år siden(det må det blive til marts 09) Min veninde som jeg gik på seminariet med mente at nu var det tiden at jeg mødte en ny lækker mand, havde jo osse været single i hele 4 måneder!!! :) Så hun mente da at hendes kæreste kammerat der alligevel kun boede 20 km fra mig var et godt bud, han havde været single i 4 år og trængte da helt sikkert snart til noget :) mente hun......

Så hun gav ham da mit nummer og så måtte vi jo se. En halv time senere, midt under et meget spændende foredrag(NOT) tikkede der en sms ind på min tlf. Der stod: Hej, jeg hedder Thomas og har en lang en på 40 cm......" Jeg viset den, med tårer i øjnene af grin, til min veninde og vi brød begge ud i et stort grin, hvilket ikke var velset midt under foredraget.....JA UNDSKYLD!!!!.

Vi skrev frem og tilbage i en uges tid og besluttede os da for at mødes. Det endte med en blind date hjemme hos mig. ALDRIG har jeg været så nervøs i hele mit liv. JEg tror kun jeg sad stille mens vi spiste, ellers rendte jeg rundt. Det eneste jeg husker fra den dag er at mit første indtrk af ham ikke var voldsomt imponerende. Han virkede ikke som min type. Nå men han kom på besøg weekenden efter igen og weekenden efter igen. Der var der alligevel opstået et eller andet imellem os, og jeg tog mig sammen og spurgte om han ville overnatte...Nej, ellers tak lød svaret!!!! HALLO, jeg tilbyder mig selv og du siger nej tænkte jeg....Men det fortrød han så da han var gået ud af døren, men stolt som han var slugte han den og kørte hjem. TO dage senere overnattede han og ja siden har vi været sammen. 1/4-09 i 3 år!

FRIERIET: Ja det skal der jo til når man skal giftes.... Og indrømmer gladeligt at det ikke er romantisk. Vi belv forlovet sidste år d. 16/11. Vi havde gået og snakket lidt om at bryllup i et stk tid, men det der med ringene kunne vi ikke blive enige om. Det skulle ikke bare sådan noget materialistisk noget vi "bare" havde. Der skulle ligge en betydning bag. Da den/de var fundet tog vi ud og kiggede ringe. 14 dage senere var de færdige og klar til afhentning. Min kære kæreste hentede dem og gik på knæ i soveværelset :bunny_4: ...havde jeg godt nok ikke forventet....han kiggede på mig og spurgte hvad jeg skulle lave de næste 50-60 år, og om jeg ville gifte mig med ham? JA det vil jeg.............ELSKER DIG. :)

Redigeret af anitaelise
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

INDEX: (bare så det hele bliver lidt overskueligt.

Det har vi styr på indtil videre:

Datoen: Det bliver den 8.august 2009. Den 8/8 er valgt udfra: min datters fødseldag+min+thomas´s giver tilsammen 44= 4+4= 8, vores forlovelses dag: 16/11= 1+1=2, 16/2= 8, altså den 8/8 og ja så måtte det bare være næste år, da jeg er lidt traditionel og gerne vil giftes på en lørdag.

Kirken: Rønninge Kirke, hvor jeg både er døbt og konfirmeret. Vielsen finder sted kl. 14.00 Den flotte røde kirke

Feststedet: Skal holdes på Mørkenborg kro se billede her

Samtale med kroen + MENUEN: Kan læses lige her

Overnatning: Vi overnatter på feststedet, det er med i prisen :) , sikken service.

Ringene: Vi bruger vores forlovelses ringe, som er lavet i titanium, med to sliberiller der ligesom mødes på midten. I min er der to sten. En del af ringenes betydning for os er nemlig at det er de samme ringe vi bruger både til forlovelse og vielsesringe.

og kan ses her

Ringæsker: er købt brugt og kan ses her og med deko på her

Kjolen: Er et stort dilemma for mig, har endnu ikke fundet ud af om jeg vil købe eller leje. Og hvad passer overhovedet il min buttede lille krop. Så d. 17/1 prøver jeg kjoler i Lilly og d. 24/1 i Glamour og så må vi se om der findes noget der kan skjule de små ting jeg er knap så tilfreds med. Uh ha hvor jeg glæder mig, selvom jeg frygter at stå der foran sådan et stort spejl og bare ligne en KAGE!!!! hahahahahaha, smider selvfølgelig billeder ind så snart jeg har været afsted. Mine tnaker om kjolen kan du se her

Lidt inspirationsbilleder kan ses her og her mere her lidt mere her og lidt mere...

Kjoleprøvning i LILLY:

kjole nr. 1 her

Kjole nr. 2 her

Kjole nr. 3(yndlingskjolen) her og her

Kjoleprøvning i Glamour: Beretning her

MIN KJOLE: SÅ BLEV DEN ENDELIG FUNDET OG ER BESTILT! se den lige her og idag( 6.juli) kom den endelig ind af døren. Se billedspam af den herfra

Undertøjs inspiration: ja det skal jo osse være i orden. Her er en mulighed :cheerleader3:

Undertøj: det endelig sæt.....kan ses her

Strømpebånd: har jeg da lige købt.....se det her Fandt et andet jeg bedre kunne lide og dekorerede det så det passer til os :) se det lige her

Gommens tøj: her

Tøj til børnene: kan ses her og et sæt mere her Og de sæt vi købte kan ses herfra

Nattøj: kan ses her

Tasken: Sådan en skal der jo til. Lidt inspiration kan ses her og den jeg ender med at eje kan ses her

Noget nyt, noget gammelt osv: Er endelig faldet på plads og kan læses her

Monogram: er ikke kun forbeholdt de kongelige.... se her og en ide mere her

Chokolader: er købt og kan ses her

Farvetema og invitation: kan ses her og de nye invitationer kan ses her

Bordpynt: Lidt inspiration her

Invitationerne: endelig færdige....se dem her

Kreative tiltag: Mindeæske, kurv til kirken og toastmasterklokke :bunny_4:kan ses her

Kirkehæfter: #179-182 kan ses her

Vores fine lys: Kan ses her

Gæstebogen: Færdig og kan ses her

Blomsterinspiration: er bare vild med roser her og her og her

Transport: har vi sparet væk. I stedet for shimer vi vores fine volvo S60 op med lidt tyl osv

Fotograf: Kira Leth se her og billederne skal tages ude ved feststedet, der er perfekt location med en sø og det hele

Brudesko: har fundet lidt ideer til hvad jeg godt kunne tænke mig se her og link til hjemmeside hvor de kan købes billigere end herhjemme se her :bearhug: og her er de så de kære sko jeg har købt her

Gaveæsker: er næsten færdige og kan ses her

"Tears of joy" servietter: her

Hår: inspiration til kort hår se her

Diadem:Har jeg købt brugt af en herinde fra. kan ses her

Kagen og topfigur: Har vi bestilt ved den lokale konditor. kombinationen bliver lime og mørk chokolade. Ovenpå kommer der vores monogram da vi er blevet enige om at disse topfigurer ikke siger noget om os. Så vi holder stilen med monogrammet.. Topfiguren bliver en af dem der kan ses her og her og link til hvor FIGUREN kan købes her

Kageknivsæt: Har vi lige modtaget fra Somethingblue.dk idag og det kan ses lige her

Morgengave til manden: her og den endelige gave kan ses herfra

Toastmaster og gavekoordinator: jubii, så er de osse fundet.....læs her

Ønskelisten:kan ses her

To do listen: opdateres løbende og kan ses her

1. Bryllupsgave: ja næsten 2 måneder før tid fik vi denne gave :)

Redigeret af anitaelise
0

Del dette indlæg

Feststedet....Mørkenbrog Kro

Her skal vi holde vores bryllup. Vi har lejet den lille sal, med udsigt udover søen, med hængebirk rundt om. Samtidigt er der en lille kanap hvor vi kan svinge træbenene efter middagen

Se evt. mere her: http://www.morkenborgkro.dk

post-31927-1226584577.jpg

Redigeret af anitaelise
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores monogram:

Det har min kære tilkomne mand lavet helt selv....han laver meget grafisk arbejde, så det tog ca. 2 min for ham.

En anden mulighed hvor bogstaverne er omvendt, altså AT(har jeg tyvstjplet herinde fra)

Monogram.doc

post-31927-1226651230.jpg

Redigeret af anitaelise
0

Del dette indlæg

Vores farvetema og invitation:

Vi har valgt farverne sort, lime og creme. :cheerleader3:

Her lige et billede af vores invitationer, det er kun en prøve, men de skal snart sættes i produktion :bunny_4:

Det er lidt svært at se, men den er sort, med noget grønt gennemsigtigt papir ude til venstre, to cremefarvede hjerter med grønne perler på og et stk papir med teksten: welcome to your wedding på, selvfølgelig i creme farvet.

post-31927-1226586522.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

To do liste: Grøn: "færdig", Orange: igang/undersøger, Rød: Ikke gjort noget endnu

Huskelister 6-12 mdr. før brylluppet

□ Fastsæt dato og tidspunkt for brylluppet 8. august 2009

□ Reserver kirke

Rønninge Kirke

□ Lav et bryllupsbudget max 50.000

□ Lav en foreløbig gæsteliste vi bliver ca. 25 og det holdes uden børn

□ Reserver festlokale Mørkenborg Kro

□ Book fotograf og/eller videooptagelse Kira Leth

□ Arranger transportmiddel til dagen Sørger brormand for

□ Bestil tid hos frisøren

□ Bestil tid til at få lagt makeup

□ Begynd at se efter brudekjolen, skoene og tilbehøret

□ Book brudesuiten skal sove på Mørkenborg Kro

□ Book musik til festen

□ Book bryllupsrejsen Spares væk....hvis vi skal afsted bliver det en forlænget weekend

Huskeliste 3-6 mdr før brylluppet

□ Indhent og udfyld en ægteskabserklæring som I får fra jeres kommune

(Bemærk at prøvelsesattesten tidligst må være dateret 4 måneder før vielsesdatoen) Den er afleveret, returneret og sendt til præsten

□ Brudekjolen, skoene og tilbehøret er købt (evt. tilretning af kjolen er i gang) er færdig og venter bare på DAGEN

□ Køb tøj til brudgommen har købt jakkesættet, vest, kravat, sko, strømper og boxershorts og skjorte

□ Køb tøj til evt. brudepiger er købt, en hvis sommer stropkjole og sølv slippers til.

□ Køb vielsesringene ER købt, vi bruger vores forlovelses ringe

□ Skriv en ønskeliste den er skrevet og bliver løbende rettet til

□ Skriv en gæsteliste

Lav invitationer, vielsesprogram, bordkort, menukort, festprogram og takkekort takkekort laver fotografen

□ Send invitationerne ud (senest 3 måneder før brylluppet)

□ Vælg forlover (ved kirkelig vielse) Har min tilkomne valgt ikke at have

□ Vælg 2 vidner (ved både borgerlig og kirkelig vielse) alle gæsterne får dette ærefulde hverv

□ Vælg brudepiger Min datter Emilie

□ Vælg en toastmaster Mads, en rigtig god ven

□ Fastsæt/bestil bryllupsmenuen er gjort, kan ses på s. 9

□ Bestil bryllupskagen skal laves af konditoren her i byen. Skal lige have aftalt levering på et senere tidspunkt

□ Vælg farvetema (på f.eks. blomsterne, pynten, invitationerne) Sort, lime(grøn) og creme

□ Aftal med blomsterhandleren, hvad der skal leveres

(brudebuket, knaphulsblomster, hårpynt bordpynt og kirkepynt) brudebuket og brystbuketter står min bror for(vores bryllupsgave) og blomster til bordet bestiller jeg i næste uge(31/7)

Huskeliste 2-3 mdr. før brylluppet

□ Tjek at prøvelsesattesten er kommet fra kommunen og afleverer den til vielsesstedet

□ Bestem hvilke salmer der skal spilles i kirken

□ Forbered tale/event til din tilkommende

□ Sy risposer eller design anden pynt dem laver min veninde og hendes datter, har handlet ind til dem

□ Lær at danse brudevals

□ Planlæg skifte af efternavn, hvis dette er tilfældet. (f.eks. skal efternavn i pas ændres, hvis en eller begge skifter efternavn ifm. brylluppet) jeg kommer til at hedde Anita Elise Jensen

Huskeliste 1 mdr. før brylluppet

□ Gennemgå vielesritualet og andet med præsten (salmer, udsmykning af kirken,

regler for fotografering, regler for at kaste med ris/fuglefoder foran kirken mødes med præsten 5/8 kl 11. Har aftalt med den anden præst(det er hans kirke) at vi gerne må kaste ris og tage billeder, men ingen filme kamera. :cheerleader3:

□ Brudekjolen er færdig :bunny_4:

□ Tjek at brudgommens tøj er ok

□ Tjek at brudepiger tøj er ok

□ Tjek at vielsesringene passer

□ Gå brudeskoene til så de ikke klemmer på dagen

□ Aftal detaljer med fotografen. Er alt er aftalt og hun glæder sig ligeså meget som os

□ Aftal detaljer med frisøren

aftale er i hus. Det bliver d. 4/8

□ Aftal detaljer og få lagt en prøvemakeup hos kosmetologen osse 4/8

□ Aftal detaljer med feststedet (f.eks. regler for at stå på stole m.m.

□ Aftal detaljer med transporten

(f.eks. hvis I gerne vil køres en anden rute en først planlagt)

[/color] vi kører i vores egen volvo der bare lige skal pyntes :)

□ Aftal aftenens forløb med toastmasteren

□ Lav bordplan

□ Arranger hjælp til gaveudpakning (skriv navne på små lapper papir som lægges

ved gaverne, så I ved, hvem der har givet jer hvad) vil vi gerne gøre selv

□ Giv feststedet besked på hvor mange gæster der kommer

□ Køb morgengaver jeg har ordnet hans, billeder ligger her i tråden, se index længere oppe

□ Køb gaver til dem der har hjulpet i forbindelse med brylluppet mangler lige lidt vin og øl og så er de klar. 3 stk. 1 til toastmaster+gavekoordinator(de danner par), 1 til dem der har arrangeret æresport og 1 til barnepigen

□ Køb engangskameraer til at lægge på bordene

□ Hyr en barnepige en god kollega fra en gammel arbejdsplads

□ Veksle penge til bryllupsrejsen

hvis vi skal afsted

□ Lav et detaljeret skema der viser de ting, som skal gøres lige før, under og efter

brylluppet

Huskeliste 1-2 uger før brylluppet

□ I er nu "eksperter" i at danse brudevals

□ Puds vielsesringene

□ Prøv tøjet en sidste gang måske det skal finjusteres

□ Konsulter en skønhedsekspert, så hud, hår og negle er helt i top til dagen

□ Lav en kontrol på at alt er i skønneste orden

Huskeliste dagen før brylluppet

□ Sørg for at makeup og andre praktiske ting (plaster, panodil, nål og tråd)

er i brudens taske

□ Brudgommen lakerer sine tånegle så de ser smarte ud når hans sokker klippes

□ Gå tidligt i seng så I er udhvilede til jeres store dag

□ Slap af tænk på noget helt andet (gå evt. i biografen, Tivoli eller andet)

Redigeret af anitaelise
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tanker om kjole:

Puh ha rigtig svært synes jeg. Har masser af ideer, men tanen er så bare om det er noget der overhovedet passer til min kropsform. Jeg er ikke ret høj(170), buttet....har født 2 børn, den ene for 4 uger siden og ja så har en stor barm(90F/G).............hvad kan jeg mon finde at blive proppet ned i...et storsejl fra Fulton? hahahahaha.

Nej mine tanker:

* enkel, men elegant.

* stor, men ikke masser af tyl

* uden stropper, evt. med halterneck, hvis det er pænere til barmen

* udskæring ved barmen...hvad man har skal da osse vises lidt frem

* empire snit måske til at gemme maverne væk...hahahahaha

Har bestilt tid hos Lilly tirsdag d. 25. november...glæder mig rigtig meget. Det er nu ikke fordi jeg vil købe noget, men bare lige få en ide hvad jeg skal gå efter når jeg af med pengene.

Vil osse super gerne ned i Glamour og kigge, der har jeg et gavekort til, så det vil jo være perfekt. Godt nok kun på 500 kr, men herre gud, lidt har jo osse ret.

0

Del dette indlæg

Vores gaveæsker:

Ja det skal vi da osse have og hold da op hvor har vi kæmpet med designet. Jeg ville jo gerne have haft sorte æsker, men NEJ men kan ikke printe på sort papir...nå nå øv. Så nu bliver æskerne sorte, med cremefarvet papir i revet look på begge sider. Den ene side med monogram og den anden med bordregler....indeni kommer der et stk tyl i creme og så tror jeg at jeg sætter vores flotte limegrønne bånd mad navn og dato fast deri på en eller anden måde.

Selve æsken er en høj aflang en.

Billeder kommer så snart den første er kreeret.

Det kommer der i:

haribo pose

plaster

panodil

stimorol tyggegummi(de små pakker)

monogram chokolade

tandstikker

Redigeret af anitaelise
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kjoleprøvningen er aflyst i den her omgang.

Har været nødt til at aflyse min kjoleprøvning på tirsdag. Min lille øn skal desværre ind og opereres på rigshospitalet. Så den bliver udsat. Men jeg når det nok. Omend ikke andet så til januar.

Ked af at høre at din kjoleprøvning er aflyst. Håber at det ikke er alvorligt med din søn.

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Kjoleprøvningen er aflyst i den her omgang.

Har været nødt til at aflyse min kjoleprøvning på tirsdag. Min lille øn skal desværre ind og opereres på rigshospitalet. Så den bliver udsat. Men jeg når det nok. Omend ikke andet så til januar.

Ked af at høre at din kjoleprøvning er aflyst. Håber at det ikke er alvorligt med din søn.

:thumbsupsmileyanim:

Ja men han kommer bare først, så kan mor godt vente. Han er født med grøn stær, og de opererer de så på tirsdag. Vi var ved lægen i onsdags, så dejligt at det går så stærkt.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer