Guest Bobbel

Fyrværkeri?

12 indlæg i dette emne

Jeg overvejer at købe et kæmpe stort batteri nu her i nytårssalget,

som en overraskelse til min kommende mand.

Jeg havde så tænkt mig, at det skulle tændes efter vi har danset brudevals...

men men her kommer min bekymring:

Kan man godt se fyrværkeri den 22. august, eller er det simpelthen for lyst?

Jeg ved godt man skal søge om tilladelse til at fyre det af uden for nytårsperioden - og vil meget gerne høre om jeres erfaringer med det??

Redigeret af Bobbel
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Hvis du først har tænkt dig at fyre det af efter brudevalsen, så er det jo efter midnat, og så er der ingen problem i det overhovedet. Jeg har masser af gange været til speedway i Vojens/Parken om sommeren, hvor de har skudt fyrværkeri af, og der kan man sagtens se det... Så det skal du ikke være bekymret for....

Men jeg ved ikke, om man bare sådan kan få tilladelse til at skyde det af - det ville jeg være mere bekymret for.... Men held og lykke :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

okay... det lyder super at der ikke burde være for lyst :biggrin:

Men nu fik jeg så lidt stress over den tilladelse, var lige inde og læse på politiets hjemmeside,

men der står ikke rigtig noget konkret om perioden efter den 5. januar.

Men det kunne da godt være jeg skulle søge om tilladelse inden jeg fik købt en helt masse.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er ikke andet for end at ringe til politiet og spørge dem ad.. Der er bestemte regler for at kunne få lov til at fyre fyrværkeri af...

Mine forældre fik en tilladelse til at fyre fyrværkeri af til en fødselsdag engang og jeg kan ikke huske om det var svært at få den, men der var noget med nogle sikkerhedsforanstaltninger for hvor langt væk man skulle være for at fyre af osv...

Jeg mener også at man skulle have den i god tid og du må også hellere tjekke reglerne for opbevaring af fyrværkeri i ens bolig...

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa!

Det er da en god idé du har fået, jeg håber at det lykkes for dig :cheerleader3:

Jeg vil bare lige råde dig til at få ordentlig information omkring det fyrværkeri du køber. Sidste år havde min kæreste og et par venner købt et batteri til omkring 600 kr. og vi glædede os selvfølgelig til at se hvad det havvde at byde på. Så vi stor ret måbende, da det efter ca. et minut var forbi...... :cheerleader3: Det var bestemt ikke hvad vi havde regnet med, og det var sq var for dårligt.

Jeg ved ikke hvad du har tænkt at spytte i projektet, men jeg vil som sagt råde dig til grundigt at undersøge hvad du køber, når det nu er til sådan en speciel anledning. :cheerleader3:

Knus Barbara

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så vidt jeg bekendt er det kun en "rigtig fyrværker" der kan få tilladelse uden for "sæsonnen" om sommeren pga brand fare oa.

Eller osse skal det være en sports forening eller anden forening der søger tilladelsen.

Men forsøg dog alligevel kan være det er en floske jeg har hørt, og skriv endelig svar :cheerleader3:

MizzT

Redigeret af MadamSkrald
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hejsa.

vi har været oppe og snakke med politiet i dag, fordi vi også ville søge om tilladelse til selv at fyrer nogle batterier af når vi skal giftes.

Men det er hun en prof fyrværker der må fyrer af. (det er også ham der skal søge om tilladelse)

så er lidt ked af det for ville så gerne ha haft fyrværkeri, men har ikke 5000 kr til at hyrer en fyrværker æv æv.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det vil være muligt at se fyrværkeriet. Jeg har været ude til mange bryllupsfester hvor der har været fyrværkeri efterfølgende. Det virker dog som om at det måske er "gået lidt af mode". Det er efterhånden 2-3 år siden jeg sidst har oplevet det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er måske nok årsagen. En anden årsag kan være at et bryllupsfestprogram i forvejen er ret presset og skal folk først ud og have overtøj på m.v. for at kigge går der nemt en halv time til en time.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Bobbel

Jeg har selv haft samme idé til mit kommenede bryllup. Så jeg forhørte mig i min famille, da der er mange politifolk. Og de sagde det er ikke hvem som helst der kan få sådan en tillades, da det er udenfor sæson. (sæsonen er 1.12 til 31.12/1.1) Og du skal også huske på, at få tillades fra stedet, hvor I nu skal holdes jeres kommenede bryllup, da det ikke er alle steder som er lige så vilde med idéen som os. Du kan også risikere at få klager fra naboerne. Så hvis ikke du undersøger det helt til bunds og ikke får tilladeser alle steder fra, kan det komme til at koste jer dyrt. Og det ville være lidt ærgeligt.

Så det er endt ud i at jeg har droppet mit lille indslag.

Håber det var en lille hjælp til dig.

Held og lykke

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh jeg tror også jeg har droppet min ide...

det der fik det til at vælte var nok at jeg læste på politiets hjememside at der skulle være x antal meter til skov

- og mine forældre bor midt i en skov, så selv om jeg hyrrede en proffecionel var det nok tvivlsomt, at han fik lov...

men tak fore jeres mange indput... godt jeg ikke fik købt en masse krudt :ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer