Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Winston

Prøve borddækning

4 posts in this topic

Så kom vi lidt nærmere på borddækningen. Vi har været ret enige om at det skal være rød og hvid ternede duge, og så fik kæresten den geniale ide at bruge gamle vinflasker med lys i som bordpynt. Hvide lys og bast rundt om. Min veninder står for blomsterne, og regner med at det bliver noget ala "grøftekant" buketter.

2dhaakz.jpg

så skal der være hvide servietter, rullet - og bundet med bast.

Edited by Winston
0

Annonce ♥

Jeg synes at der ser rigtig godt ud med flaskerne, de spreder varme og hygge. :cheerleader3:

Tror dog at du løber en i et lille problem, (her er vores heller ikke løst) for hvis der skal sidde folk på begge sider af bordet, kan de overhovedet ikke se hinanden, lidt ligesom når man er gæst et sted og deres spisebordslampe sidder for lavt.

Håber at I finder en løsning of får det ligesom I gerne vil

0

Hejsa.

Har selv holdt min bedre halvdels 30 års fødselsdag i foråret, hvor temaet var italiensk, ville lige give dig lidt ideer som jeg brugte, måske du kunne bruge nogle af dem.

Jeg fandt en masse forskellige flasker, vinflasker, olieflasker, baileyflasker, en masse flasker i forskellige størrelser og så dryppede jeg dem alle med stearin, det gav en flot effekt, da flaskerne var af forskellige forme og højder. På borderne lagde jeg hvide velourduge og så ternede røde/hvide duge skrå ovenpå.

Jeg fandt nogle terracottafarvede gulvblomsterkrukker, dem fyldte jeg med sand og vand, så på jagt i mine forældres have efter nogle lange grene, som jeg stak ned i det våde sand, satte lyskæder rundt om og hang vindrueattrapper på, så det lignede rigtige vindruetræer.

Jeg købte crepepapir i grøn,rød og hvide, dem hang klippede jeg i strimler og hang en af hver farve lodret ned af hvide vægge i lokalet, på nettet fandt jeg nogle billeder fra italien, af goondoler, gadebilleder m.m., som jeg printede ud og satte på grønt papir som baggrund, dem satte jeg på væggene sammen med crepe papiret, det gav virkelig stemning.

Jeg gemte glas fra glaskarofler, som jeg fyldte halvtop med hvide småsten, rundtom kanten foroven satte jeg crepepapiret i de 3 farver og så satte jegfyrfadslys i, de stod rundtom kring og gav rigtig flot effekt.

Aftenen inden festen,var mig og min veninde ude i en rapsmark og roderundt, store flotte rapsbukketter stillede vi rundtomkring i store gulvvaser.

I loftet hang italienske guirlander, som jeg havde købt på nettet.

På biblioteket havde jeg lånt cdér med stille italiensk musik til under middagen.

Gæsterne havde taget temaet til sig og mange mænd kom i sorte bukser, hvide skjorter, et rødt tørklæde om halsen og sorte hatte, det var virkelig også bare godt.

Buffetten stod selvfølgelig af masse små italienske retter og til dessert, hjemmelavet is, med italienske småkager som vafler.

Tallerknerne var pyntet med en lille skål med bruchettaer og vindruer, som folk lige kunne spise når de satte sig.

Rundt omkring på bordet stod glas med diverse grissinistænger og til desserten blev der serveret kæmpe frugtfade med averdens farver.

Håber der måske var lidt til inspiration her.

Knus Heidi

0

Annonce ♥