Guest toxp

Fondant vs Sugarpaste - hvad er bedst??

11 indlæg i dette emne

Ja overskriften siger jo det meste.

Men hvordan er Kagebutikkens fondant at arbejde med sammenlignet med sugarpaste fra Kagekompagniet...

Fondant er jo lidt dyrere, men at dømme efter indholdet, vel også lidt bedre, men hvordan er konsistensen og ikke mindst smagen sammenlignet med almen sugarpaste??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej.

Nu kommer det an på om det kun er til at dække kagen med eller om det også er til dekoration og modelering.

Jeg har lavet mange i fondanten fra kagebutikken og har været mere end tilfreds med det. Hvis man skal modelere har de et pulver man kan købe ved siden af så at den bliver hårdere.

Jeg har tidligere brugt den fondant man kan købe i panduro, men smagen og konsistensen er meget anderledes og stinker mildest talt.

Jeg ville anbefale dig at prøvesmage begge steder. Jeg ved at i kagebutikken er der mulighed for at smageprøve når man kommer derned.

Jeg har desværre ikke den store erfaring med Kagekompagniet. Men hvis du er i tvivl så gå ind på kageportalen.dk, der er mange erfarne kagedamer.. ;)

Held og lykke

Redigeret af Katja
0

Del dette indlæg

Jeg har prøvet begge dele og jeg synes helt klart at fondanten har den bedste kvalitet - den er både nemmere at arbejde med og så smager den klart bedre! Fondanten er ikke lige så "kunstig" sødet som sugarpasten. Jeg vill vælge Fondanten. Du kan også smage den i Kagebutikken, det mener jeg ikke at man kan hos kagekompaniet, desværre.

0

Del dette indlæg

Jeg vil tilslutte mig koret ovenover. Jeg har arbejdet med flere forskellige typer af fondant/ sugarpaste, både købt her i DK og hentet hjem fra England. Jeg vender altid tilbage til fondanten fra kagebutikken. Den er uden tvivl den der er lettest at arbejde med, lettetst at indfarve og derudover så smager den naturligt til forskel fra de fleste andre. Ja den er en smule dyre, men de penge er rigtig godt givet ud.

Selvom man med en smule tylosepulver kan modelere det meste, så kan det altså betale sig med blomster at købe flowerpaste hjem hvis man vil give eksempelvis roser lidt ekstra elegance. Det bestilles billigst hjem fra England, hvilket også gør sig gældene for det meste kageudstyr.

Håber det hjalp en smule

Knus

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kunne man evt. få nogle links på herinde til os "kage-roockier" som gerne vil prøve det der kage-sjov... :cheerleader3:

Nu er det jo heller ikke den billigste hobby i verden, hvis man skal bestille hjem fra nettet og ikke har mulighed for at hente det selv (skide Post Danmark!)

Jeg tror jeg kaster mig ud i at prøve at lave min egen sugarpaste i første omgang, så må vi se hvordan det går derfra, men vil som sagt mega gerne have nogle links til bageredskaber osv.

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Griner links det har jeg tons vis af.. Kan du minde mig om det om en uges tid, for så skal jeg forsøge og få samlet dem sammen i et dokument ;)

:thumbsupsmileyanim::cheerleader3::denmarkflag:

Men billigst til udstyr er:

A Piece of Cake skal du kun bestille lidt af gangen, så er de billigst på portoen.

Har du mod på at bestille fondant og lign hjem fra england og laver en større bestilling, så kan Design a Cake bruges.

Hvor dyr er fondanten fra kagebutikken at få fragtet? Den er virkelig pengene værd, ellers må jeg tage noget med til dig når vi i marts suser til jylland ;)

0

Del dette indlæg

Griner links det har jeg tons vis af.. Kan du minde mig om det om en uges tid, for så skal jeg forsøge og få samlet dem sammen i et dokument ;)

:cheerleader3::denmarkflag::)

Men billigst til udstyr er:

A Piece of Cake skal du kun bestille lidt af gangen, så er de billigst på portoen.

Har du mod på at bestille fondant og lign hjem fra england og laver en større bestilling, så kan Design a Cake bruges.

Hvor dyr er fondanten fra kagebutikken at få fragtet? Den er virkelig pengene værd, ellers må jeg tage noget med til dig når vi i marts suser til jylland ;)

Tusind tak søde

Så skal der kigges kage-udstyr :)

Jamen det koster 75 kr i fragt nu og hvis jeg så gerne vil have startpakken fra (nu kan jeg ikke lige huske om det var kagekompaniet eller kagebutikkens hjemmeside jeg sad og forelskede mig i) og lidt ekstra remedier, så løber det jo ret så hurtigt op...

Jeg tror lige jeg prøver mig frem med MMF (fandt lige en herlig opskrift herinde) først og hvis det så kikser, så kunne det da meget vel være, at jeg rigtig gerne ville tage dig op på dit tilbud :thumbsupsmileyanim::cheerleader3:

Jeg vil lige prøve at lave en valentineskage til min dejlige Thomas, så skal lige have fundet noget fyld han også vil bryde sig om jo...

0

Del dette indlæg

Nu er mænd jo så forskellige, griner..

Men denne her har været en sikker vinder hos de mandlige gæster i huset

En chokolate mudcake delt i to, smurt med ingelises smørcreme, lagt en macipanbund i på, mere ingelises og det sidste lag på toppen. Det er en konfektkage der smager som en drøm... og kan nydes med vanilie is til, griner!!

og ellers... så kan man jo bare lave flere kager, mange kager ;)

Meget udstyr kan bedst betale sig at købe i england, sig til hvis jeg skal hjælpe dig med en begynderpakke

Rigtig god fornøjelse!

Knus

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har efterhånden lavet rigtige mange kager og bruger kun fondant fra kagebutikken det er den bedste både i smag og at arbejde med...

Når man skal modeler skal man ælte lidt Tylose i, så tørrer det hurtiger og bliver mere hård.

Udover det så er det en god ide at smørrer fingerne ind i portalbase, det giver en meget pæner overflade.

Jeg handler meget ved

Almond art

CelCakes

Sugarshack

Der findes også et kageforum lige som dette, hvor der er meget hjælp at hente

Kageportalen

0

Del dette indlæg

Nu er mænd jo så forskellige, griner..

Men denne her har været en sikker vinder hos de mandlige gæster i huset

En chokolate mudcake delt i to, smurt med ingelises smørcreme, lagt en macipanbund i på, mere ingelises og det sidste lag på toppen. Det er en konfektkage der smager som en drøm... og kan nydes med vanilie is til, griner!!

og ellers... så kan man jo bare lave flere kager, mange kager ;)

Meget udstyr kan bedst betale sig at købe i england, sig til hvis jeg skal hjælpe dig med en begynderpakke

Rigtig god fornøjelse!

Knus

Puuuuha StineHelene..den kage lyder farlig..den hapser jeg lige. :lol:

Har en bestilling jeg er i gang med, måske jeg skulle lave mudcake igen, det er længe siden.. muahahaha

Blev chokolade sulten nu :)

0

Del dette indlæg

Puuuuha StineHelene..den kage lyder farlig..den hapser jeg lige. :lol:

Har en bestilling jeg er i gang med, måske jeg skulle lave mudcake igen, det er længe siden.. muahahaha

Blev chokolade sulten nu :)

Griner, det er også en super kage, griner.. og den kan holde sig læænge i køleren :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer