Guest SarahD

Rådhusbryllup

8 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hej Sarah.

Vi skal også vies borgerligt og vi har valgt at følge nogle af de gamle traditioner. Så hvorfor ikke.

Ikke alle har mulighed for kirkeligvielse, men jeg syntes da ikke det skal frarøve os nogle sjove og hyggelige traditioner.

:thumbsupsmileyanim:

Katja

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg syntes at bryllupstraditioner gælder alle, så må man jo selv bestemme om man vil følge dem eller ej. nogen gange syntes jeg det er trist, at mange er af den opfattelse at et borgerligt bryllup ikke er lige så godt/rigtigt som et i folkekirken. vi lever jo i et samfund med mange forskellige religioner osv. så jeg vil bare slå fast, at jeg uanset hvilken måde man vælger at blive viet på, så er det den rigtige og jeg syntes man skal følge alle de traditioner, man syntes virker for een selv, eller lave nogle nye.

Så til alle der skal vies borgerligt: ROCK ON!!!!

0

Del dette indlæg

Vi blev gift på Lyngby Rådhus og jeg fulgte de fleste traditioner: Noget blåt og noget lånt: Et strømpebånd, noget nyt: Min kjole, noget gammelt: En halskæde jeg fik, da jeg blev døbt.

Vi sov dog sammen natten op til brylluppet, men Jonas så først min kjole, da vi mødtes på rådhuset.

Og så var det iøvrigt en fantastisk dag!

post-31031-1233082568.jpg

post-31031-1233082582.jpg

post-31031-1233082600.jpg

0

Del dette indlæg

Jeg er enig med Jer. Jeg synes, at man sagtens kan bruge løs af alle de traditioner, som er omkring et bryllup, når man bliver borgerlig gift.

I realiteten har mange af traditionerne også mere berettigelse ved en borgerlig vielse, da manger traditioner stammer fra hedensk overtro og derfor slet ikke burde være tilstede ved en kirkelig vielse.

Jeg skal selv borgerlig vies, da vi ikke synes, at man kan blande stat og kirke (religion) sammen, som man gør her i Danmark. Og jeg har da tænkt mig at bruge løs af traditionerne, så min kommende mand og jeg får masser af held og lykke med i vores ægteskab.

Men der er mange fordomme omkring det at blive borgerlig viet: "det er ikke romantisk nok" eller " det er bare en borgerlig vielse" etc. Men en af de helt gode var, da en af mine veninder (som jeg holder meget af, men er lidt "blond" til tider) sagde, da jeg fortalte, at det skulle være en bogerlig vielse: "er man så rigtig gift - ligesom i kirken?"

Hun har heldigvis skøn en selvironi, så det blev vendt til at godt grin.

Hilsen

Marie

Redigeret af Marie25
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer