Guest Tjockis

Den alternative vielse

24 indlæg i dette emne

Hej!

Jeg vil høre om der er nogen, der har erfaringer med alternative vielser. Dvs. vielser der ikke foregår i kirken, eller måske tilmed ikke er kristne?

Jeg har selv oplevet en enkelt af disse slags, som var udendørs, og det var ganske smukt. Nu når vi så selv skal lave noget i den stil, så vil jeg bare være HELT sikker på at jeg får valgt noget, der bliver smukt ... og kirkegulvet har vi desværre også valgt fra, selvom jeg synes stemningen er helt speciel, men vi er ikke til det religiøse ...

Glæder mig til at høre fra jer!

/Tjockis

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja det har vi da. Forstået på den måde at vi selv blev alternativt viet i sin tid. Viceborgmesteren ville ikke vie os uden for rådhuset og vi ville gerne giftes i vores egen have så vi sagde pænt til hende at det var ligemeget og fik en anden til at vie os i haven. Formelt set var vi allerede blevet viet om formiddagen ved at sætte vores underskrifter på et stykke papir (det var en anden kommune) så det om eftermiddagen var i realiteten bare en happening, men folk som ikke vidste det ville ikke kunne regne det ud.

Jeg har herudover oplevet andre gøre det og også leveret musik til det i forbindelse med andre havebryllupsfester, ligesom jeg har oplevet det praktiseret i form af surprisebryllupsfester hvor alle tror at de "bare" skal til fødselsdag.

0

Del dette indlæg

Vi skal giftes på Møgelø - en ø der ligger i Julsø lige overfor Himmelbjerget.

En af mine kollegaer's mand har en ret høj stilling ved kommunen, og har derfor lov til at vie os - så det skal han stå for.

Planen er at min kæreste mødes med alle gæsterne der hvor vi skal sejle over til øen. Når alle er kommet over (det foregår i en robåd med plads til ca. 40 - så der skal roes et par gange) skal gæsterne installeres i telte og på sovesalene i den spejderhytte der ligger der.

Kl. 15.30 kommer min far og jeg og evt. vores børn (det ved jeg ik rigtig endnu) sejlende med motorbåd over til øen. På den måde får jeg lidt "kirkegulv - og det at blive givet væk" med, og så håber vi selvfølgelig på godt vejr så vielsen kan foregå udenfor.

Regner med at vi bagefter skal synge et par sange, og så kaffe/kage og lidt senere mad og fest.

Min kæresten vil helst ikke vies i en kirke - jeg ville sådan set gerne - men primært pga det symbolske/romantiske i det - da ingen af os er specielt religiøse. Jeg har altid sagt at rådhuset - det vil jeg ikke - så vi fandt en rigtig god middelvej.

0

Del dette indlæg

Ja det har vi da. Forstået på den måde at vi selv blev alternativt viet i sin tid. Viceborgmesteren ville ikke vie os uden for rådhuset og vi ville gerne giftes i vores egen have så vi sagde pænt til hende at det var ligemeget og fik en anden til at vie os i haven. Formelt set var vi allerede blevet viet om formiddagen ved at sætte vores underskrifter på et stykke papir (det var en anden kommune) så det om eftermiddagen var i realiteten bare en happening, men folk som ikke vidste det ville ikke kunne regne det ud.

Jeg har herudover oplevet andre gøre det og også leveret musik til det i forbindelse med andre havebryllupsfester, ligesom jeg har oplevet det praktiseret i form af surprisebryllupsfester hvor alle tror at de "bare" skal til fødselsdag.

Hvem viede jer så?

Og ja, der skal helst også være musik til - vælger man så bare et eller andet roligt og smukt, eller? ...

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvem viede jer så?

Og ja, der skal helst også være musik til - vælger man så bare et eller andet roligt og smukt, eller? ...

:cheerleader3:

Det var en bekendt som sad i Københavns Borgerrepræsentation (dengang) og som alligevel også var inviteret til festen. Musikmæssigt kan man jo vælge noget roligt klassisk musik og here Comes the bride og andre "bryllupsklassikere er jo oplagt at bruge. Skal det være rigtig morsomt bruger man "Love and marriage".

0

Del dette indlæg

Vi har valgt meget alternatvt i og med at vi invitere til en keltisk håndfæstelse og ikke et bryllup... desværre gælder den slags ikke som bryllup i Danmark og derfor tager vi helt alene på rådhuset dagen før og får det formelle overstået. det er nemlig håndfæstelsen der tæller for os.

et bliver ude i naturen under træerne og gerne på barer tæer. En fantasisk kvinde kaldet Serena kommer og foretagr håndfæstelsen. Vi har ikke ritualet på plads endnu men det bliver noget med at få de 4 elementer med og så sal vores hånder bindes sammen. Og så er vi begge enigen om at vi ikke vil stå og sige ja... Serena skal sige det hele og vi skal bare ende med at kysse hinanden. :-)Vi skal så være bundet sammen indtil vi kommer til feststedet.

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Vi er heller ikke religiøse på nogen måde, så det ville ikke falde os naturligt at blive viet i kirke.

Derfor har vi valgt at gøre det så personligt som muligt i stedet.

Vi har fået tilladelse af skov og naturstyrelsen til at blive viet i Dyrehaven, så vi krydser fingre for godt vejr.

Vi har lavet en aftale med hestevognene derude hvor alle vores gæster bliver kørt fra klampenborg st. til vielses stedet, vi har dog endnu ikke fundet det helt perfekte sted derude endnu.

Når gæsterne ankommer får de hver et glas champagne og bliver sat på plads, og derefter kommer min far og mine brudepiger og jeg.

Vi har fået lov at holde en to timers reception derude, hvor vi så vil servere bryllupskager, chokoladefontæne og frugt.

Jeg overvejer lidt at få en skuespiller-veninde eller en anden til at arrangere noget højtlæsning eller en skattejagt for børnene.

Vi må ikke have noget musik i højtalere eller forstærkere, så jeg er på jagt efter nogen der kan spille violin/saxofon eller lign. (sig ENDELIG til hvis i kender nogen!)Det bliver så musikken jeg går op af gulvet til.

Håber det kan være til lidt inspiration. Når man tager chancen og vælger en udendørsvielse er det vigtigt at have en back up plan hvis det nu skulle øse ned. Vi bruger vores festlokales ekstra kammer, hvilket på inge måde er optimalt.

Så man må leve med lidt is i maven i tiden op til, til gengæld har du alle muligheder for at gøre det så smukt og personligt som du har lyst til.

I kan f.eks selv bygge en æresport som kan males og prydes med blomster, og evt. hvidt stof... og stole kan lejes helt ned til 7 kr. stykket.

Held og lykke!

post-26729-1232992912.jpg

post-26729-1232992948.jpg

post-26729-1232993002.jpg

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Vi er heller ikke religiøse på nogen måde, så det ville ikke falde os naturligt at blive viet i kirke.

Vi har fået tilladelse af skov og naturstyrelsen til at blive viet i Dyrehaven, så vi krydser fingre for godt vejr.

Vi har lavet en aftale med hestevognene derude hvor alle vores gæster bliver kørt fra klampenborg st. til vielses stedet, vi har dog endnu ikke fundet det helt perfekte sted derude endnu.

Når gæsterne ankommer får de hver et glas champagne og bliver sat på plads, og derefter kommer min far og mine brudepiger og jeg.

Vi har fået lov at holde en to timers reception derude, hvor vi så vil servere bryllupskager, chokoladefontæne og frugt.

Jeg overvejer lidt at få en skuespiller-veninde eller en anden til at arrangere noget højtlæsning eller en skattejagt for børnene.

Vi må ikke have noget musik i højtalere eller forstærkere, så jeg er på jagt efter nogen der kan spille violin/saxofon eller lign. (sig ENDELIG til hvis i kender nogen!)Det bliver så musikken jeg går op af gulvet til.

Håber det kan være til lidt inspiration. Når man tager chancen og vælger en udendørsvielse er det vigtigt at have en back up plan hvis det nu skulle øse ned. Vi bruger vores festlokales ekstra kammer, hvilket på inge måde er optimalt.

Så man må leve med lidt is i maven i tiden op til, til gengæld har du alle muligheder for at gøre det så smukt og personligt som du har lyst til.

I kan f.eks selv bygge en æresport som kan males og prydes med blomster, og evt. hvidt stof... og stole kan lejes helt ned til 7 kr. stykket.

Held og lykke!

I bandet Flying Mandela Jam Band, er der 2 pragtfulde gutter som begge spiller på sax, det kan være du kunne overtale en af dem til og komme og spille for jer..??

Det skader jo aldrig at høre ad.

Held og lykke med det hele, det lyder virkelig smukt..

/Maria

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi blev viet i slotshaven på Gl Vraa slot her i sommers. Det var en fantastisk oplevelse og jeg lever stadig højt på minderne og bliver rørt når jeg tænker på det :thumbsupsmileyanim:

Vi fandt os den mest fantastiske og søde præst indenfor en trosretning vi kunne stå inde for (ingen af os er kristne og for os var det ikke rigtigt med en kirkelig vielse). Han havde masser af gode ideer og der var derudover også plads til vores inputs.

Vielsen foregik under det største og smukkeste træ, hvor gæsterne stod i en rundkreds omkring os. Du kan læse mere om det og se billeder i min beretning (se linket i min signatur), hvis du er interesseret.

Der er virkelig mange måder at gøre det på, og jeg tror det aller vigtigste er at gøre op med sig selv, hvad man ønsker og føler for. Vi fik vores drømmebryllup og selvom det var en smule besværligt at planlægge (og også betød en rådhusvielse en uge inden, da vores vielse ikke var juridisk gældende), så vil jeg ikke ændre noget for alt i verden

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Held og lykke!

I bandet Flying Mandela Jam Band, er der 2 pragtfulde gutter som begge spiller på sax, det kan være du kunne overtale en af dem til og komme og spille for jer..??

/Maria

Jeg har faktisk været inde og lurer lidt på dem, og har set at 2 af dem har spillet til et BK bryllup til middagen hvor de andre så er kommet senere når der skulle danses. Så muligheden er der helt sikkert, men kan også forstå de er i den lidt højere del af prisrangen. Tror nu alligevel jeg prøver at kontakte dem -Tak for det! :-)

Tror også jeg ville savne en violinist, er der nogen der ved om der er et forum eller lign. for musikere man kan skrive ud på for at få tilbud?

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Held og lykke!

/Maria

Jeg har faktisk været inde og lurer lidt på dem, og har set at 2 af dem har spillet til et BK bryllup til middagen hvor de andre så er kommet senere når der skulle danses. Så muligheden er der helt sikkert, men kan også forstå de er i den lidt højere del af prisrangen. Tror nu alligevel jeg prøver at kontakte dem -Tak for det! :-)

Tror også jeg ville savne en violinist, er der nogen der ved om der er et forum eller lign. for musikere man kan skrive ud på for at få tilbud?

Det var den løsning vi havde valgt med dem, og det har jeg ikke fortrudt et øjeblik..

Nu måtte de en tur til Esbjerg for at spille for os og alt i alt, mener jeg vi gav 12.000, jeg kan ikke helt huske det.. Selv om det er mange penge, synes jeg det var det værd og ville bestemt gerne ofre det igen..

Men mon ikke I kan hyre dem billigere end vi gjorde i og med de ikke har lang transporttid og så store transportomkostninger..??

(Vi regnede lidt på det sådan her, så var prisen også lidt nemmere at sluge).

De skal fra KBH til Esbjerg og retur, det tager 6 timer.

Der skal stilles op pg pilles ned igen: 2 timer

Være klar fra gæsterne kommer, spille under middagen og festen. Fra 16-2, det er 10 timer.

Dvs. en 18 timers arbejdsdag for 6 gutter (Der var 1 der ikke kunne komme den dag).

12000/18/6=111,11 i timen pr. mand og deraf skal benzin og bro..)

Prøv at lave et opslag på Alt til din fest mht. en violinist, der er rigtig mange leverandører af alverdens ydelser tilmeldt derinde..

/Maria

Redigeret af Lauritzen
0

Del dette indlæg

Hejsa,

Held og lykke!

/Maria

Det var den løsning vi havde valgt med dem, og det har jeg ikke fortrudt et øjeblik..

Nu måtte de en tur til Esbjerg for at spille for os og alt i alt, mener jeg vi gav 12.000, jeg kan ikke helt huske det.. Selv om det er mange penge, synes jeg det var det værd og ville bestemt gerne ofre det igen..

Men mon ikke I kan hyre dem billigere end vi gjorde i og med de ikke har lang transporttid og så store transportomkostninger..??

(Vi regnede lidt på det sådan her, så var prisen også lidt nemmere at sluge).

De skal fra KBH til Esbjerg og retur, det tager 6 timer.

Der skal stilles op pg pilles ned igen: 2 timer

Være klar fra gæsterne kommer, spille under middagen og festen. Fra 16-2, det er 10 timer.

Dvs. en 18 timers arbejdsdag for 6 gutter (Der var 1 der ikke kunne komme den dag).

12000/18/6=111,11 i timen pr. mand og deraf skal benzin og bro..)

Prøv at lave et opslag på Alt til din fest mht. en violinist, der er rigtig mange leverandører af alverdens ydelser tilmeldt derinde..

/Maria

Det kan jeg godt se, det er ikke så dyrt igen set på den måde... Og det giver altså god stemning når de er nogen stykker på scenen.

Jeg kontakter dem ;-) Tak for det... Elsker det her forum hvor vi hjælper hinanden ;-) Stakkels de brude to be der ikke er på BK.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis de har spillet under middagen og frem til kl. 2.00 + kørt fra Esbjerg til København tur/retur så er det bestemt ikke galt nej, men faktisk billigt. Mange giver det samme eller mere for 3 x 3 kvarter uden nævneværdig transporttid/kørsel. Det kan så være de har kombineret det med noget andet. Det gør vi nogle gange når vi spiller i Jylland, men det ændrer jo ikke ved at det er billigt. Men 15-18 timers arbejdsdag er nu meget normalt i vores verden (men vi slutter også kun sjældent kl. 2). Ofte er det noget med at køre hjemmefra kl. 15 og returnere igen kl. 7 om morgenen, og taler vi over broen holder det ikke.

0

Del dette indlæg

Vi er ikke kristne, så vi ville føle det var at lyve, hvis vi stod og sagde 'ja' i en kirke. Omvendt er vi for meget romantikere til at en rådhussal virkede tillokkende :thumbsupsmileyanim:

Derfor blev vi viet på terrassen på den herregård, vi holdt bryllup på. Vi stod selv i døren og tog imod vores gæster, så samledes vi i havesalen til champagne og lune snacks, og så blev gæsterne bedt om at gå ud på terrassen og stille sig i en halvcirkel. Vi fik et lille bord ud til ringe og brudebuket, og så kom viceborgmesteren fra den kommune, herregården ligger i, og viede os. Det var rigtig fint :cheerleader3: Især var vi glade for, at vi sparede vores gæster for en køretur fra en kirke til et feststed, men at de bare kunne gå ind og sætte sig til bords :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Vi var på bryllupsmesse i Aalborg i dag og fik i den forbindelse en anderledes brochure stukket i hånden.

Det var en brochure fra en pastor, der gerne vil vie par, hvor de selv ønsker

Dette emne har så tit været oppe og vende, så nu vil jeg bare lige lægge hendes hjemmeside herind.

Jeg aner intet om, om hun tager penge for at vie folk andre steder og jeg har heller ingen anden interesse i det end at vi selv har overvejet at gøre det på denne måde flere gange, fordi det måske lægger mere op til, hvordan vi er som mennesker, men nu har vi altså valgt at blive viet i kirken, da det er det mest traditionsrige og det betyder også rigtig meget

Hun hedder Margit Kuhrt og hendes hjemmeside er her

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har fået en fra kommunen til at komme ud og vie os i vores have. Vi har snakket lidt om at det måske skal være på en fodboldbane der ligger lige overfor i stedet for vi skal også holde festen i haven så der skal stå et telt også.

Hvordan selve cermonien kommer til at foregå ved vi ikke helt endnu...

0

Del dette indlæg

Jeg står i samme situation. Vi er ikke kristne og ønsker ikke en præst til at vie os. Men vi er begge meget romantiske, så vi vil gerne have et meningsfyldt ritual, der opfylder nogle af de samme ting det kristne ritual gør.

Især vil jeg gerne have nogle visdoms ord om hvad ægteskabet indebærer og kræver, og om kærligheden i et ægteskab. For mig betyder det meget at der er både indhold og romantik i ritualet. :thumbsupsmileyanim:

Jeg har været til en del kristne bryllupper hvor jeg netop godt har kunnet lide den lille tale præsten er kommet med inden man går til det formelle med "Vil du?". Den del af det vil jeg meget gerne have i vore vielse, bare uden at Gud og Jesus blandes ind i det.

Jeg har overvejet modellen med at smutte på rådhuset og skrive under, og så selv holde et ritual med en god ven eller veninde som den der vier os. Men det føles lidt "vi lader bare som om"-agtigt.

Jeg synes det mest optimale ville være hvis vielses-ritualet også var det juridisk bindende, og vi kun behøvede ét ritual, der er dét. :boohoo:

Jeg har hørt om nogle der havde en ven til at vie dem, men samtidig havde et byrådsmedlem med ude, der trådte til til sidst og lige sagde det formelle. På den måde blev det bindende.

Men hvem mon man kan få til det?

Jeg har heller ikke lige en ven der er selvskreven til at afholde ritualet. Jeg har ikke selv lyst til at skrive "talen" og bare få en til at udføre det for mig, det er ikke helt det samme ...

- Så jeg hører også meget gerne andres ikke-kristne erfaringer (er der en præst involveret, er det ikke relevant for os. Vi tilhører ikke nogen religioner). :td:

0

Del dette indlæg

Margit Kuhrt som mange herinde skriver om tager ud og vier par lige hvor de vil, kan så vidt jeg kan forstå på hendes hjemmeside, ikke forestå vielser uden at man alligevel skal på rådhuset og have det overstået formelt, og så kunne man vel i princippet få enhver til det, ikk? Skuespiller, ven af familien etc.

Jeg er mere interesseret i at hører fra dem herinde der er blevet viet i Københavnsområdet af en der har lov at foretage vielser. Jeg synes hele tiden vi hører om bryllupper hvor en ven eller familiemedlem er med i borgerrepræsentationen, de må vel også være villige til at komme ud og vie fremmede brudepar for et mindre beløb? Eller er det simpelthen bare at skrive et brev til alle dem der har tilladelse til det indenfor ens område, og håbe på en af dem vil?

Mht. noget romantisk og ureligiøst til ceremonien vil jeg da gerne dele det jeg har i tankerne til vores, med jer.

Jeg er dog lidt i tvivl om vi skal gøre det ved vielsen om dagen eller vente med det som en slags ekstra lille aftenceremoni imens der alligevel bliver ryddet af bordet.

De hedder Kom Loy, og man sender dem op i himlen, lidt som en luftballon. Så kan man evt. bare købe to og skrive sine personlige løfter til hinanden på, eller bare hinandens navne og derefter sende dem til vejrs. Her er et link: http://www.coolstuff.dk/Kom_Loy?gclid=CJqu...CFZSB3godpVvS0w

Ellers er det bare at søge nettet for "candlelight ceremonies", eller måske "wedding sand ceremonies".

Specielt det med sandet er jeg lidt vild med, det er meget symbolsk, og man kan jo gemme glasset med sand resten af livet som et smukt minde.

post-26729-1234107869.jpg

post-26729-1234107893.jpg

0

Del dette indlæg

Margit Kuhrt som mange herinde skriver om tager ud og vier par lige hvor de vil, kan så vidt jeg kan forstå på hendes hjemmeside, ikke forestå vielser uden at man alligevel skal på rådhuset og have det overstået formelt, og så kunne man vel i princippet få enhver til det, ikk? Skuespiller, ven af familien etc.

Jeg er mere interesseret i at hører fra dem herinde der er blevet viet i Københavnsområdet af en der har lov at foretage vielser. Jeg synes hele tiden vi hører om bryllupper hvor en ven eller familiemedlem er med i borgerrepræsentationen, de må vel også være villige til at komme ud og vie fremmede brudepar for et mindre beløb? Eller er det simpelthen bare at skrive et brev til alle dem der har tilladelse til det indenfor ens område, og håbe på en af dem vil?

Mht. noget romantisk og ureligiøst til ceremonien vil jeg da gerne dele det jeg har i tankerne til vores, med jer.

Jeg er dog lidt i tvivl om vi skal gøre det ved vielsen om dagen eller vente med det som en slags ekstra lille aftenceremoni imens der alligevel bliver ryddet af bordet.

De hedder Kom Loy, og man sender dem op i himlen, lidt som en luftballon. Så kan man evt. bare købe to og skrive sine personlige løfter til hinanden på, eller bare hinandens navne og derefter sende dem til vejrs. Her er et link: http://www.coolstuff.dk/Kom_Loy?gclid=CJqu...CFZSB3godpVvS0w

Ellers er det bare at søge nettet for "candlelight ceremonies", eller måske "wedding sand ceremonies".

Specielt det med sandet er jeg lidt vild med, det er meget symbolsk, og man kan jo gemme glasset med sand resten af livet som et smukt minde.

De der "luftballoner" har vi også købt til vores bryllup. Men nu ikke ment som en del af vielsen - men som noget alle gæsterne skal være med til, når det engang er blevet mørkt. Vi har købt 50 stk, og meningen er så at vi alle sammen går ud og sender dem afsted samtidig. Det ser fantastisk ud, når så mange flyver op mod himlen. De bliver brugt i Thailand til nytårsaften - mener jeg det er - og der så jeg den engang for mange år siden. Vild flot!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er godt nok ikke fra Københavnsområdet men vi skal også vies udendørs i en park. Vi skrev en mail til en af byrådsmedlemmerne (de har alle tilladelse til at vie folk) og spurgte om han ville hjælpe os, og det sagde han ja til.. :thumbsupsmileyanim:

Nu kunne jeg så godt tænke mig at høre om nogen har erfaring eller idéer til hvad man "gør" med ham efter vielsen. Inviterer man vedkommende med, eller giver man ham noget for ulejligheden?? Hjælp.. (min far kender manden men vi gør ikke)

0

Del dette indlæg

Jeg kommer fra Københavnsområdet og skal vies af min onkel, som er frikirkepræst i en "kirke" ved storkespringvandet. Jeg er ikke helt sikker på, hvordan det formelle skal ske, for vi er ikke medlemmer af hans menighed (eller andre menigheder inden for pinsekirken). Så måske vi skal meldes ind proforma..

Men mon ikke du kan finde en frikirkepræst, der vil vie jer?

Det lyder ellers også super romantisk de planer du har :lol:

0

Del dette indlæg

Vi skal også vies i dyrhaven, på det sted hvor min kæreste friede, foran Errimetageslottet. Vi skrev til en borgerreppresentant fra Lyngby-Taarbæk kommune og han gør det kvit og frit. Han hedder Søren P. Rasmussen, min veninde er også blevet viet af ham og han er helt fantastisk. Håber det kan hjælpe lidt!!

0

Del dette indlæg

Dette er godt nok en gammel tråd, men jeg håber der er nogen, som kan hjælpe!

Står i samme situation som mange i denne tråd.

Skal giftes, men har svært ved at arrangere det i kirken, da jeg synes det bliver for meget om gud og tro (for at sige det lige ud), men vil samtidig gerne vies med vores venner og familie som vidner.

Jeg overvejer seriøst at få det juridiske på plads, før dagen - og få en skuespiller til at foretage en vielsesceremoni, der hvor vi skal holde fest.

Men hvor finder man sådan en!? Og hvad koster det?

Nogen som kan hjælpe??

Jeg har også kig på livsceremonier.dk, men synes at 4.000-5.000 for en ceremoni, som ikke er bindende er ret meget.... men en skuespiller er måske i samme prisklasse??

Vi skal giftes juni 2011, og jeg er ved at gå i panik over ikke at have tid til at planlægge noget konkret, da vielsen flagrer lidt i vinden :)

Redigeret af Frøken_J
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer