Karina Christensen

Gaver

13 indlæg i dette emne

Hejsa alle tøser.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan i gør men oppakning af gaver? Gør i det selv og hvornår gør i det så, eller for i nogle til at hjælpe med? Eller vende i til dagen efter?

HAr været til 2 bryllup sidste år, den ene hvor de vende til dagen efter med at pakke op, og til det andet pakket brudes søster dem op og skrev ned hvem der var fra hvem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt at er pakker gaverne op og skriver ned hvad vi har fået og af hvem. Jeg synes at der virked bedst på den måde så alle kan se hvad man får og måske kan vi være heldige selv lige nå at kigge på gaverne inden vi går til bords så vi kan sige tak for dem...

Håber i finder den løsning der passer jer bedst... :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er vores plan at gaverne skal pakkes op under velkomstdrinken.. Vi får en til at være stand by til hele tiden at skrive ned hvilke gaver der er fra hvem, hvis et kort skulle forsvinde..

Hvis vi ikke når dem alle sammen, så er det planen at vi under middagen en gang imellem lige må pakke et par gaver op. Tror også at vi i invitationerne skriver noget om, at gæsterne meget gerne må pakke deres gaver ind i celofan el.l.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi pakkede vores gaver op under receptionen.... vi havde overvejet løsningen med at vente til dagen efter men synes alligevel at det måske var lidt skuffende for gæsterne som jo gerne vil se deres gave pakket op :cheerleader3: Det var ikke noget problem at gøre det til receptionen og vi havde så en der samtidig skrev alle gaverne og hvem det var fra ned i en bog....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det problem har vi også herhjemme. Vi ved simpelthen ikke hvornår vi skal gøre det. Vi kan ikke nå det inden middagen, jo måske en gave eller to. Under middagen vil vi ikke gøre det, og vi VIL selv pakke dem op. Så vi er vist nået frem til dem løsning der hedder, vi når det vi når, resten må vente til dagen efter. Jeg ved godt, at det måske er en lidt lad holdning til det, men stod det til os, så ventede vi helst til dagen efter, men svigermor og svigerinden har allerede meddelt, at de bliver fornærmet hvis der ikke bliver pakket op. Så derfor vi når det vi når, resten må vente til dagen efter, vi kan ikke stille alle tilfredse. Det er VORES dag og vi gøre hvad VI vil.

Redigeret af Dorthe3009
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har snakket om at pakke nogle gaver op under receptionen (da ikke alle gæster skal med videre til festen, som holdes et andet sted), og så også pakke op under velkomstdrinken og i løbet af aftenen, når der lige bliver et ledigt øjeblik...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har et par gange været til bryllupper ( og runde fødselsdage for den sags skyld) hvor gaverne ikke blev pakket op, og min personlige holdning er at det egentlig er uforskammet overfor giveren. Det kan selvfølgelig være et spørgsmål om tid og så er det fair nok, men min holdning er at de skal pakkes op mens gæsterne er til stede - hvornår vi så gør det må vi finde ud af, men op det skal de - får så min søster til at sætte labels bag på alle kort med hvad der var i pakken, så bliver der ikke forvirring omkring hvem der hører til hvad.

Kan sagtens se at det er super hyggeligt at sidde dagen efter med en masse gaver og god tid, men specielt til bryllupper er der folk der gør meget ud af gaven og indpakningen og det skal de have tak for personligt og på stedet - selv om vi skriver takkekort bagefter... måske er det bare min opdagelse,men jeg er ihvertfald blevet skuffet de gange for brudepar ikke har pakket gaver op men ventet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg syntes det har været meget forskelligt til de bryllupper jeg har været til. nogle gange syntes jeg det er syndt at de skal stå der og pakke gaver op istedet for at snakke med deres gæster, som alle er glade på deres vegne over deres bryllup. sidste bryllup jeg var til, pakkede de nogle gaver op inden middagen, men nåede ikke alt, det tog jeg nu ikke så tungt, men jeg blev utrolig glad da jeg fik deres takke kort og der specielt var en bemærkning til netop den gave vi havde givet dem. det syntes jegg fungerede rigtig godt. så hvis man holder et stort bryllup hvor der ikke er tid til at pakke alle gaver op, så syntes jeg bare man skal huske at nævne gaven personlig i kortet og ikke bare en standart besked... håber jeg giver mening... :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har insisteret på at vi selv pakker gaverne op og at vi får tid til det. Så det bliver nok noget med at gøre det udner velkomstdrikken eller lignende ellers må vi tage os tid til det ind imellem. Jeg bliver selv skuffet når folk venter med at åbne eller hvis en anden åbner. Halvdelen af glæden ved at give en gave er jo se modtagerens reaktion.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

På dette punkt er vi heldigvis enige, tror jeg nok da.. ;)

Vi vil ikke åbne gaverne på dagen, det vil vi ikke af flere årsager. For det første så har vi ikke lyst til at bruge vores bryllupsfest på at stå og pakke gaver op. Så vil vi hellere hygge os sammen med familien og vennerne. Nu kan vi være heldige og familien slår sig sammen og vennerne slår sig sammen og vi så står med 12 gaver, for det er til at overskue. Men vi inviterer knap 70 mennesker og hvis ingen slår sig sammen så tager det dælme længere tid at pakke gaverne op end selve receptionen.

Vi gør opmærksom på det i forbindelse med information om gavekordinator, og vi opfordre folk til at pakke gaverne ind i celofan. Det er vores dag og vi bestemmer basta ;)

Både svigermor og mor er meget imod, men jeg har altid hørt på min mor ikke kan huske så meget andet fra sin bryllupsfest end at hun pakkede gaver op hele aftenen. Det vil jeg altså ikke, især ikke når vi påtænker at 'festen' slutter ved 18 tiden. Mor insisterer på at mine kusines børn skal være gaveoppakkere, men det tror jeg nu ikke lige de bliver. Hun skal sg have kort snor hende momzilla :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Efterhånden har jeg vel nok spillet de første 2-300 bryllupsfester og det er meget forskelligt hvad folk gør med gaveoppakningen. Nogle kan man se pakker op efter brudevalsen og efter at de har danset lidt. Der er også nogle som pakker op hvis der er en pause mellem middagen og kaffen, under kaffen eller i forbindelse med en reception. Andre pakker slet ikke op på dagen. Har man gæsterne til overnatning og brunch dagen efter pakker man selvfølgelig op der men ellers er det en afvejning. Jeg personligt ville nok også foretrække at oppakningen skete mens gæsterne var der, men det er en smagssag og et valg.

Pakker man op ved selve festen kan man selvfølgelig sige at det er lidt synd for brudeparret og resten af festen hvis de står og pakker op midt i det hele. Særligt hvis halvdelen af selskabet står og kigger på. Omvendt skal man være klar over at to mennesker som er på hele dagen tidligt fra morgenstunden, og for hvem denne dag og planlægningen har fyldt rigtig meget, har brug for at at være sig selv og få nogle pusterum. Dvs. lige trække sig lidt tilbage. Eks. ved at pakke gaver op i pauserne. Problemet er så bare de mange som måske står og kigger på, men fokus er trods alt rettet på gaverne og ikke så meget på parret. En god ide er at man skal passe på med at grave sig ned i de enkelte gaver tidsmæssigt og man skal heller ikke gå rundt og takke hver enkelt for hver gave der pakkes op. Hvis man pakker op rimeligt "konsekvent", har en person ved sin side som kan skrive op hvad man har fået fra hvem, evt. via mærkater, og venter med at takke folk til bagefter så behøver det faktisk ikke at tage så lang tid at pakke gaver op. Så kan det typisk gøres indenfor 1 time og napper man 1/2 time i forbindelse med kaffepauser m.v. og 1/2 time under dansen så skal det såmænd nok gå. I realiteten kan man såmænd også pakke op under natmaden, men der plejer folk nu ofte bare at danse videre måske bare med lidt mere dæmpet musik (hvis man ellers må det på feststedet).

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej!

Vores gaver skal pakkes op fra vi kommer fra kirken og så helst inden middagen. Regner med vi får en til og stå og skrive ned for os, hvad vi får af hvem. Men vi vil selv pakke gaverne op, og det bliver IKKE først dagen efter...

hilsen karina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer