anitaelise

dessert osse????

10 indlæg i dette emne

Vi skal holde vores bryllup på en kro. De foreslår osse dessert...jeg tænker så: er der plads til det efter alt det andet osse????

Vi spiser bryllupskage om eftermiddagn, så forret, stor grill buffet, kaffe m/kransekage og så....dessert? puh ha.

Hvad gør i?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi serverer kaffe med bryllupskage og sandwich/ frugt/ chokolade til "kaffe" efter vielsen og så får vi forret, buffet og is til dessert. Der ud over satser vi på kransekage til aftenskaffen sammen med diverse chokolader og småkager. Og til natmas står den (indtil videre) på kratoffelsalat med frikadeller. Det lyder helt vild med alt det mad, men jeg ville ikke skære noget væk - det hører sig ligesom til synes jeg!

Kram Heidi

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg regner også med at vi skal have bryllupskage til kaffen om eftermiddagen, og så forret, hovedret og dessert og så kaffe med småkager og chokolade, og så natmad. Synes ligesom at man skal have dessert, det er ligesom en afsluntning på middagen, så ville jeg hellere undvære forret vis man ikke vil have alle 3 ting.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skulle have haf vores bryllupskage om eftermiddagen, men feststedet mente at det ville blive for presset tidsmæssigt og for tæt på middagen, så vi skal have den til kaffen.

Men nu kommer jeg da helt i tvivl, når ingen andre har valgt den metode.

Jeg ville ikke have den til dessert, da feststedet's dessert var super lækker :cheerleader3:

Jeg må nok bare leve med at folk ikke vold-æder af kagen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev gift kl. 13, og mens vi blev fotograferet, blev der serveret forskellige snack (bruschetta og lignende) for gæsterne.

Da vi ankom til feststedet, skar vi kagen for og der blev derefter serveret bryllupskage.

Middagen bestod af en 5-retters menu, og til natmad kom der en pølsevogn.

Meget mad ja...men vores gæster var der jo også i 16-17 timer :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Voldsomt måske ja, men normalt vil der enten ligge et menukort ved bordene og/eller en kok vil præsentere menuen. Så kan den enkelte selv vægte hvor meget der skal indenbords.

Men man kunne gøre det som mange efterhånden er begyndt at gøre: Servere bryllupskagen og kaffen som dessert. Det gør også sit til at middagen ikke trænger ud.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Voldsomt måske ja, men normalt vil der enten ligge et menukort ved bordene og/eller en kok vil præsentere menuen. Så kan den enkelte selv vægte hvor meget der skal indenbords.

Men man kunne gøre det som mange efterhånden er begyndt at gøre: Servere bryllupskagen og kaffen som dessert. Det gør også sit til at middagen ikke trænger ud.

Det har vi valgt at gøre, mest pga vi først skal vies kl 15.30, og ikke holder reception bagefter, og er en danseglad familie og gerne vil være færdige ved bordet i rimelig tid.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi valgte også at få bryllupskagen som dessert.

Både for at det ikke skulle blive for presset tidsmæssigt, at folk skulle nyde den mad vi så nøje har udvalgt og at vi ikke havde lyst til at tilbringe 3/4 af tiden til bords, men også gerne ville have tid til at hygge, danse og holde et brag af en fest..

Det fungerede super fint.

/Maria

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Halløjsa.. :thumbsupsmileyanim:

Vil sige at det ikke er et must med dessert, men det er jo altid lækkert, og folk ved jo at der som regel er meget mad på sådan en dag..

Der er jo ingen der siger det behøver at være en helt vild stor og sød dessert, det kan jo bare være bestående af lidt is eller frisk sorbet med lidt frugter osv. ; måske det også er rart at der kommer noget "friskere" ind i mellem al den anden mad..

Og som tidligere nævnt kan man altid ligge en oversigt over menuen ud på bordene, så gæsterne har mulighed for at se hvor meget mad der er i vente..

Vi havde snakket om at droppe desserten også, men blev så enige om at det var godt med lidt frisk frugt og is for at bryde alt det andet lidt..

De bedste tanker herfra.. :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Halløjsa.. :thumbsupsmileyanim:

Vil sige at det ikke er et must med dessert, men det er jo altid lækkert, og folk ved jo at der som regel er meget mad på sådan en dag..

Der er jo ingen der siger det behøver at være en helt vild stor og sød dessert, det kan jo bare være bestående af lidt is eller frisk sorbet med lidt frugter osv. ; måske det også er rart at der kommer noget "friskere" ind i mellem al den anden mad..

Og som tidligere nævnt kan man altid ligge en oversigt over menuen ud på bordene, så gæsterne har mulighed for at se hvor meget mad der er i vente..

Vi havde snakket om at droppe desserten også, men blev så enige om at det var godt med lidt frisk frugt og is for at bryde alt det andet lidt..

De bedste tanker herfra.. :biggrin:

Hvornår har I så valgt at spise bryllupskagen?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer