anitaelise

hvor mange gæster?

15 indlæg i dette emne

Annonce ♥

ja vi har ikke en ret stor familie eller vennekreds. Så vi når max op på 25 inkl musikmand.

Hvordan gør vi lige med borde? Virker det åndsvagt med runde borde eller?

Vi har heller ikke en stor familie - mine forældre vil ikke med - så vi bliver omkring 40, hvis alle kommer. Men det skal nok blive en superfest alligevel!!!!!! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg har spillet til fester med et deltagerantal på 19 gæster hvor der har været mere gang i den end ved en stor firmafest med 200 deltagere (men har naturligvis også prøvet det modsatte). Det er ikke antallet af gæsterne men de pågældende der er styrende for om det bliver en god fest. Men ser man bort fra så er det klart at jo flere gæster der er jo større sandsynlighed er der for at der bliver fuld fart på hele tiden. men en stille og rolig fest med noget god mad kan nu også være et brag af en fest.

Jeg syntes ikke det virker dumt med runde borde og har også før set det praktiseret. Til gengæld vil det være hensigtsmæssigt at selve rummet ikke er så stort "at folk bliver væk". Man kan opnå en mere "intim" stemning med et lavt deltagerantal hvis lokaliteterne er til det.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Selvom det kun er en uge siden min kæreste - nu forlovede - friede, har jeg nået at gøre utallige tanker også mht bordopsætning.

Vi har pt en deltagerliste på 29 personer inkl os selv.

Alt efter, hvad der bliver plads til i lokalet, så har jeg en ide om at lave en stor trekant, hvor alle gæsterne sidder "udenfor", så alle kan se alle.

Dette vil dog kræve et ret stort rum og også tage en del af dansepladsen, men er der plads synes jeg det er en sjov mulighed.

Evt kan der så i midten stå et lille bord, hvor brudebuketten placeres - dette var lige en pludselig indskydelse. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Det mest almindelige er jo at man rykker rundt på borde og evt. fjerner nogle efter middagen hvorved du har "dit dansegulv".

Umiddelbart så mindes jeg aldrig at have set denne opstilling før og den lyder da interessant men også "farlig". I tradtionel langbordsplan, hestesko eller enkelte borde vil der jo typisk sidde nogle på den anden side af bordet, hvorved der er basis for snak. Her vil folk kun kunne tale med folk på hver sin side af sig. Herudover bør I under alle omstændigheder overveje at lave en lille åbning så serveringspersonalet også kan tage fra den anden side af bordet.

0

Del dette indlæg

Det mest almindelige er jo at man rykker rundt på borde og evt. fjerner nogle efter middagen hvorved du har "dit dansegulv".

Umiddelbart så mindes jeg aldrig at have set denne opstilling før og den lyder da interessant men også "farlig". I tradtionel langbordsplan, hestesko eller enkelte borde vil der jo typisk sidde nogle på den anden side af bordet, hvorved der er basis for snak. Her vil folk kun kunne tale med folk på hver sin side af sig. Herudover bør I under alle omstændigheder overveje at lave en lille åbning så serveringspersonalet også kan tage fra den anden side af bordet.

Må da lige indrømme, at jeg ikke havde tænkt på "snak med genboerne" og det vanskeliggører denne bordopstilling jo. Tanken var "blot", at alle ville kunne se alle og alle ville kunne være med, når der skete noget, omend det er tale, sang, underholdning.

Men, det er nok ikke den opsætning jeg selv skal tænke mere over.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg siger ikke at du skal skrinlægge din ide. I er ikke så mange og uanset hvordan man laver sin opstilling så vil folk også "tale sammen" selvom de ikke sidder lige ved siden af hinanden. Din plan er jo også specielt god hvis vi taler om en buffet-løsning hvor folk selv skal hente mad fordi de kan gøre det uden at skulle møve sig ind blandt andre for at komme ind og ud fra deres plads. I virkelighedens verden - dvs. ved langt de fleste fester - sidder folk ikke på deres plads hele tiden. Pauser m.v. bliver brugt til enten at tale med andre, trække frisk luft, hvor der også snakkes, m.v.

0

Del dette indlæg

Jeg siger ikke at du skal skrinlægge din ide. I er ikke så mange og uanset hvordan man laver sin opstilling så vil folk også "tale sammen" selvom de ikke sidder lige ved siden af hinanden. Din plan er jo også specielt god hvis vi taler om en buffet-løsning hvor folk selv skal hente mad fordi de kan gøre det uden at skulle møve sig ind blandt andre for at komme ind og ud fra deres plads. I virkelighedens verden - dvs. ved langt de fleste fester - sidder folk ikke på deres plads hele tiden. Pauser m.v. bliver brugt til enten at tale med andre, trække frisk luft, hvor der også snakkes, m.v.

Nej, det sagde du ikke, men du fik mig til at tænke lidt - og jeg kan se nogle upraktiske ting, som jeg ikke selv lige havde tænkt på.

Men der er fordele og ulemper ved alt :thumbsupsmileyanim:

Puh det er dælme godt, at der er over et år til min store dag - der er godt nok mange ting der skal overvejes, besluttes, droppes for så at blive overvejet og besluttet igen. Argh.. tror handyret når at rende hjemmefra inden vi bliver gift ;)

0

Del dette indlæg

ja vi har ikke en ret stor familie eller vennekreds. Så vi når max op på 25 inkl musikmand.

Hej.

Mand, der blev jeg lige lidt misundelig..

Vi har endnu ikke inviteret, men vi har talt sammen, og med det nærmeste familie og de næreste venner bliver vi 80.. Det syns vi er lidt mange.. og ved ikke lige hvor vi skal finde plads.. I kirken er der masser af plads, men det er receptionen/festen vi er bekymrede for.. Vi har prøvet om vi kan sortere nogen fra.. men det syns vi ikke rigtigt.. Og ellers bliver det kun for familien.. og det syns vi heller ikke vi vil..

Så bare det var os..

Håber i får en fantastisk dag

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa!

Vi bliver også et par og tyve. Vi vil helst bare være det nærmeste familie og vores nærmeste venner. Ca. 14-15 stk er på vores egen alder, så der skal nok blive gang i den alligevel :cheerleader3:

Vi skal have tre runde borde.... Jeg synes det er SÅ smukt når der er dækket op på runde borde :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

vi har inviteret 38, vi skal have et langbord,j eg ville have haft en hestesko men det kunne ikke lade sig gøreog jeg er ikke så vild med runde borde.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer